Stránka 1 z 5

JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKON

Napsal: 25 lis 2005 16:23
od Smoothy
Na četné žádosti mnoha začínajících a mírně pokročilých tunerů si dovoluji otevřít toto vděčné téma.
Jednotlivé nápady prosím bodujete číslem ať se na ně dá dobře odkazovat.Neuvádějte banality,u kterých výrobce neslibuje navýšení výkonu.

1. Power booster a jiný elektrický pseudokompresor
Nehledě na naprosto nedostačující produkci vzduchu skrz nízké otáčky a nekompresorový charakter vrtulky hrozí též při jejím poškození vcucnutí do sání a destrukce motoru.Výkon snižuje zejména restrikcí sání,narušením lineárního proudění vzduchu a vysilováním baterie.

Napsal: 26 lis 2005 08:18
od tomoking
Montaz kitu primeho sani bez zajisteni privodu studeneho vzduchu ....... :wink:

Napsal: 26 lis 2005 12:44
od Čejda
Myslím že jako bod2. bych mohl napsat tzv Power kabely.

2.Power kabely

Otázku navýšení výkonu motoru který výrobce uvádí v rozmezí 8-12 PS.Podle mnoha lidi co se zabývají stavbou závodních motorů je to další kravina stejně jako u bodu jedna resp power boosteru.

Kabely budou jiste o něco lepší než seriové,ale rozhodně žádný výkon nepřidají a jsou to vyhozené peníze.

Napsal: 26 lis 2005 13:16
od tomoking
Jako Bod 3 : Magnetizery



http://www.magnetizer.cz/ a jine podobne "zazraky"
Obrázek

Napsal: 26 lis 2005 14:43
od Smoothy
tomoking píše:Jako Bod 3 : Magnetizery



http://www.magnetizer.cz/ a jine podobne "zazraky"
Obrázek
O tom jsem ani nikdy neslyšel...to je dobrá pecka :D
Ideální příklad do této rubriky :wink:
Jinak magnetová objímka se někdy narozdíl od tohoto případu účelně používá na cirkulaci oleje,kde vychytává kovové pylinky a partikule z oleje.

Napsal: 26 lis 2005 14:45
od Smoothy
Čejda píše:Myslím že jako bod2. bych mohl napsat tzv Power kabely.

2.Power kabely

Otázku navýšení výkonu motoru který výrobce uvádí v rozmezí 8-12 PS.Podle mnoha lidi co se zabývají stavbou závodních motorů je to další kravina stejně jako u bodu jedna resp power boosteru.

Kabely budou jiste o něco lepší než seriové,ale rozhodně žádný výkon nepřidají a jsou to vyhozené peníze.
Je to přesně tak,výkon nepřidají,ale díky často masivnějšímu provedení se hůř opotřebují a málokdy začnou třeba probíjet.

Napsal: 26 lis 2005 15:22
od tomoking
Smoothy píše:
tomoking píše:Jako Bod 3 : Magnetizery



http://www.magnetizer.cz/ a jine podobne "zazraky"
Obrázek
O tom jsem ani nikdy neslyšel...to je dobrá pecka :D
Ideální příklad do této rubriky :wink:
Jinak magnetová objímka se někdy narozdíl od tohoto případu účelně používá na cirkulaci oleje,kde vychytává kovové pylinky a partikule z oleje.

tento se da koupit v Polsku za ..... 70 kc :lol: ten prodavany u nas za 3900kc :lol:


http://photos.allegro.pl/photos/orygina ... 4/72444456

Napsal: 26 lis 2005 15:25
od Leňulka
uf tak o tom magnetizeru slysim poprve...zase sem o neco chytrejsi... 8)

dost dobre tema!!! musim souhlasit :wink:

Napsal: 26 lis 2005 15:40
od Beaver
4. instalace turba nebo kompresoru bez znalostí problematiky

