Stránka 1 z 1
Externi Wastegate
Napsal: 31 kvě 2005 21:54
od evo500
Jaky vliv na chod turba ma sirka externiho Wastegate?
Pro jaou aplikaci je vyhodnejsi WGT 50mm a pro kterou rekneme treba 35mm?
Napsal: 31 kvě 2005 22:09
od Lobo
50mm je pro vetsi objem vzduchu pod mensim/stejnym tlakem, ale treba se mylim

Napsal: 31 kvě 2005 22:15
od evo500
Lobo píše:50mm je pro vetsi objem vzduchu pod mensim/stejnym tlakem, ale treba se mylim

Ano jiste..to je obecne znama teorie.....se zvysujicim se prumerem se zvysuje mnozstvi prochazejicich spalin a zaroven se zmensuje tlak.
Ale mne by spise zajimalo prakticke vyuziti...to znamena jaky rozmer na jaky typ aplikace. 4-valec ,6-valec,male,velke turbo,pomala-rychla regulace tlaku atd. Proste co kam a za jakym ucelem.

Napsal: 31 kvě 2005 22:24
od Lobo
Tak to ti neporadim, ale podle usudku by bylo nejlepsi na maly turbo malej prumer..Prece nez se naplni 50tka a nez 35tak je to rozdil,navic u nejaky 4valce kde je to spis poznat nez u V6

Re: Externi Wastegate
Napsal: 01 čer 2005 08:47
od leon4x4
evo500 píše:Jaky vliv na chod turba ma sirka externiho Wastegate?
Pro jaou aplikaci je vyhodnejsi WGT 50mm a pro kterou rekneme treba 35mm?
Joo tak to je otázka. Principielně je to poměrně jasné. Wastegate se navrhuje podle průtoku vzduchu motorem. Pokud by jsi neměl vůbec žádný wastegate šel by tlak díky poměru mezi turbem a oběmem motoru třeba na 3BARy. No a ty potřebuješ dosáhnout aby při otevřené wastegate šlo uregulovat tlak na požadovanou mez. De fakto jde taky o poměr průřezu mezi výfukem a wastegate. Bohužel ti však neporadfím s výpočtem. Nicméně radu mám, koukni se k nějakému renomovanému úpravci (Jun, Apex, HKS) co by tam dávali oni k tvému setupu.
A další věc mne napadla, máš už oversized ventily a kit na zvětšení oběmu? Je to tak nějak standart. Ono když dáš kit na 2,4L tak máš chtě nechtě 20% více oběmu a tudíž i výkonu (téměř) a to se vyplatí
Já bych si vsadil na něco jako 40-44mm ale nevím zda se takové vůbec dělaj.