Stránka 1 z 2

Olejový chladič ??

Napsal: 20 zář 2005 22:08
od Ritchma
Na kolik může vyjít udělat chlazení oleje u saxa? Co všechno je potřeba? Jsou u toho nějaký výhody? Na co je třeba si dát pozor? Já jestli má cenu o tom uvažovat, zajímá mě hlavně na kolik by mě to mohlo vyjít.

Napsal: 20 zář 2005 22:25
od Fiesta
Se ti olej v auti prehriva?pokud ne tak si myslim ze to je bezpredmetny

Napsal: 20 zář 2005 22:42
od Ritchma
No já se zatim ptám. Ale když jedu buď rychle nebo když jedu chvíli třeba 200 v tu ránu mam teplotu oleje těsně pod maximem a mě to příjde že kdybych to ještě chvíli držel tu rychlost, tak to půjde přes max no a pak i když jedu pomalu tak to skoro neklesá, prostě s tim autem nemůžu jezdit pořádně

Napsal: 20 zář 2005 22:45
od MarauderZ28
no když už jsme u toho tak Camaro co sem se koukal má chladič oleje tak, že vede nějaká smyčka do chladiče s vodou to teda mi přijde takový no já nevím , spíš bych tohle zrušil a udělal nezávyslej ne ?

Napsal: 20 zář 2005 22:48
od Ritchma
Našel sem v UK saxo/ax/106 oil cooler kit za 120liber. Nedalo by se to zbastlit levněji?? :lol:

Napsal: 20 zář 2005 23:42
od Lukaash
cooler ze skodovky...kamos sehnal 2ks novy po 800kc...oficialne byly myslim kolem 1700,- (ale nevim)

Napsal: 20 zář 2005 23:47
od GTRunner
Ja mam taky chladic oleje integrovany do chladice vody a to mam jeste turbo...i tak to staci 8)

Napsal: 20 zář 2005 23:49
od Ritchma
No když ten chladič ze škodovky vyjde třeba na litr, tak na co vyjde termostat hadice a co ještě potřebuju?

Napsal: 21 zář 2005 00:15
od Taboo
Ritchma píše:No když ten chladič ze škodovky vyjde třeba na litr, tak na co vyjde termostat hadice a co ještě potřebuju?
Pokud pro tvuj model motoru neexistuje oil filter housing s thermostatem a vyvody pro externi air-to-air chladic, tak budes muset budto pouzit adapter (mezi tim housing a oil filtrem) anebo vrtat to existujici oil filter housing. Samozrejme budes muset pouzit v obou pripadech externi thermostat.

Napsal: 21 zář 2005 00:26
od Ritchma
Taboo píše:
Ritchma píše:No když ten chladič ze škodovky vyjde třeba na litr, tak na co vyjde termostat hadice a co ještě potřebuju?
Pokud pro tvuj model motoru neexistuje oil filter housing s thermostatem a vyvody pro externi air-to-air chladic, tak budes muset budto pouzit adapter (mezi tim housing a oil filtrem) anebo vrtat to existujici oil filter housing. Samozrejme budes muset pouzit v obou pripadech externi thermostat.
Koukám že bude lepší nešetřit a vážně koupit hotovej kit

Napsal: 21 zář 2005 01:13
od street.racer
Ritchma píše:Našel sem v UK saxo/ax/106 oil cooler kit za 120liber. Nedalo by se to zbastlit levněji?? :lol:
6.000 czk komplet kit??? Co bys na tom chtel delat levneji :lol:
Vem si, kolik by stalo nakoupit jen samotny hadice, fittings, thermostat, oil cooler core a te prace kolem toho. :twisted: Takze bez radsi do kitu a kup si buzik oil temp at mas predstavu, kolik mas stupnu 8)

Napsal: 21 zář 2005 01:25
od MarauderZ28
no buzíka si nekupuj pusť si VV tam jeden je :o)

Napsal: 21 zář 2005 01:30
od street.racer
MarauderZ28: Ze by Vladko slouzil jako indikator teploty oleje? I kdyz.... teplota jako teplota :smich:

Napsal: 21 zář 2005 01:30
od MarauderZ28
já teď koupil chladič, ale pro STS, když sem to valil po dálnici 230 tak mě to sprdlo, že převodovka je moc horká ať zpomalím :o)

Obrázek

Napsal: 21 zář 2005 08:13
od I.C.
Ritchma: Kamos pouzil na R19 chladic oleje z Kadetta GSi. Podle me to na tvym francouzovi pujde uplne stejne a neni to nic drahyho. Je tam tusim jen potreba nejaky redukce na hadici.