Slibované navýšení výkonu je velice lákavé a protože to mechanicky vypadá velice jednoduše "plácnu turbo na svody", má mnoho lidí dojem, že to je nejsnadnější cesta jak zvýšit výkon auta. Opomíjené problémy jsou často hlavní příčinou destrukce motoru:
1. vysoká komprese atmosférického motoru, dojde k propálení pístů
2. vysoký plnící tlak, pokud nevylítají hadice, tak to samé co bod 1
3. špatná směs, ECU nepočítá s turbem, propálení pístů nebo to nepojede vůbec
4. nedostatečně dimenzovaný motor, zvýšená zátež zničí klikovku nebo prostě někde něco praskne
5. podceňování investic, protože pokud to má být dělané pořádně, bude to stát opravdu hodně a nestačí koupit nějaké turbo z vraku
6. atd. atd. atd.

Napsal: 26 lis 2005 15:51
od Leňulka
viz. Beaver...a taky to neni jen o montazi turba...auto se tomu musi nebo teda melo by prizpusobit cele...aby to bylo tak jak ma...rozebirat to asi nemusim...

Napsal: 26 lis 2005 19:08
od tomoking
5. zvedani plniciho tlaku u preplnovanych motoru bez znalostí problematiky

.... vetsinou dojde k propaleni pistu z duvodu provozu na prilis chudou smes, ktera ma mnohem vyssi teplotu spalovani

... takze vsechny jednoduche manual boost controllers jsou dobre jen pro mirne zvednuti tlaku
Obrázek

Napsal: 26 lis 2005 19:15
od Klasik
tomoking píše:4. zvedani plniciho tlaku u preplnovanych motoru bez znalostí problematiky

.... vetsinou dojde k propaleni pistu z duvodu provozu na prilis chudou smes, ktera ma mnohem vyssi teplotu spalovani

... takze vsechny jednoduche manual boost controllers jsou dobre jen pro mirne zvednuti tlaku
Obrázek
Jestli tomu dobře rozumim, tak se tohle řeší většía vstřikama ne?

Napsal: 26 lis 2005 19:24
od tomoking
Klasik píše:
tomoking píše:4. zvedani plniciho tlaku u preplnovanych motoru bez znalostí problematiky

.... vetsinou dojde k propaleni pistu z duvodu provozu na prilis chudou smes, ktera ma mnohem vyssi teplotu spalovani

... takze vsechny jednoduche manual boost controllers jsou dobre jen pro mirne zvednuti tlaku
Obrázek
Jestli tomu dobře rozumim, tak se tohle řeší většía vstřikama ne?
nekdy ano nekdy ne :) ... hlavne musis poladit ECU nebo pridat nejaky piggyback (pridavna rid.jednotka)

Napsal: 26 lis 2005 20:28
od Lobo
Klasik píše:
tomoking píše:4. zvedani plniciho tlaku u preplnovanych motoru bez znalostí problematiky

.... vetsinou dojde k propaleni pistu z duvodu provozu na prilis chudou smes, ktera ma mnohem vyssi teplotu spalovani

... takze vsechny jednoduche manual boost controllers jsou dobre jen pro mirne zvednuti tlaku
http://www.dawesdevices.com/hybrid.JPG
Jestli tomu dobře rozumim, tak se tohle řeší většía vstřikama ne?
nebo pridanim dalsiho vstriku..ale ta jednotka je zaklad...

Napsal: 26 lis 2005 20:59
od JonnY
tomoking píše:4. zvedani plniciho tlaku u preplnovanych motoru bez znalostí problematiky

.... vetsinou dojde k propaleni pistu z duvodu provozu na prilis chudou smes, ktera ma mnohem vyssi teplotu spalovani

... takze vsechny jednoduche manual boost controllers jsou dobre jen pro mirne zvednuti tlaku
... pripadne moze znicit turbo

Napsal: 26 lis 2005 21:02
od tomoking
JonnY píše:
tomoking píše:4. zvedani plniciho tlaku u preplnovanych motoru bez znalostí problematiky

.... vetsinou dojde k propaleni pistu z duvodu provozu na prilis chudou smes, ktera ma mnohem vyssi teplotu spalovani

