Oddychový filtr
Napsal: 14 srp 2005 02:51
Už jsem to viděl na spoustu autech, ale chci se zeptat, kam a samozřejmě jestli je to možné bych mohl dát na Audině A3, r.v. 99. Jestli byste mi o tom mohli zároveň říct víc.. Díky za info..
Největší forum o tuningu na českém internetu
./forum/?sid=1b1c0f770414bbb59ca4b9a097b4ac01
Obvykle na výdechy, ale vzhledem k tomu, že motor je obvykle navrženej tak, aby cokoliv nadbytečnýho někam přepustil nebo to spálil, tak "výdech od motoru" vznikne většinou tak, že se odpojí od sání odvětrávání klikové skříně nebo ventilových vík. Díra do sání se zaslepí a na vzniklý výdech se pak dá malej filtřík, aby se nečistoty nedostaly do motoru. Audina má určitě taky odvětrávání, takže by se to dalo tam. Samozřejmě účel je zhruba stejnej jako u Oil Catch Can - zamezit olejovým parám aby se spalovaly se směsí. Oproti OCC je ovšem filtřík levnější řešení.Cagan píše:Už jsem to viděl na spoustu autech, ale chci se zeptat, kam a samozřejmě jestli je to možné bych mohl dát na Audině A3, r.v. 99. Jestli byste mi o tom mohli zároveň říct víc.. Díky za info..
Fajn..už jsem chytřejší, ale ještě bych potřeboval poradit, kde přesně to v tom motoru najdu...Beaver píše:Obvykle na výdechy, ale vzhledem k tomu, že motor je obvykle navrženej tak, aby cokoliv nadbytečnýho někam přepustil nebo to spálil, tak "výdech od motoru" vznikne většinou tak, že se odpojí od sání odvětrávání klikové skříně nebo ventilových vík. Díra do sání se zaslepí a na vzniklý výdech se pak dá malej filtřík, aby se nečistoty nedostaly do motoru. Audina má určitě taky odvětrávání, takže by se to dalo tam. Samozřejmě účel je zhruba stejnej jako u Oil Catch Can - zamezit olejovým parám aby se spalovaly se směsí. Oproti OCC je ovšem filtřík levnější řešení.Cagan píše:Už jsem to viděl na spoustu autech, ale chci se zeptat, kam a samozřejmě jestli je to možné bych mohl dát na Audině A3, r.v. 99. Jestli byste mi o tom mohli zároveň říct víc.. Díky za info..
Ono u tohohle filtru není nějak podstatný jestli se zasere nebo ne, protože ty výdechy jsou primárně určený na to, aby nevznikal v klikové skříni nebo u ventilů nadbytečnej tlak. Filtřík má jen zabránit tomu, aby se do vnitřku motoru nedostaly mechanický nečistoty. Pokud by z těch výdechů šlo větší množství oleje, pak by ti víc vadilo, že se to špiní kolem toho filtru a pak by se víc hodila OCC.Georgeos píše:A nebude se ten filtr neůměrně zasírat těma olejovýma výparama? Resp. jak dlouho tam vydrží?
No opravdu záleží co je to za motor, ale obvykle třeba od těch ventilových vík vede nějaká hadice směrem do sacího potrubí. Na fotce na odkazu to jsou ty dvě krátký černý hadičky co vedou z vík směrem nahoru, protože je sundaný sání, tak nevedou nikamCagan píše:Fajn..už jsem chytřejší, ale ještě bych potřeboval poradit, kde přesně to v tom motoru najdu...
Jéééé, já zapomněl hodit ten odkaz... Jinak samozřejmě nic by se nemělo motoru stát, naopak mu pomůžeš tím, že ty olejový výpary nepustíš do sacího potrubí. Pokud bys chtěl konkrétní radu kam ten filtřík dát, tak ideálně vyfoť motor z několika stran a shora a pak by se dalo teprve usuzovat, která hadice slouží jako ten oddech. Úplně zlikvidovat to celý samozřejmě nejde, pohybem pístů ve válcích vznikají v klikové skříni tlaky, který se nějak musí kompenzovat, buď je to spojený se sáním, nebo je to odvedený do ovzduší, takže nějakou hadici tam budeš mít určitě.Cagan píše:A na jaký fotce?? Mám 1.6. Zeptám se takto, když ho tam dám, nic se nestane, zkrátka tomu neublížím..
Je to v podstatě kondenzační nádoba, přívodem to tam vletí, nachytá se to na stěny a steče dolů, vzduch pak odchází zpátky do sání - a nebo do vzduchu když na OCC přiděláš ten malej filtříkmilos píše:může mi někdo trochu objasnit oil catch can? vím co má dělat, vím jak vypadá. ale co je uvnitř? nebo je to pouze nádoba, jestli se nepletu umístěná tak vysoko aby olej kterej prochází nemohl práve přes odvětrávání zpet do motoru???
nebo hodte nejakej odkaz...
