Stránka 1 z 3

Palivová soustava

Napsal: 29 črc 2005 01:38
od street.racer
Tak jsem tu zase s jednim tematem...
Mam tu hned nekolik problematik, na jejichz reseni jsem neprisel, takze rad bych slysel nazor napr. Taboo nebo nekoho kdo se vyzna.
Budu mluvit o kompletni prestave palivoveho systemu.
Zajimalo by me, jak to chodi pri pouziti collector tank - ciste teoreticky, nejaka pumpa tam musi dodat palivo, a nejaka zase ho vysat a poslat ke vstrikum.Privod paliva do collector tanku bych teoreticky dal zezhora, odvod k injectorum zdola. Je to spravne? Pak jeste nahoru dat jednu hadici, ktera popr. povede zbytecne palivo zpet do fuel tank. Jaky ma byt pomer cerpajich sil paliv. cerpadel co vedou palivo do collector tanku a odcerpavaji zase z collector tanku ke vstrikum? Jako dalsi vec, konkretni umisteni fuel press. reguletor a jak zridit odtok nepouziteho paliva zpet do collecotor nebo fuel tank. Lze to udelat teoreticky jako s manualnim boost controlerem? Da se jeste pred fuel rails, bude to vlastne Tcko, jeden vstup, jeden vystup ke vstrikum a jeden vystup ktere bude uposutet palivo..? Ale ted mi zase vznika zadrhel... vzdyt fuel rails je ale pruchozi... A nepouzite palivo jde zpet do nadrze, takze jak se tam muze udrzet tlak?
A jako posledni problematika, je nejaky rozdil cerpadel inner a outer type? (inner= pouziti jako klasicka pumpa, vevnitr palivove nadrze, outer= umisteni mimo palivovou nadrz.)

Prosim bez OT, jen veci k tematu :wink:

Napsal: 29 črc 2005 01:56
od MarauderZ28
Camaro má s kompresorem 2 pumpy inner v klasický nádrži a inline pak po cestě ku vstřikům (asi 1m od inneru) zvýšení tlaku zajišťuje FMU který je na vracáku line do nádrže a je regulovaný podtlakem. Každopádně tím sem Ti asi moc neomohl ...

Napsal: 29 črc 2005 02:06
od street.racer
Mar: Obrázek
Ja tu ted nasel jeste 2 typy reguletoru, jeden ma koukam 2 diry, dalsi ma 3... takze v tom mam jeste vetsi maglajs... Davalo by mi to smysl, kdyby se treba pouzil ten 2-dirkovy az za fuel rails, a ten 3 dirkovy pred fuel rail ale to by zase nemel byt pruchozi :(

Napsal: 29 črc 2005 02:13
od street.racer
Jinak ted jsem si uvedomil ze privod paliva ku vstrikum ma byt vetsi cca o 2 velikosti nez odvod...
Ze by jedna z tech 3 direk byla otvor pro senzor tlaku paliva? :)
A montovalo se to za fuel rails... to by davalo smysl..
Zeby zeby...
jdu spat :lol:
Jo a jeste by me zajimala funkce fuel relay(relatko/a?) co vede elektrinu k pumpam...
Asi je duvod, proc do pumpy nepujde z baterky proud naplno.

Napsal: 29 črc 2005 08:13
od GTRunner
No ja mam fuel press reuglator pred fuel rail a ma 1 vstup a 2 vyvody jako ten prvni na obrazku, jeden z horizontalnich je vstup, primo oproti vystup a ten spodnej je odvod spatky do nadrze.
Mno podle mne ty dva na obrazku jsou totozni fuel regulatory, vypada ze jeden ma zaslepenej vyvod/privod.

Jinak mam taky 2 pumpy ale oba jsou v nadrzi, jedna precerpava palivo z jedne pulky do druhe a druha je hlavna tlakova.

S tim relatkem si nejsem jist, ale tusim ze to je kvuli bezpecnosti...pumpa totiz potrebuje konstantni napeti pac v pripade kolisani by mohlo dojit k snizeni tlaku v systemu a to by asi nebylo dobry... :(

Napsal: 29 črc 2005 08:40
od MarauderZ28
tady je ta pumpa, jinak má i svoje relé ...

