Stránka 1 z 1
Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 25 dub 2017 00:55
od LiberaleMiguel
Doporučíte z jakého auta hledat takový chladič ? Něco jako je na fotkách

Vím, že v USA to berou kluci pro stavby s kompresorama z Mustangů atd, ale ty stojí nejlevnější kolem 10k, což je ranec. Ideálně něco běžného v Evropě, nakoupím pak u Poláků

Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 25 pro 2017 16:14
od petrsk
Subaru?To ma intercooler chlazen vodou.
Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 25 pro 2017 21:51
od LiberaleMiguel
Už dávno vyřešeno, kámoš mi našel tohle, což už je hodně sympatická cena
http://www.racespecperformance.com/inde ... iator.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak teda, pokud vím, tak Impreza má klasický vzduch-vzduch intercooler 9)
Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 27 pro 2017 07:31
od petrsk
Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 27 pro 2017 08:03
od Ritchma
Ja se teda o subaru nejak extra nezajimam, ale taky mam dojem ze jsou klasika vzduch. Ten link co si hodil je na konverzi a chtel bych videt Miguela jak bude platit za kvalitni znacku jako je plazmaman

Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 27 pro 2017 08:11
od petrsk
taky se o ne nejak nezajimam. Jen jsem to na nejednom videl.Schodou okolnosti od teto firmy vzal chladic ,ale jinych parametru
Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 27 pro 2017 08:53
od LiberaleMiguel
no co jsem koukal tak Imprezy mají klasické chladiče.
A platit 50k za něco takového jako je v tom odkazu je teda pěkná hovadina

nevidím důvod proč bych měl za něco platit několikanásobek ceny jen kvůli logu na krabičce..... Navíc tohle si dokážu vyrobit za desetinu ceny

Šlo mi o chladič, ne tohle jádro, to bych si tak jako tak dělal na míru

Ritchma raději příště drž hubu, tady nejsi v Pokecu

Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 27 pro 2017 09:13
od Ritchma
Se uklidni, nekoho jako ses ty vazne poslouchat nebudu. Byl si snad v plazmamanu? Videl si jak a z ceho to tam vyrabi a jaka je kvalita jejich vyrobku? Nemas ani tu nejmensi predstavu... Ty nikdy nic na podobny urovni plazmamanu opravu nevyrobis a rikej si co chces.
Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 27 pro 2017 10:09
od LiberaleMiguel
A ty víš kdo mi svařuje ? Ještě k tomu hliník ? Víš hovno, tak drž hubu

Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 27 pro 2017 13:21
od Ritchma
Ne nevim, ale v plazmamanu jsem byl a muzu ti zarucit ze je to uplne jina uroven. A hubu si drz ty, na tyhle urazky ti nejsem zvedavej. To si zkousej doma ...
Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 27 pro 2017 13:31
od Gooder
Dlouho tu byl klid, že...
Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 27 pro 2017 13:39
od petrsk
Clovek se snazi nejak pomoct,ale u toho houpaciho kone se to asi neoplati. Preji krasnej den.
Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 27 pro 2017 13:57
od Gooder
Kdyby si Ritchma odpustil rýpnutí, byl by klid.
Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 27 pro 2017 14:50
od Ritchma
Kdyby byl klid, tak se na tomhle foru uz opravdu nic nedeje...
Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 27 pro 2017 15:02
od Gooder
A jaký má smysl číst to vzájemné napadání? To je lepší, když se tu snad nic neděje. To rovnou přestaňte mazat spam, pro drtivou většinu uživatelů to má stejnou informační hodnotu a ty budeš spokojený, že se tu něco děje.
Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 22 led 2018 19:44
od Idaho von Věšín
LiberaleMiguel píše:Už dávno vyřešeno, kámoš mi našel tohle, což už je hodně sympatická cena
http://www.racespecperformance.com/inde ... iator.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak teda, pokud vím, tak Impreza má klasický vzduch-vzduch intercooler 9)
Kdybys nekdy hledal znovu my je vyhazujem do šrotu, zákazníci je nechtějí - celica 6g GT4

