Stránka 1 z 3

Závodní motor Suzuki Swift

Napsal: 20 črc 2005 22:21
od Lander
Ahoj všichni
Protože konkurence nepsí, akorát jsem nahodil do Swifta nový závodní motor. Není teda podle představ jaké jsem měl v zimě, ale je to významný krok kupředu.

Detailnější info (s ohledem na konkurenci se tu nebudu rozepisovat o konkrétnějších hodnotách)

Objem 1298ccm (74 mm vrtání, 75,5mm zdvih)
Písty kované 11:1 z verze Cultus
Sériové ojnice odlehčené, vyvážené, vyleštěné
Sériová klika odlehčená, vyvážená, vyleštěná
Snížený blok
Komplet upravená závodní hlava - výrazně zvětšená sedla, rozšířené kanály, vyleštěné, přepracovaný spalovací prostor
Upravené ventily, sedla, odlehčené, vyleštěné.
Snížená hlava - výsledná komprese cca 12:1
Vačky - větší otevření a větší zdvih
Bohužel stále hydroštely avšak zvládají bez problému 8600rpm
Stavitelná rozvodová kola
Odlehčená kliková řemenice
Škrtící klapka 60mm
Upravené sací svody pro klapku
Převrtaný MAF na 49 mm
Bez filtru
Svíčky Denso Iridium
Závodní rallyová Ačková mapa od Suzukisportu
Odlehčený sériový setrvačník

No a tady to Evo motoru je spolu se závodní 5ti stupňovou převodovkou s čelními zubovými spojkami (Hewland), se kterou lze řadit bez spojky.

A kolik tak koní z té 1,3ky bude? No proteď tam snad bude tak 140. Se uvidí, zítra ho zkusím nastartovat a zajet tak abych v sobotu mohl už startovat ve Vysokém mýtě.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek


Lander
lander@email.cz

Napsal: 21 črc 2005 00:10
od Taszi
Vela stastia...

Napsal: 21 črc 2005 00:33
od Beaver
Když se dívám na tu baladu pro oči, tak je skoro škoda to zakrytovat a zase "zasvinit" olejem :o)

Napsal: 21 črc 2005 00:37
od street.racer
Dali jste si hoooodne prace koukam.... Sjupr 8-)
A koukam Suzuki si dalo dokonce prace s oznacovanim koniku na kliku :)
Jen tak dal, doufam ze casem poresite ty hydrostely, ale stejne zvladaji nejak moc neeee..... To u 200SX budeme vyrazovat a nahradime solid pivot. Kazdopadne hlava snizena az tesne na sedla ventilu... no teda kluci kluci, je videt ze to myslite vazne :lol: 8)

Napsal: 21 črc 2005 00:46
od Boris:Noone
jo jo jo jo jo 8)

Napsal: 21 črc 2005 00:54
od No_name
To muselo bejt práce :pray: Takovejhle motor bude radost nastartovat a slyšet :respect:
Pak už jenom :driver: a :pohar: 8) než se něco posere :lol: :lol: :lol:

Napsal: 21 črc 2005 02:16
od Mad Chick
WOW 8) 8) 8)

Napsal: 21 črc 2005 08:43
od Návštěvník
Díky všem.
Ty hydroštely jsou O.K. do těch 8600rpm. To už mám otestované na takřka sériovém motoru (cca 125-130k :-)) ) co jsem jezdil doteď. Stejně motor více točit nezvládne vlivem té Ačkové mapy. Až bude EMS a dostanu se na cílové hodnoty 9000 - 9500 rpm, výměna za solid lifters bude absolutně nutná. Zkrátka tady toto je takové Evo a otestování konstrukčních řešení.
Ještě jsem ani ten motor nedostavěl a v hlavě už je nová verze - převrtaná na větší objem, neboť limit u některých sérii je 1400 ccm a počítám, že postupně se budou kategorie 1300 měnit na 1400, dále asi jiné ojnice.
Na tomto motoru si otestuji čtyřklapkové sání, co už mám nachystané spolu s tou Ačkovou mapou atd...
Problém se snížení hlavy není, tu co jsem jezdil doteď, tak ta byla snižovaná na třikrát a dostal jsem se na hodnotu cca 0,7mm. Tady u tohoto nového motoru jsem na cca 0,6mm, zas na druhou stranu, písty jsou o 0,5mm po obvodu vyšší a k tomu ještě ty domečky na nich pro vyšší kompresi, ale stejně jsou v pístech vybrání na ventily. No ručně protočím motor bez problémů, no uvidí se.

