Stránka 1 z 2

Thermo spacers znáte ?

Napsal: 10 lis 2005 13:06
od MarauderZ28

Napsal: 10 lis 2005 13:13
od Lukaash
heh, dobry bydliste jednoho spokojenyho zakaznika :-)

"I just installed a set of (Outlaw Engineering) phenolic spacers today, and PGTA's love 'em. A definite recommend..."
-Mike, Who Knows Where, USA

btw...to je nejaky tepelne nevodivy tesneni, ci co?...

Napsal: 10 lis 2005 13:20
od MarauderZ28
jj dáš to mezi sání a motor, tím přerušíš tepelnej přenos mezi sáním a motorem tím pádem se sání neohřívá ..

Napsal: 10 lis 2005 13:30
od SkejT
to uz je az moc do detailu.
Podle me staci pouze dobre sani

Napsal: 10 lis 2005 13:41
od Lukaash
Mar : to jsem presne myslel...

Napsal: 10 lis 2005 14:41
od Dan Mag
Prostě sníží tepelný tok z hmoty motoru do hmoty sacího potrubí, ovšem otázka je jak moc? Při tlouštce co jsem vyčetl z fotky a která bude asi stejná jako u orig těsnění bych žádné zázraky nečekal.

Napsal: 10 lis 2005 15:39
od MarauderZ28
cože ? třeba pro Mazdu V6 je to silný skoro 1cm, navíc těsnění se s tímhle nedá srovnávat to není z hmoty která je stavěná proti přenosu tepla ... Kdyby to bylo stejně tlustý jako těsnění nedávali by k tomu dlouhý štefty to dá rozum ...

for Skejt - ať máš sání jakýkoliv je ti to nahovno když taháš teplej vzduch, třeba Northstar má spěsl sání z kompozitu celý a taky je daleko míň teplý jak klasika hliník ...

Napsal: 10 lis 2005 17:08
od Dan Mag
Jasně, i z těchto schémat je jasná větší tloušťka. Tak toby mělo nějaký teplo odizolovat.

Napsal: 10 lis 2005 17:46
od Ondras
Hehe, ja mam v Matizu taky kompozitove sani :). Otazka jake mnozstvi tepla se do sani dostava primo z hlavy (a to odstini tenhle bazmek) a jake prostym salanim v motorovem prostoru... A kdo pouzije tohle, mel by taky urcite odpojit vyhrivani klapky chladici kapalinou.

Napsal: 10 lis 2005 18:35
od Lobo
zname, ale neni nikdo kdo by to pritahnul do cr.... :wink:

Napsal: 10 lis 2005 20:09
od Fiesta
Ja mel na Fieste taky nekovove sani.....kurna proc sem ji ja vul prodaval...sem mohl machrovat....

P.S.: Maro a co teplo do motoru....kdyz mas sani z hlimiku(prijma vic teplo jako ocel), tak se to sani stejne ohreje....

pokud je o jinak a telej vzduch jde dolu tak pardon...

Napsal: 10 lis 2005 20:18
od DC
obávám se že by to mohlo být trošku kontraproduktivní při některých aplikacích

třeba u mýho motoru je hliníkový sání s vyhřívanou klapkou aby se zabránilo kondenzaci paliva v sání

když odpojím vyhřívání klapky dosáhnu studenějšího sání a kondenzace paliva

když k tomu ještě dám tyhle spešl těsnění budu mít sání ještě studenější a tím pádem tam bude ještě větší kondenzace = problém

neníliž pravda?

Napsal: 10 lis 2005 20:25
od Ondras
Nojono, chce to strikacky tesne pred hlavou...

Napsal: 10 lis 2005 20:28
od Krosmen
Na lancii jsou trychtýře se vstřikama cca 7cm pak sou gumový spojky a pak sou teprve celý svody.....Vyhřejvání klapky sem odstranil a je to celkem pořád relativně chladný..... 8)

Napsal: 10 lis 2005 20:28
od MarauderZ28
asi takhle u Probe sem odpojil předehřev klapky a místo kovovýho těsnění mezi hlavou sem dal "z nouze" takový papírový ale o dost vyžší jak origo - to je jak žiletka, tohle mělo tak 2 mm a jel napodzim po dálnici do Prahy, auto jelo doslova neuvěřitelně, zastavil sem na benzínce a sáhnu na sání a totálně ledový, auto sem pak prodával a měnil nějaký vedení chlazení mezi hlavama a dal origo těsnění a zapojil předehřev a už to nebylo ono a to jako velikej rozdíl, u Camara i Vette se taky odpojuje předehřev a mělo by to něco přidat každopádně u Probe to byl neuvěřitelnej rozdíl ...

Napsal: 10 lis 2005 20:42
od Krosmen
mě bohužel nezvládá IC takže se mi stejně po chvilce jízdy zahřeje celý vedení vzduchu včetně svodů...... :cry:

Napsal: 10 lis 2005 22:36
od Taboo
SkejT píše:to uz je az moc do detailu.
Vsechny detaily se scitaji. I presto, ze ten phenolic spacer muze prispet k zvyseni vykonu motoru jen jednim procentem, dvacet takovych malych jednoprocentnich detailu dela rozdil mezi 500 a 600 HP motorem.

Ja pouzivam phenolic spacer mezi hlavou a intake manifoldem a doporucil bych ho zejmena pro preplnovane aplikace. 8)

Napsal: 10 lis 2005 22:38
od MarauderZ28
vidíte já to hned říkal že to není píčovina :o) ale mě se tu nikdy nevěří :o)

Napsal: 10 lis 2005 22:51
od Beaver
Taboo píše:
SkejT píše:to uz je az moc do detailu.
Vsechny detaily se scitaji. I presto, ze ten phenolic spacer muze prispet k zvyseni vykonu motoru jen jednim procentem, dvacet takovych malych jednoprocentnich detailu dela rozdil mezi 500 a 600 HP motorem.

