Stránka 1 z 2
Reverse tuning :)
Napsal: 08 říj 2005 16:45
od BlackHole
Pro všechny rejpaly - ANO, vím že je to blbost
Prostě jsme debatovali jak natunit auto, aby mělo co nejmenší spotřebu

Všichni tady pamatujeme úravy karburátorů u 120cek, pak jezdily na velmi jemný aerosol (taky pak často chcípaly, ale jezdilo se tak za 6l/100km).
Modelová situace: vzít nějakou třeba 1.2ku a co s ní dál? Nemůžeme se dohodnout, jestli by pomohl sám o sobě regulátor tlaku paliva nebo výměna vstřiků. Já osobně myslím, že bez standalone ECU by to bylo na prd, bo by originál ECU vyhodnotila chudou směs a nedej bože kdyby se přepnula do nouzáku. (Samozřejmě by to chtělo on-the-fly data logging, wide lambda analyzer a asi i EGT pyrometr, tj. instrumentace tak za 100k)
Takže final question: Byla by potřeba plně programovatelná ECU?
Napsal: 08 říj 2005 19:04
od PJ
No hlavně bude potřeba pilot s lehkou nohou

Napsal: 08 říj 2005 21:20
od Brutus
Na závěr ještě jeden dotaz - vyplatí se snížení spotřeby za takovou cenu?

Napsal: 09 říj 2005 01:19
od JonnY
samozrejme ze nevypati

bezny seriovy motor je vacsinou vyladeny do optima. na najnizsiu spotrebu / emisie a zaroven najvyssi vykon.
1.2 by na to nebola vhodna. ma to moc maly krutak, takze sa musi moc tocit. myslim ze 1.4 by bola lepsie.
urcite by som nesahal do paliva. natiahnes chudobnu zmes a zapeces to.
ale co najviac zvysit ucinnost. takze postarat sa o 100% stav spojky, prevodovky, filtrov, lozisiek, katu, chladiacej sustavy....
ak by to bolo setko v super stave, tak skusit nejak posunut maximum krutaku do co najnizsich otacok (asi nejakymi custom vackami), pretoze motor dosahuje max ucinnost kusok nad maximom krutaku.
a potom clovek potrebuje len palubny pocitac, predvidat, brzdit motorom a lahku nohu.
Napsal: 09 říj 2005 10:08
od BlackHole
JonnY píše:samozrejme ze nevypati

bezny seriovy motor je vacsinou vyladeny do optima. na najnizsiu spotrebu / emisie a zaroven najvyssi vykon.
1.2 by na to nebola vhodna. ma to moc maly krutak, takze sa musi moc tocit. myslim ze 1.4 by bola lepsie.
urcite by som nesahal do paliva. natiahnes chudobnu zmes a zapeces to.
ale co najviac zvysit ucinnost. takze postarat sa o 100% stav spojky, prevodovky, filtrov, lozisiek, katu, chladiacej sustavy....
ak by to bolo setko v super stave, tak skusit nejak posunut maximum krutaku do co najnizsich otacok (asi nejakymi custom vackami), pretoze motor dosahuje max ucinnost kusok nad maximom krutaku.
a potom clovek potrebuje len palubny pocitac, predvidat, brzdit motorom a lahku nohu.
Dík. My nad tím přemýšlíme jen čistě teoreticky. Je jasný, že nejvíc udělá styl jízdy a váha vozu. A ten palubní počítač je nezbytný - někdy se to chová úplně nelogicky - menší fuel flow (jak se tomu sakra říká u aut...) při vyšších otáčkách než při zařazeném vyšším kvaltu a tak.
Napsal: 09 říj 2005 13:54
od JonnY
j na to som zabudol. co najlahsie kolesa, co najlahsie brzdy, co najuzise pneu, a taktiez jemne prefuknute (tak 0.1-0.2bar nad doporucene) vyhadzat vsetko zbytocne. ziadne kridla, spojlery stresne nosice....
uplne nelogicke to neni. motor dosahuje najvacsej ucinnosti kusok za maximom krutaku. to je okolo tych 3000rpm. tj z najmensieho mnozstva paliva vznikne najviac energie... taktiez ma vyssiu ucinnost pri maximalne otvorenej skrtiacej klapke. takze zrychlovat len pri otackach max krutaku a pokial mozno na plny plyn

