Stránka 1 z 1

Turbo do oplu kadetu 1,6i bez katu 8ventilu

Napsal: 03 zář 2005 12:39
od vonderka
docela by me zajmalo jestli by slo do oplu kadetu 1,6i bez katu 8ventilu namontovat turbo?

Napsal: 03 zář 2005 12:44
od hospodskej
Všechno jde, když se chce. Jen jak že? :)

Napsal: 03 zář 2005 12:54
od kujon
Někde sem četl článek, ve kterym týpek popisoval jak to montovali do 1.6 felicie :) ale prej to je složitý, zkurvili u toho Xkrát co mohli a pak to stejnak nebylo ono. Atmosférickej motor je prostě jen atmosférickej, když chceš turbo, tak si koupíš už auto z turbem z továrny :)

Napsal: 03 zář 2005 14:01
od eric
Teorie je jednoduchá,horší ta praxe :( radši bych to řešil kompresorem

Napsal: 03 zář 2005 14:59
od JonnY
suhlasim s ericom, len by som to riesil radsej motorom co to turbo ma od vyroby :)

Napsal: 03 zář 2005 18:14
od Marcos
Eric, JonnY: Proc myslite, ze by to bylo jednodussi resit kompresorem? Turbo nebo kompresor, to je v podstate jen otazka slozitosti zastavby, a to je taky diskutabilni. Ale problemy s elektronikou, s kompresnim pomerem a s unosnosti vnitrnosti motoru stejne zustavaji...

Napsal: 03 zář 2005 19:18
od I.C.
Na Oplacky 1.6 16V se dela turbokit. Podle me by sel namontit i na 8V, je to vlastne skoro stejnej motor ;-)

Napsal: 03 zář 2005 20:15
od dynomax
treba v USA bezne na srazech jsou videt hondy s turbem a jak vypada cely takovy kit vcetne vsech komponentu a narustu vykonu se muzete podivat zde:
http://sportovniautodoplnky.vltava2000. ... oodsID=774

- jinak uz to opravdu neni levna zalezitost a musi se vymenit vice veci, aby to neco uz vydrzelo

Napsal: 03 zář 2005 21:25
od Boháček
kujon píše:Někde sem četl článek, ve kterym týpek popisoval jak to montovali do 1.6 felicie :)
je to třeba tady...
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=442

Napsal: 03 zář 2005 22:04
od Slavisimo
ty se na to vyser vole a kup jiny auto uz sem ti to rikal :) a ten motor si zhaly taky zbal :lol: to si tam dej radsi toho golfa s kompresorem co stoji na hale

Napsal: 04 zář 2005 02:08
od eric
Marcos píše:Eric, JonnY: Proc myslite, ze by to bylo jednodussi resit kompresorem? Turbo nebo kompresor, to je v podstate jen otazka slozitosti zastavby, a to je taky diskutabilni. Ale problemy s elektronikou, s kompresnim pomerem a s unosnosti vnitrnosti motoru stejne zustavaji...
ano prave o ty zastavbe mluvim ja,ty ostatni veci se musi resit pri turbu i pri kampressoru

Napsal: 04 zář 2005 02:09
od eric
dynomax píše:treba v USA bezne na srazech jsou videt hondy s turbem a jak vypada cely takovy kit vcetne vsech komponentu a narustu vykonu se muzete podivat zde:
http://sportovniautodoplnky.vltava2000. ... oodsID=774

- jinak uz to opravdu neni levna zalezitost a musi se vymenit vice veci, aby to neco uz vydrzelo
...neni levna zalezitost, proto na to radsi seru :lol:

Napsal: 04 zář 2005 06:45
od Marcos
Eric: Ja jen, ze mi zastavba turba prijde jednodusi, pokud clovek nema vylozene cely kompresor kit urceny pro jeho vuz. Vem si, ze pokud mas priruby na turbo, tak jeho fyzicke zaveseni na motor je otazkou dvou tri hodin i s kavickou. Ale montovat kompresor na motor, to je trosku slozitejsi, je treba vychytat misto, presne usazeni, udelat primo na miru tomu motoru, jeho moznym uchytum atd. priruby na ten kompresor, predelat nebo pridat remenici atd. To je urcite slozitejsi. Jen muj nazor.

