Stránka 1 z 2

chlazení převodovky

Napsal: 29 srp 2005 23:54
od MarauderZ28
může mít dodatečný chlazení převodovky nějaký negativní účinky ? Pokud ne uvažuju použít chladič převodovky - manuálu z Probe 1 GT kterej se tam montoval dodatečně pro evropský verze - obsahuje motorek/ čerpadýlko + malej chladič ...

Napsal: 30 srp 2005 09:37
od martin
Proč negativní, nenapadá mně důvod. Pokud se tam dá termostat tak nevidim důvod proč by to nemělo chodit. V normal provozu zavřeno, na okruhu otevřený aby udržel olej v provozní teplotě.

Napsal: 30 srp 2005 09:41
od MarauderZ28
no vidíš sám už jsi napsal jednu negativní vlastnost pokud se to udělá špatně bude to udržovat olej pod provozní teplotou ...

Napsal: 30 srp 2005 09:50
od martin
to nesmí být udělaný špatně, proto si sem psal aby si dostal návod :lol: o provozní teplotu se bude starat ten termostat přece...jaká je ale optimální teplota oleje v převodovce to je otázka na ty kdo už to dělali, nemam s tim zkušenosti, můj mini gear box to nepotřebuje, zatim :D

Napsal: 30 srp 2005 14:14
od Návštěvník
pokud převodovka originál chlazení neměla tak bych to neřešil.

Napsal: 30 srp 2005 14:21
od MarauderZ28
jo to je rada nadzlato ... necháme teda originál brzdy byť nebrzdí a origo výkon ... - blbost ...

Napsal: 30 srp 2005 14:21
od Beaver
Anonymous píše:pokud převodovka originál chlazení neměla tak bych to neřešil.
Jenže originál převodovka obvykle nepočítá s tím, že do ní někdo pustí 600 koní.

Napsal: 30 srp 2005 15:58
od martin
...a že jí někdo bude honit půl hodiny po okruhu v maximálních otáčkách. Ještě by jsi mohl vyřešit chlazení diferenciálu jestli to bude potřeba. Pokud to je oddělená nádoba, tak by se to mohlo hodit, nevim kde má camaro převodovku.

Napsal: 30 srp 2005 16:04
od MarauderZ28
diferák je na zadní nápravě, převodovka mezi řidičem a spolujezdcem .. resp. mezi prostorem pro nohy

Napsal: 30 srp 2005 16:29
od street.racer
martin píše:...a že jí někdo bude honit půl hodiny po okruhu v maximálních otáčkách. Ještě by jsi mohl vyřešit chlazení diferenciálu jestli to bude potřeba. Pokud to je oddělená nádoba, tak by se to mohlo hodit, nevim kde má camaro převodovku.
Na strese na zahradce :lol:

Chlazeni prevodovky je docela bezna zalezitost, chladi se i differaky. Jak pise Martin, s thermostatem by to melo fungovat v poho.

Re: chlazení převodovky

Napsal: 30 srp 2005 16:30
od Taboo
MarauderZ28 píše:může mít dodatečný chlazení převodovky nějaký negativní účinky ?
Ne :D . Ja sam pouzivam externi chladic a elektricke cerpadlo, ktere se samo zapina/vypina pres thermoswitch a relay (podobne, jako elektricky fen) - takze tam neni zadna potreba pro nejaky thermostat a po zahrati je olej neustale udrzovan pri konstantni teplote. Jakmile se to cerpadlo vypne, olej prestane proudit tim chladicem do te doby, nez se zase ohreje natolik, aby ten thermoswitch to cerpadlo znova zapnul. Mne to hodne pomohlo se zivotnosti synchronizatoru a celkove spolehlivosti te prevodovky.

P.S.:
Pres vikend se mi na zavodech podarilo pro tebe ziskat opravdu dobre info od nekolika vlastniku preplnovanych LT1, ktere si ted jeste nechavam overit/schvalit od nekolika znalych V8 profesionalu. SZ bude brzo na ceste.
:wink:

Napsal: 30 srp 2005 17:44
od MarauderZ28
no super, to je max perfekt :o)))

Napsal: 30 srp 2005 23:41
od MarauderZ28
ta otázka chlazení diffu, je taky zajímavá - osobně sem to popravdě teda u Camara nikdy dodatečně neviděl - nemá ani žádný žebrování ...

Obrázek

Obrázek

Napsal: 30 srp 2005 23:54
od street.racer
MarauderZ28 píše:ta otázka chlazení diffu, je taky zajímavá - osobně sem to popravdě teda u Camara nikdy dodatečně neviděl - nemá ani žádný žebrování ...

