Stránka 1 z 2
Olejový chladič ??
Napsal: 20 zář 2005 22:08
od Ritchma
Na kolik může vyjít udělat chlazení oleje u saxa? Co všechno je potřeba? Jsou u toho nějaký výhody? Na co je třeba si dát pozor? Já jestli má cenu o tom uvažovat, zajímá mě hlavně na kolik by mě to mohlo vyjít.
Napsal: 20 zář 2005 22:25
od Fiesta
Se ti olej v auti prehriva?pokud ne tak si myslim ze to je bezpredmetny
Napsal: 20 zář 2005 22:42
od Ritchma
No já se zatim ptám. Ale když jedu buď rychle nebo když jedu chvíli třeba 200 v tu ránu mam teplotu oleje těsně pod maximem a mě to příjde že kdybych to ještě chvíli držel tu rychlost, tak to půjde přes max no a pak i když jedu pomalu tak to skoro neklesá, prostě s tim autem nemůžu jezdit pořádně
Napsal: 20 zář 2005 22:45
od MarauderZ28
no když už jsme u toho tak Camaro co sem se koukal má chladič oleje tak, že vede nějaká smyčka do chladiče s vodou to teda mi přijde takový no já nevím , spíš bych tohle zrušil a udělal nezávyslej ne ?
Napsal: 20 zář 2005 22:48
od Ritchma
Našel sem v UK saxo/ax/106 oil cooler kit za 120liber. Nedalo by se to zbastlit levněji??

Napsal: 20 zář 2005 23:42
od Lukaash
cooler ze skodovky...kamos sehnal 2ks novy po 800kc...oficialne byly myslim kolem 1700,- (ale nevim)
Napsal: 20 zář 2005 23:47
od GTRunner
Ja mam taky chladic oleje integrovany do chladice vody a to mam jeste turbo...i tak to staci

Napsal: 20 zář 2005 23:49
od Ritchma
No když ten chladič ze škodovky vyjde třeba na litr, tak na co vyjde termostat hadice a co ještě potřebuju?
Napsal: 21 zář 2005 00:15
od Taboo
Ritchma píše:No když ten chladič ze škodovky vyjde třeba na litr, tak na co vyjde termostat hadice a co ještě potřebuju?
Pokud pro tvuj model motoru neexistuje oil filter housing s thermostatem a vyvody pro externi air-to-air chladic, tak budes muset budto pouzit adapter (mezi tim housing a oil filtrem) anebo vrtat to existujici oil filter housing. Samozrejme budes muset pouzit v obou pripadech externi thermostat.
Napsal: 21 zář 2005 00:26
od Ritchma
Taboo píše:Ritchma píše:No když ten chladič ze škodovky vyjde třeba na litr, tak na co vyjde termostat hadice a co ještě potřebuju?
Pokud pro tvuj model motoru neexistuje oil filter housing s thermostatem a vyvody pro externi air-to-air chladic, tak budes muset budto pouzit adapter (mezi tim housing a oil filtrem) anebo vrtat to existujici oil filter housing. Samozrejme budes muset pouzit v obou pripadech externi thermostat.
Koukám že bude lepší nešetřit a vážně koupit hotovej kit
Napsal: 21 zář 2005 01:13
od street.racer
Ritchma píše:Našel sem v UK saxo/ax/106 oil cooler kit za 120liber. Nedalo by se to zbastlit levněji??

6.000 czk komplet kit??? Co bys na tom chtel delat levneji
Vem si, kolik by stalo nakoupit jen samotny hadice, fittings, thermostat, oil cooler core a te prace kolem toho.