Napsal: 04 zář 2005 11:55
od JonnY
hej lenze marauder spominal ze po instalacii kompresoru sa len "pohral" s vahou vzduchu a slape to.
turbo tlaci furt inac takze treba preprogramovat ecu. a to myslim je na tom celom najzlozitejsie.

Napsal: 04 zář 2005 12:32
od Beaver
JonnY píše:hej lenze marauder spominal ze po instalacii kompresoru sa len "pohral" s vahou vzduchu a slape to.
turbo tlaci furt inac takze treba preprogramovat ecu. a to myslim je na tom celom najzlozitejsie.
Kompresor tlaky tlačí podle otáček motoru. Navíc bych nesrovnával instalaci přeplňování na maloobjemovej motor co vůbec není na něco takovýho připravenej s Marauderovou V8.

Teoreticky vzato, pokud někdo udělá svody s přírubou dejme tomu na něco malýho, co nebude dělat moc brutální tlaky (typicky asi Garett T3), tak má polovinu práce za sebou, optimálně bych volil turbo s interní wastegate. Bohužel po fyzické instalaci je potřeba doladit směs a zapalování, případně ještě snížit kompresi aby písty nestekly do vany... Tady už to přestává být tak jednoduchý (tohle uřízni a navař to sem) a vyžaduje to buď hodně štěstí nebo hodně zkušeností a nebo velkou zásobu náhradních motorů pro metodu pokus/omyl.

Už několikrát tu bylo řešeno, že je mnohem lepší sehnat nějakej turbomotor i s elektrikou a vyřešit jeho fyzickou zástavbu než lupnout turbo na původní atmosférák a potom řešit elektriku, palivo atd. Ale každej ať dělá co umí :)

Napsal: 04 zář 2005 12:35
od Marcos
Nemyslim si, ze si jen "pohral" s vahou vzduchu. Urcite se k tomu vyjadri sam.. :D

Napsal: 04 zář 2005 17:54
od eric
Marcos píše:Eric: Ja jen, ze mi zastavba turba prijde jednodusi, pokud clovek nema vylozene cely kompresor kit urceny pro jeho vuz. Vem si, ze pokud mas priruby na turbo, tak jeho fyzicke zaveseni na motor je otazkou dvou tri hodin i s kavickou. Ale montovat kompresor na motor, to je trosku slozitejsi, je treba vychytat misto, presne usazeni, udelat primo na miru tomu motoru, jeho moznym uchytum atd. priruby na ten kompresor, predelat nebo pridat remenici atd. To je urcite slozitejsi. Jen muj nazor.
vemu treba svoji atmosferu,motor B16A2 . Kdyz budu chtit pouzit turbo nebo treba i kompressor,tak mi to neveme ani ECU ani MAP.Takze musim mit MAF (pokud to dobre vim) a k tomu odpovidajici programovatelnou ECU. dostavam se do dost zavratnych financnich vysek :lol: to jen tak naokraj,ze vlastne neni kolikrat jednoduchy zabudovat ani kompressor ani turbo

Co se tyka zastavby turba,me osobne prijde nejvetsi problem s vyfukovymi svody a down-pipe (pisi to spravne?)
kompressor upevnim a nahodim na nej remen, tak to vidim ja

Napsal: 04 zář 2005 18:32
od dynomax
ale na druhe strane je potom super videt , jak prijede borec s corvetou na startovni caru a stary civic 1,6 mu to natre

Napsal: 04 zář 2005 20:01
od CharlitoCZ
hele, když jsme u toho, taky jsem před nějakou dobou uvažoval o instalaci kompíku do 1,3 feldy, ale nakonec jsem usoudil že radši celej kompletní motor, nevíte nějaký typy a orientační ceny? Mě by se třeba zamlouvala Verunka, nebo "jen" 1,8T z koktávky, co myslíte? Neni to tak že zejtra jdu montovat, to vůbec, spíš jen tak pro zajímavost...

Napsal: 04 zář 2005 22:15
od eric
dynomax píše:ale na druhe strane je potom super videt , jak prijede borec s corvetou na startovni caru a stary civic 1,6 mu to natre
ano,přesně to mě taky dostává. Zatím sem fanda N/A motorů,hlavně teda kvuli tomu,že na Turbo nemam prostředky,pak bude vše jinak...