Stránka 1 z 2

Oleje oleje bába Tě poleje ...

Napsal: 02 srp 2005 01:10
od MarauderZ28
Tak sem dneska vyměnil olej jak už sem psal předepsanej je 10w-30 sehnal sem ho nakonec od fy. Petro-Oil Canada. Jenže zas nebyl na skladě tak mi nanutili 5w-30 že prej je to určitě lepší jak tam lejt 10w-40. Navíc mi bylo řečeno, že Severoamerický oleje maj jiný specifikace jak Evropský oleje a že není příkladně 10w-40 jako 10w-40 tak teda fakt nevím co si o tom myslet ....

Napsal: 02 srp 2005 01:21
od i.m.a.c
nic

Napsal: 02 srp 2005 01:31
od Fazeey
taky mam od dneška novej olej, 10w40

Napsal: 02 srp 2005 08:44
od Mike Mad
ja mam 10w40 co sem auto koupil...ceka mne teprva prvni vymena :lol: ... kazdy 2 mesice menit olej > wopruz. mam tam Mobil ...nejaky nazory an nej?

v8> pred 2 mesicema sem zakladal tema jak poznat olej nebo tak nejak se to jmenuje a nekdo mi tam dal odkaz na docela hardcore clanek o olejich, melo to asi 20 stran..fakt hafo nastipany info, nekde na nejakym skodovackym webu

Napsal: 02 srp 2005 10:10
od Fazeey
to nalítáš tolik že měníš každý 2 měsíce?

Napsal: 02 srp 2005 10:47
od Mike Mad
auto mam necely dva mesice a 10tisic. 50 km do prace a 50 z prace plus tak 50 najedu kazdej den fsude mozne... kolem 4500-5000 za mesic

Napsal: 02 srp 2005 15:41
od Velbloud
já mám předepsanej 5W40...

myslím že tím 5W30 nic neskazíš... jestli se nepletu tak má jen o trochu větší viskozitu, což je lepší...

Re: Oleje oleje bába Tě poleje ...

Napsal: 02 srp 2005 16:09
od Beaver
MarauderZ28 píše:Tak sem dneska vyměnil olej jak už sem psal předepsanej je 10w-30 sehnal sem ho nakonec od fy. Petro-Oil Canada. Jenže zas nebyl na skladě tak mi nanutili 5w-30 že prej je to určitě lepší jak tam lejt 10w-40. Navíc mi bylo řečeno, že Severoamerický oleje maj jiný specifikace jak Evropský oleje a že není příkladně 10w-40 jako 10w-40 tak teda fakt nevím co si o tom myslet ....
No takhle - do Evropskýho auta bych US olej pro motor V8 určitě nedal, dělají ho pro jiný podmínky v motoru. Ty specifikace co píšeš je rozsah viskozity, obecně by se dalo říct, že čím větší je rozpětí mezi těma číslama, tím je ten olej lepší, protože zvládne větší rozsah teplot. Každopádně bych se řídil výkonostní specifikací, to jsou dvě písmenka někde na krabici. Cokoliv co má specifikaci horší než CF je nějakej balenej mazut než olej, já koupil teď třeba olej se specifikací CL - čím dál je písmenko v abecedě, tím je ten olej lepší. To první - C - určuje, že olej je vhodnej pro benzínovej motor.

Napsal: 02 srp 2005 16:10
od Fazeey
Mike Mad píše:auto mam necely dva mesice a 10tisic. 50 km do prace a 50 z prace plus tak 50 najedu kazdej den fsude mozne... kolem 4500-5000 za mesic
hmm a u benochu se musí měnit po 10tis? to je nějak málo ne

Napsal: 03 srp 2005 00:10
od Boháček
http://skoda.panda.cz
http://www.oleje.cz

tady všude si pěkně počteš :wink:

Napsal: 03 srp 2005 00:13
od Beaver
Fazeey píše:
Mike Mad píše:auto mam necely dva mesice a 10tisic. 50 km do prace a 50 z prace plus tak 50 najedu kazdej den fsude mozne... kolem 4500-5000 za mesic
hmm a u benochu se musí měnit po 10tis? to je nějak málo ne
10 tisíc je tak akorát.

