Stránka 1 z 1
Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov
Napsal: 08 bře 2016 19:37
od Merc4Life
Zdravím vás,
rád by som vedel či si niekto dal vyrábať odľahčené komponenty, ako napríklad valce, ojnice, hriadele a celkovo komponenty ktoré prenášajú silu,
ak áno tak čo konkrétne, s akého materiálu a koľko vás to stálo? chcel by som si spraviť predstavu o tom ako sa ceny pohybujú za takéto úpravy,
vďaka
Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov
Napsal: 09 bře 2016 18:45
od honza 2.0 16v
ojnice od 15000,-
písty od 18000,- (cena závislá na použitejch čepech a pístních kroužcích+ samozřejmě průměru pístu)
vačkové hřídele od 6500,- (na OHV , 4 válcový agregát)
CrMo setrvačník 15000,-
změna zdvihu nadvařením KH a excentrickým přebroušením od 5000,- (zatím se daří měnit zdvih až o 14mm, na úkor životnosti motoru)
vše na 4 válec...
mam tu v okolí 2 výrobce ojnic, 1 z nich dělá i písty, oba dva stavěj soutěžní motory a ještě tu mam dalšího člověka co staví motory, převážně historické
počítej s tím že nákupem dílů to jen začíná..pak tam je s motorem stejně hromada práce a obrábění, která spolyká skoro to samý co investice do dílů..okud opravdu dost "obrbábíš" a šponueš...
Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov
Napsal: 09 bře 2016 21:17
od JRD McLAREN
no..
taka "kompletna uprava" 4val motoru zacina na 2000euro ...
Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov
Napsal: 09 bře 2016 21:41
od posero
JRD McLAREN píše:no..
taka "kompletna uprava" 4val motoru zacina na 2000euro ...
to opravdu začíná
přitom za ty peníze se dá předvést spousta parády
Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov
Napsal: 09 bře 2016 22:27
od JRD McLAREN
no sak zacnime teda "len" nakupom dielov, na volaky "16ventil"
piesty 500
ojnice 400
vacky 500
zotrvacnik 250
spojka 250
tes.pod hlavu 50-200
loziska 250
stifty 200-250
ventily 200 (ak vieme ake)
pruziny (+misky+voditka) 80-150 + 100 + 80-140
...ceny prac .... ?

Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov
Napsal: 10 bře 2016 05:07
od honza 2.0 16v
jo, klikovky za tím v mým okolí nikdo nevyrábí, ale co mam vysledovaný na moje agregáty tak ještě dodám, že cenově začínaj od 40000,- czk...
seriovou novou sice člověk sežene od 25000,- což je i tak dobrá cena (kovaná, "Cross drilled"), ale nemá 8 vývažků, který nekteří opěvují

a nejde tam pracovat se zdvihem..jako u zakázkový...
jo a třeba sada ojničních šroubů..
ARP od 2000,- czk/sada
Pankl od 500,- kus

Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov
Napsal: 10 bře 2016 09:49
od Beaver
Klikovky dělal svého času Engitec.
Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov
Napsal: 16 bře 2016 12:49
od Merc4Life
super, díky za info,
na začiatok dobré, ešte teda by ma zaujímalo s akých materiálov to je pri tých cenách a čo sa váhy týka tak o koľko sú ľahšie tie komponenty ako sériové?
je mi jasné že to nie sú lacné záležitosti, ja mám takú filozofiu že miesto kupovania nového auta za xxx desiatok tisíc eur sa viac oplatí si kúpiť staršie auto,
nejaký dobrý ale lacný základ a ten ďalej zušľachťovať...
menil už niekto kardán? a podobne?
tak teda píšte ďalej svoje skúsenosti,
vďaka
Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov
Napsal: 16 bře 2016 13:21
od JRD McLAREN
Merc4Life píše:na začiatok dobré, ešte teda by ma zaujímalo s akých materiálov to je pri tých cenách a čo sa váhy týka tak o koľko sú ľahšie tie komponenty ako sériové?
TOTO JE UPLNE ZLE POSTAVENA OTAZKA ....

Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov
Napsal: 16 bře 2016 13:24
od Merc4Life
a dôvod?
Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov
Napsal: 20 bře 2016 21:44
od pufko
Budeš si tie diely vyrábať sám že sa pýtaš na material? On ten material aj treba dodatočne zušlachtiť aby mal také vlastnosti ako sa u neho očakáva, cementovanie, nitridovanie, kalenie, popúšťanie.
Aká bude hmotnosť? No taká aký výkon potrebuješ prenášať, čiže rozhodne to nemusí byť vždy o ušetrení hmotnosti.
Podla mna ideš na to z úplne opačného konca.
Ked sa chceš zabávať po večeroch, tak sa vyser na špekulovanie ako vyrábať performance diely, ale hladaj si trebárs starú Imprezu GT, čo je velmi rozumný základ ak kúpiš verziu kde je closed deck engine. Úpravami z toho dostaneš velmi slušný výkon a po finančnej stránke to nebude tak nákladné ako zákazkovo vyrábať diely na niečo na čo sa normálne nevyrábajú. Ked budeš stavať motor pre Imprezu tak môžeš čerpať skúsenosti z iných stavieb a nie ísť cestou na slepo, pretože by si staval niečo kde je minimum skúseností