Stránka 1 z 1
Časovač turba (turbo timer)
Napsal: 24 led 2016 12:16
od AvtiveJet
Zdravím, koupil sem si v létě Alfu Romeo 156 2,4 JTD, V5, 150hp. Turbo sem teď musel posílat na repas, protože se mi zkřivily lopatky. Tak se chci zeptat na dvě věci.
1. Má smysl do takhle slabého auta dát časovač turba ?
2. Předejdu tím možným poruchám ?
Předem děkuji za odpovědi.

Re: Časovač turba (turbo timer)
Napsal: 24 led 2016 13:08
od Beaver
Ke fuk jak je motor silny. Turbo je potreba dochlazovat vzdycky. Mam ale dojem, ze o zkriveni lopatek slysim prvne a pochybuju, ze zrovna tomu by turbo timer nejak pomohl...
Re: Časovač turba (turbo timer)
Napsal: 24 led 2016 13:11
od AvtiveJet
Já sem lajk, ale v servisu mi řekli, že jsou ohnuté. Takže myslíte, že ten timer pomůže ?
Re: Časovač turba (turbo timer)
Napsal: 24 led 2016 13:16
od Beaver
Pokud to bylo zpusobeno opravdu teplem nedochlazeneho turba po jizde, tak timer pomuze. Ma za ukol nechat turbo zchladnout pri volnobehu motoru.
Re: Časovač turba (turbo timer)
Napsal: 24 led 2016 14:17
od Taboo
AvtiveJet píše:Já sem lajk, ale v servisu mi řekli, že jsou ohnuté. Takže myslíte, že ten timer pomůže ?
K poskozeni lopatek turba dochazi pouze pri kontaktu s cizim telesem, kterym muze byt napriklad odlomeny material vzduchoveho filtru anebi pri jejich dotyku se stenou housingu (kde pricinou muze byt zvysena vule lozisek hridele anebo uvolneni jeji matice a nasledovna nevyvazenost a vibrace kola kompresoru). Na vyfukove strane k tomu dochazi velice zridka.
Turbo timer pouze zvysi zivotnost lozisek eliminaci pripekani oleje, ktery je ale v kazdem pripade nutno menit casteji a udrzovat co nejcistejsi. Pokud uz menis turbo za nove anebo zrepasovane, tak je vzdy dobre vymenit take jeho potrubi privodu oleje za nove ( = ne jen vycistit to stare). Ono to je mnohdy prave to potrubi privodu oleje, ktere nastane byt vnitrne restriktivni za leta napekani oleje a karbonu, ktere je pricinou vsech problemu ( = selhani lozisek hridele turba). Cela spousta lidi pote (pri pouziti stareho potrubi privodu oleje) prochazi opetovnym poskozenim a selhanim noveho turba jen po nekolika desitkach anebo stovkach km.

Re: Časovač turba (turbo timer)
Napsal: 24 led 2016 19:14
od AvtiveJet
Taboo píše:AvtiveJet píše:Já sem lajk, ale v servisu mi řekli, že jsou ohnuté. Takže myslíte, že ten timer pomůže ?
K poskozeni lopatek turba dochazi pouze pri kontaktu s cizim telesem, kterym muze byt napriklad odlomeny material vzduchoveho filtru anebi pri jejich dotyku se stenou housingu (kde pricinou muze byt zvysena vule lozisek hridele anebo uvolneni jeji matice a nasledovna nevyvazenost a vibrace kola kompresoru). Na vyfukove strane k tomu dochazi velice zridka.
Turbo timer pouze zvysi zivotnost lozisek eliminaci pripekani oleje, ktery je ale v kazdem pripade nutno menit casteji a udrzovat co nejcistejsi. Pokud uz menis turbo za nove anebo zrepasovane, tak je vzdy dobre vymenit take jeho potrubi privodu oleje za nove ( = ne jen vycistit to stare). Ono to je mnohdy prave to potrubi privodu oleje, ktere nastane byt vnitrne restriktivni za leta napekani oleje a karbonu, ktere je pricinou vsech problemu ( = selhani lozisek hridele turba). Cela spousta lidi pote (pri pouziti stareho potrubi privodu oleje) prochazi opetovnym poskozenim a selhanim noveho turba jen po nekolika desitkach anebo stovkach km.

Dobře, děkuji za podrobné vysvětlení.