Napsal: 03 srp 2005 00:57
od MarauderZ28
u běžnýho auta 10 000 u Karamely po 5 000

Napsal: 03 srp 2005 09:10
od Mike Mad
fazely> no nemci ho podle servisky menili po 15ti. ale ja jezdim furt kolem kila dlouhy streky tak radsi vymenim driv nez pozdeji. myslim ze tech 10000 je optimum

Napsal: 03 srp 2005 09:32
od Fazeey
aha.. ja pravě měnim po 15tis a hlavně je to dýzl, u benzinu jsem myslel že se tak často nemění.. njn benzinový auto sem eště neměl :D

Napsal: 03 srp 2005 10:08
od SPEEDY
Ja menil po 17.000 km a taky se nic nestalo 8)

Napsal: 03 srp 2005 12:46
od Krosmen
Jak píše Beaver SAE sou pouze hodnoty defakto který zaručujou čerpatelnost oleje za určitých teplot.....
Důležitá je norma API-American Petroleum Institut čím dále v abecedě tím lepší olej....
Taky sou důležitý normy Mercedesu pro nás evropany a WV-Nejkvalitnější olej se lije do PD a má nejvyšší normu ze všech olejů.
Intervaly výmněny oleje záleží na zatížení motoru a v jakejch je provozovanejch podmínkách(prach,teplo,město,dálnice....)
Taky podle toho co doporučuje výrobce oleje protože motor je konstrukčně starší a při jeho vývoji nemuseli bejt k dispozici tak kvalitní oleje jako dnes....
Já mněnim olej v pumě po 15 000 jezdim na Agip 5w-40 plná syntetika.
Například v lancii je na záběh minerál,kterej v dohledný době nahradí plná syntetika zatim nevim od jakýho výrobce,ale asi Shell.....

Napsal: 03 srp 2005 12:48
od Krosmen
Jak píše Beaver SAE sou pouze hodnoty defakto který zaručujou čerpatelnost oleje za určitých teplot.....
Důležitá je norma API-American Petroleum Institut čím dále v abecedě tím lepší olej....
Taky sou důležitý normy Mercedesu pro nás evropany a WV-Nejkvalitnější olej se lije do PD a má nejvyšší normu ze všech olejů.
Intervaly výmněny oleje záleží na zatížení motoru a v jakejch je provozovanejch podmínkách(prach,teplo,město,dálnice....)
Taky podle toho co doporučuje výrobce oleje protože motor je konstrukčně starší a při jeho vývoji nemuseli bejt k dispozici tak kvalitní oleje jako dnes....
Já mněnim olej v pumě po 15 000 jezdim na Agip 5w-40 plná syntetika.
Například v lancii je na záběh minerál,kterej v dohledný době nahradí plná syntetika zatim nevim od jakýho výrobce,ale asi Shell.....

Napsal: 03 srp 2005 12:48
od Krosmen
Jak píše Beaver SAE sou pouze hodnoty defakto který zaručujou čerpatelnost oleje za určitých teplot.....
Důležitá je norma API-American Petroleum Institut čím dále v abecedě tím lepší olej....
Taky sou důležitý normy Mercedesu pro nás evropany a WV-Nejkvalitnější olej se lije do PD a má nejvyšší normu ze všech olejů.
Intervaly výmněny oleje záleží na zatížení motoru a v jakejch je provozovanejch podmínkách(prach,teplo,město,dálnice....)
Taky podle toho co doporučuje výrobce oleje protože motor je konstrukčně starší a při jeho vývoji nemuseli bejt k dispozici tak kvalitní oleje jako dnes....
Já mněnim olej v pumě po 15 000 jezdim na Agip 5w-40 plná syntetika.
Například v lancii je na záběh minerál,kterej v dohledný době nahradí plná syntetika zatim nevim od jakýho výrobce,ale asi Shell.....

Napsal: 03 srp 2005 12:48
od Krosmen
Jak píše Beaver SAE sou pouze hodnoty defakto který zaručujou čerpatelnost oleje za určitých teplot.....
Důležitá je norma API-American Petroleum Institut čím dále v abecedě tím lepší olej....
Taky sou důležitý normy Mercedesu pro nás evropany a WV-Nejkvalitnější olej se lije do PD a má nejvyšší normu ze všech olejů.
Intervaly výmněny oleje záleží na zatížení motoru a v jakejch je provozovanejch podmínkách(prach,teplo,město,dálnice....)
Taky podle toho co doporučuje výrobce oleje protože motor je konstrukčně starší a při jeho vývoji nemuseli bejt k dispozici tak kvalitní oleje jako dnes....
Já mněnim olej v pumě po 15 000 jezdim na Agip 5w-40 plná syntetika.
Například v lancii je na záběh minerál,kterej v dohledný době nahradí plná syntetika zatim nevim od jakýho výrobce,ale asi Shell.....

Napsal: 03 srp 2005 19:37
od MarauderZ28
no jasně, že se nic nestane ono se nestane ani nic po 30 000, ale motor půjde celkově dřív do kopru ...

Napsal: 03 srp 2005 19:43
od Bulda
olej se ma memit podle toho co predepisuje vyrobce auta Japan 10.000km VW 15.000km Opl 15.000km atd. atd.

