Stránka 1 z 2

Funkční křídlo na škoda 125L

Napsal: 22 črc 2005 12:19
od Eiffel
Potřebuju křídlo na víko motoru, který mi bude zlepšovat odvětrávání motorovýho prostoru - to znamená, že se pod ním bude vyvíjet podtlak kterej teplo vytáhne ven a pustí ho za auto.

Dokáže to někdo spočítat a udělat mi návrh?

Nejde mi o přítlak zadku, ale jen o tuto funkci, křídlo bych chtěl umístit místo originálního odvětrávání nad ty díry.

Napsal: 22 črc 2005 12:30
od Beaver
Díry v kapotě na způsob otočenýho nádechu by měly fungovat tak jak potřebuješ. S tím křídlem by to pak mohlo generovat vztlak a uletíš pryč :o)

Napsal: 22 črc 2005 13:28
od Eiffel
Beaver píše:Díry v kapotě na způsob otočenýho nádechu by měly fungovat tak jak potřebuješ. S tím křídlem by to pak mohlo generovat vztlak a uletíš pryč :o)
ten přítlak a vztlak ale nebude zas tak velkej. Takovou rychlost nevyvinu ;-)

Tak jen vymyslet nějaký ty díry tak, aby to nevypadalo špatně, i když to křídlo mě dost láká - ten původní spoiler, co tam je je tam hlavně kvůli ofuku zadních světel, aby se nepřehřívaly.

Zadní světla budu řešit jinak, takže bych nějak chtěl udělat to odvětrání motoru aby to nerušilo dojem auta, ale zároveň aby to bylo funční

Napsal: 22 črc 2005 13:48
od WRCteam
LR vanu... nebo vyriznout nejaky diry docela:)

Napsal: 22 črc 2005 13:56
od Eiffel
LR vana se mi zase nelíbí

Napsal: 22 črc 2005 13:58
od WRCteam
no tak hodit plyc ten ee plast a hodit tahokov a nebo WRC kridlo od KS motorsport nebo tak neco,.ale to nesplni tvuj ucel.. takze jediny asi vyriznout to celo,...

Napsal: 22 črc 2005 18:20
od Beaver
Eiffel píše:
Beaver píše:Díry v kapotě na způsob otočenýho nádechu by měly fungovat tak jak potřebuješ. S tím křídlem by to pak mohlo generovat vztlak a uletíš pryč :o)
ten přítlak a vztlak ale nebude zas tak velkej. Takovou rychlost nevyvinu ;-)

Tak jen vymyslet nějaký ty díry tak, aby to nevypadalo špatně, i když to křídlo mě dost láká - ten původní spoiler, co tam je je tam hlavně kvůli ofuku zadních světel, aby se nepřehřívaly.

Zadní světla budu řešit jinak, takže bych nějak chtěl udělat to odvětrání motoru aby to nerušilo dojem auta, ale zároveň aby to bylo funční
Já bych to viděl na menší verzi tohohle:

Obrázek

Samozřejmě to otočit naopak, pokud si někdy viděl zadní dekl u Lamborghini Countach QV, tak tam je to taky trochu podobný a vybrat si můžeš hnedka z několika variant :D. Za povšimnutí stojí hlavně to, že ten zadní odtah vzduchu na deklu motoru není v rovině, ale vystupuje nad ni a do cesty proudícímu vzduchu staví odtrhovou hranu, díky které to pak nad odtahem vytváří ten žádoucí podtlak. U těch výdechů na blatnících je to to samý, Lambo to navíc je vylepšilo tím, že chladiče jsou za vstupníma otvorama a vzduch na ně ještě k tomu ženou větráky. Vzhledem k tomu, že Škodovka nemá vidlicový dvanáctiválec, tak by mohla stačit ta malá verze z toho deklu :)

Obrázek

Napsal: 29 črc 2005 12:32
od http
Co je to "LR vana", mate nekdo obrazek?

http

Napsal: 29 črc 2005 13:25
od Eiffel
na netu zadej skoda 130lr a najde ti to ten speciál

Napsal: 29 črc 2005 13:38
od lukias
vyřeš v zadním čele průduchy, tak to dělají tady u nás na Škodovkách, mají tam vrtané 1500ccm a funguje to dobře, uchladí se to

Napsal: 29 črc 2005 13:50
od Eiffel
myslíš jako na kilu?

Napsal: 29 črc 2005 14:08
od martin
Já bych to viděl na minimálně na tohle, to jezdil týpek na plochý dráze v Čakovicích :wink:


Obrázek

Napsal: 29 črc 2005 14:17
od Eiffel
co to bývalo za auto?

no udělám to asi těma dírama v zadním čele

Napsal: 29 črc 2005 14:23
od martin
Autokrosová skůdka na PLYN kámo, jela jak ďábel, když se ještě před 10ti rokama jezdila plochá dráha v Čakovicích tak jsem se tam byl jednou podívat a tahle okřídlená škodovka zrovna vyhrála.

http://vk.program.cz/zajimavosti.htm

Re: Funkční křídlo na škoda 125L

Napsal: 29 črc 2005 14:54
od Návštěvník
Eiffel píše:Potřebuju křídlo na víko motoru, který mi bude zlepšovat odvětrávání motorovýho prostoru - to znamená, že se pod ním bude vyvíjet podtlak kterej teplo vytáhne ven a pustí ho za auto.
ty máš šáde se vzduchovým chlazením?
proč bys to dělal, pokud máš vše v pořádku tak se to musí uchladit
kdybys měl malucha tak ani nepípnu

Napsal: 29 črc 2005 15:43
od Eiffel
Motorový prostor se dost ohřívá výfukem a tak by bylo celkem prima, kdyby tam ta teplota nedosahovala takovýho maxima. Kde jsem četl, tak doporučují spíš do sání chladnější vzduch - vyjímka je start.