Lander
lander.tuning.cz

Napsal: 21 črc 2005 10:29
od Velbloud
To je pastva pro oči.. tak jak koukám, tak se na sprintech asi do popředí nikdy nedostanu... :lol:

Napsal: 21 črc 2005 12:41
od pocasi(Jarmil)
to cumim 8)

Napsal: 21 črc 2005 13:21
od Ritchma nepřihlášen
Chválim chválim. Swift je dobrý auto. Má ho kamarád a v sérii to jezdí docela slušně. Po tvym zásahu do motoru + brutální odlehčení to musí být bomba. Zajede na 400m asi čas skoro jako mr2, ne? :lol:

Napsal: 21 črc 2005 15:41
od Návštěvník
Díky všichni
Co se týká porovnání Swift a MR2, no jestli ten motor pojede tak jak budou jeho možnosti, ty auta budou velmi vyrovnaná.
MR2ka má osobák 14,18s ale je z loňského roku, přes zimu byly nějaké úpravy, takže teďka to může být 14s, ale letos jsem ještě nejel za optimálních podmínek. Swift má osobák 14,30s s předcházejícím "skoro sériovým" motorem (cca 125-130 koní), a tak se snad trochu zrychlím. :-) Tím časem 14,30 jsem vzbudil hodně velký rozruh v USA a v Australii, protože ještě nikdo tak rychle se Swiftem s atmosferickým motorem nezajel a tak vedu registr časů. Ale je to s podivem, stačí aby dojel závodní swift s nadupaným atmosferem a není žádný problém dostat se do high 13s. To je také můj vedlejší cíl se Swiftem.

Lander

Napsal: 21 črc 2005 16:17
od JardaSpider
Landere, krásná práce a fandim 8)

Re: Závodní motor Suzuki Swift

Napsal: 21 črc 2005 21:37
od Taboo
Smazano

Re: Závodní motor Suzuki Swift

Napsal: 21 črc 2005 22:03
od martin
Taboo píše:
Lander píše:Snížená hlava - výsledná komprese cca 12:1
Vačky - větší otevření a větší zdvih
Tato kombinace neni opravdu dobry napad. Existuje mnohem lepsi reseni, ktere se neodrazi v negativnich dusledcich...
:wink:
Taboo můžeš to specifikovat podrobněji? Co je na tom řešení špatně.

Napsal: 21 črc 2005 22:18
od Návštěvník
Co je jako špatně????
Znovu:
Písty 11:1 s domečky a vybráním pro ventily
Snížená hlava na kompresi cca 12:1
Vačky, delší otevření a větší zdvich oproti sériovým. Ale i tak jezdím decentní stupňě a decentní zdvih.

Takže co je na této kombinaci špatné?

Lander

Napsal: 21 črc 2005 23:21
od Zemi
To je pastva... 8) Rad si to prohlednu a poslechnu v akci... :wink:

Napsal: 22 črc 2005 08:39
od Návštěvník
2 Zemi: díky

Včera jsem poprvé motor nastartoval, ani nechtějte vědět můj tep, no hrůza. Si říkám, že ty motory kvůli tomu už stavět nebudu, že mi to za ty nervy nestojí a další půjde pěkně na stolici zajet... :-)

No zkrátka, včera jsem vše doskládal a nastartoval, ale běžel jen minutu, měl jsem průsak oleje od gufera na olejovém čerpadle. Tak jsem musel zhodit rozvody a dát tam jiné. Zase poskládat a znova, běžel tak dvě minuty, ale v garáži a už bylo pozdě, takže teprve dneska půjdu zjišťovat jak to s ním vypadá, jeslti pojede, jestli ho dneska zajedu a budu moci zítra startovat ve Vysokém Mýtě.

Lander

Napsal: 22 črc 2005 11:07
od Zemi
Ty jo ten motor se ani nezajede a uz vali na zavod...

Napsal: 22 črc 2005 13:20
od street.racer
Zemi píše:Ty jo ten motor se ani nezajede a uz vali na zavod...
To je ve svete zavodu docela i bezne, ty motory jsou tak vysponovane a vydrzi treba jen zavod a pri zajizdeni by odesel prilis brzo.

Napsal: 22 črc 2005 13:21
od Zemi
street.racer píše:
Zemi píše:Ty jo ten motor se ani nezajede a uz vali na zavod...
To je ve svete zavodu docela i bezne, ty motory jsou tak vysponovane a vydrzi treba jen zavod a pri zajizdeni by odesel prilis brzo.
jj doslo mi to... Jedou na high-octane benzin tak na co ho spalovat v beznym provozu a kurvit si vybuchama motor... :D

Napsal: 22 črc 2005 13:23
od Návštěvník
No nějak se musí zajet... Seřídil jsem TPS na vyšší volnoběžné otáčky. Zatím jsem ho zahřál až se spustil větřák na chladiči, teďka chládne, abych mohl dolít vodu. Pak motor zase zahřeji a nechám ho běžet půl hodiny na 2000 otáčkách aby se vymezily vůle ventilů. A pak ho zkusím jít projet. Člověk, který mi hodně moc pomáhá s motory, mi říkal, že motor potřebuje 3 hodiny zajet, než půjde na závod. Mimochodem, na stole mu ležela ojnice a píst z Fabie WRC, takže jsem si ji mohl pořádně prohlédnout. On totiž ty motory vyvíjí a staví ve Škodě Motorsport.