Takze bez radsi do kitu a kup si buzik oil temp at mas predstavu, kolik mas stupnu

Napsal: 21 zář 2005 01:25
od MarauderZ28
no buzíka si nekupuj pusť si VV tam jeden je

Napsal: 21 zář 2005 01:30
od street.racer
MarauderZ28: Ze by Vladko slouzil jako indikator teploty oleje? I kdyz.... teplota jako teplota

Napsal: 21 zář 2005 01:30
od MarauderZ28
já teď koupil chladič, ale pro STS, když sem to valil po dálnici 230 tak mě to sprdlo, že převodovka je moc horká ať zpomalím

Napsal: 21 zář 2005 08:13
od I.C.
Ritchma: Kamos pouzil na R19 chladic oleje z Kadetta GSi. Podle me to na tvym francouzovi pujde uplne stejne a neni to nic drahyho. Je tam tusim jen potreba nejaky redukce na hadici.
Napsal: 21 zář 2005 08:23
od DC
do olejovýho chladiče určitě di, klidně do toho kitu, než se bastlit s něčim co by mohlo třeba začít někdy týct...
já sem jedině vděčnej konstruktérům v BMW že ho do 325tek dávaj standardně
Napsal: 21 zář 2005 08:23
od Ritchma
I.C. píše:Ritchma: Kamos pouzil na R19 chladic oleje z Kadetta GSi. Podle me to na tvym francouzovi pujde uplne stejne a neni to nic drahyho. Je tam tusim jen potreba nejaky redukce na hadici.
A na kolik to vyšlo?
Napsal: 21 zář 2005 08:24
od Ritchma
street.racer píše:Ritchma píše:Našel sem v UK saxo/ax/106 oil cooler kit za 120liber. Nedalo by se to zbastlit levněji??

6.000 czk komplet kit??? Co bys na tom chtel delat levneji
Vem si, kolik by stalo nakoupit jen samotny hadice, fittings, thermostat, oil cooler core a te prace kolem toho.

Takze bez radsi do kitu a kup si buzik oil temp at mas predstavu, kolik mas stupnu

Buzíka na teplotu si nebudu kupovat, saxo má standartně ukazatal teploty oleje
Napsal: 21 zář 2005 08:36
od Idaho
ritchma, porlez vrakoviště, najdeš olejový chladič určo v pohodě aq za pár šupů, uchycení si vyrobíš na míru, hadicev metráži a jediná pořádná investice bude ten adapter pod fltr ( nebo jde u saxa vytáhnou tolej jinudy? ) a olejovej termostat..
nevím na kolik vyjde ten mezikus a termostat ale předpokládám že přes 3tis se nedostaenš.. a potom ten pocit že sis to udělal sám a funguje to...
btw.. kde muže začít týct ? no jedině že bys vybral špatnej chladič ( prasklej ) - díky dobrému přístupu není problém vyjmout a nechat zaletovat za pár kaček ...nebop to bue týct v uchycení hadice - takže nová spona 5kč... ( nepředpokládám že bouchne hadice - když vydereš dobré tak v tomhle problém nebude..)
Napsal: 21 zář 2005 08:39
od Ritchma
Problém je v tom že dělat sám to nechci, respektivě, to neumim a ani nemam kde to dělat. Ten kit je sice super, ale 120liber plus nějaká ta doprava z Uk
Musim to ještě nějak promyslet pozeptat se a pak to začnu po zimě nějak realizovat
Napsal: 21 zář 2005 14:32
od street.racer
Ritchma píše:street.racer píše:Ritchma píše:Našel sem v UK saxo/ax/106 oil cooler kit za 120liber. Nedalo by se to zbastlit levněji??

6.000 czk komplet kit??? Co bys na tom chtel delat levneji
Vem si, kolik by stalo nakoupit jen samotny hadice, fittings, thermostat, oil cooler core a te prace kolem toho.

Takze bez radsi do kitu a kup si buzik oil temp at mas predstavu, kolik mas stupnu

Buzíka na teplotu si nebudu kupovat, saxo má standartně ukazatal teploty oleje
Supra ma taky ukazatel teploty vody a ukazuje to peknou p*cu

Napsal: 21 zář 2005 14:39
od hIGGI
street.racer píše:Ritchma píše:street.racer píše:
6.000 czk komplet kit??? Co bys na tom chtel delat levneji
Vem si, kolik by stalo nakoupit jen samotny hadice, fittings, thermostat, oil cooler core a te prace kolem toho.