Obrázek

a tady je to FMU, ještě existuje SFMU to je regulovatelný

Obrázek

Napsal: 29 črc 2005 09:52
od CCCO 1.8T
street.racer píše:Jinak ted jsem si uvedomil ze privod paliva ku vstrikum ma byt vetsi cca o 2 velikosti nez odvod...
Ze by jedna z tech 3 direk byla otvor pro senzor tlaku paliva? :)
A montovalo se to za fuel rails... to by davalo smysl..
Zeby zeby...
jdu spat :lol:
Jo a jeste by me zajimala funkce fuel relay(relatko/a?) co vede elektrinu k pumpam...
Asi je duvod, proc do pumpy nepujde z baterky proud naplno.
Budík tlaku paliva se většinou šroubuje přímo na ten regulátor a to do místa (na tomto obrázku) přímo uprostřed jak je vidět jenom taková černá záslepka. Vyšroubuje se a nahodí se budík. Funkce relátka u benzínové pumpy je stejná jako u použití relátka kdekoliv jinde - prostě funguje jako spínač přívodu el. proudu tam kde dochází k velkému odběru - nějaký obyčejný spínač by se roztavil při takovém odběru.
Mimochodem pochybuju, že ti Taboo bude tady něco radit po tvém nedávném výstupu na jeho adresu :D

Napsal: 29 črc 2005 10:02
od leon4x4
MarauderZ28 píše:tady je ta pumpa, jinak má i svoje relé ...

Obrázek

a tady je to FMU, ještě existuje SFMU to je regulovatelný

Obrázek
Jestli jsou tohle fotky z Camara, tak vím kde máš problém. Podle mne je ta palivová hadice naprosto nedostačující.
Někde jsem četl že přívod paliva přez hadici je zhruba vhodný pro takové výkony:
6AN ... 500Koní
8AN ... 700Koní
10AN .... 1000Koní

něvím jestlije potřeba další pumpa po cestě. Já mám dvě walbra pímo v nádrži a každé z nich by bylo schopné dát dostatek paliva pro cca 500koní takže když jsou dvě neměly by mít potíže.
Palivo mám vedené zezadu do lišty protože tam hrozí kvůli největší teplotě největší riziko (tak aby tam bylo dost plaiva pořád) pak zepředu lišty mám vývod svedený do FPR a z FPR vracák do nádrže.
Pokud byse dával chlaďák paliva tak bych asi spíš koukal kam ho dát a zda má dostatečný průtok a zda nedělá moc velký pressure drop. Problém je, že pokud je to na Davidovu Supru tak by měl raději řešit injectory, pumpu a FPR, protože to vypadá že mu tam toho paliva prostě jde málo.

BTW: Taky se vlastně divím proč to píšu (po těch výstupech co tu jeden člen předváděl)

PS: Uh teď to čtu ještě jednou ono se mělo jednat o přelejvací nádobku, tak to je jiná. Potom bych ale řekl, že je nezbytné tlačit palivo stejným způsobek z toho colector tanku ven jako tomu bylo předtím z nádrže, tedy např dvouma pumpama. Aby se dalo zaručit, že i při velkém průtoku bue dostatečný tlak paliva.

Napsal: 29 črc 2005 10:15
od MarauderZ28
no největší "prdel" byla když sem toho T-Rexe (inline pumpa) zapojil proti tý origo pumpě v nádrži neb idioti vůbec neoznačili + a - tak pak Camaro nechtělo běžet skoro ani na volnoběh :o)

Napsal: 29 črc 2005 10:20
od CCCO 1.8T
Především si myslím, že v našich podmínkách (samozřejmě nevím na které auto je to určené) je ten collector tank zbytečná věc - dle mě je to určené výhradně pro závodní automobily a offroady kde dochází k velkým bočním odstředivým silám a velkým náklonům vozu a může tak dojít k chvilkovému nedostatku paliva z důvodu přelívání paliva v nádrži a ten collector tank je neustále doplňován tudíž při chvilkovém nedostatku paliva z nádrže doplňuje ze svého zdoje. Pokud je to jinak tak mě prosím opravte :oops:
tady obrázek pro představu jak to vypadá :D
Obrázek

Napsal: 29 črc 2005 10:34
od MarauderZ28
no já sem slyšel, že se do nádrže narve molitan a pak se nic nepřelejvá ...

Napsal: 29 črc 2005 10:41
od street.racer
Diky ;)
Leon: Na Davidovu Supru to neni, neni to pro nikoho, je to ciste pro ziskani novych informaci.
CCCO: Neboj collector tank vim jak vypada ;) Bylo by nejidealnejsi ho mit pokud clovek jezdi na okruhu a nema to auto jen pro okrasu. Btw. psal jsem, ze jeho vedomosti uznavam, ma u me respekt ale jeho chovani pri bezne diskuzi je nekdy nesnesitelne. Jo a pokud chces resit tohle tak si na to zaloz vlastni tema, tady bych rad videl jen technicke veci... dik

Napsal: 29 črc 2005 10:53
od street.racer
Docela by me zajimalo teda jak je to s plnenim toho collector tanku... Nejaka pumpa tam musi dodavat palivo a taky nejaka to palivo sosat..