Napsal: 03 srp 2005 20:27
od evo500
Mate nekdo zkusenosti s pouzivanim Zavodnich oleju?
Na seruiovem 2.0T motoru jsem pouzival Castrol RS 10W60,ale na novem motoru bude vykon skoro trojnasobny,tak zvazuji zda neprejdu na origo zavodni olej pouzivany ve vozech specifikace WRC.........treba ELF HTX-822 15W50.
Urcite to jsou velmi kvalitni oleje,ale co jejich zivotnost atd.
Meta nekdo zkusenosti?

Napsal: 03 srp 2005 21:02
od Krosmen
kurva proč je tady můj příspěvek tolikrát...smažte to někdo.....
Závodní oleje sou určený pro určitý podmínky a pokud nebudeš jezdit jenom v režimu plný zátěže,asi bych nedoporučoval už s ohledem na jeho nízkou odolnost proti teplotám pod nulou...Ale pokud budeš s autem jezdit jenom v létě tak asi proč nee.....

Napsal: 03 srp 2005 21:07
od Bulda
Krosmen píše:kurva proč je tady můj příspěvek tolikrát...smažte to někdo.....
Závodní oleje sou určený pro určitý podmínky a pokud nebudeš jezdit jenom v režimu plný zátěže,asi bych nedoporučoval už s ohledem na jeho nízkou odolnost proti teplotám pod nulou...Ale pokud budeš s autem jezdit jenom v létě tak asi proč nee.....
plne s tebou souhlasim v zime ten olej znicis 1 a za 2 ten motor taky pude dopytle

Napsal: 03 srp 2005 21:18
od sic
MarauderZ28 píše:no jasně, že se nic nestane ono se nestane ani nic po 30 000, ale motor půjde celkově dřív do kopru ...
no ked tam mal niekto SAE 15W-40 (mineralny olej) tak to asi v zdravi sotva prezije... su Hi - Tec (long-life) synteticke oleje 0-20W,0-30W/5-30W , ktore maju podla vyrobcu znaciek az 50tis. vymenny interval , ale s mineralom by som to neskusal .

Napsal: 03 srp 2005 21:19
od evo500
V zime to samozdrejme jezdit nebude.
No mne jde spise o to,zda ma smysl tenhle olej pouzit. Zda si tim clovek nejak pomuze. Cenova dostupnost je uplne stejna jako u klasickeho oleje,takze otazkou je ..........ktera znacka je pro dany turbomotor ta nejvhodnejsi. A zda vubec je nejaky rozdil v olejich rekneme te nejvyssi cenove kategorie = 5L za cca 3000.-

Napsal: 03 srp 2005 21:27
od Bulda
tak to mas jeste malo cenovou kat. u nas v praci stoji SLX-LONG LIFE 1L-950kc a jeto 0-30W ja a je na max 50.000km nebo na 2 roky ja osobne bych tam dal castrol TXT 5-40W

Napsal: 03 srp 2005 21:46
od Taboo
evo500 píše:Mate nekdo zkusenosti s pouzivanim Zavodnich oleju?
Na seruiovem 2.0T motoru jsem pouzival Castrol RS 10W60,ale na novem motoru bude vykon skoro trojnasobny,tak zvazuji zda neprejdu na origo zavodni olej pouzivany ve vozech specifikace WRC.........treba ELF HTX-822 15W50.
Urcite to jsou velmi kvalitni oleje,ale co jejich zivotnost atd.
Meta nekdo zkusenosti?
Chces opravdu dobry olej? Tady to je:
http://www.amsoil.com/performancetests/g1971/index.aspx
:wink:

Napsal: 03 srp 2005 21:51
od evo500
Bulda píše:tak to mas jeste malo cenovou kat. u nas v praci stoji SLX-LONG LIFE 1L-950kc a jeto 0-30W ja a je na max 50.000km nebo na 2 roky ja osobne bych tam dal castrol TXT 5-40W
0W30 a na turbomotor,ktery ma velmi vysoke pozadavky na tepelnou odolnost......to bych asi nebral. A oleje garantovane na 50.000km.......to snad neee.....to bych musel byt vazne prase. 10.000km to uz je fakt krajni hranice na vymenu.

Napsal: 03 srp 2005 21:53
od evo500
Taboo píše:
evo500 píše:Mate nekdo zkusenosti s pouzivanim Zavodnich oleju?
Na seruiovem 2.0T motoru jsem pouzival Castrol RS 10W60,ale na novem motoru bude vykon skoro trojnasobny,tak zvazuji zda neprejdu na origo zavodni olej pouzivany ve vozech specifikace WRC.........treba ELF HTX-822 15W50.
Urcite to jsou velmi kvalitni oleje,ale co jejich zivotnost atd.
Meta nekdo zkusenosti?
Chces opravdu dobry olej? Tady to je:
http://www.amsoil.com/performancetests/g1971/index.aspx
:wink:
Uz to zkoumam :D
Mas ho otestovany?