Stránka 1 z 5
JAKÉ KOVANÉ PÍSTY?
Napsal: 17 lis 2005 00:22
od sub13
Prosím o radu: mam motor subaru EJ20 Sti a chci si pořídit kované písty, které z těchto tří značek je kvalitnější/vhodnější? JE Pistons, MAHLE a nebo Kolben-Schmit(tyto písty jsou ještě potaženy keramikou

, ale v ČR stojí strašný prachy a zahraniční kontakt sem na ně nenašel

, tak jestli někdo máte prosim, prosim).
Napsal: 17 lis 2005 00:51
od MarauderZ28
Napsal: 17 lis 2005 06:08
od MarauderZ28
Napsal: 17 lis 2005 07:52
od Idaho
hmm jaké jsou zkušenosti s Wiseci Pistons?? proč jsi je také nezařadil do výběru? - jen dotaz por zajímavost - jsou méně kvalitní?
Co výroba pístu na míru??
Napsal: 17 lis 2005 09:45
od leon4x4
Wiseco jsou super, jinak třeba JUN si nechává internals dělat u Cosworthu
To že ty věci stojí u nás raketu neznamená, že se dají koupit jinde za 1/4 ceny
Koupíš to třeba za půlku, ale pak si připočteš dopravu, clo, DPH a ty starosti a přemýšlíš proč jsi se na to nevysral.

Napsal: 17 lis 2005 11:47
od Taboo
My german-made pisty jako Mahle anebo KS nepouzivame, ale mam vcelku extensivni zkusenosti s JE, Wiseco, Ross a Arias. Co se tyce samotnych toleranci, vyvazeni a celkove kvality, kovane pisty uvedenych firem se od sebe moc nelisi. V cem se ale kovane pisty jednotlivych firem od sebe lisi - a co je dulezitejsi nez vsechno ostatni (protoze malym odchylkam prumeru jednotlivych pistu se vzdy prizpusobuji prumery jednotlivych valcu a cela sada pistu se da vzdy navzajem vyvazit - i presto, ze vetsina je jich vzdy mezi 0.5 gramy) je material (slitina), kterou pouzivaji, coz se samozrejme nijak zmenit neda. V tomto aspektu je nejdulezitejsi obsah silikonu, kde vpodstate plati, ze jeho nizsi procento dela pisty oddolnejsi k detonaci a silnejsi, ale soucasne taky umoznuje jejich vyssi thermalni expanzi. Proto clovek musi zvolit slitinu pistu vzhledem k ucelu motoru a jeho provoznim podminkam. Pokud s tvym vozem planujes jezdit i v zime a ultimatni sila pistu neni tak podstatna vzhledem k planovanemu maximalnimu vykonu, pisty s vyssim procentem silikonu jsou pro tebe vhodnejsi diky jejich male expanzi, ktera umoznuje tesnejsi ulozeni. Pisty s nizsim procentem silikonu musi byt - a zejmena u preplnovane aplikace - ulozeny volneji, protoze se teplem vice roztahuji, ale jejich volnejsi ulozeni ma za studena za nasledek cemu my rikame "piston slap", diky kteremu ty pisty a povrch sten valcu dlouho nevydrzi. JE pistons jsou jednema z tech, o kterych tady mluvim. Dobre pro N/A aplikace s EGT do nejakych 1400 stupnu a preplnovane drag motory pro provoz nad 50 stupnu, ale dosti nevhodne pro celorocni provoz v preplnovanych motorech, ktere clovek tlaci do jejich maxima. V tomto aspektu jsou pisty jako Wiseco, Ross anebo Arias vhodnejsi. Nedej se ale mylit tim, ze jsou min odolne k detonaci anebo ne tak silne, jako pisty s nizkym procentem silikonu, protoze i ony toho vydrzi hodne (= pres 900 HP). JE se jen snadneji potykaji s ladicimi omyly a cloveku proste toho vice odpusti, ale na druhou stranu, kdo ladi 900 HP motor by mel mit dostatek zkusenosti k tomu, aby se zadnych omylu, ktere by mohly mit za nasledek tezkou detonaci, nedopoustel. Mahle pisty maji u nas velice dobrou povest, ale ja s nema nemam zadne osobni zkusenosti. Co se ale tyce potazeni pistu keramikou, z me zkusenosti mohu potvrdit, ze to potazeni se - zejmena u preplnovanych aplikaci - vetsinou zacne loupat drive anebo pozdeji a skonci v katalitickem konvertoru, ale mozna to je u Mahle pistu jinak. Ja zastavam nazor, ze pokiud je ten motor spravne postaven, tak zadneho potazeni pistu by nemelo byt nikdy potreba.