Co se stane když sundáš víčko - motor si tou hadicí pro odvětrávání ventilovýho víka začne přisávat díky podtlaku v sání vzduch skrz otevřený víčko. Tím se poruší optimální nastavení směsí - aby taky ne, když nasaješ vzduch za váhou vzduchu a motor o tom vzduchu nemá tušení. Ten oddechovej filtr tohle neudělá, protože právě vyrušíš to propojení ventilovýho víka a sacího potrubí. Můžeš udělat test - odpoj tu hadici se sacího potrubí, zazátkuj otvor v sání, sundej víčko a nastartuj. Motor by měl běžet normálně, jako by se nechumelilo.Georgeos píše:Když sundám víčko na dolívání oleje tak motor klesne v otáčkách, vadí mu to. Co se stane když defacto to samý udělám odpojením týhle hadičky z víka do sání a přidělám k ní filtr. Jediný rozdíl mezi dírou u víka na dolejvání a touhle hadičkou je jen to že ta hadička má menší otvor ale oba na stejným víku.
Asi lama dotaz ale zajímá mě to.
jinak chápu-li to dobře tak je to tato hadička že
Jsou tam schovaní malí trpaslíci a tahají za ojnice, aby to jeloTaboo píše:A co teda je pod tim ventilovym vikem a v prostoru klikove hridele, kdyz ne vzduch?Beaver píše:Co se stane když sundáš víčko - motor si tou hadicí pro odvětrávání ventilovýho víka začne přisávat díky podtlaku v sání vzduch skrz otevřený víčko. Tím se poruší optimální nastavení směsí - aby taky ne, když nasaješ vzduch za váhou vzduchu a motor o tom vzduchu nemá tušení.
Tak to vezmeme z druhé strany - dle tvého názoru, k čemu tam to odvětrání klikové skříně a ventilovýho víka je ? A co by jinak způsobilo, že po otevření víčka pro dolívání oleje dojde ke změně chodu motoru ?Taboo píše:Kdyz tam teda neni vacuum ale naopak tam vznikaji tlaky, jak by se atmosfericky vzduch dostal dovnitr po otevreni toho vicka pro dolivani oleje? Nesel by ten vzduch s vetsim tlakem z toho motoru pres to otevrene vicko ven do atmosfery - radeji nez ten atmsofericky vzduch s nizsim tlakem dovnitr? A ti trpaslici... jsou zenskeho anebo muzskeho pohlavi - anebo se to lisi podle znacky auta anebo sexualni orientace jeho vlastnika?Beaver píše:Jsou tam schovaní malí trpaslíci a tahají za ojnice, aby to jeloTaboo píše: A co teda je pod tim ventilovym vikem a v prostoru klikove hridele, kdyz ne vzduch?![]()
Jasně že tam je vzduch (oni by se jinak ti trpaslíci chudáci udusili), já jsem netvrdil, že tam je vakuum. Ale když otevře víčko pro dolívání oleje, tak udělá volnou cestou aby si skrz něj motor přisál do sání extra dávku z atmosféry. Ostatně, kdyby tam vzduch nebyl vůbec, nevznikaly by tam ty tlaky, kvůli kterým je tam to odvětrávání, že...
No logicky ano, v uzavřeným systému kde u čtyřválce jdou dva nahoru a dva dolů by vlastně nebylo potřeba nic větrat ani vyrovnávat. NICMÉNĚ... nicméně trošku nám to asi nabourává fakt, že motor není úplně dokonalá věc a spalinám se daří atakovat pístní kroužky a pronikat až do klikové skříně. A co tam s nima, jsou tam na škodu a je lepší je vyhnat ven. Vzhledem k rotaci klikovky se ovšem do toho vzduchu dostává ještě navíc ta olejová mlha a celá tahle ohavná směs se pak odsává podtlakem v sacím potrubí do sání.Taboo píše:Beaver píše:Tak to vezmeme z druhé strany - dle tvého názoru, k čemu tam to odvětrání klikové skříně a ventilovýho víka je ? A co by jinak způsobilo, že po otevření víčka pro dolívání oleje dojde ke změně chodu motoru ?
Ja jen pokladam otazky na zakladech toho, co pises. Ja zadny nazor nemam a nic nevim...
Kdyz je ten motor vpodstate uzavreny system, jehoz objem se nemeni, jak tam pohybem pistu mohou vznikat nejake tlaky? Treba u typickeho 4-cylindru, pri otoceni klikove hridele jdou 2 pisty vzdy nahoru a 2 pisty jdou soucasne vzdy dolu. Jak tam teda muze vznikat nejaky tlak kdyz ten vzduch tam nic nestlacuje?
Určitě ne, na každou ojnici připadají dva trpajzlíci, jeden ji táhne dolů když klesá z HÚ a druhej ji tlačí nahoru když se pak vrací z DÚ. Další točí klikou na olejové pumpě a další trpajzlíci by tam měli hovno práci, hulili by trávu a dělali tam obecně bordelPJ píše:Hele a mužu tam nějaký trpaslíky přidat aby to líp běhaloSorry za OT, ale prostě sem musel
Tímhle neustálým omíláním chceš vyvolávat u někoho lítost? Sorry ale neustále od tebe čtu jak ti tady někdo ubližuje, jak tě tu pomlouváme, jak tě urážíme.Taboo píše: Rikej anebo mysli si co chces. Ja nemam zadnou povinost nekomu neco vysvetlovat a kazdopadne bych zase nechtel nekoho tady drazdit "machrovanim svyma znalostma" a nechat se pote urazet. Proc bych to delal?
Muj cas je drahy, je ho malo a ja si sam vybiram, kolik a komu ho venuji a komu ne. Nekterym pomuzu, na nektere se*u. Smir se s nasledky sve vlastni volby, ktere zadna rado-by "omluva" nezmeni.