Stránka 1 z 1

Závodní olejová vana ???

Napsal: 06 srp 2005 12:33
od MarauderZ28
Nemáte někdo zkušenosti se závodníma olejovejma vanama ? Jelikož jí mám prostřílenou jak řešeto tak nějakou potřebuju, každopádně má cenu za ní vyhodit 7500,- nebo by stačilo upravit tu stávájící - problém je ten, že jako netuším tu výhodu tý závodní vs origo (krom většího objemu pro olej náplň ...)

Origo

Obrázek

Canton

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Napsal: 06 srp 2005 12:42
od MarauderZ28
a když už jsem v tom ptaní co si myslíte o el. vodních pumpách v US to dost často používaj místo "mechanickejch" je to hrozně jednoduchý, vyndaj se střeva z tý originální + náhon a vloží se do ní tohle + připojej kabely ....

Obrázek

Napsal: 06 srp 2005 17:32
od Boháček
k té vaně, asi to víš líp, ale já myslím, že závodní vana bude mít spíš menší objem pro olej než normální.
šlodovácký sotěžáky dokonce nemělí olej ve vaně vůbec.

a teoreticky o těch čerpadlech, nevím na jakých autech to v USA používaj, ale obecně nemají moc "brusy" spíš velkoobjemový motor, který 6000 ot/min v životě neviděl.

Napsal: 06 srp 2005 18:25
od street.racer
Bohacek: Tak to byly asi motory dry-sump ne? :)

Zavodni olejove vany maji vyhodu krome vice objemu napr. ze je vevnitr lepe vymyslena proti prelevani - pumpa mene nasava vzduch treba pri bocnim pretizeni.

Vodni pumpa si myslim ze vrati zpatky par ubranych koniku, stajne jako vymena klasicke vrtulky na chladic pohanene klinakem za elektrickou saharu.

Napsal: 07 srp 2005 02:04
od MarauderZ28
a teoreticky o těch čerpadlech, nevím na jakých autech to v USA používaj, ale obecně nemají moc "brusy" spíš velkoobjemový motor, který 6000 ot/min v životě neviděl.

co maj otáčky společný s vodní pumpou ?

Napsal: 07 srp 2005 02:07
od i.m.a.c
blbej dotaz na co je dobra zavodni olejova vana???

Napsal: 07 srp 2005 02:09
od MarauderZ28
aby se nestalo tohle

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Napsal: 07 srp 2005 02:18
od street.racer
Tolik pistu vedle sebe :lol:
Pro me Japonce to vypada fakt neprirozene :D

Cim vice otacek, tim vice vodni pumpa cerpa vodu. Proto se treba pri prekopavani motoru na vyssi otacky pouziva vetsi kolo, aby zbytecne necerpala moc... Kdyz vodni pumpa cerpa vic nez by mela tak vznikaji zbytecne bublinky v chladici soustave a snizuje se tak chladici schopnost.

Napsal: 07 srp 2005 02:24
od MarauderZ28
mno, ale to je hlavně záležitost převodu ne ? Já teda nevím jak u Japonskejch aut při zvýšení výkonu, ale třeba já když zvedám výkon tak otáčky zůstávaj furt skoro stejný ... Každopádně tady kolo zmenšovat nejde, neb náhon není řemenem, ale ozubeným kolem z vačky proto asi není moc možností a řešej to tou elektrikou dokonce píšou, že to má větší životnost jak mechanická - no nevím teda :o) ...

Napsal: 07 srp 2005 02:28
od street.racer
Jojo rychlost je zalezitost prevodu... Ale prave z to duvodu ze kdyz potrebuji snizit vykon pumpy, tak musi dat vetsi kolo aby se mene tocilo. Tim ale pokledne funkcnost pri nizsich otackach, takze se to resi elektrickou.
A tim, ze bude elektricka tak ulehcis praci motoru :)
Zrovna dneska jsem videl elektrickou vodni pumpu na http://www.isa-racing.de/2005/Start.htm
Jsem se s tim popral pomoci slovniku, skoda ze neumim nemecky :(

Napsal: 07 srp 2005 03:29
od MarauderZ28
fuj němčina

Napsal: 07 srp 2005 09:38
od MarauderZ28
můžeš mi říct proč zasíráš post něčím totálně OT ? nesnáším němčinu jako řeč - nic mi to neříká ...

Napsal: 07 srp 2005 11:49
od evo500
Ja jsem na svuj 2.0T zvoli Racing Oil-pan od firmy Moroso.
Obrázek

Napsal: 07 srp 2005 12:03
od MarauderZ28
jj Moroso je taky gut firma mám od ní kabely ke svícím

Napsal: 07 srp 2005 12:24
od semysak
si myslim ze el. olejovy cerpadlo a vodni pumpa je dobra, pumpuje a cerpa nezavisle na otackach motoru, takaze to lip - konstantne chladi i maze a energii pro pohyb si sice nevezme z kliky ale z alternatoru ale asi min energie, treba kamaradovi se zasekl nahon olejove pumpy od vacky a trochu se mu promichal vnitrek motoru

Napsal: 07 srp 2005 14:25
od MarauderZ28
ono je totiž otázka zda vyhazovat peníze za spešl vanu když navařit do ní přepážky, případně zvětšit objem není žádnej problém ne ?

Napsal: 07 srp 2005 15:27
od Boháček
MarauderZ28 píše: co maj otáčky společný s vodní pumpou ?
čím víc otáček, tím víc pracovních cyklů a tím více tepla....
tak asi tak

jinak promiň, ale v motorech, co mám já je vodní pumpa hnaná rozvoďákem, takže proto jsem psal teoreticky

Napsal: 07 srp 2005 16:02
od MarauderZ28
to je to samý jako u mě, jen u mě to jde vnitřkem a náhon je ozubenejma kolama ...