Stránka 1 z 2

Oddychový filtr

Napsal: 14 srp 2005 02:51
od Cagan
Už jsem to viděl na spoustu autech, ale chci se zeptat, kam a samozřejmě jestli je to možné bych mohl dát na Audině A3, r.v. 99. Jestli byste mi o tom mohli zároveň říct víc.. Díky za info..

Re: Oddychový filtr

Napsal: 14 srp 2005 12:30
od Beaver
Cagan píše:Už jsem to viděl na spoustu autech, ale chci se zeptat, kam a samozřejmě jestli je to možné bych mohl dát na Audině A3, r.v. 99. Jestli byste mi o tom mohli zároveň říct víc.. Díky za info..
Obvykle na výdechy, ale vzhledem k tomu, že motor je obvykle navrženej tak, aby cokoliv nadbytečnýho někam přepustil nebo to spálil, tak "výdech od motoru" vznikne většinou tak, že se odpojí od sání odvětrávání klikové skříně nebo ventilových vík. Díra do sání se zaslepí a na vzniklý výdech se pak dá malej filtřík, aby se nečistoty nedostaly do motoru. Audina má určitě taky odvětrávání, takže by se to dalo tam. Samozřejmě účel je zhruba stejnej jako u Oil Catch Can - zamezit olejovým parám aby se spalovaly se směsí. Oproti OCC je ovšem filtřík levnější řešení.

Re: Oddychový filtr

Napsal: 14 srp 2005 14:17
od Cagan
Beaver píše:
Cagan píše:Už jsem to viděl na spoustu autech, ale chci se zeptat, kam a samozřejmě jestli je to možné bych mohl dát na Audině A3, r.v. 99. Jestli byste mi o tom mohli zároveň říct víc.. Díky za info..
Obvykle na výdechy, ale vzhledem k tomu, že motor je obvykle navrženej tak, aby cokoliv nadbytečnýho někam přepustil nebo to spálil, tak "výdech od motoru" vznikne většinou tak, že se odpojí od sání odvětrávání klikové skříně nebo ventilových vík. Díra do sání se zaslepí a na vzniklý výdech se pak dá malej filtřík, aby se nečistoty nedostaly do motoru. Audina má určitě taky odvětrávání, takže by se to dalo tam. Samozřejmě účel je zhruba stejnej jako u Oil Catch Can - zamezit olejovým parám aby se spalovaly se směsí. Oproti OCC je ovšem filtřík levnější řešení.
Fajn..už jsem chytřejší, ale ještě bych potřeboval poradit, kde přesně to v tom motoru najdu...

Napsal: 14 srp 2005 16:46
od Fazeey
no asi taky podle toho co máš za motor...

Napsal: 14 srp 2005 20:36
od Georgeos
A nebude se ten filtr neůměrně zasírat těma olejovýma výparama? Resp. jak dlouho tam vydrží?

Napsal: 14 srp 2005 22:02
od Beaver
Georgeos píše:A nebude se ten filtr neůměrně zasírat těma olejovýma výparama? Resp. jak dlouho tam vydrží?
Ono u tohohle filtru není nějak podstatný jestli se zasere nebo ne, protože ty výdechy jsou primárně určený na to, aby nevznikal v klikové skříni nebo u ventilů nadbytečnej tlak. Filtřík má jen zabránit tomu, aby se do vnitřku motoru nedostaly mechanický nečistoty. Pokud by z těch výdechů šlo větší množství oleje, pak by ti víc vadilo, že se to špiní kolem toho filtru a pak by se víc hodila OCC.
Cagan píše:Fajn..už jsem chytřejší, ale ještě bych potřeboval poradit, kde přesně to v tom motoru najdu...
No opravdu záleží co je to za motor, ale obvykle třeba od těch ventilových vík vede nějaká hadice směrem do sacího potrubí. Na fotce na odkazu to jsou ty dvě krátký černý hadičky co vedou z vík směrem nahoru, protože je sundaný sání, tak nevedou nikam :D

Napsal: 15 srp 2005 00:27
od Cagan
A na jaký fotce?? Mám 1.6. Zeptám se takto, když ho tam dám, nic se nestane, zkrátka tomu neublížím..

