rusEFI - alebo lacna homemade ECU pre motor

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: rusEFI - alebo lacna homemade ECU pre motor

Příspěvek od JRD McLAREN »

v uplne prvom prispevku je link..
https://rusefi.com/wiki/index.php?title=Main_Page" onclick="window.open(this.href);return false;

a maju vlastne forum https://rusefi.com/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: rusEFI - alebo lacna homemade ECU pre motor

Příspěvek od JRD McLAREN »

..no tak som strasne zvedavy, ci to bude fungovat ... :roll:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: rusEFI - alebo lacna homemade ECU pre motor

Příspěvek od JRD McLAREN »

...tak bude to zniet neuveritelne ... ale funguje to ...

po par pokusoch, nejakych tych spravach a vynienaniach si nazorov po forach ...
po oprave unaveneho starneta ... za drobnej pomoci kamarata a blikanim si stroboskopom do xichtu ...

to ide nastartovat ... a bezi to ...

(uz to len doladit)

Obrázek
Obrázek
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: rusEFI - alebo lacna homemade ECU pre motor

Příspěvek od JRD McLAREN »

Takze zakupena "velka doska" ..

Obrázek

a celkom sa mi pozdava moznost, ladit palivou tabulku podla TPS+RPM a "ostatne"
teda tabulka predzapalu a tabulka AFR podla MAP+RPM rezimu ..

..co je pre motor s ITB pravdepodobne to "najidealnejsie" z toho dostupneho na trhu ..

Obrázek
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Re: rusEFI - alebo lacna homemade ECU pre motor

Příspěvek od monty01 »

Nevim jestli ti správně rozumím ale při řízení podle mapu budeš mít cca od 30%otevreni klapky atmo tlak tzn nadtoto budeš mít pořád stejný předstih a poměr af, který budeš moct měnit pouze v závislosti na otáčkách a to si myslim že není vůbec ideální pro čistý itb. Tenhle způsob řízení se používá v případě kombinace itb a turbo kdy je třeba nějak zareagovat na zvýšení tlaku po náběhu turbíny respektive zajistit snížení předstihu při přetlaku a správný target af .
Jinak tuhle desku už mám taky, včera jsem ji dával bráchovi na osazení,tak jsem zvědav. Druhý procik mám napajenej natvrdo do starý ecu ze který jsem stávající vyriz, tam mi komplet fungují vstriky, zapalovací výstupy, výstupy relé, analogový vstupy, jen musím najít na ktery nohy původního procesoru je přiveden signál z triggeru (vr snímače, origotam určitě převod na TTL úroveň bude) a pak to už půjde vyzkoušet do auta naostro.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: rusEFI - alebo lacna homemade ECU pre motor

Příspěvek od JRD McLAREN »

No ono je to stym ITB a TPS a MAP trochu zlozitejsie ..

ano cca od tych TPS 30-35% je proste MAP na "atmosferickom tlaku" ..
ale skutocna potreba paliva tomu akosi nezodpoveda,

aj napriek tomu ze MAP je stale na urovni povedzme 86-95kPa pri otackach medzi 2000-2500
tak AFR 14.3-5 pri TPS 25% je relativne prijatelna hodnota ...
tak AFR 12.3 pri TPS 12% je uz moc .. (aj na turbo)
..a pri rezime ovladania Speed Density stale "chodime" iba v 4 polickach ..

Ono pri jemnom ubrati plynu .. (teda pohyb TPS z 25% na 15% )
sa uz zase zacina ten podtlak vytvarat ...

Takze prave koli tymto javom, mi pride mat dobre palivovu mapu podla TPS..
a mapu prezapalu (IGN) a Target AFR mat podla MAP ...

Palivova mapa sa teda najprv naladi napevno a nasledne
sa o spravne AFR potom dokaze postarat Lambda regulacia ...
(..ak bude samozrejme funkcna..)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Re: rusEFI - alebo lacna homemade ECU pre motor

Příspěvek od monty01 »

Ale já netvrdím že máš motor s itb ladit se speed density, ta je výhodná pouze pro klasický manifold. Naopak mi přijde nesmysl používat map i pro řízení předstihu a arf, v tomhle případě s itb. Právě kvůli tomu že při větším otevření klapek už není podle čeho řídit tlak je 100kpa a nekoresponduje s potrebou motoru. Osobně prostě ladím itb, tak že vše jedu podle tps, af na poměr af 13/1 a v nízkým zatížení si to na správný poměr 14.8 stahuju přes korekce z map senzoru.tim mám i zajištěnou rychlou reakci af na přidání plynu(nemusím to honit vše přes akceleracni obohacení) a zároveň i řízení obohacení při otevření volnobezaku. Tímhle způsobem se mi daří udržet af poměr celkem slušně tam kde má být a lambda už dělá jenom lehký korekce.(v případě její chyby(teď mě napadá řeší se nějak u rusEfi vyhodnocení nefunkčnosti?např porucha vyhřívání ujede zobrazovány af poměr mimo) motor dokáže v klidu běžet na přibližně ok poměru.)
Předstih je jasnej při řízení podle mapu by musel být v nízkých otáčkách už od tech 30%otevreni na cca12 st aby ses vyhnul detonacim při větším otevření, takže řízení dle tps jejasne lepší tam může být u té h 30% klidně kolem 16 - 18 a na nižší přejít až pri otevření 50 +(vše samozřejmě dle motoru /komprese/paliva).
Af by se podle mapuasi dal řídit jen za cenu lehce vyšší spotřeby, přijde mi že při vyssich otáčkách je zbytečný mít pri50% otevreni klapky af poměr 13/1 tam může být bez problemu 14-14,3.....
Ale každé máme svůj rozum, vyzkoušej si to a uvidis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: rusEFI - alebo lacna homemade ECU pre motor

Příspěvek od JRD McLAREN »

No ved v principe hovorime to iste...
spek

Ono mapa predzpalu "musi" byt na cca tych istych hodnotach
ked uz neni podtlak .. co je nad 50% TPS .. vzdy ..
tam mi uz rozdiel 0.5 stupna nehra rolu ..