... takze vsechny jednoduche manual boost controllers jsou dobre jen pro mirne zvednuti tlaku
... pripadne moze znicit turbo
turbo spis znicis .... manipulaci (tuzingem) wastegate :wink:

Napsal: 27 lis 2005 12:09
od Sagi
To Smoothy: Dobry tema,zas se neco priucim... 8) 8) 8)

Napsal: 27 lis 2005 14:38
od Beaver
tomoking: Přečísluj se na 5ku, 4ku mám já :D Ohledně toho zvedání tlaku to je ale přesný, u Mk.III je možný ho zdvojnásobit z 0.5 na 1 bar, u jinýho auta by to mohlo už znamenat problém s tragickými následky.

Napsal: 27 lis 2005 14:45
od Taboo
tomoking píše:... takze vsechny jednoduche manual boost controllers jsou dobre jen pro mirne zvednuti tlaku
Ja pouzivam $7.00 MBC s tlaky nad 30psi na sve 800HP+ GSX. Taktez Brent Rau na jeho 6i-sekundove Eclipsi, Sean Glazar na jeho 1150HP Eagle Talonu a mnoho jinych lidi s tlaky nad 40 psi. Mozna na tech MBCs neco bude...
tomoking píše:
Klasik píše:
tomoking píše:4. zvedani plniciho tlaku u preplnovanych motoru bez znalostí problematiky

.... vetsinou dojde k propaleni pistu z duvodu provozu na prilis chudou smes, ktera ma mnohem vyssi teplotu spalovani
Jestli tomu dobře rozumim, tak se tohle řeší většía vstřikama ne?
nekdy ano nekdy ne :) ... hlavne musis poladit ECU nebo pridat nejaky piggyback (pridavna rid.jednotka)
Neni pravda. U mnoha motoru se da zvednout preplnovaci tlak temer neomezene (pokud je na to ten motor pripraven po mechanicke strance - cimz myslim i vhodne turbo, intercooler, palivova soustava, etc.) - a to bez jakychkoliv zasahu do ECU a bez jakychkoliv piggy-backs. Clovek jen musi vedet jak... :wink:

Zda se, ze hodne lidi si neuvedomuje, ze tlak turba sam o sobe moc neznamena. 15 psi na T25 turbu je "trochu" neco jineho, nez 15 psi na T76 turbu.

Napsal: 27 lis 2005 15:02
od Beaver
Taboo píše:Zda se, ze hodne lidi si neuvedomuje, ze tlak turba sam o sobe moc neznamena. 15 psi na T25 turbu je "trochu" neco jineho, nez 15 psi na T76 turbu.
You're right, akorát tady šlo spíš o to, že 15 psi na Supře je "trochu" něco jiného než pokusit se naládovat 15 psi do motoru Škoda Favorit 1.3 8v. Jak sis jistě všimnul, tak se tu množí lidi, co pokládají dodatečné přeplňování NA motoru za naprosto bezproblémové, protože přece jen stačí namontovat turbo nebo kompresor a je to "hotový".

Napsal: 27 lis 2005 15:53
od Taboo
Beaver píše:
Taboo píše:Zda se, ze hodne lidi si neuvedomuje, ze tlak turba sam o sobe moc neznamena. 15 psi na T25 turbu je "trochu" neco jineho, nez 15 psi na T76 turbu.
You're right, akorát tady šlo spíš o to, že 15 psi na Supře je "trochu" něco jiného než pokusit se naládovat 15 psi do motoru Škoda Favorit 1.3 8v
Opet, tlak turba sam o sobe s tim nema vubec nic spolecneho. Tovarni motor Supry se muze rozsypat na kusy i jen pri 5 psi, zatimco tovarni motor te Skody 1.3 pri tom samem tlaku nemusi mit absolutne zadne problemy.

Napsal: 27 lis 2005 17:04
od Michell
Taboo píše:
Zda se, ze hodne lidi si neuvedomuje, ze tlak turba sam o sobe moc neznamena. 15 psi na T25 turbu je "trochu" neco jineho, nez 15 psi na T76 turbu.
Mohl by si to prosim neak bliz vysvetlit? Neak mi unika podstata.