Napsal: 16 srp 2005 17:24
od Beaver
Cagan píše:A na jaký fotce?? Mám 1.6. Zeptám se takto, když ho tam dám, nic se nestane, zkrátka tomu neublížím..
Jéééé, já zapomněl hodit ten odkaz... Jinak samozřejmě nic by se nemělo motoru stát, naopak mu pomůžeš tím, že ty olejový výpary nepustíš do sacího potrubí. Pokud bys chtěl konkrétní radu kam ten filtřík dát, tak ideálně vyfoť motor z několika stran a shora a pak by se dalo teprve usuzovat, která hadice slouží jako ten oddech. Úplně zlikvidovat to celý samozřejmě nejde, pohybem pístů ve válcích vznikají v klikové skříni tlaky, který se nějak musí kompenzovat, buď je to spojený se sáním, nebo je to odvedený do ovzduší, takže nějakou hadici tam budeš mít určitě.

Obrázek

Napsal: 16 srp 2005 17:31
od CCCO 1.8T
Proč ho tam chceš dávat? Jenom abys ho tam měl? To se na to radši vykašli. Pokud vím tak by byl stejně pod krytem motoru a zrovna audina není moc nakloněná takovým "úpravám".

Napsal: 16 srp 2005 18:18
od milos
může mi někdo trochu objasnit oil catch can? vím co má dělat, vím jak vypadá. ale co je uvnitř? nebo je to pouze nádoba, jestli se nepletu umístěná tak vysoko aby olej kterej prochází nemohl práve přes odvětrávání zpet do motoru???

nebo hodte nejakej odkaz...

Napsal: 16 srp 2005 18:36
od Beaver
milos píše:může mi někdo trochu objasnit oil catch can? vím co má dělat, vím jak vypadá. ale co je uvnitř? nebo je to pouze nádoba, jestli se nepletu umístěná tak vysoko aby olej kterej prochází nemohl práve přes odvětrávání zpet do motoru???

nebo hodte nejakej odkaz...
Je to v podstatě kondenzační nádoba, přívodem to tam vletí, nachytá se to na stěny a steče dolů, vzduch pak odchází zpátky do sání - a nebo do vzduchu když na OCC přiděláš ten malej filtřík :D

Napsal: 17 srp 2005 12:20
od Georgeos
Když sundám víčko na dolívání oleje tak motor klesne v otáčkách, vadí mu to. Co se stane když defacto to samý udělám odpojením týhle hadičky z víka do sání a přidělám k ní filtr. Jediný rozdíl mezi dírou u víka na dolejvání a touhle hadičkou je jen to že ta hadička má menší otvor ale oba na stejným víku.
Asi lama dotaz ale zajímá mě to.

jinak chápu-li to dobře tak je to tato hadička že
Obrázek

Napsal: 17 srp 2005 12:48
od Beaver
Georgeos píše:Když sundám víčko na dolívání oleje tak motor klesne v otáčkách, vadí mu to. Co se stane když defacto to samý udělám odpojením týhle hadičky z víka do sání a přidělám k ní filtr. Jediný rozdíl mezi dírou u víka na dolejvání a touhle hadičkou je jen to že ta hadička má menší otvor ale oba na stejným víku.
Asi lama dotaz ale zajímá mě to.

jinak chápu-li to dobře tak je to tato hadička že
Obrázek
Co se stane když sundáš víčko - motor si tou hadicí pro odvětrávání ventilovýho víka začne přisávat díky podtlaku v sání vzduch skrz otevřený víčko. Tím se poruší optimální nastavení směsí - aby taky ne, když nasaješ vzduch za váhou vzduchu a motor o tom vzduchu nemá tušení. Ten oddechovej filtr tohle neudělá, protože právě vyrušíš to propojení ventilovýho víka a sacího potrubí. Můžeš udělat test - odpoj tu hadici se sacího potrubí, zazátkuj otvor v sání, sundej víčko a nastartuj. Motor by měl běžet normálně, jako by se nechumelilo.

Napsal: 17 srp 2005 18:43
od Taboo
Smazano

Napsal: 17 srp 2005 23:26
od Beaver
Taboo píše:
Beaver píše:Co se stane když sundáš víčko - motor si tou hadicí pro odvětrávání ventilovýho víka začne přisávat díky podtlaku v sání vzduch skrz otevřený víčko. Tím se poruší optimální nastavení směsí - aby taky ne, když nasaješ vzduch za váhou vzduchu a motor o tom vzduchu nemá tušení.
A co teda je pod tim ventilovym vikem a v prostoru klikove hridele, kdyz ne vzduch?
Jsou tam schovaní malí trpaslíci a tahají za ojnice, aby to jelo :D

