Stránka 1 z 2
Zkušenosti s upravou hlavy - pro Zemi a další
Napsal: 16 lis 2005 15:16
od Idaho
Zajímalo by mne jaké upravy jste na hlavách dělalil a jak se to projevilo.
Mám nabídku na slícování sacích i výfukových kanálu, odelhčení ventilu, upravení sedel, rozšíření kanálu, a srovnání lavy s ubráním o co si řeknu. v ceně je složení hlavy včetně nových gufer atd..
Zajímalo by mne, pokud jste někdo něco podobného dělal jak se to ve finále projevilo. Stav před a po, pokud máte třeba i graf z brzdy, konkrétní hodnoty výkonu, kroutáku, zrychlení, změna času na 400m apod.
Mám to nabídnuto za zajímavou cenu ( možná není zajímavá pro vás ale já čekal min. 2x tolik ) od profíku co staví závodní speciály a vozy WRC ( reference maji dobré, mimo jiné vývoj fabky WRC v Ml. Boleslavi.. atd..)
Napsal: 16 lis 2005 16:39
od Beaver
Čekal bych plynulejší průběh krouťáku, lepší nástup motoru, možná možnost točit víc. Pokud se vzdáš přeplňování a půjdeš do zvýšení komprese snížením hlavy, tak nárust výkonu a hlavně krouťáku. Vzhledem k tomu, že ti neřeknu žádný konkrétní hodnoty a napsal jsem to, co víš sám, tak vlastně můžeš tenhle příspěvek ignorovat

Akorát jestli to budeš dělat na 7M-GE tak bych možná hlídal kompresi, abys pak neměl BHG častějc než turboverze.
Napsal: 16 lis 2005 18:44
od Wheelman
nechceš sem hodit kontakt na tu firmu

taky někoho schopnýho shánim! Díky!!
Napsal: 16 lis 2005 18:53
od No_name
Znám človíčka,co dřív stavěl wrckový motory v bolce a je to fakt bůh

Takže nechat si to udělat od těchto lidí je asi nejlepčí volba,páč jsem ještě v životě snad neviděl nikoho zkušenějšího

Myslim,že když se jich zeptáš,co se jak změní,tak ti rádi odpoví,páč jsou to opravdu zapálení lidé

Napsal: 16 lis 2005 19:00
od honza 2.0 16v
chlapek co mi bude delat motor zjistil (no spis nabrzdil na jednom motoru /VW 1600/ s ruznejma zde popsanejma stupnema uprav hlavy) ze provedenim vetsiny uprav se docili plynulejsiho prubehu kroutaku a vyssiho vykonu (nejvic nameril +11PS oproti seriovy hlave ) ve vrsku...
pak z nej vylezlo ze vetsinou dela jen upravu sedel ventilu a ventily , pak jeste u atmosfery zvysuje kompresi , na kanaly a spalovaci prostory krom skodovek moc nesaha
Napsal: 16 lis 2005 20:30
od Dave-TuningClubOstrava
Zdravím šecky.Neznáte náhodou někdo někoho z ostravska či sev.moravy, kdo by se zabýval snižováním hlav.Pokud ano rád uvítám kontakt na něj, popř."za kolik".
dadaak@centrum.cz Dikes
Napsal: 17 lis 2005 18:28
od H-Vtec
Tady u nás v Mladý Boleslavi to dělá p.Kořínek a je přesně z Dobrovic......jeho syn má od něj udělanej motor a je to mazec

Myslim že když kouknete do Zlatejch stránek,tak tam bude mít alespon číslu domů

Napsal: 18 lis 2005 12:54
od Čejda
Pokud by někdo chtěl není probém udělat hlavu na cokoli z koncernu VW.Stačí poslat SZ.
Jinak sháním vačku na D14A4 alespon na půjčení.
Napsal: 18 lis 2005 17:24
od Návštěvník
Já bych chtěl snížit hlavu na svém Renaultu5 1.8GTX.Pokud se někdo najde,zajímalo by mě jak efektivní by to bylo a hlavně kolik by to stálo.
Nejl. někdo ze Severní Moravy poněvadž potřebuji stále jezdit a nechci být dlouho bez auta.
Napsal: 18 lis 2005 17:31
od Taboo
Zamerne snizovani hlavy motoru za ucelem zvyseni komprese je blbost s mnoha negativnimi dusledky.