AFR mapa tiez moze vyzerat tak ze do 3000 ot a MAP do 70kPa
bude nastavena pozadovana hodnota 14.3 ..
a od 3000 do redline a MAP nad 70kPa tam bude 13.6 -13.4


Ono co mam "odsledovane zavodne motory na ITB", kad nikto znich si nedal namahu
vyrobit si vacum tank, a pouzivat aj MAP senzor na pripadne korekcie..
...
(kedze vacsina to ani nepotrebuje, napriklad okruhovky idu vacsinu casu plny plyn)
(a to co idu neaku tu kratku chvilu "niekde medzi v mapach", im je v podstate jedno, kedze na spotrebu sa nehraaaa)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Re: rusEFI - alebo lacna homemade ECU pre motor

Příspěvek od monty01 »

Tak ja mám tu výhodu že to většinou dělám komplet, takže si to připravím jak chci. A pak to i funguje tak jak potřebuji. https://www.facebook.com/87258353973976 ... 3/?app=fbl" onclick="window.open(this.href);return false;
Opraven odkaz
Naposledy upravil(a) monty01 dne 24 dub 2019 22:14, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: rusEFI - alebo lacna homemade ECU pre motor

Příspěvek od JRD McLAREN »

..a tiez narazas na problem .. ked robis pre druhych ..
povies im co vsetko treba k tomu kupit, co to bude stat ...
..
a oni sa ta v zapati opytaju .. TO PRECO ... ?? A TO TREBA .. ??

:mrgreen:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Re: rusEFI - alebo lacna homemade ECU pre motor

Příspěvek od monty01 »

Abych řekl pravdu tak asi ani ne, snažím se nastínit možnosti cena vs zisk případně nevýhody polovicatyho řešení a nějak si nevybavuju že by někdo šel do úplně nejlevnější varianty. Dost dělám Hondy a tam je třeba varianta zachovat rozdelovac a použít vr snímače v něm + jeden zapalovací výstup a klasicky palec.
Další verzi zachovat rozdelovac, použít v něm snímače jako zdroj ale zapalovani už solo s cop.
Poslední verze rozdelovac zrušit, na kliku časovaci kolo, na vacku synchronizacni puls , tj dvě kola, dva snímače, cop, atd
A i když je samozřejmě ta poslední verze nejdražší tak jsem jinou ještě nedělal....

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: rusEFI - alebo lacna homemade ECU pre motor

Příspěvek od JRD McLAREN »

...tak to su potom zakaznici od hondy o dost odlisny od tych od oplu .. spek
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Re: rusEFI - alebo lacna homemade ECU pre motor

Příspěvek od monty01 »

Tak nedělám jen Hondy, teď jsem dělal swifta gti, předtím foukany bmw. Spíš je to o lidech, nikomu to nenutím, nezivi mě to , třeba lowcost projekty ala d16z6 na 0.5 baru odladim na oem ecu, ale třeba B16 turbo přes 300 hp už na oem odmítám. Ono by to sice šlo, ale nerisknu si to. A když to nechce akceptovat, není problém, ať mu to odladi někdo jiný.
nejde? divný slovo,co vlastně znamená?

Honda Prelude 3G

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: rusEFI - alebo lacna homemade ECU pre motor

Příspěvek od JRD McLAREN »

..tak som zacal pajkovat "velku dosku" ... Fankenso ..

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6521
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: rusEFI - alebo lacna homemade ECU pre motor

Příspěvek od Beaver »

No, upřímnou soustrast, hrátky s SMD jsou noční můra. A pokud tam nebude dobrý kvalitní spoj a uklepe se to v autě za provozu, tak to bude ještě větší mazec najít :mad:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: rusEFI - alebo lacna homemade ECU pre motor

Příspěvek od JRD McLAREN »

.. zachovajte paniku .... spek
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: rusEFI - alebo lacna homemade ECU pre motor

Příspěvek od JRD McLAREN »

v piatok dorazila krabica ...
a dnes, po par veceroch to vyzera takto ...

Obrázek

Obrázek
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: rusEFI - alebo lacna homemade ECU pre motor

Příspěvek od JRD McLAREN »

Dorazili plosaky k WBO2 kontroleru ..

Obrázek
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Re: rusEFI - alebo lacna homemade ECU pre motor

Příspěvek od monty01 »

Budeš potřebovat všechny? Chtěl jsem něco kreslit ale když je máš hotový....
nejde? divný slovo,co vlastně znamená?

Honda Prelude 3G

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: rusEFI - alebo lacna homemade ECU pre motor

Příspěvek od JRD McLAREN »

tak som po veceroch popajkoval dohromady prvych 5 WBO2 kontrolerov..
jeden osadil to toho mojho nadratkovaneho zazraku ... a moznto to aj funguje ..

:mrgreen:

Obrázek

Obrázek
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Re: rusEFI - alebo lacna homemade ECU pre motor

Příspěvek od monty01 »

Tak jsem v klubu 8)
tmp-cam-2834296998123564950.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
nejde? divný slovo,co vlastně znamená?

Honda Prelude 3G

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“