Jasně že tam je vzduch (oni by se jinak ti trpaslíci chudáci udusili), já jsem netvrdil, že tam je vakuum. Ale když otevře víčko pro dolívání oleje, tak udělá volnou cestou aby si skrz něj motor přisál do sání extra dávku z atmosféry. Ostatně, kdyby tam vzduch nebyl vůbec, nevznikaly by tam ty tlaky, kvůli kterým je tam to odvětrávání, že... :wink:

Napsal: 18 srp 2005 08:54
od Taboo
Smazano

Napsal: 18 srp 2005 12:44
od Beaver
Taboo píše:
Beaver píše:
Taboo píše: A co teda je pod tim ventilovym vikem a v prostoru klikove hridele, kdyz ne vzduch?
Jsou tam schovaní malí trpaslíci a tahají za ojnice, aby to jelo :D

Jasně že tam je vzduch (oni by se jinak ti trpaslíci chudáci udusili), já jsem netvrdil, že tam je vakuum. Ale když otevře víčko pro dolívání oleje, tak udělá volnou cestou aby si skrz něj motor přisál do sání extra dávku z atmosféry. Ostatně, kdyby tam vzduch nebyl vůbec, nevznikaly by tam ty tlaky, kvůli kterým je tam to odvětrávání, že... :wink:
Kdyz tam teda neni vacuum ale naopak tam vznikaji tlaky, jak by se atmosfericky vzduch dostal dovnitr po otevreni toho vicka pro dolivani oleje? Nesel by ten vzduch s vetsim tlakem z toho motoru pres to otevrene vicko ven do atmosfery - radeji nez ten atmsofericky vzduch s nizsim tlakem dovnitr? A ti trpaslici... jsou zenskeho anebo muzskeho pohlavi - anebo se to lisi podle znacky auta anebo sexualni orientace jeho vlastnika?
Tak to vezmeme z druhé strany - dle tvého názoru, k čemu tam to odvětrání klikové skříně a ventilovýho víka je ? A co by jinak způsobilo, že po otevření víčka pro dolívání oleje dojde ke změně chodu motoru ?

Já jsem tam ty tlaky neměřil, neměl jsem k tomu důvod. Vzhledem k tomu, že písty jdou tu nahoru, tu zase dolů, tak tam zřejmě nějaký proudění vznikat bude. Pokud budem uvažovat motor za víceméně uzavřený systém (vyjma nasávání vzduchu skrz filtr, váhu a sací potrubí + výfuk spalin skrz svody do vejfuku), pak za normálních okolností asi v klikové skříni a prostoru s rozvodama nebude jinej vzduch než ten, kterej se tam dostane při složení motoru a přes různý ty odvětrávací hadice a vedení. Aspoň mi to tak logicky vychází. Jinak by tam ten systém ovšem byl úplně zbytečně, ale proč by ho na ten motor výrobci teda dávali, škoda peněz za hadice, spojky atd.

Trpaslíci jsou (pochopitelně) hermafroditi.

Napsal: 19 srp 2005 19:24
od Taboo
Smazano

Napsal: 19 srp 2005 22:23
od Beaver
Taboo píše:
Beaver píše:Tak to vezmeme z druhé strany - dle tvého názoru, k čemu tam to odvětrání klikové skříně a ventilovýho víka je ? A co by jinak způsobilo, že po otevření víčka pro dolívání oleje dojde ke změně chodu motoru ?
:nono:
Ja jen pokladam otazky na zakladech toho, co pises :D . Ja zadny nazor nemam a nic nevim... :lol:

Kdyz je ten motor vpodstate uzavreny system, jehoz objem se nemeni, jak tam pohybem pistu mohou vznikat nejake tlaky? Treba u typickeho 4-cylindru, pri otoceni klikove hridele jdou 2 pisty vzdy nahoru a 2 pisty jdou soucasne vzdy dolu. Jak tam teda muze vznikat nejaky tlak kdyz ten vzduch tam nic nestlacuje?
No logicky ano, v uzavřeným systému kde u čtyřválce jdou dva nahoru a dva dolů by vlastně nebylo potřeba nic větrat ani vyrovnávat. NICMÉNĚ... nicméně trošku nám to asi nabourává fakt, že motor není úplně dokonalá věc a spalinám se daří atakovat pístní kroužky a pronikat až do klikové skříně. A co tam s nima, jsou tam na škodu a je lepší je vyhnat ven. Vzhledem k rotaci klikovky se ovšem do toho vzduchu dostává ještě navíc ta olejová mlha a celá tahle ohavná směs se pak odsává podtlakem v sacím potrubí do sání.