15 psi na malem turbu a 15 psi na velkem turbu by preci mely byt naprosto totozne hodnoty. Lisit by se mel jen pocet otacek ve kterych dane turbo toho tlaku dosahne....?

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Napsal: 27 lis 2005 17:17
od semysak
no ono taky zalezi kolik vzduchu turbo ''prepravuje'' do motoru pri danym tlaku

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Napsal: 27 lis 2005 23:29
od Michell
Hm tak to bude vono...

Mel sem zato, ze vystup z turba je pokazdy stejnej... Jinymy slovy: vetsi turbo = vetsi tlak. Nikoliv vetsi turbo = vice vzduchu pri stejnem tlaku.

Ale i tak mi to prijde jako kravina... Velikost spalovaci komory je stejna, takze pokud tam jde vic vzduchu, musi se zvetsovat i tlak...

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Napsal: 27 lis 2005 23:37
od Vecernicek
Tlak je snad při otevřeným ventilu všude stejnej (po ustálení). Větší turbo má v sobě více namačkanýho vzduchu a tím asi dokáže naládovat větší objem motoru při menší ztrátě tlaku po otevření ventilu....
Sakra to je zamotaný, a není to jedno?

Napsal: 28 lis 2005 08:55
od Taboo
Michell píše:
Taboo píše:
Zda se, ze hodne lidi si neuvedomuje, ze tlak turba sam o sobe moc neznamena. 15 psi na T25 turbu je "trochu" neco jineho, nez 15 psi na T76 turbu.
Mohl by si to prosim neak bliz vysvetlit? Neak mi unika podstata.

15 psi na malem turbu a 15 psi na velkem turbu by preci mely byt naprosto totozne hodnoty. Lisit by se mel jen pocet otacek ve kterych dane turbo toho tlaku dosahne....?
Dve turba rozdilnych proporci a charakteristics tlaci pri stejnem tlaku rozdilny objem vzduchu. To ale neznamena, ze do valcu clovek tlaci jen ten samotny tlak anebo jen ten samotny objem vzduchu (anebo ze danemu tlaku vzdy odpovida stejny objem), ale "mass" (cesky "masa" ? :? ) vzduchu.
"Mass" (kg) = "Density" (cesky "hustota" ? :? ) (kg/m3) x "volume" (cesky "objem" anebo "mnozstvi" ? :? ) (m3).
"Density" neni samozrejme ovlivnena jen tlakem, ale taky teplotou. I presto, ze dve rozdilne turba dodavaji vzduch pri tom samem tlaku, tak ho taky dodavaji i pri rozdilne teplote a pri rozdilnem mnozstvi. "Boost" je pote - velice laicky, ale dobre receno - jen tlak vzduchu, ktery se nedostane do valcu. Proto je treba zcela bezne videt pokles tlaku vztupniho vzduchu po upravach, ktere delaji motor vice efektivni (napriklad "head porting" anebo odstraneni restrikci sani anebo vyfuku) zatimco vykon motoru se nezmeni (a da se pote zvysit zvednutim tlaku na jeho puvodni uroven + dodatecnym mnozstvim paliva). Jak je teda mozne znicit motor Supry i pri nizkem vztupnim tlaku? Velkym objemem vzduchu, ktery nasoben tlakem tvori "mass" vzduchu, ktera je smisena s patricnou "mass" paliva a tvori "mass" smesi, jejiz chemicka energie je pote prevedena na tepelnou a mechanickou (kterou ten motor nemusi vydrzet). Naopak zase, nizsi objem vzduchu nasoben vyssim tlakem turba, muze tvorit mensi "mass", ktera muze mit za nasledek nizsi mnozstvi mechanicke energie, kterou ten motor nemusi mit zadne problemy vydrzet. Po strukturalni strance je tomu motoru uplne jedno, odkud ta mechanicka energie prisla, ale zalezi mu jen na jejim mnozstvi. Jestli nejakych 200HP prijde z velkeho turba s nizkym tlakem, maleho turba s vysokym tlakem anebo 200HP shot of nitrous (samozrejme, to vse po smichani s patricnym mnozstvim paliva), tomu motoru to je jedno. Budto tech dodatecnych 200HP vydrzi, anebo ne.
:wink:

Napsal: 28 lis 2005 15:17
od bob ash
Taboo píše: Dve turba rozdilnych proporci a charakteristics tlaci pri stejnem tlaku rozdilny objem vzduchu. To ale neznamena, ze do valcu clovek tlaci jen ten samotny tlak anebo jen ten samotny objem vzduchu (anebo ze danemu tlaku vzdy odpovida stejny objem), ale "mass" (cesky "masa" ? :? ) vzduchu.
"Mass" (kg) = "Density" (cesky "hustota" ? :? ) (kg/m3) x "volume" (cesky "objem" anebo "mnozstvi" ? :? ) (m3).
"Density" neni samozrejme ovlivnena jen tlakem, ale taky teplotou. I presto, ze dve rozdilne turba dodavaji vzduch pri tom samem tlaku, tak ho taky dodavaji i pri rozdilne teplote a pri rozdilnem mnozstvi. "Boost" je pote - velice laicky, ale dobre receno - jen tlak vzduchu, ktery se nedostane do valcu. Proto je treba zcela bezne videt pokles tlaku vztupniho vzduchu po upravach, ktere delaji motor vice efektivni (napriklad "head porting" anebo odstraneni restrikci sani anebo vyfuku) zatimco vykon motoru se nezmeni (a da se pote zvysit zvednutim tlaku na jeho puvodni uroven + dodatecnym mnozstvim paliva). Jak je teda mozne znicit motor Supry i pri nizkem vztupnim tlaku? Velkym objemem vzduchu, ktery nasoben tlakem tvori "mass" vzduchu, ktera je smisena s patricnou "mass" paliva a tvori "mass" smesi, jejiz chemicka energie je pote prevedena na tepelnou a mechanickou (kterou ten motor nemusi vydrzet). Naopak zase, nizsi objem vzduchu nasoben vyssim tlakem turba, muze tvorit mensi "mass", ktera muze mit za nasledek nizsi mnozstvi mechanicke energie, kterou ten motor nemusi mit zadne problemy vydrzet. Po strukturalni strance je tomu motoru uplne jedno, odkud ta mechanicka energie prisla, ale zalezi mu jen na jejim mnozstvi. Jestli nejakych 200HP prijde z velkeho turba s nizkym tlakem, maleho turba s vysokym tlakem anebo 200HP shot of nitrous (samozrejme, to vse po smichani s patricnym mnozstvim paliva), tomu motoru to je jedno. Budto tech dodatecnych 200HP vydrzi, anebo ne.
:wink:
Dobrý vysvětlení, jen překladatelskej dodatek:
mass=hmotnost
density=hustota
volume=objem

Napsal: 28 lis 2005 15:34
od Taboo
bob ash píše: Dobrý vysvětlení, jen překladatelskej dodatek:
mass=hmotnost
density=hustota
volume=objem
Dekuji 8) . Moje slovni zasoba je po technicke strance velice limitovana :lol: ... Ja jsem nevedel, jestli muzu prelozit "mass" v tomto pripade jako "hmotnost" (weight), protoze my chapeme mass a weight trochu rozdilne. :D

Napsal: 28 lis 2005 17:12
od blázen
motoru je sice jedno ale nesmíme zapomínat na to při jakých otáčkch motoru nám dokáže ono množství vzduchu turbo dopravit,.. jaký náběh samotné turbo má..

Napsal: 28 lis 2005 18:33
od Taboo
blázen píše:motoru je sice jedno ale nesmíme zapomínat na to při jakých otáčkch motoru nám dokáže ono množství vzduchu turbo dopravit,.. jaký náběh samotné turbo má..
Turbo neni zavisle na otackach motoru.