Napsal: 18 lis 2005 18:40
od Zemi
No ja to mam porad polotovar nic se na tisiciny milimetru nelicovalo... Na 400m jsem se zlepsil dost (uprava hlavy + 4-1 svody + komplet pruchozi potrubi)... Zrychleni kolem 6,5s hovori za vse... Ale jak rikam rozdily jsem subjektivne poznal az po aplikaci svodu... Ja s tim proste experimentuju a nedokazu rict presny pocity... Bohuzel jsem k hovnu.

Kdybych tehdy mel Gtech tak bych porovnal udaj vykonu na kolech... Ted mam 110whp jestli to pomuze... Netusim kolik ma serie CRX.

Napsal: 18 lis 2005 22:21
od Klasik
Taboo píše:Zamerne snizovani hlavy motoru za ucelem zvyseni komprese je blbost s mnoha negativnimi dusledky.

Poprosil bych trochu rozvést odpověď - děkuji.

Napsal: 18 lis 2005 22:43
od Beaver
Klasik píše:Taboo píše:Zamerne snizovani hlavy motoru za ucelem zvyseni komprese je blbost s mnoha negativnimi dusledky.

Poprosil bych trochu rozvést odpověď - děkuji.

Není to obecně blbost, ale je to blbost u některých motorů, kde ubráním materiálu začneš tu hlavu spíš mrvit. Odfiknout 1 mm materiálu u Favorita, kde to má vliv relativně pozitivní (relativně vzhledem ke stavu motoru, palivu a dalším úpravám) neznamená, že totéž je možné provést například u Hondy. Taboo pravděpodobně Favoritem nikdy nejel, takže tomu nerozumí
Ad ten Renault konkrétně - pokud to je atmosférickej motor, měl by sis napřed zjistit, jak na tom tenhle motor je s úpravama a jestli už to někdo prováděl a s jakým výsledkem. Mimo jinýho by nebylo od věci zjistit jaký komprese máš teď. Pokud to je turbomotor, je zvyšování komprese naprostá blbost, protože ač to chvilku pojede jak z praku, bude to jízda pravděpodobně poslední, jelikož upečeš písty - za předpokladu, že ti nevyletí těsnění zpod hlavy nebo něco nepraskne.
Napsal: 19 lis 2005 08:41
od Čejda
Hlava by se vždy měla udělat celá, vše spolu souvisí, svody jsou na nic když nemáe motor jak naplnit což znamená že musí být vačka.Bohužel je velmi těžké sehnatna hondy vyjma VTi vačky což je můj případ.Znám člověka co by tu vačku udělal a cena by byla tak 7000 možná by šla předelat i seriová a cena by byla menší......
Napsal: 19 lis 2005 23:06
od Taboo
Klasik píše:Taboo píše:Zamerne snizovani hlavy motoru za ucelem zvyseni komprese je blbost s mnoha negativnimi dusledky.

Poprosil bych trochu rozvést odpověď - děkuji.

