Stránka 1 z 2

Snížení hlavy motoru

Napsal: 25 čer 2005 19:20
od CharlitoCZ
Nazdárek

Mám feldu, 1.3 MPi něco cca 60Kw a chci se zeptat na informace ohledně snížení hlavy, dokážu si to udělat sám /jsem celkem zručnej :wink: Nebo s tim musim někam kde jsou na to zaměřený? Chci to jen tak třeba o 1mm. Tak mě zajímá jestli pak k tomu musim měnit těsnění, kroužky a tak, nebo jestli to "ošmirglim a přišroubuju zpátky" ?? :oops: díky za info 8)

Napsal: 25 čer 2005 19:26
od Brutus
OT: Jen tak o 1mm :lol: Mám pocit, že se to snižuje o desetiny :twisted:

Napsal: 25 čer 2005 19:36
od OndrejGTi
-felicia 1.3MPi a 60KW :shock: ?????? nieco som zaspal???

-a co to znizenie pomoze? zvysi to kompresny pomer, to viem. kolko kw by to pridalo?

Napsal: 25 čer 2005 19:37
od CharlitoCZ
Brutus píše:OT: Jen tak o 1mm :lol: Mám pocit, že se to snižuje o desetiny :twisted:
když upravíš ŘJ tak mužeš až o 2mm, ale to pak chce už rozsáhlejší změny, kovaný písty, atd...

Napsal: 25 čer 2005 19:38
od CharlitoCZ
OndrejGTi píše:-felicia 1.3MPi a 60KW :shock: ?????? nieco som zaspal???

-a co to znizenie pomoze? zvysi to kompresny pomer, to viem. kolko kw by to pridalo?
no to právě chci zjistit :D

Napsal: 25 čer 2005 20:01
od Beaver
Ten motor je skoro shodnej s Favoritem, takže snížit hlavu o 1 mm nebude problém, měl by to udělat někdo kdo to umí, sám to s pilníkem v ruce určitě neuděláš :D Po tom snížení bych doporučoval možná seštelovat ventily, tvrdší pružiny ventilů bys zatím potřebovat neměl. Zvýšení výkonu není ale nijak výrazný.

Napsal: 25 čer 2005 20:04
od CharlitoCZ
Beaver píše:Ten motor je skoro shodnej s Favoritem, takže snížit hlavu o 1 mm nebude problém, měl by to udělat někdo kdo to umí, sám to s pilníkem v ruce určitě neuděláš :D Po tom snížení bych doporučoval možná seštelovat ventily, tvrdší pružiny ventilů bys zatím potřebovat neměl. Zvýšení výkonu není ale nijak výrazný.
mno, to jsem právě doufal že to pilníkem udělám :D a jak moc je to nevýrazný? :roll:

Napsal: 25 čer 2005 20:17
od OndrejGTi
úúú ty si zmenil foto :D
mozno by na to stacila nejaka freza......mozno

Napsal: 25 čer 2005 20:18
od Beaver
CharlitoCZ píše:
Beaver píše:Ten motor je skoro shodnej s Favoritem, takže snížit hlavu o 1 mm nebude problém, měl by to udělat někdo kdo to umí, sám to s pilníkem v ruce určitě neuděláš :D Po tom snížení bych doporučoval možná seštelovat ventily, tvrdší pružiny ventilů bys zatím potřebovat neměl. Zvýšení výkonu není ale nijak výrazný.
mno, to jsem právě doufal že to pilníkem udělám :D a jak moc je to nevýrazný? :roll:
Tuším, že se to snižuje na rovinné frézce nebo jak se ta mašina menuje, takže buď někoho znáš kdo to má a umí s tím dělat nebo to umíš sám. Mě u Favoucha to trochu zlepšilo krouťák, takže to líp jezdilo do kopců, ale v podstatě jsem jen pozdějí řadil dolů. Teprve až když se to zkombinovalo s přetryskovaným karbecem (u tebe by to byl nejspíš asi chip) a ostrou vačkou, tak to začalo trochu jezdit, ale zas to už pak naroste spotřeba, takže jsem se na to vyprd a koupil Supru :o) Tím tě nechci odrazovat od toho, abys tu hlavu snížil, jen nečekej žádný zázraky.

Napsal: 25 čer 2005 20:30
od CharlitoCZ
příští tejden to v pondělí na parkovišti rozeberu, vezmu si to domu a tam si zašmirgluju :) :)
mno, kolik si za to muzou tak říct v nějakym podniku kde se tim zabejvaj?

Napsal: 25 čer 2005 21:01
od OndrejGTi
CharlitoCZ píše:příští tejden to v pondělí na parkovišti rozeberu, vezmu si to domu a tam si zašmirgluju :) :)
mno, kolik si za to muzou tak říct v nějakym podniku kde se tim zabejvaj?
-len to nie! musi to byt zbrusene rovnomerne a presne..... urcite najdes niekoho, kto tu frezu ma a ak nie, drahe by to nemalo byt ani v nejakej firme. skus do nejakej zvolat.

Napsal: 25 čer 2005 21:09
od CharlitoCZ
Ok, půjdu do toho :)

Napsal: 25 čer 2005 21:21
od PJ
CharlitoCZ: no většinou se rozumnej limit udává 1,5mm ale de i o něco víc, šmirglem bych to fakt nedělal sežeň někoho s tou frezou.
Beaver: ty tvrdší pružinky by byli spíš potřeba k ostřejší vačce, kterou by tam moh taky dát a taky ten chip, ale asi bych začal spolu s tim sníenim vyleštit hlavu a kanálky což muže i spotřebu lehce snížit.