..jinak samozřejme to chodí i s pumpama, aftercoolerama atd.. ale to už necháváme na servis "seriovek"
Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 22 led 2018 23:17
od LiberaleMiguel
Dík za tip

nehodil bys sem foto jak to vypadá ? Zkoušel jsem to Googlit, ale ty pojmy jsou asi trochu moc obecné

abych našel ten konkrétní sériový chladič.
Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 23 led 2018 19:49
od Idaho von Věšín
Dej si do googlu "wate air cooler ST205"
černá krabice nad motorem je aftercooler kde dochází k chlazení vzduchu od vody a "malej" vodní chladič před velkým chladičem vody v čumáku je chladič pro vodu aftercooleru..
Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 23 led 2018 19:58
od Gooder
A proč se zákazníci zbavují toho W/A cooleru? Z toho, co jsem pochopil, tak chladící možnosti při stejné velikosti jsou lepší oproti FMIC.
Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 23 led 2018 20:30
od Idaho von Věšín
Gooder píše:A proč se zákazníci zbavují toho W/A cooleru? Z toho, co jsem pochopil, tak chladící možnosti při stejné velikosti jsou lepší oproti FMIC.
Má své limity, pokud jedeš seriový maximálně lehce vyšší tlak je to ok ale s ugradem zvolíš IC s lepšími vlastnostmi ( neřeším ted speciální kapaliny zvyšující učinnost ). Většina zástaveb u nás byly swapy nebo motory určené pro swap do jiného auta.. Takže vetšinou jde o kombinaci - vyšší výkon, a problém s místem..
Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 23 led 2018 21:20
od LiberaleMiguel
No zrovna místo, a složitost potrubí, dokáže právě vodní chlazení dost vyřešit, ne ? I když, taky záleží na autě, že jo....
Ale co jsem právě dělal to Coupe V6Turbo, tak tam s tím potrubím to byl mazec a udělat to na vodu, tak vede roura přímo z turba do klapky a na ní jen udělám chladící box. Takže trubka jde skoro rovně a má necelého půl metru

a hadice od výměníku do nárazníku už můžu vést jak chci, tam s délkou a umístěním není problém
pro srovnání:
A na spoustě motorů by se to dalo zakomponovat přímo do intake manifoldu, za klapku. U Coupe je to běžné u toho V6, dalo se to i koupit, ale i u 4 válce by to šlo

ale to chce zase trochu víc laborování, že jo...
Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 24 led 2018 19:22
od Idaho von Věšín
Ne všude máš dost místa na uchycení dalšího chladiče, nebo je to náročnější, uchycení pumpy tad atd atd.. nekdo rposte ten výkonový přínos nevidí rentabilní při porvonání ceny zástavby / přestavby..
Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 24 led 2018 19:35
od LiberaleMiguel
Jo, to souhlas, ta cena asi bude největší problém

ale jinak, kam se ti vleze klasický intercooler, tam se ti přece vleze i chladič na vodu....
Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 24 led 2018 21:40
od Idaho von Věšín
LiberaleMiguel píše:Jo, to souhlas, ta cena asi bude největší problém

ale jinak, kam se ti vleze klasický intercooler, tam se ti přece vleze i chladič na vodu....
To je sice pravda, jenže pak musíš mít místo na druhý chladič / výměník a k tomu místo na pumpu, tu musíš řídit atd.. Ono se dá udelat že poběží "furt na max" ale tím řízením zvýšíš efektivitu..
Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 24 led 2018 22:04
od LiberaleMiguel
No já nechci, aby to vypadalo, že ti odporuju za každou cenu