Napsal: 21 zář 2005 08:23
od DC
do olejovýho chladiče určitě di, klidně do toho kitu, než se bastlit s něčim co by mohlo třeba začít někdy týct...

já sem jedině vděčnej konstruktérům v BMW že ho do 325tek dávaj standardně

Napsal: 21 zář 2005 08:23
od Ritchma
I.C. píše:Ritchma: Kamos pouzil na R19 chladic oleje z Kadetta GSi. Podle me to na tvym francouzovi pujde uplne stejne a neni to nic drahyho. Je tam tusim jen potreba nejaky redukce na hadici.
A na kolik to vyšlo?

Napsal: 21 zář 2005 08:24
od Ritchma
street.racer píše:
Ritchma píše:Našel sem v UK saxo/ax/106 oil cooler kit za 120liber. Nedalo by se to zbastlit levněji?? :lol:
6.000 czk komplet kit??? Co bys na tom chtel delat levneji :lol:
Vem si, kolik by stalo nakoupit jen samotny hadice, fittings, thermostat, oil cooler core a te prace kolem toho. :twisted: Takze bez radsi do kitu a kup si buzik oil temp at mas predstavu, kolik mas stupnu 8)
Buzíka na teplotu si nebudu kupovat, saxo má standartně ukazatal teploty oleje

Napsal: 21 zář 2005 08:36
od Idaho
ritchma, porlez vrakoviště, najdeš olejový chladič určo v pohodě aq za pár šupů, uchycení si vyrobíš na míru, hadicev metráži a jediná pořádná investice bude ten adapter pod fltr ( nebo jde u saxa vytáhnou tolej jinudy? ) a olejovej termostat..

nevím na kolik vyjde ten mezikus a termostat ale předpokládám že přes 3tis se nedostaenš.. a potom ten pocit že sis to udělal sám a funguje to...

btw.. kde muže začít týct ? no jedině že bys vybral špatnej chladič ( prasklej ) - díky dobrému přístupu není problém vyjmout a nechat zaletovat za pár kaček ...nebop to bue týct v uchycení hadice - takže nová spona 5kč... ( nepředpokládám že bouchne hadice - když vydereš dobré tak v tomhle problém nebude..)

Napsal: 21 zář 2005 08:39
od Ritchma
Problém je v tom že dělat sám to nechci, respektivě, to neumim a ani nemam kde to dělat. Ten kit je sice super, ale 120liber plus nějaká ta doprava z Uk :twisted:
Musim to ještě nějak promyslet pozeptat se a pak to začnu po zimě nějak realizovat

Napsal: 21 zář 2005 14:32
od street.racer
Ritchma píše:
street.racer píše:
Ritchma píše:Našel sem v UK saxo/ax/106 oil cooler kit za 120liber. Nedalo by se to zbastlit levněji?? :lol:
6.000 czk komplet kit??? Co bys na tom chtel delat levneji :lol:
Vem si, kolik by stalo nakoupit jen samotny hadice, fittings, thermostat, oil cooler core a te prace kolem toho. :twisted: Takze bez radsi do kitu a kup si buzik oil temp at mas predstavu, kolik mas stupnu 8)
Buzíka na teplotu si nebudu kupovat, saxo má standartně ukazatal teploty oleje
Supra ma taky ukazatel teploty vody a ukazuje to peknou p*cu ;)