Predtim, nez se nekdo rozhodne snizit jeho hlavu motoru o 10 mm, tak musi zjistit, jak opravdu moc tu hlavu muze vzhledem k vzdalenosti otevrenych ventilu k pistum snizit. K tomu je samozrejme nutne ponechat aspon nejakou rezervu za roztazitelnost pistu a ventilu + bezpecnosti rezervu zejmena pro vysoke otacky, kde muze dojit k castecnemu valvefloat anebo vybracim ventilu v sedlech. V dnesnich modernich motorech jsou vetsinou ty vzdalenosti ventilu od pistu uz natolik male, ze nejake opravdu radikalni snizeni hlavy motoru neprichazi vubec v uvahu. Na druhou stranu, snizovani hlavy jen o 1mm se projevi uplne zanedbatelnym zvysenim kompresniho pomeru a bez pouziti nastavitelnych kol vacek (cam sprockets) je jakykoliv HP zisk zase nulovan. Co teda ziskate/ztratite snizenim hlavy? Tady to je:
- Snizeni vzdalenosti ventilu od pistu (stejne jako s vackou s vyssim zdvihem).
- V mnoha pripadech nemoznost pouziti vacky s vyssim zdvihem v budoucnosti.
- Ztrata originalniho casovani vacky (anebo vacek), coz se da napravit pouzitim adjustable cam sprockets.
- Zvyseni "valve shrouding" a tim ztrata originalnich charakteristik spalovacich komor, coz v mnoha pripadech nasledovne negativne ovlivnuje plneni valcu vztupni smesi.
- Ztrata moznosti tu hlavu v budoucnu prebrousit bez toho, aby jste taky museli pouzit silnejsi tesneni hlavy (ktere nejsou v mnoha pripadech pro kazdy motor k dostani a musi se proto nechat udelat na zakazku). Pokud v te hlave mate soucasne taky investovano nekolik stovek hodin venovane uprave kanalu, tak ji samozrejme nechcete vyhodit jen proto, ze se vam prehral motor a ta hlava se musi nechat srovnat, coz po jejim vetsim snizeni nemusi byt dobre dost mozne bez toho, aby jste s normalnim tesnenim neomlatily ventily o pisty.
- Ztrata licovani pruchodu chladici kapaliny a oleje, coz se da ale vetsinou napravit.
- Ztrata samotne hmoty hlavy, ktera prispiva k chlazeni motoru - i presto, ze tento aspekt je dost zanedbatelny.
I pote, co opravite ztratu originalniho casovani vacek pomoci adjustable cam sprockets, pokud zmerite, o kolik se ten objem spalovacich komor po snizeni hlavy jen o 1mm snizil, vezmete kalkulator a vypocitate nasledovny kompresni pomer, tak zjistite, ze ty rozdily jsou naprosto zanedbatelne. Jestli nejake male 130HP prditko ma 9.5:1 anebo 9.55:1 kompresi, tech par HP, ktere by tim mohlo pripadne ziskat je stejne nulovano tim zvysenim valve shrouding a ztratou spravneho casovani vacky (anebo vacek). Navic, my tady mluvime o staticke kompresi, ktera neni az natolik dulezita a pro samotne zvyseni vykonu motoru toho sama o sobe moc nedela, protoze motor s 9.6:1 statickou kompresi muze mit nizsi dynamickou kompresi, nez ten samy motor s 9.5:1 statickou kompresi s jinymi vackami.
Zvyseni staticke komprese je mozno mnohem efektivneji dosahnout i jinak - a to bez bez vymeny pistu, snizovani hlavy a jakychkoliv negativnich nasledku, ktere se snizovanim hlavy souviseji.
Napsal: 20 lis 2005 01:43
od MarAt
Svatá pravda,kompresní poměr je jen jeden z aspektů ovlivňujících pracovní tlak válce(výkon) a většího zvýšení pracovního tlaku válce dosáhnete například lepším přívodem vzduchu nebo agresivnějším časováním vaček,které má navíc jednu nemálo podstatnou výhodu.Kompresní poměr s otáčkami klesá,čili největší riziko detonace představují paradoxně nížší otáčky.Agresivně časovaná vačka v nízkých otáčkách dynamický kompresní poměr sníží(pozdě se zavírá) a ve vysokých naopak zvýší(větší přísun vzduchu),výsledkem je optimálnější průběh komprese během pracovního cyklu ať již vzhledem k výkonu,tak i k detonacím. Když už bych měnil statický KP,tak vyšším pístem/zdvihem(klika).
Napsal: 20 lis 2005 10:43
od Dave-TuningClubOstrava
Ta R5tka1.8GTX je zatím bez jediného zásahu na motoru.Je to 1bod vstřik

.Má najeto kolem150tis.
Když by teda sešlo se snižování hlavy,co byste mi doporučili?zatím mám jen otevřené sání a průchozí výfuk samozř bez katu apod. ze sériovými svody.Nechci do něj přehnaně investovat ani ho měnit za 1.4turbo nebo 1.8 16v.Od spodu jede velmi dobře páč je to lehounké autko ale nad4tis už mu nevoní.chci ho aspoň vytáhnout do otáček.momentálně má přibližně 98Ps.
Uvažuju o vačce nebo turbu.
Napsal: 20 lis 2005 10:52
od MarAt
Zkus tu vačku,ev. zvětšit a vyleštit kanály v hlavě+srovnat ze sáním,větší plynovou klapku.
Napsal: 20 lis 2005 11:14
od fajfka
No pár zkušeností s úpravami hlav mám ale každopádně jsou to úpravy které se dělají jako poslední věc co se udělat dá ale v kombinaci s jinýma vačkama většíma ventilama atd. jinak efekt nebude ani znát.
Napsal: 20 lis 2005 11:59
od honza 2.0 16v
no jestli mas najeto 150tkm a chces delat neco s hlavou tak doporucuju udelat novej spodek ..ono to totiz muze , ale nemusi vydrzet....kdyz udelas hlavu a na nic jinyho nesahnes , nebo neuvedes do 100% stavu....hodne lidi z myho okoli uz na to dojelo....
Napsal: 21 lis 2005 09:10
od Taboo
Čejda píše:Hlava by se vždy měla udělat celá, vše spolu souvisí, svody jsou na nic když nemáe motor jak naplnit což znamená že musí být vačka.Bohužel je velmi těžké sehnatna hondy vyjma VTi vačky což je můj případ.
Jaky mas v tom VTi motor? (U nas se toho o EDM Hondach moc nevi

