Stránka 1 z 1

Výkonovka - měření výkonu Brno

Napsal: 10 lis 2005 22:09
od Medour
Nemáte někdo nějakýho známýho v Brně, kam by se dalo zajít na změření výkonu či nějakej typ kde je to v poho. Ideální by bylo levně a aby se k tomu autu chovali slušně.

Napsal: 10 lis 2005 23:14
od MarAt
Přes zimu se v SAS chystáme udělat test brněnských válcových brzd porovnáním s výkonem naměřeným na motorové brzdě. Jinak jsem byl u několika měření v Brně,ale výsledky vypadali velmi nevalidně,takže proto to chceme pro naše účely otestovat....

Napsal: 10 lis 2005 23:44
od Návštěvník
Takže když někam půjdu a změří mi to, tak to vlastně nemusí být pravda?

A na kdy ten testík chystáte? Že bych pak zašel do té s lepší známkou.

Napsal: 10 lis 2005 23:45
od Medour
Anonymous píše:Takže když někam půjdu a změří mi to, tak to vlastně nemusí být pravda?

A na kdy ten testík chystáte? Že bych pak zašel do té s lepší známkou.
To je mí, sem se akorát zapoměl přihlásit :roll:

Napsal: 11 lis 2005 10:35
od JonnY
taboo myslim pisal, ze motorova brzda je jeden z NAJMENEJ presnych sposobov, ako zmerat vykon. pre ladenie motoru / krivky krutaku je nepostradatelna, ale zmerat si tam vykon a potom tvrdit ze mam tolko a tolko koni nieje uplne realisticke.

Napsal: 11 lis 2005 14:29
od Návštěvník
To ses jistě spletl,už z principu je jasné,že výkon motoru změříš nejlépe na motorové brzdě-přenáší výstupní energii v podstatě přímo na měřidlo a to ještě s nízkou setrvačností.Žádný exaktnější způsob měření výkonu motoru zřejmě neexistuje.Válcová brzda měří výkon přenesený na kola a vlastní výkon motoru poté přepočítává dle různých koeficientů(velikost kol atd).
Jiná otázka je výkon na kolech respektive výkon auta,ale pokud chce někdo posuzovat úpravy motoru je válcová brzda jen přibližný ukazatel se spornou výpovědní hodnotou-např pro vyšší výkony můžou být ztráty při přenosu na válec řádově desítky procent ..

Napsal: 11 lis 2005 15:01
od Medour
No já ten údaj nechci na machrování či co, ale na to, abych mohl potom zjistit zda úpravy které na tom provedu k něčemu byly. Takže když půjdu dvakrát na to stejný místo, měl by tam být rozdíl té úpravy.

Napsal: 11 lis 2005 17:09
od MarAt
2Jonny:přesně jak řekl anonym,motorovka je jedinej přesnej a objektivní způsob.
2Medour:Tak to bych ti mohl doporučit Bosch v Líšni,uloží si tam údaje o tvým autě do počítače a příště ti řeknou alespoň relativní rozdíl mezi měřeníma..cena obou 1400,- dohromady

Napsal: 11 lis 2005 17:13
od Čejda
Na začátku roku nám naměřili na válcové zkušebně 178 koni a na konci sezony nám naměřili 155 koní což je celkem veliký rozdíl, nejdříve jsme mysleli že je neco spatne na aute ale vše je v pořádku.

Napsal: 11 lis 2005 20:22
od JonnY
Čejda píše:Na začátku roku nám naměřili na válcové zkušebně 178 koni a na konci sezony nám naměřili 155 koní což je celkem veliký rozdíl, nejdříve jsme mysleli že je neco spatne na aute ale vše je v pořádku.
nj to je predsa tou presnostou brzdy nie?

ja sa s vami hadat nebudem. :?:

edit: jeden priklad uviedol Čejda hore. druhy. v slovenskom autotuningu meraly na brzde seriovu feldu 1.4 . pri pouziti jedneho vetraku to tusim nestihalo chladit. pri pouziti druheho nameraly o cca 5kw viac....

Napsal: 12 lis 2005 11:12
od Vecernicek
No tak pak už jenom jediná možnost..vyndat motor ven...

Je zvláštní jak někdo říká že na motorové brzdě má tolik a tolik, a někdo že to je vlastně zařízení úplně na nic...Já myslím, že když si změříš auto a pak ho začneš tunit tak je to ten nejlepší způsob jak ten výkon zjístit, páč oni ti řeknou že ten motor má takovejhle a takovehle výkon, ale na brzdě díky zpřevodování a různým odchylkám máš výkon menší než ti řekli. No a Válcová brzda je snad jedinej způsob jak zjístiti nárůst výkonu po úpravě, bez nutnosti vymontovávat ho ven. I když z matematického hlediska sledovat úpravu která má přidat +10% výkonu na Válcové brzdě která má relativní chybu +-10% je asi blbost...Ale maluje to pěkný grafy ne? A to za ten litr stojí..ne?