) ale to si treba odsledovat. preto je dobrych co najviac prevodovych stupnou. clovek udrzi motor v tom idealnom rozpeti otacok....
po dosiahnuti rychlosti zaradit co najvyssi stupen ale. musi byt nad cca 1500rpm a NEZRYCHLOVAT. ak ide kopec tak podradit.... proste v tych otackach drzat motor len na udrzovanie rychlosti NEZATAZOVAT. ked ide kopecek, zakruta, alebo zrychlovanie tak podradit na tych 3000+....
taktiez sa nekde pise ze do kopca je najekonomickejsie plny plyn a co najvacis zaradeny prevod. to plati, len ak to je nad tymi cca 1500rpm....
tych 1500rpm odhadujem, kazdy motor ich ma trocha ine. to su tie otacky ked motor zacne zniet kultivovane a troska zrychlovat....
a este by bolo vhodne dodat co najkvalitnejsie suciastky. tj napr vaha vzduchu v beznom aute je presna napr na 95% existuje vaha vzduchu s presnostou 99% len je 10krat drahsia....
samozrejme by mohla byt aj cesta StandAlone ECU, wideband lambda, nejake super presne vstrekovace atd..... len narves 200k do elektroniky aby ti klesla spotreba o 7deci?
aa este by pomohlo vymenit hydraulicky posilovac riadenia za elektricky. dat nejaky drazsi / ucinnejsi alternator, znizit kompresny pomer (nemyslim znizenim hlavy), pripadne montaz turba ktore by tlacilo nizky tlak od cca 1500-2000rpm, variabilne casovanie.....
ak by sa nieco z toho naozaj oplatilo, tak to montuju uz v automobilke.
co by sa este realne dalo, dekarbonizacia, skontrolovat/vymenit sviecky, kvalitny olej.
hlavne je mat motor, chladenie, pneu podvozok.... v 105% stave

Napsal: 09 říj 2005 19:54
od Návštěvník
hm.. pomerne zajimave tema aspon pro me
co by jste mi doporucili pro mojeho nissana sunnyo 1,6 16V/66kW
motor ga16ds takze jeste karburator, ted sem vymenil cele cele zapalovani, filtry atd.. o auticko se pekne staram ale u prumerne se pod 8 asi nedostanu
takze jestli ma z vas nekdo nejakej napad tak ni prosim napise
Napsal: 09 říj 2005 21:37
od JonnY
vyber si z toho co som pisal.
najdolezitejsi je 100% stav motora, chladenia, zapalovania.... setkeho.
jedine co ma napada, co som este nespomenul, je ze by si za ziadnu cenu nemal brzdit motorom (teda ked ides nejake dllllhe klesanie v horach, tak radsej brzdit motorom, nez uvarit brzdovku a natavit platnicky....). motor s karbacom ma pri brzdeni motorom vacsiu spotrebu (aj ked mi neni uplne jasne preco)
Napsal: 09 říj 2005 22:09
od *tom2racekiller*
JonnY píše:.). motor s karbacom ma pri brzdeni motorom vacsiu spotrebu (aj ked mi neni uplne jasne preco)
Motor s karburátorem si nezavírá palivo při brzdění motorem u všech aut.
Měly to spíš typy vyráběné až ke konci používání karburátorů - 80. léta.
Napsal: 09 říj 2005 22:35
od JonnY
j to viem. len preco potom motor brzdi? asi vypne zapalovanie....
to ten benal potom caka z vyfuku???
Napsal: 09 říj 2005 22:52
od *tom2racekiller*
JonnY píše:j to viem. len preco potom motor brzdi? asi vypne zapalovanie....
to ten benal potom caka z vyfuku???
Zapalování nic nevypne.
Proč by měl cákat z výfuku?
Shoří.
Napsal: 09 říj 2005 23:20
od NazogaR
*tom2racekiller* píše:JonnY píše:j to viem. len preco potom motor brzdi? asi vypne zapalovanie....
to ten benal potom caka z vyfuku???
Zapalování nic nevypne.
Proč by měl cákat z výfuku?
Shoří.
no ja mam uz el rizenej karbec tak nevim
zkusim jezdit bez brzdeni motorem a uvidi se jaka bude sporeba
jinak auti ma nalitano skoro 160tkm
ja sam sem na tom najezdil prez 16tkm zkousel sem na tom ruzne opicarny jako sport filtry atd....
to sem ale uz doresil filtr je tam puvodni vycisteny az se zase zapraska nelitostne ho vyhodim a asi tam zas tam papirovou vlozku, nebo ma vubec cenu davat tam drahej kn filter ? myslim ze asi ne....
ted resim jedine a to sou svicky
ted tam mam tyhle
http://www.ngk.com/more_info.asp?AAIA=1212781&pid=3484
a kamarad mi radi at tam dam tyhle
http://www.ngk.com/more_info.asp?AAIA=&pid=3111
jedna stoji asi 180 takze to se da vydychat i kdyz sami chaplci z NGK uvadi ze sou extra pro rotacni motory takze prakticky jen wenkl a mazda
kamaraduv tatik je uspesne pouziva v mitshubishi colt a pry to jezdi o poznani lip a taky mene papka...
jen by me zajimal vas nazor na tyhle svice popripade nejaka alternativa
Napsal: 09 říj 2005 23:23
od NazogaR
*tom2racekiller* píše:JonnY píše:j to viem. len preco potom motor brzdi? asi vypne zapalovanie....
to ten benal potom caka z vyfuku???
Zapalování nic nevypne.
Proč by měl cákat z výfuku?
Shoří.
takze brzdeni motorem jako usporna to zalezitost se da aplikovat u aut s strikem ? u zadnyho karburatoru tedy hlavni u toho meho coz me zajima nejvic.... to palivo posilat neprestane ?