Napsal: 17 lis 2005 12:16
od JonnY
vycerpavajuca odpoved

"extensivni" som si musel najst
extensive - rozsáhlý rozlehlý široký značný obsáhlý četný objemný obšírný rozšířený
Napsal: 17 lis 2005 12:50
od Placenta
ja mam pisty Ross a ojnice Pauter a plna spokojenost
http://www.rosspistons.com/
Napsal: 17 lis 2005 12:53
od Taboo
Placenta píše:ja mam pisty Ross a ojnice Pauter a plna spokojenost

S temi jsi pripraven opravdu na vsechno

. Ted to je jen o tom, kolik toho snese tva klikova hridel...

Napsal: 17 lis 2005 12:55
od Placenta
Taboo píše:Placenta píše:ja mam pisty Ross a ojnice Pauter a plna spokojenost

S temi jsi pripraven opravdu na vsechno

. Ted to je jen o tom, kolik toho snese tva klikova hridel...

dal jsem tam klikovku z druhe generace ktera je z lepsiho kovu a ulozil ji na Clevitech

Napsal: 17 lis 2005 13:18
od sub13
V zimě jezdit nebudu a chci se dostat max na 500HP. Ojnice sem si vybral taky Pauter Machine, teď jestě k nim nějaké super písty

... Nejspíš ty JE ...
Napsal: 17 lis 2005 13:43
od sub13
Ještě jeden dotaz tak trochu mimo a asi budu vypadat jak blb, ale zajímá mě turbo GT30R (
http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll ... otohosting ). Takto jak se to prodává, tak nechybí tam "trychtýř" skrz který to saje vzduch? nebo tam zůstane jen ta "objímka"? Ale i kdyby tam ten "trychtýř" byl, tak by stejně mezi ním a "objímkou" musela být mezera, kvůli drážce která je umístěna u kompresorového kola, kterou by to přisávalo vzduch navíc okolo toho "trychtýře" (jako to má HKS
http://www.hksusa.com/images_products/1749.jpg ). Doufám, že sem neplácal hrozný blbosti a sorry za to "odborné" vyjadřování. Dík za Vaše reakce ...
Napsal: 17 lis 2005 14:18
od MarAt
Já ti můžu dopručit Mahle,serie racing.Potažení keramikou a molydbenem(křídla) teoreticky zvyšuje odolnost pístu proti působení tepla,snižuje jeho roztažnost a zlepšuje kluznost,prakticky navíc v důsledku těchto vlastností zvyšuje efektivitu motoru-víc energie se využije na práci.Navíc písty jsou armaturované,což je další z faktů,který ovlivňuje teplotní roztažnost.Bohužel dostupnost racing serie je pro soukromníka v našich končinách špatná,ale jestli máš dost peněz,napiš mi SZ
Co se turba týče,nechce se mi celý inzerát pročítat,ale obvykle výrobce (Garrett) prodává jen uzel s kompresorovou částí a turbínu si nechává často odlévat prodejce/distributor.GT30R jsem si objednal z Japonska přes firmu TURBO SPECIAL(zástupce Garrett pro ČR) a vyšlo mě na cca 43tis i s daní,zárukou a navíc možností vybrat si na motorové brzdě vhodnou turbínovou skříň pro svou aplikaci.Původně byla cena dokonce jen 30tis,ale to byla objednívka na 3 kusy.Takže maximální spokojenost.
Napsal: 17 lis 2005 21:28
od MarauderZ28
já mám mít SRP písty, prej to má něco společnýho se značkou JE pistons, resp. že JE pistons vyrábí i SRP, ale nějak sem z toho nepochopil zda SRP je kvalitativně nadřazená značka nebo naopak nějaká ekonomická verze JE pistons
Napsal: 17 lis 2005 22:36
od MarAt
MarauderZ28 píše:já mám mít SRP písty, prej to má něco společnýho se značkou JE pistons, resp. že JE pistons vyrábí i SRP, ale nějak sem z toho nepochopil zda SRP je kvalitativně nadřazená značka nebo naopak nějaká ekonomická verze JE pistons
je to ekonomická verze,která se liší od JE vyšším obsahem silikonu,jedny SRP jsem letos v Mimoni propálil,bude to chtít dobře naladit a všechna ostatní antideton. opatření.Nebo si připlatit cca 25USD/píst...
Napsal: 17 lis 2005 23:52
od MarauderZ28
oki
Napsal: 18 lis 2005 17:26
od Taboo
sub13 píše:V zimě jezdit nebudu a chci se dostat max na 500HP. Ojnice sem si vybral taky Pauter Machine, teď jestě k nim nějaké super písty

