Stránka 1 z 1
Vliv nalazení na škubání
Napsal: 15 kvě 2018 13:39
od bóďa
Řešim už dlouho hodně nepříjemné škubání při akceleraci a deceleraci. Když přidám nebo uberu plyn, auto hodně škubne, takže po městě je nejlepší jezdit na vytočenou trojku, aby byl motor pořád v zátahu a to mě už moc nebaví. Ve vyšších rychlostech už to nedělá. Myslel jsem, že je velká vůle v pohonném ústrojí (4x4), ale udělal jsem už všechno možné a škubání je stále stejné. Teď mi známý řek, že to může být i nalazením jednotky, protože sériové ecu mají "anti-jerk" funkci. Jak jsem koukal, tak i některé programovatelné jednotky to mají a při různých rychlostech auta při přidání a ubrání plynu se de facto sníží kroutící moment.
V mém Ecumaster přímo taková funkce není, ale myslím, že by to mohly mít vliv i tyto tabulky. Někdo, kdo opravdu umí ladit?
Děkuji
Re: Vliv nalazení na škubání
Napsal: 15 kvě 2018 16:08
od bóďa
...
Re: Vliv nalazení na škubání
Napsal: 15 kvě 2018 16:28
od Beaver
A kdo to ladil? Možná špatná kalibrace snímače polohy klapky.
Re: Vliv nalazení na škubání
Napsal: 15 kvě 2018 18:01
od Libor12
Karel a jeho "full servis" od A do Z.

To je to "zázemí k nezaplacení" jak se tu psalo v jiném tématu.
K tématu: Neznám ecumaster a principy logiky jeho řízení,ale jak píše Beaver tak bych zkontroloval skutečnou pozici škrtící klapky vs to co je nastaveno v sw. Zkontroloval bych funkci volnoběžného ventilu a nastavení jeho regulace. Je to obyč 3 pin bosch tudíž triviální servo pid regulace. To škubnutí může také způsobovat logika řízení dle MAP,kdy ecu není dostatečně rychlá spočítat dávku paliva motoru po sešlápnutí pedálu. S tím se potýkal MSQ3 v jeho ranných se verzích. Odstraněno kombinací polohy klapky a rychlosti změny jejího úhlu. To že nastavíš v sw 500 rpm volnoběhu a motor si dál klape na 1000 je buď někde netěsnost v potrubí nebo neodpovídá pozice volnoběžného ventilu. Co spotřeba ta je ok? Není to bohaté? Nevidíš "černou tyč" za autem z výfuku? To by snad měla ecu ošetřit AFR table,vždyť to má dvě širokopásmové WBO2...
Re: Vliv nalazení na škubání
Napsal: 17 kvě 2018 20:51
od JRD McLAREN
....este neviem ci niekde nieje tabulka Ignition Retard v zavislosti na dTPS ..
Re: Vliv nalazení na škubání
Napsal: 18 kvě 2018 17:08
od monty01
Neni to spis problem pri pomaly jizde a maly zatezi kdy ecu ma tendenci vypinat vstriky pri brzdeni motorem a neustale vlastne cykluje ,mezi jizdou a vypnutim a cuka to.narazil jsem na to u emu pri rizeni podle mapu ,u rizeni podle tps to nedelalo.
Asi by to chtelo videt ,takhle nikdo nevi co a jak je .
Re: Vliv nalazení na škubání
Napsal: 18 kvě 2018 17:13
od JRD McLAREN
...pri "OVER-RUN" by sa mali dat nastavit minimalne otacky, pri ktorych zacne byt funkcia aktivna..
..to by som sa ale musel teraz pozriet do programu ..
Re: Vliv nalazení na škubání
Napsal: 18 kvě 2018 23:44
od bóďa
ladil to Karel Boura. Poloha škrtící klapky je nakalibrovaná ok, při 0 % je opravdu zavřená. žere to o hodně víc než sériové auto (bohužel se stejným výkonem jako u série, přitom na vyšším plnícím tlaku a s vyšším kompresním poměrem a pár dalšími úpravami). když to sešlápnu, tak je za mnou trochu mlha noo
nicméně dnes jsem zjistil, že volnoběžný ventil je stále otevřený. což je tedy hlavní důvod, proč od začátku auto neumí mít volnoběh menší než cca 1000 ot., i když "požadované otáčky" stáhnu klidně na 500 a volnoběžný ventil uzavřu na 0 %, takže rady pana Boury "více mechanicky zavřít klapku a překalibrovat TPS" byly tak trochu mimo (mj. nevím, jak víc se dá zavřít zavřená klapka). prostě když jsem sundal hadici sání z volnoběžného ventilu, tak pořád nasával vzduch, i když má být zavřený a to i po otevření škrtící klapky, i když jsem nastavil, že má být zavřený. zítra tam dám sériový 2-pin a správně ho zapojím, čímž jistě vyřeším nesmyslně vysoký volnoběh a VELICE DOUFÁM, že i to škubání, i když nevím, jestli to tím může být

Re: Vliv nalazení na škubání
Napsal: 30 črc 2018 11:58
od bóďa
Tak konečně to jezdí krásně. Největší problém byl ten volnoběžný ventil, který byl pořád otevřený. Potom, co jsem dal zpátky sériový 2 pin a nastavil ho, najednou škubání téměř vymizelo, respektive začlo se s tím dát jezdit. Dále šel najednou nastavit i volnoběh níž, na požadované otáčky a ne, že nastavim 500 rpm a točí to 1000 a nikomu to nepřijde divné

. Malinko tam po výměně volnoběžného ventilu škubání ještě zůstalo, ale to (kromě jiného) mi doladil už mistr Martin Matoušek, který je velice ochotný, šikovný a OPRAVDU tomu rozumí a nemyslí si o sobě, že sežral všechnu moudrost světa. Diametrálně odlišný přístup

Re: Vliv nalazení na škubání
Napsal: 30 črc 2018 19:52
od Fifi
To je fajn, já jsem emu prvně v autě "oživil" 2 týdny zpět, auto startuje, jakž-takž drží volnoběh a projet se s tím dá taky, ale předstih mám z kalkulačky a směs hodně na bohato... Možná by se mi to podařilo nějak rozumě doladit, ale motor už po třetí dělat nechci

, tak je v plánu to odvézt do LSC Motorsport, už jsem s nimi mluvil po telefonu a uvidíme, co s tím provedou, pak taky poreferuju... (jesti tam na brzdě nenechám převodovku, turbo atp. ...)
Re: Vliv nalazení na škubání
Napsal: 31 črc 2018 13:51
od Tom_
Fifi, jako verzi sis kupoval? Black nebo Classic?
Re: Vliv nalazení na škubání
Napsal: 31 črc 2018 20:32
od Fifi
Ani jednu

Mám jednu z prvních verzí EMU ECU, kupoval jsem ji v únoru 2015 (až do teď odpočívala, protože jsem jezdil na DET3), kdy ještě black ani classic neexistovaly, ale řekl bych, že verze classic je asi funkčně to samé co mám já (používá stejný obslužný SW)...