Napsal: 29 črc 2005 10:58
od leon4x4
Na tom obrázku je to celkem zřejmé.

jedná se o jedno a dvou pumpové systémy.

Do velké nádrže se dá normálně jedna nebo dvě pumpy které tlačí pořád palivo do toho colectoru a když je plný tak se palivo samo vrací zpět (jsou tam buď 2 nebo 4 průchodky) Tedy jednou se přivádí a druhou se vrací zpět, bez ohledu na tlak.
No a pak se do toho colectoru ponoří opravdové tlakové pumpy které vytváří tlak do lišty.

Napsal: 29 črc 2005 11:09
od street.racer
Leon: jojoo, uz to mam.. To je collector tank do ktereho se ponori palivove pumpy, proto ma ty diry jen nahore a neni zadna dole....
Pumpa/y ktera bude doplnovat collector tank by mely byt silnejsi, ne?
Jinak ty mas na svem regulatoru jen 1 vstup a 1 vystup pro palivo, 1 mas zaslepeny ze?

Napsal: 29 črc 2005 11:25
od leon4x4
street.racer píše:Leon: jojoo, uz to mam.. To je collector tank do ktereho se ponori palivove pumpy, proto ma ty diry jen nahore a neni zadna dole....
Pumpa/y ktera bude doplnovat collector tank by mely byt silnejsi, ne?
Jinak ty mas na svem regulatoru jen 1 vstup a 1 vystup pro palivo, 1 mas zaslepeny ze?
Myslím že ty doplňavíc nemusí být tak výkoné, protože průtok zvládne ledajaká, silné se dávají kvůli tomu aby i při vysokém průtoku udržely potřebny tlak, což není případ té co bude doplňovat collector, ta bude pracovat téměř bez přetlaku.

Na mém regulátoru mám díry celkem 4.

dvě ze strany jednu dolů a jednu dopředu.

těch možností jak to zapojit je hodně a po dohodě s Petrem jsme zvolili tu že jsme jednu boční zaslepili.
druhou boční jde palivo z lišty, spodní se odvádí přebytečné palivo a na tu přední se natočil budíček pro sledování tlaku.

Napsal: 29 črc 2005 12:03
od street.racer
Takze tady je ma predstava palivove soustavy.... Cekam na Vase nazory vc. kritiky. Neni tam umisteny palivovy filtr, ten bych dal mezi fuel tank a fuel collector tank.
Obrázek

Napsal: 29 črc 2005 14:12
od leon4x4
Asi tak nějak bych to viděl taky až na to umístění těch pump, i ty druhé bych hodil dovnitř toho collectoru

A druhá možnost je přivést palivo doprostřed lišty a z obou stran dát hadičku do FPR (když je to ten co mám já) a ten přepad nechat dole tam co je

To jsou asi všechna rozumná řešení, víc bych neřešil.

Jo a ten filtr by asi chtělo určitě ještě za collector.

Dává se vždy větší stejně jako FPR

Hadice mám 8AN ale fitr a FPR mám 10AN

Napsal: 29 črc 2005 15:52
od street.racer
Suppr...
Kazdopadne mi zbyva jeste nevyresena otazka, jestli se externi a interni palivove pumpy necim lisi.

Napsal: 29 črc 2005 16:54
od Mike Mad
proc mas 2 return line do nadrze z collectoru ? a regulator bych dal pred listu. prijde mi to tak lepsi, regulovat tlak jdouci do listy nez regulovat ten tlak utlumem resp. odpoustenim zpet do nadrze. a kdyz budes mit v railu velkej tlak tak pak je to stejne ovlivneny kapacitou injectoru???

muj nazor a sem lama, tak to neberte nejak vazne

Napsal: 29 črc 2005 16:59
od street.racer
Mike Mad: By mohla stacit jedna, ze :o)
Kdyby se dal regulator pred listu, to by ta lista ale nesmela byt pruchozi, pokud se nemylim :o/

Napsal: 29 črc 2005 17:13
od street.racer
Nebo je tu moznost jak psal Leon...
Obrázek