Napsal: 09 říj 2005 23:32
od jim.vw
ted me zajimá - mám 1.9 SD (ne SDi), jak to je s bržděním motorem, žere to něco? a co byste mi doporucily pro co nejnižší spotřebu s dýzlem (styl jízdy a podobně)
Napsal: 09 říj 2005 23:37
od NazogaR
Jim píše:ted me zajimá - mám 1.9 SD (ne SDi), jak to je s bržděním motorem, žere to něco? a co byste mi doporucily pro co nejnižší spotřebu s dýzlem (styl jízdy a podobně)
hele chlape ty mas naftackej chrochtomotor co zere uz sam o sobe malo
pokud to teda neni nejaky pochybny auto jako vw caddy atd..
nalej si tam rostylnej olej 3/1 a mas to !
za to ja sem chudak co ma benzinove auto este vic jak 15let stare a 8litru draheho benzinu jezdit nehodlam
Napsal: 09 říj 2005 23:38
od PJ
Jim: no jako první přestaň poslouchat SKA v autě na to asi úsporně jezdit nejde

Napsal: 09 říj 2005 23:44
od jim.vw
ted si zrovna delam SKA kompilaci do auta
samozřejmě spotřebu jistí Marley

ale i na ska se dá jet pomalu, to si to pak nádherně vychutáš

Napsal: 09 říj 2005 23:49
od NazogaR
ja jezdim zasadne na metal, heavy nebo speed
a myslim ze se spotrebou to nema co delat.....
obcas me to sice desne sere protoze bych to rad prislapnoul ale kdyz si predstavim tu douru potom v nadrzi tak me to vzdycky zase usadi
lidi co si takhle zalozit nejaky vlastni forum pro socky a revers tunery ?

tohle tema je dnska co zdrazili naftu i benzin pomerne aktualni, naftari to maj vyrizeny tim ze tam nalejou treba olej, ale co my octanari ?
Napsal: 09 říj 2005 23:50
od jim.vw
NazogaR píše:hele chlape ty mas naftackej chrochtomotor co zere uz sam o sobe malo
pokud to teda neni nejaky pochybny auto jako vw caddy atd..
nalej si tam rostylnej olej 3/1 a mas to !
za to ja sem chudak co ma benzinove auto este vic jak 15let stare a 8litru draheho benzinu jezdit nehodlam
no to zas ten motor nechci takhle trápit, dopřávám mu kvalitní palivo, ale i tak se pod 5,8 nedostanu. Možná to je těma kolama (195)
ale zajímá mě jestli i tenhle motor, když nemá vstřikování, při brždění motorem nežere
jinak mel sem taky starší auto, co žralo 10-14, co bych tehdá dal za 8l, a po zimě chci kupovat jiný co taky nebude žrát zrovna málo

a tohle taky v pohodě jede přes 8L, když tomu přiložíš
Napsal: 09 říj 2005 23:51
od PJ
NazogaR: no bud si kup olejo vuz nebo si nech platit od lidi za to ze budou koukat na ten vír v nádrži

Jim: na tak energickou hudbu to pomalu nepujde, jinak ja mam ted auto s 6,5l a pujdu do prej 8l jestli se udrzim a nebudu moc slapat na plyn
Napsal: 10 říj 2005 00:02
od jim.vw
tak třeba na polemicy pomalu jde, a to se se mnou klidně hádej
ale jo na spoutu dalších kapel se fakt nedá udržet, to mi dělá problémy za tim volantem sedět v klidu a sledovat cestu

i když punk mi přijde energičtějsí
já pujdu z auta co by mělo žrát 5L do auta co prej i pres 20
holt budu muset míň jezdit a víc makat, ale aspon z toho budu mít radost