Re: Výkonovka

Napsal: 24 lis 2005 16:57
od Medour
MarArt: Tak jsem byl na Křižíkove a naměřili mi tam ještě menší výkon než mám v techničáku a to o 10kW, čemuž moc nevěřím. Takže až uděláte ten test brzd či jestli už víš o nějaké že je dobrá tak to prosimtě napiš. Dík moc

Re: Výkonovka

Napsal: 24 lis 2005 18:15
od Beaver
Medour píše:MarArt: Tak jsem byl na Křižíkove a naměřili mi tam ještě menší výkon než mám v techničáku a to o 10kW, čemuž moc nevěřím. Takže až uděláte ten test brzd či jestli už víš o nějaké že je dobrá tak to prosimtě napiš. Dík moc
Vzhledem ke stáří auta buď rád, že to bylo jenom 10 kW... :wink:

Re: Výkonovka

Napsal: 24 lis 2005 19:00
od Medour
Beaver píše:
Medour píše:MarArt: Tak jsem byl na Křižíkove a naměřili mi tam ještě menší výkon než mám v techničáku a to o 10kW, čemuž moc nevěřím. Takže až uděláte ten test brzd či jestli už víš o nějaké že je dobrá tak to prosimtě napiš. Dík moc
Vzhledem ke stáří auta buď rád, že to bylo jenom 10 kW... :wink:
No kdybych nedal na sprintu 150koňovou oktávku tak neřeknu, jenže to bych se 110 koňma asi nedal :?
Navíc auto je dělaný na sprint na 200m kde mu to docela jde.

Re: Výkonovka

Napsal: 25 lis 2005 10:41
od Ritchma
Medour píše:
Beaver píše:
Medour píše:MarArt: Tak jsem byl na Křižíkove a naměřili mi tam ještě menší výkon než mám v techničáku a to o 10kW, čemuž moc nevěřím. Takže až uděláte ten test brzd či jestli už víš o nějaké že je dobrá tak to prosimtě napiš. Dík moc
Vzhledem ke stáří auta buď rád, že to bylo jenom 10 kW... :wink:
No kdybych nedal na sprintu 150koňovou oktávku tak neřeknu, jenže to bych se 110 koňma asi nedal :?
Navíc auto je dělaný na sprint na 200m kde mu to docela jde.
Ochcávka bude dost těžká oproti starýmu golfu nemyslíš? Já chci po zimě taky jen ze zvědavosti zajet na brzdu. V TP mam psáno 120ps a neupravená oktávka RS je vždycky za mnou........

Napsal: 25 lis 2005 12:08
od pov
Medour: oktavka se 150ps nema sanci ani u me (1,6ka a 81kw v technicaku)

Napsal: 25 lis 2005 12:34
od Beaver
pov píše:Medour: oktavka se 150ps nema sanci ani u me (1,6ka a 81kw v technicaku)
No bodejť, když je to těžký jak prase.

Napsal: 25 lis 2005 12:38
od pov
Beaver píše:
pov píše:Medour: oktavka se 150ps nema sanci ani u me (1,6ka a 81kw v technicaku)
No bodejť, když je to těžký jak prase.
Mno a vo tom to je...

Medour: Pokud mas na 16V namerenych 85kw tak je neco spatne, neco s tim udelej :)

Napsal: 25 lis 2005 14:24
od Medour
pov píše:
Beaver píše:
pov píše:Medour: oktavka se 150ps nema sanci ani u me (1,6ka a 81kw v technicaku)
No bodejť, když je to těžký jak prase.
Mno a vo tom to je...

Medour: Pokud mas na 16V namerenych 85kw tak je neco spatne, neco s tim udelej :)
No to budu muset ale těžko říct co je tam špatně. Mám tam vačku s KR-ka, sportovní vložku, vyhozenej kat. a udělanej vejfuk takže o to je to horší, že je tam tak málo.
Chtělo by to asi seřídit motor se vším všudy, ale kde?? Má někdo nějakej typ na šikovnýho člověka??

Napsal: 05 pro 2005 17:18
od silverman
Chodim na valcovku na COP do kyjova a kdyz sem tam byl bez uprav tak me namerily skoro stejnou hodnotu jakou dava vyrobce vykon aji tocak tak nevim jestli tomu mam verit nebo ne

Napsal: 07 pro 2005 11:59
od Medour
silverman píše:Chodim na valcovku na COP do kyjova a kdyz sem tam byl bez uprav tak me namerily skoro stejnou hodnotu jakou dava vyrobce vykon aji tocak tak nevim jestli tomu mam verit nebo ne
Jsem na to koukal a vypadá to že je motor docela rozštelovanej, hlavně volnoběh a předstih mám dost špatnej, no a vrcholem všeho bylo zjištění že jsem to měřil na fest zakouslejch kolech :?:

Napsal: 10 pro 2005 00:25
od JirkaŠ
Já jsem teď měřil Ibizu 05 (32 000km) v sérii, pro kontrolu brzdy.O proti techničáku 2kW a 4Nm rozdíl do plusu,což si myslím je dost přesný.Jak bylo napsáno výše:Nejdřív to musíš mít v pořádku a pak si to nech změřit,jinak budeš zbytečně kyselej.
Zásada č.1:Měř vždy na té samé brzdě a za stejných podmínek(tlak v pneu., teplota a vlhkost vzduchu,teplota provozních kapalin,přitažení kurty atd.)
Absolutní čisla opravdu nejsou to nejpodstatnější.Daleko důležitější je posazení maxima na křivce grafu a tudíž možnost jeho využití.