Stránka 1 z 1

Délka sání

Napsal: 26 říj 2005 11:52
od Ondras
Jak známo délka a průřez sacího potrubí ovlivňuje průběh křivky výlkonu a točivého momentu. Ovšem odkud kam je ta délka měřena? Jedná se o vzdálenost hlava - sběrná komora, hlava - klapka nebo hlava - filtr? Rád bych poexperimnetoval s montáží konusového filtru přímo na těleso klapky (resp. přes kratičkou přírubu s teplotním čidlem), ale nerad bych, aby použitelné otážky byly příliš vysoké a v nízkých to netáhlo. Nyní je mezi klapkou a filtrem gumová hadice cca 30cm. Jak to teda je?

Napsal: 26 říj 2005 13:49
od MarauderZ28
dle mě klapka - sání - hlava ....

Napsal: 26 říj 2005 16:12
od Beaver
Na tohle ti možná trochu odpoví obrázek, na kterým je průřez systémem VICS. Používá ho Mazda 323F ve verzi GT a je to celkem jednoduchej vychcanej systém. Z obrázku je myslím patrný, že podstatný je místo odkud je možný tu délku ovlivnit.

http://www.323f.cz/images/visc.gif

Napsal: 26 říj 2005 16:55
od Ondras
Aha, takže to potvrzuje Marauderova slova, že určujcí je vzdálenost klapka - komora - hlava, tudíž když hodim filtr hned za klapku, nebute to mít na fci živočiháře vliv. Hmmm, pozitviní informace :)

Napsal: 26 říj 2005 19:06
od Marcos
Jako Marauder...

Napsal: 26 říj 2005 19:18
od JonnY
pokial viem tak
dolezita je vzdialenost od klapky po hlavu. vecsia vzdialenost pomaha krutaku v nizsich otackach, nizsia vykonu vo vysokych.
jedine co by mohlo byt problem, je ze do sania sa davaju rozne pulzacne komory/slepe ramena (alebo co to je za bordel) ktore maju zabezpecit dost vzduchu vo vsetkych otackach a prechodnych rezimoch.

Napsal: 26 říj 2005 19:44
od MarauderZ28
u tý Mazdy je to zajímavý, že u V6 se to jmenuje VRIS

Obrázek

Napsal: 26 říj 2005 19:48
od MarauderZ28
Obrázek

Napsal: 27 říj 2005 00:51
od Beaver
Ale na to, jak dementně jednoduchý to je, tak se to u toho eFka projevuje celkem citelně - když zareaguje VICS, tak to dá takovej malej kopanec.

Napsal: 27 říj 2005 02:16
od MarauderZ28
u Probe taky je to znát solidně ...