Obrázek
Pohled pod Camaro mi vzdycky pripomina pohled pod nakladak :lol:

Obrázek
pumpa...
Obrázek
chladic...
Obrázek

Napsal: 30 srp 2005 23:59
od street.racer
Jinak se zkus mrknout po těch íbejích po nějakém aftermarket obalu diffru... V JPN to dela napr. GReddy na modely 200SX, Skyline, RX-7 atd. se zvýšenou kapacitou pojmutí diff oil.
Obrázek
Obrázek

A diff cooler nebude az tak extremni zalezitost, napr. Skyline GT-R prodavany v Anglii ma jiz v serii chladic prevodovky i diffu.

Napsal: 31 srp 2005 00:09
od MarauderZ28
tak sem našel sice ne pro chlazení, ale pro nějaký nastavování "zvenku" to by mě zajímalo co se tam šteluje teda ...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/96-Camar ... enameZWDVW

Napsal: 31 srp 2005 00:16
od street.racer
Obrázek
Napr. jap. firma ARC nabizi univerzal kit na chlazeni diffu za cca 40tis. czk... Hledej smudlo, urco neco najdes i v juesej :lol:

Napsal: 31 srp 2005 00:28
od MarauderZ28
ty vole to je morda to bych ho chodil radši každou hodinu pochcat :o)

Napsal: 31 srp 2005 00:33
od street.racer
MarauderZ28 píše:ty vole to je morda to bych ho chodil radši každou hodinu pochcat :o)
Je to holt kit no.. kdyz si to clovek posklada z sikovne zakoupenych potrebnych dilu, tak se jiste dostane na mnohem mnohem rozumnejsi cenu...

V podstate na tom nic neni...
-pridelat 2x adapter na hadici na obal diffu
-pancerova hadice plus par koncovek
-termospinac dejme tomu na 80-90st., aby se diff nepodchlazoval a pumpa se nenamahal cerpanim jeste "tvrdeho" chladneho oleje
-pumpa
-elektricke vedeni
-drzak

Tady je schema...
Obrázek

Napsal: 31 srp 2005 00:37
od MarauderZ28
hezký takhle přesně vypadá ten dodatečnej chladič pro Probe, tak bych mohl koupit ještě jeden z vrakáče měl bych to skoro "zadarmo"

Napsal: 31 srp 2005 00:38
od street.racer
No vidis, tak si tam pridas novy oil filter, poupravis ho a je to :)

Napsal: 31 srp 2005 07:18
od lojza
MarauderZ28 píše:jo to je rada nadzlato ... necháme teda originál brzdy byť nebrzdí a origo výkon ... - blbost ...
Promiň ale ebyla jediná zmíňka o tom zda to máš na okruhy a zvýšený výkon......příště na to se_ru

Napsal: 31 srp 2005 08:58
od Martin_534
to se mi 2x válý v garáži. tak jestli máš zájem tak ti to za nějakou rozumnou cenu přenechám :-)
Obrázek

Napsal: 31 srp 2005 09:17
od MarauderZ28
for Lojza - chlape příště mrkni do mýho podpisu - je hned jasný, že sériový použití to nebude ...

Napsal: 31 srp 2005 09:19
od MarauderZ28
for Martin - z čeho to máš a jaká je cena ?

Napsal: 31 srp 2005 18:41
od Beaver
To mám radost, že žebrovanej diff mám už v sérii. Na Mk.III se žebrovaly LSD diferáky, obyčejný to neměly. Tak možná by se na Camaro dal taky najít nějakej extra s chladičem už rovnou. Ačkoliv, o tom bys asi věděl...

Napsal: 31 srp 2005 19:17
od MarauderZ28
93 mělo LSD každá, od 94 to bylo na přání, kryty se žebrovaný prodávaj otázka o kolik se zlepší chlazení - myslím, že zas tak razantní to nebude, druhá věc je ta, že Camaro má příkladně diff asi 2x větší jak BMW 524 TD ... Zajímavý je to, že 200sx má chlazení v sérii ...

Napsal: 31 srp 2005 20:57
od Martin_534
MarauderZ28 píše:... Zajímavý je to, že 200sx má chlazení v sérii ...
holt si musíš koupit správnýho japonce 8)

Napsal: 01 zář 2005 19:50
od Martin_534
Obrázek
Obrázek
Obrázek

takle to vypadá naživo a už je poslední kus :D

Napsal: 02 zář 2005 00:44
od I.C.
MarauderZ28 píše:... kryty se žebrovaný prodávaj otázka o kolik se zlepší chlazení - myslím, že zas tak razantní to nebude ...
Covece podle me to zebrovani trochu cejtit bude. Meli jsme moznost porovnat podobnou vec ... na motoru Opel 2.0 8V se vymenou puvodni ocelove vany za hlinikovou vanu z 16V snizila provozni teplota oleje o celych 10°C. Myslim si ze to zebrovani bude mit docela podobnej efekt.