Už víš, kam tím mířím?

Napsal: 29 črc 2005 15:51
od Návštěvník
Eiffel píše:Motorový prostor se dost ohřívá výfukem a tak by bylo celkem prima, kdyby tam ta teplota nedosahovala takovýho maxima. Kde jsem četl, tak doporučují spíš do sání chladnější vzduch - vyjímka je start.

Už víš, kam tím mířím?
jo takhle? já myslel, že se ti to přehřejvá
tak to bych volil lepší možnost, udělat náporák do boku, podobně jako tp má eMBéčko jen trochu modernějc

Napsal: 29 črc 2005 16:21
od Eiffel
ale to už bude děsně zajímat policajty :(

Napsal: 29 črc 2005 16:29
od Komár 1981
Protahnout vrapovany trubky interierem zpredu dozadu do motoru, prisun studeneho vzduchu (naporoveho) dozajista udela pekny virt v motorovem prostoru. Zaroven bych vyrezal pruduchy do zadniho cela (vylisek pod svetly a misto pro spz). To by snad mohlo stacit. :lol:

Napsal: 29 črc 2005 16:33
od Komár 1981
Vyhodou je, ze to neni videt! Nevyhodou - narocnejsi instalace, ktera ale myslim, ze stoji za to.

Napsal: 29 črc 2005 16:47
od Eiffel
Komár 1981 píše:Vyhodou je, ze to neni videt! Nevyhodou - narocnejsi instalace, ktera ale myslim, ze stoji za to.
a společně s tím vyházet interiér, dát skořepiny a rám... :lol: Do toho jdu

No ty malý průduchy asi udělám a přemýšlím o nasávačích z peugeotu 206 dát je ve směru jízdy, aby to dovnitř tahalo vzduch

Napsal: 31 črc 2005 01:30
od Jergi
Eiffel píše:
Komár 1981 píše:Vyhodou je, ze to neni videt! Nevyhodou - narocnejsi instalace, ktera ale myslim, ze stoji za to.
a společně s tím vyházet interiér, dát skořepiny a rám... :lol: Do toho jdu

No ty malý průduchy asi udělám a přemýšlím o nasávačích z peugeotu 206 dát je ve směru jízdy, aby to dovnitř tahalo vzduch
Podle mě tohle rozhodně neni optimílní řešení, ten vzduch za jízdy to víko motoru beztak přeskočí a tim pádem to žádnej luft brát nebude....ideální by asi byl nějakej nasávací difusor pod autem, kterej by nabíral vzduch do motorováho prostoru a nějaký otvory na kapotě, kterejma by to zase luftovalo ven....prostě takovej průvan....

Napsal: 31 črc 2005 11:05
od YANEK
:D nebo nejideálnější jezdit na laně to se ti nezahřeje vubec :?:

Napsal: 31 črc 2005 13:19
od Jergi
YANEK píše::D nebo nejideálnější jezdit na laně to se ti nezahřeje vubec :?:
A nebo tak :D

Napsal: 24 srp 2005 15:00
od Falcon
A proč to nevyřešit tak jak to měla 130L/A a 130LR - spoiler účinně zvyšující vztlak a mřížku do zadní kapoty? Je to elegantní, účinné a osvědčené ;-)
Pokud takhle ne, cesta nejmenšího odporu je sundat spodní kryty motoru a/nebo opravdu zkusit udělat nějaký výdech do zadního čela (pokud tam je místo). Kdysi jsem si pohrával s myšlenkou udělat celé zadní čelo z tahokovu (hustá oka), tak jak to měl prototyp závodní 110R s motorem Tatra 613 (Flat-8 16V 3.5L 142k, pro neznalé :D)

Napsal: 24 srp 2005 15:07
od Fiesta
co todle?
Obrázek

Napsal: 24 srp 2005 15:24
od Eiffel
LR se mi nelíbí

Napsal: 24 srp 2005 17:27
od Brutus
Fiesta píše:co todle?
Obrázek
To je ona LR vana o které se tu celou dobu debatuje... :?:

Napsal: 24 srp 2005 18:38
od OndrejGTi
moj nazor: hore taky vycucavak ako ma to lamborgini uplne vzadu :mrgreen:

Napsal: 24 srp 2005 18:41
od Eiffel
OndrejGTi píše:moj nazor: hore taky vycucavak ako ma to lamborgini uplne vzadu :mrgreen:
šáde zůstane v serii a v novým zaměstnání našetřím na jiný auto