Tady se pravda objevuje nedostatek při použití filtříku v tom, že motor přijde o schopnost to natvrdo odsávat, kdežto u OCC s vývodem svedeným zpátky do sání je "nucený" odsávání zachovaný. V obou případech se ale dosáhne odstranění borčusu ze sání.

Right ?

Napsal: 19 srp 2005 23:29
od PJ
Hele a mužu tam nějaký trpaslíky přidat aby to líp běhalo :o) Sorry za OT, ale prostě sem musel

Napsal: 20 srp 2005 13:48
od Beaver
PJ píše:Hele a mužu tam nějaký trpaslíky přidat aby to líp běhalo :o) Sorry za OT, ale prostě sem musel
Určitě ne, na každou ojnici připadají dva trpajzlíci, jeden ji táhne dolů když klesá z HÚ a druhej ji tlačí nahoru když se pak vrací z DÚ. Další točí klikou na olejové pumpě a další trpajzlíci by tam měli hovno práci, hulili by trávu a dělali tam obecně bordel :lol: Že já vůbec něco psal... :wink:

Napsal: 20 srp 2005 22:05
od Taboo
Smazano

Napsal: 20 srp 2005 22:19
od Georgeos
To Taboo: Raději mi vysvětli jestli si tím filtříkem nějak málo pomůžu třeba k čistější škrtící klapce a sání nebo jestli mi to vůbec k něčemu bude (popř. k čemu). Nerozumím motorům tolik jako vy dvá .

Napsal: 20 srp 2005 22:37
od Taboo
Smazano

Napsal: 20 srp 2005 23:07
od Georgeos
aha, takže zase budeš hrát uraženýho.
Sorry Taboo ale první kdo na někoho tehdá začal házet sračky si byl ty!
A toto téma je více než půl roku starý a já se ti omluvil. Co víc do háje chceš? Abych se ti klaněl? Mohl bys konečně překousnout svoji ješitnost?

Jinak je to úryvek z threadu RICER. Myslel sem že už je to za náma. Omluvil se ti jak Zemi tak já. Co pro boha ještě chceš víc?

Napsal: 20 srp 2005 23:16
od GTRunner
Mohl by nam nekdo, kdo tomu doopravdy rozumi konecne vysvetlit jak to je, aby jsme tady zas nenatahovali topic do xx stran zbytecne? :mad:

Napsal: 20 srp 2005 23:18
od Georgeos
Taboo tomu rozumí ale nehodlá mi to vysvětlit páč sem urazil jeho ješitnost asi před 7 měsícema v threadu ricer

Napsal: 21 srp 2005 09:53
od Taboo
Smazano

Napsal: 21 srp 2005 12:02
od GTRunner
Promin Taboo, mas k tomuto tematu 6 reakcii, ale ani v jednom jsem se od tebe nedockal smysluplne odpovedi. Myslim ze tvuj nazor chteji slyset i ostatni lidi vcetne mne. Kdyz nechces regaovat na ten topic tak to proste ignoruj, davat nam otazky misto odpovedi abys dokazoval jak k tomu nerozumime, si myslim neni prave nejchytrejsi...

Napsal: 21 srp 2005 13:00
od Georgeos
Taboo píše: Rikej anebo mysli si co chces :lol: . Ja nemam zadnou povinost nekomu neco vysvetlovat a kazdopadne bych zase nechtel nekoho tady drazdit "machrovanim svyma znalostma" a nechat se pote urazet. Proc bych to delal? :? Muj cas je drahy, je ho malo a ja si sam vybiram, kolik a komu ho venuji a komu ne. Nekterym pomuzu, na nektere se*u. Smir se s nasledky sve vlastni volby, ktere zadna rado-by "omluva" nezmeni.
Tímhle neustálým omíláním chceš vyvolávat u někoho lítost? Sorry ale neustále od tebe čtu jak ti tady někdo ubližuje, jak tě tu pomlouváme, jak tě urážíme.
Pak sem přijdeš a místo toho abys nám teda poradil k čemu ten filtr pomůže tak tu začneš dávat druhým otázky který vypadají jako když ho chceš zesměšnit jakej je trouba a jak tomu nerozumí a pokud ti to nedochází tak to opravdu takovej dojem vyvolává.
Pokud mi nechceš poradit tak si to nechej pro sebe. Tobě je lepší totiž neodpovídat vůbec na nic páč jakmile ti na něco někdo odpoví tak ho hned začneš stavět do pozice blbce. A může se na mě třeba nasrat celý fórum a zase zakládat téma jako hromadnou omluvu!