Stránka 1 z 1
Nejaky jiny karburator na š120 ?
Napsal: 05 srp 2005 14:15
od http
Ahoj kluci, poradte mi.
Libil by se mi na me 120 jiny karburator...
Uz jsem videl pak peknych 120 s uplne jinym karburatorem.
Poradte mi co vsechno tam muzu dat a jak hodne se to musi kdyztak upravit.
Chápu ze vysledek karburatoru je smes benzinu a vzduchu ktera se ventily pousti nad pisty.
Rikam-li to dobre? Tak co vsechno tam muzu dat a jak je to drahe?
Libi se mi tohle:
http://www.tuning.cz/skoda120/srazy/200 ... ce/001.jpg
http
Napsal: 05 srp 2005 14:37
od Beaver
Tak jednak můžeš použít dva dvojitý karburátory, přičemž klasika jsou Solex a Weber, ale ceny by se ti asi nijak zvlášť nelíbily, hlavně pokud bys kupoval nový. Další možnost je vylepšit ten sériovej o větší difuzory, tj. přetryskovat, eventuelně použít karbec tuším ze Š130, kterej by měl mít větší trysky. No a ještě další možnost je karbec z jinýho auta, už tu padlo téma o karbecu z Renaultu Fuego 2.0, bohužel v autě ho měl a nejvíc o tom věděl kaipan, který už mezi námi není.
Napsal: 05 srp 2005 14:48
od jim.vw
Nebo taky 4 jednoduchy karburatory (videl 4x suzuki gsx1000).
Zvetšení průměrů difuzorů nerovná se přetrydskování
Nejlevnějš te asi vyjde upravit si stavajici, nebo 130, ci favorit.
Musis ale pocitat s tim ze se ti hoodne zedne spotreba, nebo upravit (difuzor, trysky + vzdušníky) jen 2 stupen a ekonostat (jestli mas)...
Napsal: 05 srp 2005 14:58
od Beaver
Jim píše:Nebo taky 4 jednoduchy karburatory (videl 4x suzuki gsx1000).
Zvetšení průměrů difuzorů nerovná se přetrydskování
Nejlevnějš te asi vyjde upravit si stavajici, nebo 130, ci favorit.
Musis ale pocitat s tim ze se ti hoodne zedne spotreba, nebo upravit (difuzor, trysky + vzdušníky) jen 2 stupen a ekonostat (jestli mas)...
Hopla, pravda, nějak jsem se moc zamyslel

Jinak jen poznámka - spotřeba s přetryskovaným karbecem a ostrou vačkou cca +1 litr nahoru (zkušenost z Favorita), mě navíc v téhle kombinaci velice klesla brzdná síla motoru, protože tam na volnoběh chčije poněkud více paliva a místo toho aby to tam stlačovalo minimum směsi, tak to má ještě pořád celkem dost výkonu

Napsal: 05 srp 2005 15:02
od hospodskej
Večer k tomuto tematu napišu vic. Teď musim pryč.
Napsal: 05 srp 2005 15:08
od http
perte to do me ty informace, potrebuju vedet, abych zvolil tu spravnou variantu.
http
Napsal: 05 srp 2005 15:52
od hospodskej
Tak jsem se vrátil dřív.

Takže, Pro zrychlení plnění plováokvé komory je vhodné zvětšit průměr jehloveho ventilu z 1,5mm na 2,5mm. Dále je vhodné zvýšit nastavení hlediny v plovákové komoře. Tu nastavíš přihnutí jazýčku plovákového mechanismu. Taky zkontroluj těsnost jehlového ventilu. Prostě při uplném zvednutí plováku nesmí ventil propouštět žádné palivo. Docházelo by tím k přeplavování plovákové komory. Hladina paliva je výrobcem stanovena na 20-21mm. Pro upravené motory s větší spotřebou je lepší něco mezi 15-17mm.
Pro rychlý nástup komory druhého stupně karburátoru vyměň pružinu nad membránou podtlakové komoře a přidej pružinu pod membránu. Bude se Ti rychlejc otevírat druhá komora po plným sešlápnutí plynu po mechanickém odblokování škrtící klapky. Před montáží karburátoru zpět nasaď na sací potrubí o dvě izolační podložky s potřebnym těsněním víc. Vhodně prodloužíš délku sání. Budeš muset vyměnit i svorníky v sacím potrubí za delší. Pak budeš muset podložit uchycení tělesa vzduch. filtru.
Já bych ale šel do Webra 40 DCOE s difusory 28-30mm
Napsal: 05 srp 2005 15:52
od hospodskej
Toť vše. Víc nevim.

Teda ohledně karb.
Napsal: 05 srp 2005 16:09
od http
to: hospodskej
tohle bylo vycerpavajici, dekuju...
poohlednu se po Weber 40 DCOE.
http
PS: co znamena to DCOE?
Napsal: 05 srp 2005 16:48
od bob ash
DCOE je prostě typ karburátoru. Weber ještě dělá DGV (případně DGAV a DGEV pro vodní příp. elektrickej sytič), který jsou mj. běžný ve starších Fordech, DFV a IDF.
Všechny je najdeš tady:
http://www.webercarburetors.com/ppw/htm ... /types.htm
Napsal: 19 srp 2005 15:46
od Falcon
Karbecy jako je Weber 40DCOE občas seženeš na
http://www.speedpro.cz, ale připrav se, že tam za jeden ojetej dáš 3-5 tisíc. Spotřeba s 2x DCOE karbecem bývá tak 15-25l/100km. Ale ten výkon...
Mě osobně se podařilo sehnat velice zachovalý Weber DGAV, snad z Ford Taurus/Capri (I když se nabízely i jako "performance upgrade" pro BMW 2002) za 800 Kč.
Jedinej další jistej karburátor o kterym vim, že do Škody 120 jde, je Weber DARA (Renaulty).