Stránka 1 z 1
Vzorec pro výpočet komprese ?
Napsal: 14 lis 2005 21:42
od MarauderZ28
existuje něco takovýho ?
Re: Vzorec pro výpočet komprese ?
Napsal: 14 lis 2005 21:46
od Návštěvník
MarauderZ28 píše:existuje něco takovýho ?
Musíš znát objem spalovacího prostoru a objem válce.
Napsal: 14 lis 2005 22:00
od JonnY
zdvihovy objem sa vypocita jednoducho.
ale objem spalovacieho priestoru neviem. tvar, vybratie piestu....
to sa meria olejom. ale ako presne neviem.
asi neco ako piest do HU a naliat olej. ale presne neviem.
Napsal: 15 lis 2005 08:37
od Idaho
kompresni pomer
e=(Vk+Vz) /Vk, kde
Vz=(n.D2 / 4.h).H
Vk - objem spalovaciho motoru
Vz - zdihovy objem motoru
H (mm)-zdvih motoru
D (mm)-vrtani valce
Poznámka:
vyslednej kompresni pomer
ev po uprave hlavy
ev=[H.e-x.(e-1)] / [H-x.(e-1)]
H-zdvih motoru
D-vrtani valce
X-ubraný materiál
Zatím jsem to nijak nerozpitvával, mám jen uloženo - thanx to Placenta@TDC

Napsal: 15 lis 2005 10:51
od CCCO 1.8T
Jeden z osvědčených způsobů zjištění objemu spalovacího prostoru jaký znám (asi nejjednodušší) je vyšroubovat svíčku, natočit píst do horní úvratě, vzít si nějakou větší injekční stříkačku(dobře ocejchovanou) nabrat nějaký hustější motorový olej(15w40) a naplnit spalovací prostor olejem až po spodní hranu závitu(od svíčky) a podle objemu toho orčit objem spalovacího prostoru.
Poté je nutné ten olej odsát zpět do té stříkačky (s pomocí nějaké tenké hadičky)!!!!!! Samozřejmě, že něco zůstane tak párkrát zatočit motorem bez té svíčky, ale zakrýt hadrem ať nemáte olej někde na stropě v garáži

A samozřejmě pokud máte opravdu vylítaný motor tak budete potřebovat toho oleje podstatně více

Napsal: 15 lis 2005 11:01
od Idaho
CCO 1.8T .. jj dobrej tip, já jsme hledal spíš neco teoretického - když je motor rozhozenej at si člověk muže spočítat kompresy než ho složí a zkurví

Napsal: 15 lis 2005 11:08
od Mike Mad
Coco to by ten motor ale musel byt kolmo, coz vetsinou neni
Napsal: 15 lis 2005 11:26
od CCCO 1.8T
Mike Mad píše:Coco to by ten motor ale musel byt kolmo, coz vetsinou neni
To Mike Maus: Tak pokud máš Oltcita nebo Subaru tak na to zapomeň
Já jsem to používal hlavně u motorek - takže když mám motor na stole tak je to v poho při jakémkoliv sklonu válců, protože není problém ho natočit do potřebného úhlu.
Rád se samozřejmě přiučím i jiným způsobům

Napsal: 15 lis 2005 11:39
od CCCO 1.8T
Idaho píše:CCO 1.8T .. jj dobrej tip, já jsme hledal spíš neco teoretického - když je motor rozhozenej at si člověk muže spočítat kompresy než ho složí a zkurví

To by nebyl problém - otočíš hlavu svíčkou dolů, naplníš to olejem (při zavřených ventilech

) ale musíš pripočítat objem toho "válce", který ti chybí k pístu (samozřemě musel bys mít plochý píst, jinak bys musel připočítavat ješte vybrání na ventily atd.
Počítat to na kalkulačce bych to nechtěl

Napsal: 15 lis 2005 11:48
od Idaho
ccco 1.8 T jo to jde . thanx.. udělat to s halvou a potom i s blokem ( písty mám vybrané asymetricky ) a přičíst objem co "zabere" těsění..
Napsal: 15 lis 2005 14:19
od Taboo
CCCO 1.8T píše:Idaho píše:CCO 1.8T .. jj dobrej tip, já jsme hledal spíš neco teoretického - když je motor rozhozenej at si člověk muže spočítat kompresy než ho složí a zkurví

To by nebyl problém - otočíš hlavu svíčkou dolů, naplníš to olejem (při zavřených ventilech

) ale musíš pripočítat objem toho "válce", který ti chybí k pístu (samozřemě musel bys mít plochý píst, jinak bys musel připočítavat ješte vybrání na ventily atd.
Počítat to na kalkulačce bych to nechtěl

Jeste maly dodatek... To se samozrejme dela s pistem v horni uvrati a s tesnenim hlavy na bloku - a olejem nalitym tesne pod horni hranici toho tesneni hlavy (aby se kompenzovalo za jeho pozdejsi ztlaceni). K tomu ucelu se bezne pouziva tabule lexanu (s dvema vyvrtanyma dirama) docasne prilepenou k hlave a k bloku (respektivne tesneni hlavy) modelovaci hlinou.

Napsal: 15 lis 2005 16:02
od Idaho
taboo thanx..