Stránka 1 z 1
Samosvor
Napsal: 02 lis 2015 18:59
od F.I.K
Ahoj. Mám v plánu do jara pořídit samosvor na předokolku. Zatím rozmýšlím, jestli lamelu nebo quaife, ale o to mi teď nejde, měl bych možnost nechat upravit stávající diferák a to tak, že by se tam měl vložit nějaký mechanismus s třecíma plochama, co se bude opírat o planety silou okolo 1800Nm. Svornost by měla být okolo 40%. Nemá s tím někdo nějakou zkušenost, nebo aspoň odborný pohled na věc?

Jde o to, že by mě to vyšlo cca na pětinu toho co quaife, ale mám strach jak taková vychytávka funguje a kolik toho vydrží...
Auto se používá převážně jako víkendovka, sem tam nějaký slalom apod. Nerad bych aby to vydrželo půl roku, nebo to dostatečně nefungovalo. Díky za rady a když někdo jen tak mimo téma přispěje s porovnáním lamely a torsenu z vlastní zkušenosti, tak se vůbec zlobit nebudu.
Re: Samosvor
Napsal: 05 lis 2015 19:06
od Mr. Grimes
nevim jestli najdes nekoho kdo pouziva tenhle typ "samosvoru". Phantom Grip a podobne variace, ty co pruzinami tlaci na satelity, pry casem ztrati svornost, predpokladam ze se dotykove plochy uplne vyhladi. Co se stane s obrousenym materialem muzeme hadat. A hlavne z principu, samosvor by mel pri zvyseni rozdilu otacek zvysit svornost, tahle nahrazka ale dela opak.
Ale nejsem expert na diferencialy, kdyz jsem viskozni differencial znicil (cca za pul roku), tak jsem ho rovnou svaril napevno.
Re: Samosvor
Napsal: 06 lis 2015 16:56
od F.I.K
To že časem ztratí je mi tak nějak jasné, stejně jako lamela. Jen je otázka jak dlouho to bude trvat, to, že tam někde budou zůstávat spony mě nenapadlo. Právě by mě zajímalo jak to funguje právě kvůli tomu rozdílu co popisujes. Asi se na to vykaslu a posetrim. Teď jeste jestli lamelu nebo torsen pro moje využití. Svarosvor by do toho asi nebyl úplně vhodný.

Re: Samosvor
Napsal: 06 lis 2015 19:25
od P.E.T.R
Svor jsem řešil a nakonec koupil lamelu. Do auta to budu dávat přes zimu, takže co napíšu, mam jen od kamarádů a z netu, reálná zkušenost teprve bude.

Do auta na závody bych dal jedině lamelu, má lepší svornost i rychlejší "náběh" taky víc tahá za ruce. U víkendovky bych asi šel do Quaife, větší výdrž, nemusí se repasovat a je trochu "přívětivější" k řidiči.

Re: Samosvor
Napsal: 06 lis 2015 19:30
od Libor12
Když už jsme u té výroby... co takhle vačkový(kolíčkový) diferenciál svornost v rozsahu 0-100%
Re: Samosvor
Napsal: 06 lis 2015 21:21
od F.I.K
Tohle se používá u offroadů ne? Já se v tomhle teda absolutně neorientuju, takže si nedokazu ani pořádně představit jak se v zatáčce něco takového zachová.

Re: Samosvor
Napsal: 06 lis 2015 21:45
od Progresss
Na rozhodnutí o tomto udělátku mi stačilo do googlu napsat "Phantom grip fail" a bylo rozhodnuto

Re: Samosvor
Napsal: 07 lis 2015 05:48
od honza 2.0 16v
kolíkovej samosvor opravdu do závodničky..funguje on/off a pokud najíždíš do zatáčky s ubraným a byť ještě v zatáčce trochu přidách, zavře se a jedeš jak se zavařeným ..u FWD auta celkem zábava jak to sápe za volant

pak tě to hodí proti stromu a máš plný ruce práce.. jinak z kolíkovýho lezou dobrý zvyku pokud nejedeš v záběru a kolíky se volně přesejpaj - takový menší železářství
měli jsme to před 10 lety na favoritu a šel pryč... 1.důvod byl výše popsanej; 2. důvodem bylo že se misky ve kterých běhali kolíky docela opotřebovávali..takže se to amatérsky řešilo mírným vypodkládáním misek dokud to šlo...
pak lamela - zde se dá bavit o jednostranným a oboustranným (sada lamel brzdí jeden či oba vstupy do diferáku) ten celkem rozumě funguje.. problémem může bejt životnost lamel a pružin u opravdu ostrýho použití... (u závoďáku to posíláme 1 za sezonu na repas..)
šnekovej - vzhledem, že to používá velká část OEM u FWD šel bych do šneka, asi nejmíň "zrádný" pro běžnýho uživatele... dokonce mi tu jedno quaife leží na stole a čeká na vhodný soukolí stálýho převodu... a nevidím an tom nic co by se mělo výhledově posrat
Re: Samosvor
Napsal: 09 lis 2015 23:22
od Svobda
Montoval jsem do námi oturbene primery,kde už to bylo potřeba

. Diff je od Mfactory snekac . Pasoval přesně za stavající open diff .
Změna asi taková jaká se očekávala da se stim jezdit normálně volant to chce držet pořádně i tak umí zatahat. Pokud si v zatáčce pohrajes krásné pomůže zatocit . V pomalých vracakach hodně velká změna . Na lamelak to asi nemá ,ale bez udrzbovost vyhrává. Musíš si promyslet na co bude určen


Re: Samosvor
Napsal: 10 lis 2015 08:26
od Angličák
Mám v autě lamelový, je to min. 30 let stará věc, teprve letos jsem pravděpodobně jako první uživatel vyměnil olej (neplést si s náplní samotné převodovky) a jede dál. Nemyslím si, že by předtím v oturbeném Escortu zažíval jen krásné věci, u mne zažívá jen strast, násilí spolu se silničním terorismem a funguje i nadále dobře. Povrch lamel nebyl ani po těch x letech zničený stylem, který jsem očekával, takže tolik k výdrži lamelového svoru. Co se týče funkce, nemohu s ničím srovnat, ale mohu srovnat s tím, kdy jsem to tam neměl. Je pak třeba se znovu učit jezdit, neb to má výrazně jiný jízdní projev, dle mého tak výrazně lepší, že nechápu, jak bez toho jde žít.
Re: Samosvor
Napsal: 10 lis 2015 09:00
od Svobda
Anglicak to s tebou musím souhlasit i tady hned pak sednes a kurna to je naprd bez . Po tom co jsem jezdil s nissanama i se slabim VLSD tak mi potom BMW přidají jak nemocný když ho nemají
Re: Samosvor
Napsal: 10 lis 2015 10:04
od fereros2
Já měl v e36 lamelovej z M3, takže počítám, že taky nebylo s ním zacházeno jak v bavlnce, já jen vyměnil olej aby se neřeklo a možná svoří ještě dodnes

Re: Samosvor
Napsal: 11 lis 2015 21:07
od F.I.K
Děkuju za názory, ten phantom grip už jsem tedy zavrhl a jelikož mám nabídku na skoro nejetý quaife za 14000,- tak nakonec asi zvítězí ten, ještě uvidím, do jara času dost.

Re: Samosvor
Napsal: 11 lis 2015 21:30
od P.E.T.R
Za 14t asi není co řešit, pokud to nemáš vyloženě na závody, tak ho ber.