Takze bez radsi do kitu a kup si buzik oil temp at mas predstavu, kolik mas stupnu

Buzíka na teplotu si nebudu kupovat, saxo má standartně ukazatal teploty oleje
Supra ma taky ukazatel teploty vody a ukazuje to peknou p*cu

Az budes mit budiky dva (seriovej a aftermarket) a kazdej bude tvrdit neco diametralne odlisnyho, zjistis ze idealni je mit 3, kazdej s vlastnim senzorem a veris tem dvoum ktery ukazujou to samy, nebo aspon priblizne to samy

))
Jinak prilis vysoka teplota oleje se projevuje poklesem tlaku oleje (pro ty co nemaji budik na teplotu, ale maj aspon na tlak)
Napsal: 21 zář 2005 14:43
od Zemi
Hachi ma taky v serii chladic oleje... Nejradsi bych ho dal i do ty druhy sekacky... Zatim jsem problemy nemel, ale mam obavy ze az s ni pojedu na okruh tak to nebude stihat...
Napsal: 21 zář 2005 15:08
od Ritchma
Ok, tak kde seženu nějakej pořádnej budík kterej nebude ukazovat bludy. Bylo mi řečeno že má mít čidlo ve vaně a odtamtud maj vést jen drátky do budíku. A že sou drahý, což je fajn, ale všude maj jen auto gauge (nebo tak něco) za 700kč auto-style za 750kč a pak něco má ještě speepro za 1360kč. tak kde je nějakej dobrej?
Napsal: 21 zář 2005 15:18
od Idaho
no čidlo do vany nedporučuju ted jsem to řešil u supry a tam ta teplota ( ve vaně ) je už někde mimo.. je to jako bys chtěl měřit teploty chladící kapaliny v chladiči a odhadoval podel toho teplotu motoru..
Napsal: 21 zář 2005 15:20
od Idaho
btw na složení toho chladiče nepotřebuješ ani dílnu to uděláš na stole v obýváku u televize na novinách

nevím čeho s ebojíš..prostě to zkus.. nebo s ebojíš nandat hadici na trubku a stánout ji sponou???
Napsal: 21 zář 2005 15:32
od Ritchma
Idaho píše:btw na složení toho chladiče nepotřebuješ ani dílnu to uděláš na stole v obýváku u televize na novinách

nevím čeho s ebojíš..prostě to zkus.. nebo s ebojíš nandat hadici na trubku a stánout ji sponou???
Asi tě navštívim

Ten mezikus pod olejovej filtr nebo co už mi tu jeden človíček z fóra nabídnul, ještě čekám až se vyjádří k ceně. Kolik by pak stál chladič, kolik termostat a co stojí hadice?
Napsal: 21 zář 2005 15:48
od Idaho
s hadicí s edostaneš do 500,- ( tipuji - prostě tlakovka o určitém pruměru maximálně 2- 2,5 metru )
termostat -+500-750,- podle typu
olejovej chladič.. projdem vrakáč u kámoše a máš ho do 500,-
spony á 15,-kč..
jediné co bys musel skutečně "natvrdo" koupit je ten mezikus..
do budoucna počítej třeba s výrobou ozubeného kolečka do olejové pumpy abys zvednul točky čerpadla a tlak oleje, ale zatím to asi nebude nutné...
Napsal: 21 zář 2005 15:49
od Ritchma
To by pak vyšlo na pár korun. Ten mezikus mi tu někdo nabízel, čekám jestli mi pošle cenu a fotky
Napsal: 21 zář 2005 15:49
od Idaho
btw ted bych věděl o chladiči oleje ze Subaru 1.8 turbo, nebo toho datsuna 900Turbo.. asi by bylo lepší to subárko a vzhledem k tomu že je v chodu a olej neteče tak i chladič je dobrej