Napsal: 29 črc 2005 17:36
od street.racer
A tady je zpusob co doporucuje HKS jako dobre reseni na stabilizovani tlaku palivove soustavy.
Obrázek

Napsal: 29 črc 2005 18:55
od leon4x4
Majku tlak v kapalině se šíří rovnoměrně všemi směry. Je tedy skoro jedno kde FPR bude, ale vždy se dává až za lištu. Je to kvůli tomu že se palivo tou rotací mězi lištou a nádrží také trochu schlazuje. (Myslím tím ze stavu kdy se u motoru ohřeje sáláním tepla z bloku)

Pavle toto zapojení je v podstatě velmi podobné tomu opačnému. Význam má hlavně u více než 4válcových motorů a u opravdu brutálních výkonech kde i průměr lišty může být nadostatečný.

Napsal: 29 črc 2005 19:00
od street.racer
leon 4x4: Pri nedostatku kapacity listy apod. se daji pouzit i pridavne vstriky, pokud se nemylim... Nemas nahodou podrobnejsi info, napr. o jejich umisteni?

Napsal: 29 črc 2005 22:43
od Beaver
street.racer píše:leon 4x4: Pri nedostatku kapacity listy apod. se daji pouzit i pridavne vstriky, pokud se nemylim... Nemas nahodou podrobnejsi info, napr. o jejich umisteni?
Ad lišta - mám dojem, že pro Mk.IV už jsem kdesi na webu viděl novou lištu, možná od HKS, možná od někoho jinýho, ale tuším že existuje. Pokud se použije 6 injektorů 1000ccm, dá se pochopit, že na to sériová pravděpodobně nebude zrovna psychicky ani fyzicky stavěná.

Vnitřní palivová pumpa bude možná vhodnější při poruše elektriky - budeš to mít i s ohňostrojem :D Teoretická úvaha - lepší sací schopnosti díky tomu, že pumpa má násos hned před čerpadlem v palivu místo nějakýho neurčitýho šlahounu ?

Napsal: 30 črc 2005 07:06
od street.racer
Beaver: Listy dela HKS, GReddy atd hodne firem ;)
Co ja tedy slysel od hIGGIho, rikal, ze funkce vnitrni i vnejsi je stejna. Takze by to chtelo najit + a - obou verzi a udelat si na bazi toho nejake rozumny nazor na vec.

Jinak tady je hezky videt cele zapojeni, je to ze Skyline, z jehoz koupi na posledni chvili odstoupil zakaznik.
Obrázek
Obrázek

Napsal: 30 črc 2005 16:48
od Beaver
No já mám za to, že výhoda vnitřní pumpy je pravděpodobně to, že okamžitě dodává benzín, protože jakmile sepne, tak sosá palivo a celý vedení je tak vlastně trvale plný benzínu a natlakovaný. Ale možná mám nějakej křivej náhled na problematiku a oproti externí pumpě to je bezvýznamný :)

Napsal: 30 črc 2005 19:01
od street.racer
Beaver píše:No já mám za to, že výhoda vnitřní pumpy je pravděpodobně to, že okamžitě dodává benzín, protože jakmile sepne, tak sosá palivo a celý vedení je tak vlastně trvale plný benzínu a natlakovaný. Ale možná mám nějakej křivej náhled na problematiku a oproti externí pumpě to je bezvýznamný :)
Myslim si ze to je uplne stejne i u externi, pokud umistis vedeni od collector tank dolu na collentor tank, tak Ti tam chca nechca natece to palivo...

Napsal: 30 črc 2005 19:05
od leon4x4
street.racer píše:
Beaver píše:No já mám za to, že výhoda vnitřní pumpy je pravděpodobně to, že okamžitě dodává benzín, protože jakmile sepne, tak sosá palivo a celý vedení je tak vlastně trvale plný benzínu a natlakovaný. Ale možná mám nějakej křivej náhled na problematiku a oproti externí pumpě to je bezvýznamný :)
Myslim si ze to je uplne stejne i u externi, pokud umistis vedeni od collector tank dolu na collentor tank, tak Ti tam chca nechca natece to palivo...
Myslím že Beaver má pravdu, u externí pumpy se může stát, že pojede více či méně chvíli nasucho nebo s malou zátěží. Každá pumpa raději tlačí než táhne. (říká se že jen Vůl raději táhne než tlačí) Ale dalo by se to kompenzovat zpětným ventilem. Paluivová pumpa totiž chod na sucho nemá ráda a myslím že by rychle odešla.