, ale vacky pro B-series motory [ja predpokladam vzhledem k tomu uvedenemu vykonu, ze v tom mas nejspis B16A VTEC] jsou bezne velice dobre dostupne). V cem mas naprostou pravdu je, ze cely horni trakt motoru (a vpodstate cely motor) by mel byt slazeny pro urcity, predem zvoleny zamer.
Ono to je asi dost trapne prirovnani

, ale ja bych prirovnal stavbu/upravy motoru k vareni. I presto, ze jednotlive slozky a suroviny - jako treba banany, cukr, koreni, etc. muzou chutnat sami o sobe velice dobre, pokud je jen clovek splaca dohromady bez jakekoliv predstavy, co se vlastne pokousi uvarit, tak ten vysledek pak vetsinou moc dobre nechutna. Clovek samozrejme nemusi nasledovat nejaky osvedceny recept az do posledniho pismene, ale na druhou stranu by nemel placat dohromady okurky, pepr a ketchup - a ocekavat, ze mu z toho vyleze sladky dort. Podobne to je s motory...
fajfka píše:No pár zkušeností s úpravami hlav mám ale každopádně jsou to úpravy které se dělají jako poslední věc co se udělat dá ale v kombinaci s jinýma vačkama většíma ventilama atd. jinak efekt nebude ani znát.
To neni tak uplne pravda

. Upravy kanalu hlavy (= ne jen jejich nesmyslne zvetsovani nejakym sedlakem s bruskou) maji podobne ucinky jako zmeny profilu vacek. Stejne tak, jako kazdy motor muze tezit (vzhledem k danemu zameru) jen s vhodnejsich profilu vacek bez jakychkoliv uprav kanalu hlavy, kazdy motor muze stejne tak tezit i z uprav jen kanalu hlavy s tovarnimi vackami. Naprosta vetsina vacek modernich motoru je tovarnou navrzena vetsinou pro RPM spektrum, ve kterem se ten motor v beznem provozu nachazi nejcasteji, protoze zadna vacka (a v tom samem aspektu taky ani zadna hlava) se neda perfektne optimizovat pro cele rozmezi otacek od volnobehu az k redline. Cim vyssimi maximalnimi otackami pak ten dany motor disponuje (= sirsim rozmezi RPM), tim je optimizace profilu vacek tezsi (coz je duvod, proc byl vynalezen VTEC

). Vzhledem ale k tomu, ze tovarni vacky jsou ve vetsine pripadu na optimizaci spektra strednich RPM, pro jiste aplikace (jako pomalejsi rally, autocross, pomalejsi technicke okruhy, etc. - proste vsude, kde maximalni kroutici moment ve strednich otackach je dulezitejsi, nez maximalni vykon ve vysokych RPM) mohou i tovarni vacky mohou i nadale predstavovat nejvhodnejsi reseni (a ani jejich vyssi zdvih v podobe aftermarket vacek stejne "duration" nemusi byt vzdy zadouci). Vacky a uprava kanalu jdou proste vzdy ruku v ruce a navzajem se ovlivnuji.
Napsal: 21 lis 2005 13:47
od Dave-TuningClubOstrava
Amen

Re: Zkušenosti s upravou hlavy - pro Zemi a další
Napsal: 21 lis 2005 15:41
od Zemi
Ja si fakt asi sezenu ten B16A2...

Je to 1,6ka a navic pri 900kg tech 160PS bude bohate stacit... Jen ji natrefit za dobrou cenu... Jenze to je spis takovej napad pac mam Hachi a ta potrebuje vetsi peci jak CRX.