Napsal: 21 zář 2005 14:39
od hIGGI
street.racer píše:
Ritchma píše:
street.racer píše: 6.000 czk komplet kit??? Co bys na tom chtel delat levneji :lol:
Vem si, kolik by stalo nakoupit jen samotny hadice, fittings, thermostat, oil cooler core a te prace kolem toho. :twisted: Takze bez radsi do kitu a kup si buzik oil temp at mas predstavu, kolik mas stupnu 8)
Buzíka na teplotu si nebudu kupovat, saxo má standartně ukazatal teploty oleje
Supra ma taky ukazatel teploty vody a ukazuje to peknou p*cu ;)
Az budes mit budiky dva (seriovej a aftermarket) a kazdej bude tvrdit neco diametralne odlisnyho, zjistis ze idealni je mit 3, kazdej s vlastnim senzorem a veris tem dvoum ktery ukazujou to samy, nebo aspon priblizne to samy :)))

Jinak prilis vysoka teplota oleje se projevuje poklesem tlaku oleje (pro ty co nemaji budik na teplotu, ale maj aspon na tlak)

Napsal: 21 zář 2005 14:43
od Zemi
Hachi ma taky v serii chladic oleje... Nejradsi bych ho dal i do ty druhy sekacky... Zatim jsem problemy nemel, ale mam obavy ze az s ni pojedu na okruh tak to nebude stihat...

Napsal: 21 zář 2005 15:08
od Ritchma
Ok, tak kde seženu nějakej pořádnej budík kterej nebude ukazovat bludy. Bylo mi řečeno že má mít čidlo ve vaně a odtamtud maj vést jen drátky do budíku. A že sou drahý, což je fajn, ale všude maj jen auto gauge (nebo tak něco) za 700kč auto-style za 750kč a pak něco má ještě speepro za 1360kč. tak kde je nějakej dobrej?

Napsal: 21 zář 2005 15:18
od Idaho
no čidlo do vany nedporučuju ted jsem to řešil u supry a tam ta teplota ( ve vaně ) je už někde mimo.. je to jako bys chtěl měřit teploty chladící kapaliny v chladiči a odhadoval podel toho teplotu motoru..

Napsal: 21 zář 2005 15:20
od Idaho
btw na složení toho chladiče nepotřebuješ ani dílnu to uděláš na stole v obýváku u televize na novinách :)
nevím čeho s ebojíš..prostě to zkus.. nebo s ebojíš nandat hadici na trubku a stánout ji sponou???

Napsal: 21 zář 2005 15:32
od Ritchma
Idaho píše:btw na složení toho chladiče nepotřebuješ ani dílnu to uděláš na stole v obýváku u televize na novinách :)
nevím čeho s ebojíš..prostě to zkus.. nebo s ebojíš nandat hadici na trubku a stánout ji sponou???
Asi tě navštívim :lol: Ten mezikus pod olejovej filtr nebo co už mi tu jeden človíček z fóra nabídnul, ještě čekám až se vyjádří k ceně. Kolik by pak stál chladič, kolik termostat a co stojí hadice?

Napsal: 21 zář 2005 15:48
od Idaho
s hadicí s edostaneš do 500,- ( tipuji - prostě tlakovka o určitém pruměru maximálně 2- 2,5 metru )

termostat -+500-750,- podle typu
olejovej chladič.. projdem vrakáč u kámoše a máš ho do 500,-

spony á 15,-kč..

jediné co bys musel skutečně "natvrdo" koupit je ten mezikus..

do budoucna počítej třeba s výrobou ozubeného kolečka do olejové pumpy abys zvednul točky čerpadla a tlak oleje, ale zatím to asi nebude nutné...

Napsal: 21 zář 2005 15:49
od Ritchma
To by pak vyšlo na pár korun. Ten mezikus mi tu někdo nabízel, čekám jestli mi pošle cenu a fotky

Napsal: 21 zář 2005 15:49
od Idaho
btw ted bych věděl o chladiči oleje ze Subaru 1.8 turbo, nebo toho datsuna 900Turbo.. asi by bylo lepší to subárko a vzhledem k tomu že je v chodu a olej neteče tak i chladič je dobrej :D