ale o tom výměníku už jsem tu psal....
Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 04 úno 2018 20:06
od Idaho von Věšín
Vím že jsi o tom psal, a z toho jsme usoudil, že o tom asi moc vedět nebudeš ( kombinace auto a systém ) - pak by ses nedivil že to vyhazují.
Bohužel u auta kde místo není jinde než mezi motorem a kapotou opravdu už moc možností není. Navíc výměníkový system o rozumné učinnosti není tak malý aby se "jen tam plácl na routu z turba do klapky" ( skus si spočítat učinnost vs velikost a pochopíš ).
na druhou stranu když už chtějí jít s výkonem nahoru je přestavba na IC proste levnější než individuální vývoj nebo koupě výměníku renomované firmy, uprava map pumpy atd.. ( steve div se ale ta pumpa nefunguje takt že proste tlačí vodu )..
Muže to připadat jako dobré ( i lepší ) řešení než klasické IC, ale musí k tomu být prostory v aute a finanční možnosti, proč do něčeho rvát cca 10-12tis když za polovinu ceny se dostanu se stejným výsledkem a vetší spolehlivostí.
EDIT : pořád to vztahuji na celicu a vysvetluji proč to vyhazují, samozřejmě v jiných vozech ty možnosti jsou - moje chyba, jak sem chodím jen občas přečtu jen posledních pár přízpěvku a uchází mi souvislost. Na druhou stranu spolehlivost, pracnost a finanční nákladnost v našich podmínkách mluví jednoznačne proti staveb systému chlazení vzduch/voda. Kdo se k tomu uchýlí ( ted myslím stavbu osadit tímto ve chvíli kdy má na výběr při individuálu ) tak je bud masochista nebo prostě chce mít "něco extra bez pohledu na to co to stojí" protože ty trubky k IC jdou natáhnout prostě vždy

Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 04 úno 2018 21:05
od LiberaleMiguel
Jako jo, u té Celicy to chápu, tam asi víš líp než kdokoliv jiný jak je to tam s prostorem a možnostma.
Já tohle vlákno zakládal hlavně kvůli turbení Coupe V6, kde to potrubí k IC je prostě složité jak svině, tudíž i jeho výroba je dost nákladná, jak časově, tak z toho vyplívající, že i finančně. A mezi turbem a klapkou, nebo "v" intake manifoldu je místa dost

takže na příští stavbě to budu řešit nejpravděpodobněji tím výměníkem.
Jinak co se spolehlivosti týče, tak jeden tenhle systém jezdí kamarád na Coupe V6 s komrpesorem, je tam pumpa Bosch (ano, stála 6,5k, což není málo), kde výměník byl dodaný ke kompresoru s intake manifoldem na míru, takže to stačilo pozapojovat a usadit chladič v nárazníku. Pumpa je napojená prostě na baterku, přes pojistku, spínaná ralátkem, které je napojené na hlavní motorové relé a funguje to už roky

původně to dělal Stanley na svoje Coupe, teď to má Karel, auto je na denní ježdění a žádné problémy s tím neměl

Re: Vodní chladič pro výměník voda/vzduch
Napsal: 15 úno 2018 20:06
od Idaho von Věšín
Ad pumpa bežící celou dobu na stejný event max výkon - ono záleží na velikosti toho IC jádra atd, už se tam pak docela podepíšou fyzikální vlastnosti. Samozřejmě spolehlivost sem bral s nadsázkou, přecijen na tech cecilkách to funguje více jak dvě desítky let ( system z let 94-96 ), problémy jsou práve ve spolehlivosti vzhledem k servisu jaký na tom bývá dělaný ( spořílci a "obyčená" nemrzka ), vypadky a samotná životnost pump a elektrosoučástek.
Je potřeba trosku počítat a měřit alepřijdeš nato že full time beh pumpy není nejvhodnější pro nejvyšší chladicí výkon za všech podmínek, korekcí proudení vzheldem k teplote kapaliny a vody lze dosáhnout ( konkrétne na cecilce ) rozdílu v teplote vzduchu před klapkou až o 18stupnu , za stejných provozních podnmínek a to je už na 380PS motoru, na kterém jsem to testovali opravdu znát na výkonu ... To je asi vše co bych ti k tomu řekl, nemá cenu zabýhat do detailů, kdo chce muže si najít na google pojmy jako hydrodymanická kavitace kapaliny, tepelné přenosy atd..
Ono potom to řízení te pumpy kolikrát stojí více jak pumpa samotná...