Stránka 1 z 1

for Taboo a další motoráře

Napsal: 11 zář 2005 14:18
od MarauderZ28
Znáš pls Glyptal Red Brush ? Má to zatáhnout vlasové praskliny apod. a po vytuhnutí to vytvoří dokonale hladký tvrdý povrch, takže lepší stékavost oleje a tak. Používá se to při stavbě závodních motorů, myslím hlavně u starších bloků. V USA s tím "kolegové" jezdí řadu let a plná spokojenost. Akorát je samo potřeba to před aplikací dokonale očistit a odmastit.

Tak jen jestli to fakt funguje, nemůže se třeba ta barva odloupnout a ucpat nějaký kanálky ...

Obrázek

Napsal: 11 zář 2005 14:47
od Klasik
Něco podobnýho používáme v práci na penetrování válců, když se objeví trhlinky při tlakování. Princip bude asi podobnej, ale je to celkem drahá sranda.

Napsal: 12 zář 2005 08:14
od Zemi
No zni to zajimave a kdyz to teda frajeri pouzivaj jiz delsi dobu tak bych tomu snad i veril... Tipl bych ze tady v CR to moc lidi (ba jestli vubec nekdo) nepouziva... :?

Napsal: 12 zář 2005 12:18
od Fiesta
U nas v CR ...teda aspon co ja vim stale lesti.....ale toto bude urcite stejne ucinne.....

Napsal: 14 zář 2005 23:32
od MarauderZ28
ttt

Re: for Taboo a další motoráře

Napsal: 15 zář 2005 21:54
od Taboo
MarauderZ28 píše:Tak jen jestli to fakt funguje, nemůže se třeba ta barva odloupnout a ucpat nějaký kanálky ...[/img]
Funguje to, ale ten blok to nijak nezpevni. Pokud mas cas (a chut), vylesteni vnitrnich sten bloku - anebo odstraneni aspon tech nejvetsich nerovnosti - odstrani "high stress points" a udela ho tak odolnejsi (to same plati i u ojnic a counterweights klikove hridele). Ten Glyptal je ale velice odolny a neodloupne se ani pri velice vysokych teplotach. Dulezitejsi a ucinejsi nez natirat jen vnitrni steny toho bloku je ale natrit lifter valley. Hodne lidi taky natira taky komoru casovaciho retezu. Taky, co se tyka controly proudeni oleje a parazitnich ztrat, podivej se po "crank scraper", s kterym se da dosahnout u silnych V8 motoru levne par HP vic...
:wink:

Napsal: 15 zář 2005 22:05
od MarauderZ28
takže to spíš nedoporučuješ neb je to zbytečný ?

jinak dík moc .. super jako vždy ...

Napsal: 15 zář 2005 22:17
od MarauderZ28
jinak ten crank scraper - je takovej ten plech co se šupne mezi vanu a blok a zabraňuje tomu aby ten olej lítal po bloku jak se mu zachce viď ?

Napsal: 15 zář 2005 22:37
od Taboo
MarauderZ28 píše:takže to spíš nedoporučuješ neb je to zbytečný ?

jinak dík moc .. super jako vždy ...
Ten Glyptal je docela drahy a priprava toho bloku je celkem narocna (musi se dokonale odmastit). Pokud mas cas a high speed grinder, vylesteni toho lifter valley a vnitrnich sten bloku ma ty same ucinky + ten block celkove zpevni. Natrenim ho tim Glyptal clovek nic neztrati a to proudeni oleje se kazdopadne zlepsi, ale jestli to opravdu stoji za to - v pomeru zisk/investice - je proste individualni (ten Glyptal te bude stat okolo $40 + shipping). Osobne, kdybych stavel motor tveho kalibru a mel dostatek casu, tak bych nejdriv aspon castecne vylestil ten blok (vpodstate jen odstranil ty nejvetsi nerovnosti) a pak ho natrel tim Glyptal. Kdybych mel jeste vice casu, tak bych ty vnitrni steny bloku a to lifter valley a komoru casovaciho retezu vylestil jako zrcadlo - a pak se na ten Glyptal vysr*l. I presto, ze ty ucinky budou nejspis neznatelne, ja bych nasel uspokojeni jen v tom, ze jsem nic neosidil a pro to proudeni oleje jsem udelal co jsem mohl... Jedine, ceho bych se snad obaval by bylo, ze ten Glyptal muze pripadne tvorit nejakou thermalni barieru, ktera by mohla pripadne snizit prenos teploty oleje, ale to neni nijak prokazane a nejspis asi taky i dost nepodstatne...

Napsal: 15 zář 2005 22:41
od Taboo
MarauderZ28 píše:jinak ten crank scraper - je takovej ten plech co se šupne mezi vanu a blok a zabraňuje tomu aby ten olej lítal po bloku jak se mu zachce viď ?
Ano. Ten crank scraper vpodstate stira olej z counterweights te klikove hridele a zabranuje jeho nanosu a peneni. U malych 4-cylindru jsou jeho ucinky nepatrne (zejmena proto, ze counterweights jejich klikove hidele vetsinou nejsou ani namaceny do oleje v olejove vane, protoze jejich klikova hridel je vetsinou ulozena vyse, nez u vetsiny V8 motoru), ale u V8 motoru se tim da uvolnit nekolik HP...

Napsal: 15 zář 2005 23:10
od MarauderZ28
ještě se zeptám k tomu leštění bloku uvnitř resp. zbroušení výstupků, používáte jaký nástroje ? Nějakýho Dremla ? Ten mi teda přijde dost titěrnej na nějakou plošnější práci a rozbrušovačka s nějakým spešl kotoučem zas docela velká a nemotorná ...

Napsal: 16 zář 2005 23:04
od Taboo
MarauderZ28 píše:ještě se zeptám k tomu leštění bloku uvnitř resp. zbroušení výstupků, používáte jaký nástroje ? Nějakýho Dremla ? Ten mi teda přijde dost titěrnej na nějakou plošnější práci a rozbrušovačka s nějakým spešl kotoučem zas docela velká a nemotorná ...
Ja pouzivam na hrubou praci a ocel Craftsman industrialni elektricky high speed grinder (myslim, ze ma 25,600 RPM), jehoz rychlost reguluji podle potreby pres "light dimmer" (protoze nektere brusne kameny nemaji rady tu vysokou rychlost). Jeho vyhodou je, ze je velice silny a nezpomaluje pod tlakem (a je proto idelani pro porting turbos, manifoldu, etc.). K tomu pouzivam "carbide bits" a k vylesteni pak brusne kameny. Ten Craftsman je ale dost velky a tak pro uzke mista pouzivam Makita grinder (zejmena na ocelove hlavy) a pro hlinikove hlavy pak nekolik air grinders a rotary tool podobne Dremel, protoze ty velke brusky jsou pro ne moc brutalni. Pokud nechces kupovat ten velky Craftsman, ta Makita by byla taky idealni na slicovani manifoldu, etc. i presto, ze neni tak robustni.

Napsal: 17 zář 2005 00:33
od MarauderZ28
grinder koukám, že je v překladu rozbrušovačka resp. úhlová bruska, prima Makitu mám rád to je super značka ...

jinak koukám na ty "air tool" to jsou dobrý věcičky a nejsou drahý - vzduchotechniku v dílně mám, asi něco nakoupím :o)

Napsal: 17 zář 2005 09:01
od CharlitoCZ
na kolik by mě tak vyšlo zbroušení hlavy a zaleštění kanálků na bmw 316i?? A nevíte kam s tim zajít? Díky