Stránka 1 z 1
TEORIA: VYSVETLNIE ZAKLADNYCH POJMOV
Napsal: 30 srp 2005 00:46
od OndrejGTi
Ked tak citam, niekedy si pod nejakym nazvom neviem vybavit konkretnu cast auta. Budem rad ak mi, alebo aj "ostatnym netusiacim" pomozete, lebo nieje kazdy automechanik.
Napsal: 30 srp 2005 00:48
od OndrejGTi
Takze zacnem: nenapada ma co by mohol byt "unášač" (nieco s napravou....) a tiez som si nie isty co je "náboj" (zeby ten stred na naprave? Budem rad ak hodite nejaku fotku s tymito vecami. Dik.
Napsal: 30 srp 2005 00:51
od OndrejGTi
A este by som chcel vediet nieco o krutiacom momente a vykone. Ako sa prejavuje vykon?
Napsal: 30 srp 2005 00:55
od Nitro
he...pre nezasvetenych (=aj ja

) by to mohlo byt dobre, takyto topic kde by boli taketo veci

Napsal: 01 zář 2005 11:40
od OndrejGTi
Zeby to tu nikto nevedel? Alebo je to preto ze sme s Nitrom Slovaci? Pisem I.C. , nech mi to hodi do tuningu, tam snad bude viac ludi.....

Napsal: 02 zář 2005 16:57
od OndrejGTi
Stale aktualne (same sa mi to nezjavi...) Tuneri zobudte sa!
Napsal: 02 zář 2005 17:16
od Beaver
Napsal: 02 zář 2005 17:32
od JonnY
P(kW) = Mt (Nm) * n (rpm) / 9549
vykon = krutak * otacky / 9549
toto JE vykon.
od krutaku zalezi ako ta zatlaci do sedacky ked slapnes na plyn. -> pruzne zrychlenie
od vykonu zalezi rychlost "celkova" -> max rychlost, zrychlenie 0-100, 1/4mile....
ak mas dve rovnake auta s rovnakym vykonom, ale jedno ma polovicny krutak, tak budu mat rovnaku maximalku, ale to s nizsim krutakom bude treba viac tocit do otacok, a bude celkovo trocha pomalsie.
ak by odruhe auto malo rovnaky krutak, ale polovicny vykon, tak to s vyssim vykonom bude rychlejsie.
skor nez od maxima krutaku zalezi od jeho krivky. a samozrejme sprevodovania.....
malo by to byt zhruba spravne, ak nie tak ma opravte
Napsal: 02 zář 2005 17:34
od JonnY
Beaver píše:....
jeje tieto clanky som pred par rokmy luskal. Je tam toho MOC

ale su fakt dobre napisane. autorovi vsetka cest....
Napsal: 02 zář 2005 22:19
od OndrejGTi
Boze dakujem ti ze si ma vyslisal a poslal si mi niekoho
