Stránka 1 z 1

Vzdalenost Head - Turbo

Napsal: 31 kvě 2005 21:49
od evo500
Jaky ma vliv na prubeh vykonu a spool-up turba narustajici vzdalenost mezi Cylinder Head a Turbem.
Neboli :
Na stejnem motoru budou pouzity dva druhy vyfukovych svody.....prvni s delkou jednotlivych vetvi rekneme 20cm a v druhem pripade 50cm.

Jak se zmeni vlastnosti vyfukovych plynu a s tim spojeny prubeh chodu daneho motoru pripadne turba?

Napsal: 31 kvě 2005 22:12
od Lobo
rekl bych ze v delsi vetvy bude cas nepatrne delsi k roztoceni turbiny..

Napsal: 31 kvě 2005 22:20
od evo500
Lobo píše:rekl bych ze v delsi vetvy bude cas nepatrne delsi k roztoceni turbiny..
No to prave neni zcela jista vec....teda alespon pro mne....pokud je vzdalenost kratsi,tak je pravdou,ze spaliny k lopatkam dorazi rychleji,ale pri vetsi vzdalenosti se do lopatek opre vetsi mnozstvi spalin.

Napsal: 31 kvě 2005 22:28
od Lobo
Beru to taky jen teoreticky, timhle sem se pri stavbe nikdy nezabyval..Ale kdyz to tak vezmes tak s delsi vetvy,bude vice plynu v prostoru a tim padem bude mit turbo jemnejsi chod....

Napsal: 31 kvě 2005 23:16
od Krosmen
Mám pocit že sem se na to ptal taky a bylo mi řečeno,že to vliv nemá a že jsou i nějací úpravci,co montují turbo těsně před ukončení výfuku,ale má to značnou turbodíru....
Taboo psal,že různé modifikace svodů na turbo zkoušeli na dynamometru a nedospěli k žádným zásadním zmněnám při použití různých dýlek svodů....

Napsal: 01 čer 2005 01:39
od sub13
Toto sem taky rešil u motoru Subaru Sti, jestli svody vést pod motorem na jednu stranu (což délka je cca 75cm) nebo za motorem souměrně nad motor (cca 50cm) a bylo mi řečeno (od mechanika, který staví závodní motory), že to žádný vliv nemá, pouze je vhodný zachovat stejnou délku od jednotlivých válců (ale to taky neni nutny)

Napsal: 01 čer 2005 07:13
od evo500
O.K.

Napsal: 01 čer 2005 13:04
od Transporter
kdyz je jina delka potruby v jednotlivych svodech tak se to resi zmenou sirky v urcitych castech nebo celeho svodu aby plyny odchazlely rovnomerne a stejne rychle.

Napsal: 01 čer 2005 16:08
od semysak
co jsem slysel tak by meli mit trubky stejny objem, zaroven vetsi nez je objem valce ke kterymu jsou pripojeny

Napsal: 01 čer 2005 16:29
od sub13
Jo, jo ty jednotlivé svody by měli mít stejný průchod výfukovych plynu, takže můžou být různě dlouhy, protože čím víc ohybů, tím menší průchod a samozřejmě je každy svod jinak naohybany. Jsou lidi, co to umějí spočítat, ale je to docela umění