... Nejspíš ty JE ...
To je jako kupovat 1000W speakers protoze mas 10W zesilovac. Az budes po jednom roce zase prestavovat motor kvuli ztrate komprese anebo se ti ty JE pisty zadrou ve valcich, vzpomen si na tento thread...

Napsal: 18 lis 2005 19:09
od MarauderZ28
takže myslíte se na ty SRP vyprdnout neb jsou špatný a radši připlatit za JE ?
Napsal: 18 lis 2005 20:33
od MarAt
Vypadá to,že Taboo si myslí,vyprdnout se i na JE,i když po pravdě Arias jsou z naprosto stejného materiálu(2618),Ross jakbysmet(hehe to je ale hezké slovo,musím ho používat častěji),Wiseco jakbysmet( a je to tu

) a KS se vyrabí u nás,tak bych je moc nepřeceňoval

Normální Mahle ProSeries se z něho dělají taky a racing stojí skoro 10x tolik...
Takže JE je myslím na aftermarket dobrá volba skrz přijatelnou cenu...trochu problémů si ale možná užiješ,jestli budeš chtít později objednat náhradní kroužky,proto se hned v úvodu vyplatí vzít si k nim volitelnou sadu kroužků z lepšího materiálu. Na SRP se svou aplikací raději zapomeň,bylo by to víc starostí než užitku...
Napsal: 18 lis 2005 20:47
od Maco
Inac dobre piesty vyraba aj jeden pan v CZ,napr robil komplet motor Subaru STi pre rally pre Beresa mladsieho
Napsal: 19 lis 2005 10:27
od Taboo
MarAt píše:Vypadá to,že Taboo si myslí,vyprdnout se i na JE,i když po pravdě Arias jsou z naprosto stejného materiálu(2618),Ross jakbysmet(hehe to je ale hezké slovo,musím ho používat častěji),Wiseco jakbysmet( a je to tu

)
To je blbost. VSICHNI vyrobci jmenovanych pistu pouzivaji 2618 a 4032 slitiny, ale to v zadnem pripade neznamena, ze ty slitiny jsou naprosto stejne. Neni 2618 jako 2816. Tam jsou velke rozdily mezi low-silicon a high-silicon 2816 anebo 2618 T-61.

Napsal: 19 lis 2005 11:35
od MarAt
Rozdíly mezi jednotlivými slitinami 2618 jsou z praktického hlediska minimální a to především v množtví silikonu,který tam dle normy u 2618 nesmí překročit 0.25%,balancuje tam spíše množtví mědi,hořčíku a niklu(v minmálním rozmezí).Tepelné tvrzení (T61-používá Ross) má na výslednou teplotní roztažnost minimální vliv a slitina 2816 o které píšeš bude asi překlep.Písty ze 4032(high silicon,např. SRP) se z okruhu uchazečů vyloučili již dříve,ty mají opravdu jiné vlastnosti. Pokud chcete změnit expanzní vlastnosti pístu odolného k detonacím (2618) jedinou cestou je zmenšit jeho zahřívání redukcí přestupujícího tepla ze spalovacího prostoru(potažení teploodpudivou barierou-např. keramika).
Pak máte dvojí výhodu-těsně uložený píst i velkou tepelnou odolnost.
Jinou možností je armaturovaný píst z materiálů,jejichž specifikace se nezveřejňují,taktéž potažený keramikou(Mahle),ale ty používá např. Ferrari v F1 a cena je jinde.
Takže cenové optimum pro hobby-závodní ježdění bude aftermaket 2618 s cca 0.13mm vůli na válci pro turbo a důsledná stavba motoru(především kvalitní ladění,antidetonační štěrbina,komprese,koncová mezera kroužků atd).
Napsal: 19 lis 2005 12:42
od MarauderZ28
takže jestli dobře chápu SRP je z 4032 a ten je horší jak 2618 jo ?
Napsal: 19 lis 2005 13:13
od MarAt
MarauderZ28 píše:takže jestli dobře chápu SRP je z 4032 a ten je horší jak 2618 jo ?
Jestli chceš toho svýho drobečka přeplňovat,tak je řekněme méně vhodný,díky vyššímu obsahu silikonu má 4032 sice menší teplotní roztažnost(cca 15% proti 2618),čili výhodou je,že nemusíš dělat tak velkou vůli pístu proti válci (velká vůle=kvedlání pístu např.u nezahřátého motoru,rychlejší opotřebení pístu,větší hluk atd),na druhou stranu 4032(např.SRP) není tak odolný vůči detonacím a teplu a snadno prohoří.Je tedy vhodný pro méně ambiciózní tunery.
2618 se sice teplem více roztahuje a je třeba dát mu kolem 0.13mm vůli na válci (pro nitro,studené podnebí atd i více),ale v případě že začne hořet(k čemuž dojde navíc až při vyšší teplotě než u 4032) neprohoří celý,ale destrukce se zastaví v místě,kde již není kritická teplota. Plamínku se nejvíc,jak je všeobecně známo, líbí na ostré hraně a tak píst obvykle hoří od kraje,nejlépe od místa výkrojů pro ventil,proto mají i některé JE malinko jinou geometrii s menším množtvím hran(oproti SRP).Ideální pro tebe je 2618 talířovitý píst(vpouklý),nahoře zcela bez hran a vysoce lesklý(odráží lépe teplo),když už neberu v úvahu různé potahy(pod ktrými by měl být píst taktéž vyleštěný),ale to už jsou detaily.

