Stránka 1 z 1
kde soft. k vačkám
Napsal: 11 lis 2005 15:43
od honza 2.0 16v
mám takovej dotaz..přes zimu si nechám dělat pár "drobnejch úprav" motoru na FIATu coupe 2.0 16v NA a ten člověk co to bude dělat má společně se mnou obavy z naladění softu. k jinejm vačkám - jelikož chci zachovat sériovou ŘJ kvůli imobilizéru
proto se ptám, jestli někdo neřešil podobnej problém , případně jak ho vyřešil???
akorát mě napadá jestli by nešlo to vyřešit normálním chipem , nebo nějakým na míru podle přání zákazníka (slyšel sem že bitpower dělá chipy na míru..) s posunutým omezovačem (což většina chipů už má) a zvednutým tlakem paliva na vstřikovačích
vím že nej by bylo vyrvat elektroinstalaci s ŘJ a odvýzt to s motorem na brzdu a tam si hrát nebo rovnou sehnat volně programovatelnou ŘJ..ale to si bohužel nemůžu zatím dovolit
Napsal: 11 lis 2005 15:54
od Taboo
A proc presne by jsi mel potrebovat preladit ECU s jinymi vackami?

Napsal: 11 lis 2005 16:17
od honza 2.0 16v
ted sem Tvou otazku zcela nepochopil

..... ale vím , že když dám jinak časovanou vačku do auta s karbcem , tak přeci musím poštelovat předstih a na karbci bohatost směsi ... takže k motoru co ma ECU s jinejma vačkama musím poladit soft..ne??
počítám že ten motor bude dá se říct od základu překopanej - auto je na srazy a víkendový projížďky, takže mi to je jedno že bude volnoběh klidně na 2000
Napsal: 11 lis 2005 18:46
od Beaver
V podstatě nemusíš štelovat nic, mělo by to fungovat bez úprav. Ty totiž budeš mít pořád dobře naladěnou směs - nepřidáváš ani palivo ani vzduch. Jen té směsi napustíš do válců víc.
Napsal: 11 lis 2005 19:34
od honza 2.0 16v
no sice je mi to zhruba jasny , a taky jde oto ze ted to toci max 6800 a potom to bude tocit mozna i 8500 jestli se to povede (kua nebude mi stacit otackomer..)..... ona si ŘJ ty parametry sice nejak pozmeni kdyz zjisti ze tam de pri stejnym seslapnuti pedalu vic vzduchu , ale muze s tim mit problem.... mel sem totiz problemy s motorem kdyz sem udelal sani a dal do boxu bavlnenej filtr misto papiraku- nechtel drzet volnobeh a zazacatku nez se to vychytalo byly taky problemy s poskubavanim za jizdy- nakonec se to vyresilo malou podlozkou pod perko v seriovym regulatoru tlaku paliva aby daval vic benzinu..
no asi to vidim na normalni chip bez omezovace a stelovaci regulator tlaku..to by snad melo stacit
Napsal: 11 lis 2005 20:27
od JonnY
jeee Taboo je tu.
hura chlape, teba som tu uz nevidel pekne dlho
Honzo sry za OT
Napsal: 11 lis 2005 20:30
od MarauderZ28
a jéé tady bude dělat velice brzo někdo GO nebo výměnu motoru ...
Napsal: 11 lis 2005 20:35
od CharlitoCZ
hele s tou vačkou (ostrostí bych to moc nepřeháněl) ale jinak je lepší mít ecu upravenou, nicméně nezbytný to neni
Napsal: 11 lis 2005 22:54
od Taboo
honza 2.0 16v píše:ted sem Tvou otazku zcela nepochopil

..... ale vím , že když dám jinak časovanou vačku do auta s karbcem , tak přeci musím poštelovat předstih a na karbci bohatost směsi ... takže k motoru co ma ECU s jinejma vačkama musím poladit soft..ne??
Predstih zapalovani nema s vackami vubec nic spolecneho jednoduse proto, ze behem komprese a zazehu smesi jsou vsechny ventily zavrene. Motory s karburatory nemaji vetsinou vahu vzduchu, MAS, MAF anebo MAP sensor, ECU, ktera dodava mnozstvi paliva v zavislosti na mnozstvi vzduchu proudicim jeho mericim systemem a ani O2 sensor, na jehoz zaklade ECU ustanovuje AFR v closed loop mode. Jelikoz O2 sensor ma v closed loop vzdy posledni slovo, dosahnuti rozdilneho v AFR je mozne jen pote, kdy ECU uz neni sama schopna kompenzovat za velikost injectoru anebo zvyseny tlak paliva dodavkou patricne kratkych IPWs. Jelikoz open loop je programovan na zaklade closed loop, ve kterem ECU aplikuje taky potrebne korekce vzhledem k podminkam, ve kterych motor pracuje (vetsinou jen tlak a teplotu vzduchu, teplotu chladici kapaliny, napeti baterie a signal detonacniho sensoru), AFR i v open loop pri nizkych otackach a plnem zatizeni bude naprosto nespravne. Jednoduse, kolisani otacek s ostrymi vackami pri vonobehu nema nic delat s AFR anebo predstihem zapalovani, ale je zpusobeno reverzi vyfukovych plynu a znecisteni vstupni smese. Tomu se da predejit jen jednim zpusobem: zvysenim otacek volnobehu a snizenim tak podtlaku ve valcich. Co se tyka zvyseni otacek omezovace, zadny chip, vetsi injectory anebo zvyseni tlaku paliva nedokaze kompenzovat za dany prutok palivoveho cerpadla. I pote, mnohe ECUs nemaji v sobe mapy pro nekolik stovek RPM vice, takze budto vyjedes z mapy jeste predtim, nez dosahnes limitaci mericiho systemu vzduchu (a v obou pripadech pak narazis na fuel cut) anebo dosahnes limitaci palivoveho cerpadla - a v tom pripade skoncis se znicenymi pistnimi krouzky, pisty anebo lozisky ojnic coby nasledek detonace (a to jen v pripade, ze se ti ten nepripraveny motor pri tech otackach nerozsype a neposle ti ojnice skrze steny bloku).
JonnY píše:jeee Taboo je tu.
hura chlape, teba som tu uz nevidel pekne dlho

Dik

. My jsme na chvili cestovali po svete...

Napsal: 12 lis 2005 12:23
od Lolek
Jo tak ten poslední přísoěvek od Tabooa je velmi přesvědčivej! Myslim že máš nad čim dumat.