Stránka 1 z 1

Spojka na crx

Napsal: 02 čer 2005 21:41
od Sly
Tak jsem pred par dny oddelal spojku. Chtel jsem zahrat slicky, zatahl jsem rucku, dal 7tis otacek a pustil spojku. Slysel jsem sice mirne piskani gum, auto se zacalo pomalinku posouvat a ve zpetnem zrcatku se objevil modrobily kour, ale jak jsem zahy zjistil, tak nebyl z gum, ale ze spojky. No, co vam budu povidat, spojka to ma za sebou. Na nejake nedelni jezdeni do kostela a na nakupy by se jeste pouzit dala, ale pokud s ni chci sprintovat, tak je nepouzitelna.
Proto bych vas chtel poprosit o radu, kde nebo odkud muzu objednat neco lepsiho. Pravdepodobne by bylo vyhodnejsi objednat nejaky kit z usa nebo Japonska. Pokud mate nekdo tip a moznost toto zbozi dodat za dobrou cenu, budu rad.
Mam crx ED9 r.v. 1989 s motorem D16A9. Nevim, jestli je to dulezite, kazdopadne mam duralovy setrvacnik 3.2kg. Proto si myslim, ze by to chtelo nejaky lepsi pritlacak, resp. celou sadu. Ovsem nekde jsem zaslechl, ze dragove spojky nejsou pro crx dobre. Co je na tom pravdy, to posoudit nedokazu, jelikoz nejsem odbornik.
Mnohokrat dekuji za vase rady a nazory.

Napsal: 02 čer 2005 21:49
od Zemi

Napsal: 02 čer 2005 21:51
od Zemi
Tady je muj zdroj informaci tak si to tam procti...

http://www.d-series.org/forums/?

Napsal: 02 čer 2005 21:51
od sic
Zemi píše:This happened to Sly > http://users2.ev1.net/~subaru/Movies/Pr ... oking.mpeg 10MB
jj :lol: :lol: :lol:

Napsal: 05 čer 2005 12:42
od Sly
Tak jsem objevil pritlacak s lamelou, ktery se mi zamlouva. Ted bych jeste potreboval poradit, jestli to bude pasovat. Abych sakra neobjednal neco spatneho.
Mam crx ED9 1.6 DOHC, r.v. 1989 s motorem D16A9.
Jde mi o to, ze tam jsou snad 4 druhy sad. Se 4mi a 6ti rameny a potom prumer 200 a 212mm. Pokud se nepletu, tak prave moje auto by melo mit tu lamelu se 4ma "packama" a prumerem 200mm, ale nejsem si tim vubec jisty. Potreboval bych radu. Pak se chci jeste zeptat na pritlacak. Koukal jsem na ten, ktery se mi libi, zapsal jsem si jeho objednaci cislo a pak jsem prepl na crx r.v. 91 a k memu udivu tam ten pritlacak byl taky a dokonce pod stejnym objednacim cislem, coz se mi zda divne. Na model 91 by mel byt prece trochu jiny, ne? Hazim tedy linky na lamelu a pritlacak, ktery bych chtel objednat. prosim, poradte, jestli je to v poradku. Loziska bych snad mohl objednat tady v Cesku (pokud nebudou soucasti pritlacaku).

lamela (typ 4P200D): http://www.speedyperformanceparts.com/p ... &brand=act

pritlacak (typ H023X): http://www.speedyperformanceparts.com/p ... &brand=act

PREDEM DIKY ZA VASE RADY.

Napsal: 05 čer 2005 16:50
od Zemi
http://www.thezcresource.com/forums/sea ... chid=51485

http://www.thezcresource.com/forums/sea ... chid=51489

Ja ti neporadim pac jsem se o to jeste nezajimal... :( Puvodni lamelu jsem nechal oblozit a vesele funguje...

Napsal: 05 čer 2005 19:35
od sub13
je skoro jedno, jestli ma 4 nebo 6 pacek. Pozor ale na keramicky oblozeni, protoze to neni moc vhodny pro bezny provoz, protoze toto oblozeni neumoznuje velky prokluz (takze popojizdeni v zacpach nepripada v uvahu-uz sem videl tuto lamelu roztrhlou+zniceny setrvak). A kdyz uz, tak lamelu s pružinama...