Napsal: 19 lis 2005 13:25
od MarauderZ28
mno pak se zas nadruhou stranu divím, že ty origo písty vůbec vydržely když sem to pumpoval do motoru ...
Napsal: 19 lis 2005 13:50
od MarAt
A jakej si měl plnicí tlak a jak dlouho si jezdil? Prohlídl sis vršky těch pístů? Nejsou tam takový malinký pecičky jakoby perlitická struktura?
BTW. většina kitů je stavěná na seriovej motor,tak aby to vydržel..
Napsal: 19 lis 2005 14:05
od MarauderZ28
6,5 PSI teď by to mělo bejt cca 11 PSI, na původní písty se juknu podrobně
Napsal: 19 lis 2005 14:59
od Taboo
MarAt píše:Rozdíly mezi jednotlivými slitinami 2618 jsou z praktického hlediska minimální
To sice zni velice hezky a vypada to i pekne na papiru, ale faktem i nadale zustava, ze praxe potvrdila, ze JE pisty se roztahuji vice a musi byt proto ulozeny volneji u preplnovanych aplikaci, nez kterakoliv jina znacka.
Rozdil v sile pistu mezi 4032 a 2618 je jen 10-15%, coz je u nejakeho 500HP 4-cylindru naprosto nepodstatne. Pro zajimavost mohu prozradit, ze my jsme dostali pres 600HP na tovarnich (95) Mitsu pistech a pres 800HP na Arias pistech z 4032 slitiny. Kazdy si ale mysli, ze stavi 6000HP dragster...

Napsal: 19 lis 2005 16:36
od tomoking
mam na svem aute Arias Pistons .... s nizkym obsahem kremiku ( silikonu). Pistons slap (klepani)je dost slysitelny pri studenem motoru - ma to zvuk jako diesel

... za studena to zere olej (nez se ty pisty roztahnou) .... najel jsem na tom uz cca 30 000 km z zatim v pohode,
Pises. ze chces jit do 500 koni ..... wow to te cekaji velike vydaje

..... seriova prevodovka ani spojka to nerozchodi.
Kovane pisty ...... nezapomen na kovane ojnice jinak se nad 300-320 koni nedostanes (bezpecne)
.... koukam , ze mas STi .... tak to bych pisty a ojnice resil az po dosazeni cca 350-370 HP .... je hodne Sticek co maji tento (i vetsi) vykon a jezdi na seriovych pistech i ojnicich
Napsal: 19 lis 2005 16:45
od MarauderZ28
Hele ale jestli to dobře chápu z toho co jsem tady vyčetl pro přeplňovaný motory jsou lepší písty s větším obsahem silikonu neb se míň roztahujou, nadruhou stranu MaeArt je zase propálil. Takže když si to dám dohromady tak SRP písty jsou sice vhodnější úpro turbo neb se málo roztahujou, nadruhou stranu jsou z materiálu, kterej snese menší teploty ????