Napsal: 10 říj 2005 00:11
od NazogaR
hm.. no ja tam mam 14 jak sou predepsane ale gumy 185 tusim shade rozmer a predepsane sou 175 to mozna taky nejakou decku prida..
takze tam nacpu nejaky 165 prefouknuty galucky a bude

ne ted vazen myslite ze by to pomohlo ? a ze by to nejak ovladatelnosti auta neubralo
Napsal: 10 říj 2005 00:15
od jim.vw
NazogaR píše:hm.. no ja tam mam 14 jak sou predepsane ale gumy 185 tusim shade rozmer a predepsane sou 175 to mozna taky nejakou decku prida..
takze tam nacpu nejaky 165 prefouknuty galucky a bude

ne ted vazen myslite ze by to pomohlo ? a ze by to nejak ovladatelnosti auta neubralo
ubere to jak na ovladatelnosti, tak na spotřebě. já sem přešel z 185/60/14 na 195/50/15 a bylo to jak když sedneš do jinýho auta. Origoš tam ale maj bejt 165/70/13, v tom bych se chtěl vážně někdy svýzt, to musí šíleně plavat

Napsal: 10 říj 2005 00:18
od NazogaR
Jim píše:NazogaR píše:hm.. no ja tam mam 14 jak sou predepsane ale gumy 185 tusim shade rozmer a predepsane sou 175 to mozna taky nejakou decku prida..
takze tam nacpu nejaky 165 prefouknuty galucky a bude

ne ted vazen myslite ze by to pomohlo ? a ze by to nejak ovladatelnosti auta neubralo
ubere to jak na ovladatelnosti, tak na spotřebě. já sem přešel z 185/60/14 na 195/50/15 a bylo to jak když sedneš do jinýho auta. Origoš tam ale maj bejt 165/70/13, v tom bych se chtěl vážně někdy svýzt, to musí šíleně plavat

no zas takhle extremni bejt nechci, ale clovece co ses to za eco tunnera kdyz jezdis na 195/15 ?!
a potom si stezujes

Napsal: 10 říj 2005 11:39
od PJ
Jim: no Polemici sou asi jedina vyjimka, punk je spis agresivnejsi nez energictejsi.
Napsal: 10 říj 2005 12:47
od NazogaR
PJ píše:Jim: no Polemici sou asi jedina vyjimka, punk je spis agresivnejsi nez energictejsi.
a ja uz sem se bal ze napises neco k tematu

Napsal: 10 říj 2005 12:51
od JonnY
*tom2racekiller* píše:JonnY píše:j to viem. len preco potom motor brzdi? asi vypne zapalovanie....
to ten benal potom caka z vyfuku???
Zapalování nic nevypne.
Proč by měl cákat z výfuku?
Shoří.
a ako to ze motor potom brzdi? ked nadalej sa v nom spaluje palivo -> vykonava praca?
tomu teda nechapeeem
Napsal: 10 říj 2005 12:55
od PJ
Jonny: ale pri urcitejch otackach mas urcitou rychlost a motor si ji proste drzi proto kdyz jedes z kopce a das tam malej kvalt a neslapes na plyn tak si motor snazi udrzet tu rychlost, ne?
Napsal: 10 říj 2005 13:03
od NazogaR
JonnY píše:*tom2racekiller* píše:JonnY píše:j to viem. len preco potom motor brzdi? asi vypne zapalovanie....
to ten benal potom caka z vyfuku???
Zapalování nic nevypne.
Proč by měl cákat z výfuku?
Shoří.
a ako to ze motor potom brzdi? ked nadalej sa v nom spaluje palivo -> vykonava praca?
tomu teda nechapeeem
bojim se jedne veci, a to toho ze i lidi jako ty maj papiry a dokonce auto !
ale neber to osobne
jinak k tomu brzdeni motorem at mam sice karburator ale zase plne elrizenej rek bych ze mi to pri brzdeni motorem nad 3000 taky odpoji privod paliva protoze kdyz tohle udelam at na rovine nebo z kopce
ujedu nejakej kousek porad pri tech 3000 otackach a potom lehoucce slapnu na plyn tak to s autem cukne a zda se mi jako by to opet otevrelo privod paliva... a nebo je to neco jineho ?
Napsal: 10 říj 2005 13:06
od PJ
NazogaR: myslim, že JonnY tu už párkrát narozdíl od tebe prokázal celkem znalosti, ale nikdo nejsme dokonalej že