O motorech co jdou na stolici jsem četl, že se zajíždí hodinu na 3000 otáčkách, pak už lze ladit.
Tak jdu zase na něm makat...
Lander

Napsal: 22 črc 2005 13:26
od Návštěvník
2 Zemi: Mimochodem pro svůj další závodní motor scháním písty z D16ky. Mají mít prý stejný pístní čep jak můj Suzuki G13B a jsou vyšší a šla by tak po opracování pístu dosáhnout vyšší komprese. Ty písty z D16ky mají průměr 75mm, dají se však sehnat i výbrusy 75,5mm? To by pak šlo udělat motor pěkně do čtverce 75,5mm vrtání i zdvih.

Lander

Swift

Napsal: 22 črc 2005 13:47
od Čejda
To Lander:

Moc hezká práce.Nejmenuje se ten člověk co staví ty motory náhodou Pilch??

JInak pokud sleduješ nebo jezdiš FMS tak ti určitě něco říká jméno Vladimír Šnajdr, bílej swift.Myslim že ted bude muset máknout aby te dohnal.Je na 152 koních a váze myslim 800 kilo.

Čejda
777 720 492

Napsal: 22 črc 2005 13:48
od Zemi
Nooo tak s vybrusy asi sotva, ale pokud budes mit zajem tak pisty z D16ky seriovy mam...

Re: Swift

Napsal: 22 črc 2005 14:16
od Návštěvník
Čejda píše:To Lander:

Moc hezká práce.Nejmenuje se ten člověk co staví ty motory náhodou Pilch??

JInak pokud sleduješ nebo jezdiš FMS tak ti určitě něco říká jméno Vladimír Šnajdr, bílej swift.Myslim že ted bude muset máknout aby te dohnal.Je na 152 koních a váze myslim 800 kilo.

Čejda
777 720 492
Díky. NE ne, jmenuje se Zdenech Chovanec, firma Engitec.
Jinak samozřejmě že jméno Šnajdr mi něco říká. Loni tam měl 152k, teďka tam bude mít o něco více, a je to na váhu 700kg. A je jediný, kdo mě ve vrchách FMS v M-1400 poráží. Já končím pravidelně druhý.
V Hobby open cupu vyhrávám. Snad příští rok mu budu už stačit s novou verzí motoru.

Lander

Napsal: 22 črc 2005 21:02
od Taboo
Smazano

Napsal: 22 črc 2005 21:11
od Ritchma
Dovolim si malý OT, ale kolik točí sériový GTi? Díky

Napsal: 22 črc 2005 21:30
od Návštěvník
Tak Swift už je na platě nachystán na zítřejší závod. Z dnešního zajíždění a testování nemám slov. Fakt paráda, nádhera. Když už jsem se odhodlal, že zajíždění motoru když auto stojí před garáží už stačilo, tak jsem ho jel projet na jednu silnici co vede z vesnice kde bydlím do druhé. Pravidelně tam testuji i když je hodně rozbitá. Začal jsem opravdu velmi decentně z lehkým plynem, ale motor šel hned do otáček, takže tam šla trojka a otáčky z 3tis až do 5ti a zase dolů... pak do 5,5 , pak do 6ti... A tak jsem tak přidával. Pak následovalo prubířské zajetí a to lehkým plynem co to jde a otáčky lezly a lezly a motor se zastavil až v omezovači 8600, absolutně bez problémů. No když se zdálo, že vše je O.K. přišlo více plynu až pak následovala jízda nadoraz na plný plyn. No nářez, sotva jsem zařadil už jsem si musel hlídat řazení na další rychlostní stupeň, no pětka tam byla během pár okamžiků. Navíc motor neskutečně táhne až k omezovači, no optimální bod na řazení je určitě mezi 8000 - 8600. U předcházejícího motoru byl cca 7500 ale to už občas jsem se modlil aby ty otáčky už byly... V sérii je optimum na řazení cca 7tis. No zkrátka ten motor je pila, neskutečná, odhad může být cca 140 koní z 1298ccm. Zítra se uvidí jak obstojí v prvním závodním nasazení.
Lander

Napsal: 22 črc 2005 21:36
od Návštěvník
Taboo píše:
Anonymous píše:Takže co je na této kombinaci špatné?

Lander
martin píše:Taboo můžeš to specifikovat podrobněji? Co je na tom řešení špatně.
Ano. Ja vam radeji poslu SZ... :wink:
Můžeš to napsat sem, zajímají mě připomínky...

Lander