Napsal: 25 čer 2005 22:55
od Krosmen
Na frézce nee,ta má problém s přechodem z hliníku(hlava) přes ventily(ocel) a uskakuje....Nejlepší je to na magnetový brusce,bude to perfektně rovný....

Napsal: 26 čer 2005 00:09
od Ivan
Na voze, na kterém to budeš dělat, je to zbytečná námaha za málo muziky, kolego.

Napsal: 26 čer 2005 16:45
od Beaver
Ohledně ceny - udávaná cena za to "sjetí" byla zhruba 3 stovky, ale devalvace a inflace to mohly ovlivnit, takže bych teď počítal radši víc.

Napsal: 26 čer 2005 20:27
od CharlitoCZ
mnooo, dobrý budu počítat 6 kil, co je v poho, tak už jen zjistit kde to dělaj :) a co to leštění kanálků, to stojí by oko kolik a má to nějakej znatelnej efekt??

Napsal: 27 čer 2005 00:59
od hobborg
podivej tohle sou takovy upravy vonicem...jedno bez druhy ho nema zadnej moc velikej vliv ale komplet upravy ti muzou prinest vice nez 70procent vykonu navrch....ale pravidlo zni....cim vic benzinu a vzduchu tim lepe to jede ale taky vice zere:-)....
2Ivan: aby si se nedivil:)

Napsal: 27 čer 2005 01:46
od CharlitoCZ
hobborg píše:podivej tohle sou takovy upravy vonicem...jedno bez druhy ho nema zadnej moc velikej vliv ale komplet upravy ti muzou prinest vice nez 70procent vykonu navrch....ale pravidlo zni....cim vic benzinu a vzduchu tim lepe to jede ale taky vice zere:-)....
2Ivan: aby si se nedivil:)
to je mi jasný, taky nezkončim jen u upravený hlavy :D

Napsal: 06 říj 2005 09:29
od Návštěvník
magor ze smirglem utoci :-)

Napsal: 06 říj 2005 10:23
od JonnY
nemyslim ze by to malo nejaky zaujimavi ucinok.
okrem toho, ze po znizeni hlavy a este aj chipe do toho budes muset liat 98oktanov.....

Napsal: 06 říj 2005 11:31
od Falcon
Všechno v motoru souvisí se vším.
Nikdy není na škodu slícování a leštění, na starším Škodováckém motoru obzvlášť (to ani není tuning, spíš poslední fáze výroby - odbrousit otřepy atd. :D). Kompresní poměr a úhly na vačce spolu úzce souvisejí, pro dosažení nejlepších výsledků je dobré se držet v minulosti osvědčených témat - nejlépe specifikace závodních motorů v nižších skupinách (např. Rally A1) nebo zaručeně a dlouhodobě funkčních řešení odvážnějších kolegů (např. motor 742.12X - hlava snížit o -0.8mm to je 10.1:1, vačka 260°/260°).
A hlavně, nikdy nezapomínat na to, že úpravy motorů s ECU jsou podmíněny výměnou čipu. Naproti tomu motory s karburátorem úmožňují zvednout (podstatně) výkony úpravou nebo výměnou karburátoru.

Napsal: 06 říj 2005 11:41
od xer
CharlitoCZ píše:příští tejden to v pondělí na parkovišti rozeberu, vezmu si to domu a tam si zašmirgluju :) :)
tak ty si husto vul :lol: ale jak je to v oku není problém :D

Napsal: 06 říj 2005 12:08
od MarauderZ28
teda na fréze sem tohle vživotě neviděl dělat jen a pouze na rovinný brusce

Napsal: 06 říj 2005 12:47
od Lobo
MarauderZ28 píše:teda na fréze sem tohle vživotě neviděl dělat jen a pouze na rovinný brusce
tak tak, rovina nebo magneticka bruska 8)

na ostatni se vyserte...

Napsal: 06 říj 2005 13:10
od Fiesta
ty woe....na frezce....pokud vim tak to snizeni se provadi jako jedna z nutnych uprav pri zvysovani vykonu...ale je to spise navazovaci uprava, cili napomaha jinym upravam k dosazeni chteneho( mozneho) vykonu

Napsal: 06 říj 2005 13:25
od Lukaash
smirek :-D

na frezce to neni problem, stejne jako na magnetce (rovinne brusce), jde jen o presne vyrovnani a upevneni...u Fa nebo Feli otazka max 20minut (a to hodne prehanim)...

az budete mit sundanou hlavu, juknete na povrch...vsadim se, ze pokud je to neprebrusovany, budou na nem zretelne videt kruhove drahy po frezovani..

Napsal: 06 říj 2005 15:22
od MarauderZ28
hmm tak na Probe, Camaru i 205GTi je broušenej

Napsal: 06 říj 2005 16:03
od Fiesta
nevim ale na frezce bys 0,5 mm...delal tak tak...pokud teda nemas spesl Sk platky ci keramiku....jinak pokud je to treba 1 mm...tak udelas tak 0.4 na frezce a zbytek na bruzce...nekteri jonsoni to je jeste fakaj superfinisem...ale to je jiz v risi dokonalosti