Napsal: 05 čer 2005 22:14
od Sly
Hmmmm, to je dilema s tou keramikou. Ta ramena by opravdu problem byt nemel. Spise to bude v prumeru lamely, resp. pritlacaku. moje lamela ma 200mm, ale meril jsem seriovy setrvacnik a treci plocha je presne 212mm, takze ta 212mm lamela by se tam mela teoreticky vlezt. Ted jeste co na to pritlacak. Jestli se vleze 212mm nebo ne :-( Kazdopadne mam delany setrvacnik, ktery se od serioveho lisi, takze budu muset asi napsat vyrobci, jestli je mozne osadit s 212mm lamelou a pritlacakem. Sacre-bleu, to jsou sachy..

Napsal: 06 čer 2005 23:46
od MattiK
mam stejnej setrvak od stejnyho vyrobce, mam tam normal seriovou spojku a vse bez problemu, porad se s alienem on ti urcite poradi, ale do te keramiky urcite nechod pokud to nechces jen na sprinty je to na popojizdeni po meste na howno fakt :( taky sem o tom uvazoval

Napsal: 08 čer 2005 21:54
od Sly
Dokud jsem mel seriovy setrvacnik, se spojkou problem nebyl. Prokluzovani se projevovalo az po vymene setrvacniku. Markantni je to u sprintu, kdy pri cca 6-7tis na jednicku apojka proste klouze. po prerazeni uz si kola nezapiskaji, ale ozve se jen zvuk, typicky pro automaty. Netvrdim, ze to seriova spojka neutahne, ale pouze pokud je v lepsim stavu. Jelikoz s autem spis blbnu, nez jezdim, opotrebovava se mnohem rychleji. Proto jsem se rozhodl, ze koupim neco poradneho. S Alienem jsem v kontaktu. Bohuzel mam model 88-89 a tady se setrvaky osazovaly lamelami 200mm, takze Xtreme Heavy Duty pressure plate od ACT je pro me tabu :-( Kazdopadne pokud nejak nevymyslim vymenu setrvacniku za model 90+ (pokud je to vubec mozne), pujdu do nizsiho modelu od ACT. Proc kupovat seriovou spojku za 8tis, kdyz se da z usa objednat kvalitni kit za 10tis. S tim spojena vetsi zivotnost a kvalitnejsi pritlacak. ;-)

Napsal: 09 čer 2005 05:52
od Zemi
Prokluzuje ti to tim, ze ten setrvak od Aliena neni zrejme tak drsnej jako serie... Mel jsi ho normalne vobjet nakym silnejsim smyrkem aby tam byla naka drsnejsi plocha... Nebo brusnou flexou (jemne :lol: )...

Napsal: 09 čer 2005 07:53
od Maco
zemi zije potlesk

Napsal: 11 čer 2005 17:22
od Sly
Zami> Na tohle Alien myslel. Ta treci plocha je drsna dost.

Kazdopadne jsem zjistil, ze setrvak 88-89 neosadim lamelou 90-92 212mm. Ted by me spis zajimalo, jestli je mozne osadit crx 88-89 setrvacnikem 90+ (za predpokladu, ze koupim i spojku 90-92)

A dalsi vec, jestli mate nekdo jakoukoliv zkusenost s keramickou lamelou. Diky moc.

Napsal: 12 čer 2005 21:01
od Sly
Jeste me napadl doplnujici dotaz. Mate nekdo zkusenosti s keramikou? Je treba ji nejak zahrivat nebo funguje jak ma i hned za studena? Co na to poloosy, cepy atd..?