Ja pouzivam phenolic spacer mezi hlavou a intake manifoldem a doporucil bych ho zejmena pro preplnovane aplikace. 8)
Výdech horkýho vzduchu od chladiče bys vrznul taky mezi 1 procento ? A potom mě zaujala intercooler block off plate nad prostorem mezi chladičem a IC, což by mělo údajně zlepšovat proudění vzduchu, respektive usměrňovat ho co nejvíc skrz chladič, místo toho, aby fičel nad ním.

Napsal: 11 lis 2005 11:42
od Návštěvník
Vím že někteří u Swiftů používají spešl těsnění které se vyrábí z teflonu a výsledkem je, snížení teploty sacích svodů...
Na mém motoru BEAMS 3s-ge VVTi už je takový gumový mezikus mezi hlavou motoru a svody sání. Tloušťka cca 3 - 4 cm, takže mé sací svody se vůbec od motoru nezahřívají... Holt někde už na tom zamakali v sérii.

Lander

Napsal: 11 lis 2005 12:10
od Taboo
Beaver píše: Výdech horkýho vzduchu od chladiče bys vrznul taky mezi 1 procento ? A potom mě zaujala intercooler block off plate nad prostorem mezi chladičem a IC, což by mělo údajně zlepšovat proudění vzduchu, respektive usměrňovat ho co nejvíc skrz chladič, místo toho, aby fičel nad ním.
Ten jednoprocentni zisk byl samozrejme jen priklad :D . Pravda ale je, ze takove male (a mnohdy vcelku levne) detaily se scitaji. Ja mezi ne radim treba jednoduchy crank scraper, intercooler sprayer, water injection, izolovani turbinove casti turba od cartridge a kompresorove casti, obaleni svodu thermalni paskou, oddeleni vzduchoveho filtru thermalni barierou od zbytku prostoru motoru anebo i tu intercooler block-off plate (kterou pouzivam taky). Snizeni teploty v prostoru motoru nemusi mit v beznem provozu za nasledek ani nejake nehorazne zisky vykonu, ale kazdopadne prodlouzi zivotnost ruznych komponentu (at uz elektronickych zarizeni, gumovych hadic, tesneni hydraulickych komponentu, etc.) a zvysi spolehlivost (a tim v prenosu snizi naklady na opravy) kazdeho vozu. Vysoke teploty jsou hlavnim nepritelem kazdeho motoru, spojky, prevodovky, brzd a vpodstate kazdeho elektronickeho, hydraulickeho anebo mechanickeho zarizeni. My napriklad zvedame zadni cast kapoty (u prediho skla) jejim podlozenim nekolika podlozkama o asi 1" (a pouzitim delsich sroubu), abychom dosahli odsavani horkeho vzduchu - za cenu nekolika centu... :lol: Proste takove male detaily, ktere sice sami o sobe nic moc nemusi menit, ale jejich kombinace ma priznive ucinky. :wink:

Napsal: 11 lis 2005 18:35
od Beaver
To s tou kapotou znám v jiné variantě - někteří lidi vyndávají gumový těsnění, aby tak dosáhli vytvoření toho výdechu.

Ten výdech za chladičem (spolu s block-off plate) vidím jako pozitivum z důvodu zlepšení proudění vzduchu a teoreticky tak mírné zvýšení účinnosti IC - což už by na výkonu zapracovat mohlo.

Jinak je to jasný a je samozřejmý, že tyhle kombinace drobných detailů potom dělají rozdíl mezi prvním a druhým místem :)

Napsal: 12 lis 2005 00:17
od DC
no dobrý, po zimě zkusíme taky pár těhle triků :)

Napsal: 12 lis 2005 10:33
od Návštěvník
Beaver píše:To s tou kapotou znám v jiné variantě - někteří lidi vyndávají gumový těsnění, aby tak dosáhli vytvoření toho výdechu.

Ten výdech za chladičem (spolu s block-off plate) vidím jako pozitivum z důvodu zlepšení proudění vzduchu a teoreticky tak mírné zvýšení účinnosti IC - což už by na výkonu zapracovat mohlo.

Jinak je to jasný a je samozřejmý, že tyhle kombinace drobných detailů potom dělají rozdíl mezi prvním a druhým místem :)
Jo to těsnění mezi kapotou a kastlí u předního skla pomáhá zvýšit proudění vzduchu motorovým prostorem. Také jsem ho odstranil na swiftu....

Každý detail rozhoduje....

Lander

Napsal: 12 lis 2005 11:22
od MarauderZ28
Na Camaro pro odsávání vzduchu z prostoru motoru se dělá tahle kapota

Obrázek

Napsal: 12 lis 2005 11:58
od Návštěvník
Mára: to už je ale trošičku extrémek ne? Na nějakou sériovku by to byl docela brutus, ale docela mu to sluší.
K čemu je vlastně to těsnění pod tou kapotou? Aby netekla voda na motor, nebo aby se neodřela? (blbej dotaz co?)

Napsal: 12 lis 2005 12:04
od Fiesta
MarauderZ28 píše:Na Camaro pro odsávání vzduchu z prostoru motoru se dělá tahle kapota

Obrázek
akorad by me zajimalo , kde ten vzduch k motoru vnika????....v narazniku moc moznosti neni.... :roll:

Napsal: 12 lis 2005 13:22
od MarauderZ28
ukážu až najdu mmnt

Napsal: 14 lis 2005 17:09
od Návštěvník
stou kapotou myslis asi neco takovyho :)


Obrázek

Napsal: 14 lis 2005 17:11
od stqeno
to je boj neco sem dostat :)