Napsal: 22 lis 2005 12:55
od Lukaash
Ta R5tka1.8GTX je zatím bez jediného zásahu na motoru.Je to 1bod vstřik .Má najeto kolem150tis.
Když by teda sešlo se snižování hlavy,co byste mi doporučili?zatím mám jen otevřené sání a průchozí výfuk samozř bez katu apod. ze sériovými svody.Nechci do něj přehnaně investovat ani ho měnit za 1.4turbo nebo 1.8 16v.Od spodu jede velmi dobře páč je to lehounké autko ale nad4tis už mu nevoní.chci ho aspoň vytáhnout do otáček.momentálně má přibližně 98Ps.
Uvažuju o vačce nebo turbu.
nejak te nechapu...proc riskovat a laborovat s cizim turbem, kdyz mnohem jednodussi a levnejsi reseni je osvedcenej 1,4GT Turbo...
Napsal: 22 lis 2005 15:35
od Miki.mikiki
Taboo píše:Zamerne snizovani hlavy motoru za ucelem zvyseni komprese je blbost s mnoha negativnimi dusledky.

Není pravda!!!Měl jsem to na šáde 120,a dával jsem si felicie k snídani.
Zbyly jim jen oči pro pláč...

Napsal: 22 lis 2005 16:30
od Dave-TuningClubOstrava
Lukaash píše:Ta R5tka1.8GTX je zatím bez jediného zásahu na motoru.Je to 1bod vstřik .Má najeto kolem150tis.
Když by teda sešlo se snižování hlavy,co byste mi doporučili?zatím mám jen otevřené sání a průchozí výfuk samozř bez katu apod. ze sériovými svody.Nechci do něj přehnaně investovat ani ho měnit za 1.4turbo nebo 1.8 16v.Od spodu jede velmi dobře páč je to lehounké autko ale nad4tis už mu nevoní.chci ho aspoň vytáhnout do otáček.momentálně má přibližně 98Ps.
Uvažuju o vačce nebo turbu.
nejak te nechapu...proc riskovat a laborovat s cizim turbem, kdyz mnohem jednodussi a levnejsi reseni je osvedcenej 1,4GT Turbo...
Levnější???v čem?sežeň mi motor z 1.4Turba v super stavu za super cenu.
Takhle koupím nějaké starší ale slušné turbo a můžu vesele laborovat.Ten motor-ačkoliv není4bod-má nějaký potenciál.A kdybych ho trošku probudil,byl bych rád.já se 1.4turbu nebráním,ale pak bych měl levnější si pořídit celé takové auto než přestavovat to moje.
Re: Zkušenosti s upravou hlavy - pro Zemi a další
Napsal: 22 lis 2005 16:44
od Lukaash
kdyz myslis ze jen sezenes "nejaky T" a hotovo, tak to pak jo...preji hodne uspechu...
Napsal: 22 lis 2005 17:03
od honza 2.0 16v
doporucuju prolizt web ..je toho hodne a malokomu se povedlo puvodne NA motor ozivit s turbem a aby neco vydrzel a melo to pozadovany vykon...
napr kamos ozivil (rozumnej nastartoval a ujel par km) feli 1.3 turbo (podle clanku na skoda techwebu..) , ale aby mu to poradne fungovalo a neco vydrzelo musle by udelat dost razanti upravy do konstrukce a elektroniky , motor sice jezdi dal ale bez turba- chtel to jen zkusit ..i ja sem koketoval stouhle myslenkou to narvat na fiatackyho NA 2litra....nakonec sem zjistil ze nej je sehnat motor kterej se delal turbem a na tom pracovat... no a na motoru se 150tkm to je jista smrt...
Napsal: 22 lis 2005 17:29
od Dave-TuningClubOstrava
To si nemyslím.Měl jsem možnost podělit se o zkušenosti např. v škodě 105, při montáři turba z renaultu5 a byl to opravdu úžasný zážitek.Octávka 1.8 20v,byla pro něj hračka a to mohl točit maximálně do 4500 protože nestíhalo čerpadlo paliva.Tento můj motor je o dost odolnější a z nějakým slabším turbem by to jelo "velmi pěkně".
Spíš soupeřím z myšlenkou-jestli se mi do toho vůbec chce.Uvidím až dám motor na jaře komplet do kupy a udělám s ním vše co mám v plánu.Když nebudu spokojen z výsledkem budu řešit turbo.
Napsal: 22 lis 2005 17:33
od Dave-TuningClubOstrava
Taky jsem názoru,že ta životnost by byla velmi krátká.
Kdyby byl nějaký levný úpravce vačky neváhal bych a na turbo bych se vykašlal.Ale nechce se mi dávat7mičku za vačku.