Napsal: 12 čer 2005 21:06
od Zemi
Funguje hned... U silnych aut se pouzivaj trojlamely... Nejvic dostavaj zabrat silentbloky a posleze vsechny cepy a i poloosy... Logicky... :D

Napsal: 13 čer 2005 17:11
od sub13
Keramika funguje hned, ale je to bud 0% spojení nebo 100% spojeni a mezi tim toho moc neni (zadnej prokluz). JInak jak sem psal, videl sem lamelu roztrhlou a to proto, ze pan nechal spojku trosku prokluzovat, ta prokluzovala az se zahrala natolik, ze se najednou "pripekla" na setrvak a pri tom se roztrhla. PS: a byla to AP-RACING, takze zadnej smejd :wink:

Napsal: 14 čer 2005 16:51
od MattiK
mam ten setrvak od aliena a spojka neprokluzuje, hledal bych bejt tebou problem jinde

Napsal: 14 čer 2005 20:51
od Sly
Spojka neprokluzovala dokud jsem ji nepripalil. Je proste odepsana. Pokud kupuji novou sadu, pravdepodobne dam prednost pred dovozem z usa. Kuprikladu ACT Heavy Duty pressure plate + 6 pucks clutch disk za cca 10tis nebo stock clutch za 9tis z domaciho trhu? Ja jdu do ACT.

http://www.importperformance.com/store/HC3-HDR6

Napsal: 19 črc 2005 18:41
od Sly
Tak nakonec padla volba na ACT Xtreme Heavy Duty pressure plate + ACT Performance clutch disc.
Foto zde:
viewtopic.php?t=11025&start=765

Napsal: 21 črc 2005 12:00
od Rubber
cau, sem natom obdobne spojka pripalena (z mimone HSM) a taky premejslim co poridit jestli nejako obyc nebo neco lepsiho z USA..nej vyhcazla od Exedy vetsinou...ale bracha mel CRX a resili sme problem ne jenom s velikosti lamely ale taky poctem zubu na trnu z prevodovky

Napsal: 21 črc 2005 16:46
od V-Y-V-I
Když to shrneme,tak Slaj nemá konkurenci na sev. moravě do 1.6 :pohar: ...snad jen NIKIHO :lol:

Napsal: 21 črc 2005 20:19
od MattiK
V-Y-V-I píše:Když to shrneme,tak Slaj nemá konkurenci na sev. moravě do 1.6 :pohar: ...snad jen NIKIHO :lol:

tim bych si jistej nebyl :o)

Napsal: 23 črc 2005 16:54
od Sly
Rubber> Co jsem zjistoval, tak s poctem zubu na trnu prevodovky by pri vymene setrvacniku problem byt nemel. Kazdopadne mam z vice zdroju, ze prevodovku A9/A8 lze osadit obema typy. Jak model 88-89 200mm, tak 90+ 212mm. Ja mam D16A9 a v serii tudis pritlacak, lamelu i setrvacnik s treci plochou 200mm. Premyslel jsem nad znackami ACT, Exedy a Centerforce. Nakonec padla volba na prvni z nich.
Chtel jsem koupit cely kit, protoze seriovy komplet uz toho ma za sebou az az. Jelikoz mam duralovy setrvacnik 3.2 kg a na sprinty pouzivam slicky, chtel jsem tomu doprat poradnou spojku, aby se neopakovalo to, co jsem napsal vyse. Problem byl v tom, ze 200mm kity od ACT (i Exedy) nebyly podle mych predstav. Heavy Duty pritlacak 48% more clumping force a 52% +. Udaje u Exedy udavaly cca kolem +30%, s keramickou lamelou kolem +50%.
Jediny pritlacak, ktery se mi zamlouval byl mozny pouze ve variante 212mm. No nakonec jsem si rekl, pokud uz mam prevodovku dole a budu to menit, tak pridam par tisic navic a udelam to poradne. Xtreme Heavy Duty Pressure Plate + Performance Clutch Disc (dal jsem prednost pred keramikou, jelikoz obcas auto vytahnu i na projizdku - paradox je, ze tenhle kit byl drazsi, nez ten R6 nebo R4 z keramiky).

Zaver: Nutny upgrade na setrvacnik 90+ s treci plochou 212mm, lamela i pritlacak 212mm. Kit je urcen na crx 88-89 s nutnosti upgradu setrvacniku.

Pokud jsem napsal nejaky nesmysl, tak me opravte.