Stránka 1 z 1
Jak zapojit ukazatle teploty a tlaku oleje?
Napsal: 02 pro 2005 15:37
od fakie vw
Ahoj!! Mám malá problema

Jak mám zapojit ukazatele teploty a tlaku oleje a co k tomu potřebuj a co všechno musím překopat? Díky za odpověd
Napsal: 02 pro 2005 16:23
od honza 2.0 16v
potrebujes diru nekde na bloku motru kde je olejovej kana , pak T rozbocovac, do kteryho napichas cidlo tlaku a teploty, z nich vytahnes kabel , kamos to resil tak ze dal budik klasickej na vodu , i cidlo, a do t rozbocovace prived hadici k mechanickymu budiku na tlak oleje
Jak zapojit tlak a teplotu oleje?
Napsal: 06 pro 2005 14:05
od fakie vw
Tak to je dobrá rada dík, akorát mě napadlo jestli to čidlo vody vydrží takovou teplotu jakou ma ten olej?

A stím tlakem oleje by možná šlo zaměnit ho s čidlem mazání. Když uvidím tlak oleje tak nepotřebuju tu červenoi kontrolku

Ale to čidlo tlaku bych radši elektonické. Nevíš kde ho sehnat nebo jak nahradit? Dík za odpo.
Re: Jak zapojit tlak a teplotu oleje?
Napsal: 06 pro 2005 18:17
od Beaver
fakie vw píše:Tak to je dobrá rada dík, akorát mě napadlo jestli to čidlo vody vydrží takovou teplotu jakou ma ten olej?

A stím tlakem oleje by možná šlo zaměnit ho s čidlem mazání. Když uvidím tlak oleje tak nepotřebuju tu červenoi kontrolku

Ale to čidlo tlaku bych radši elektonické. Nevíš kde ho sehnat nebo jak nahradit? Dík za odpo.
To tvoje "čidlo mazání" není snímač, ale spínač, což je rozdíl. To co tam je, to má za úkol jen rozsvítit kontrolku (zapnuto/vypnuto), kdežto to co potřebuje ten budík je snímač, který umí dávat postupně různé úrovně napětí podle tlaku. Takže použít to nemůžeš. Mechanickej budík na tlak by ti nezbylo než napojit fyzicky na olejovej okruh, ale to sem snad ani nikdy neviděl, že by byl mechanickej měřák tlaku oleje.
Pro každej měřák vždycky musíš použít odpovídající čidlo, aby ti to správně měřilo, na to nezapomínej.
Jak namontovat tlak a teplotu oleje?
Napsal: 08 pro 2005 11:37
od fakie vw
To máš pravdu. Si mě špatně pochopil. Ja myslel,že když místo čidla mazání dám čidlo na ten budík tak,že nebudu potřebovat tu kontrolku, protože motor ma i při volnoběhu nějaký tlak oleje a pokud bude budík ukazovat momentální tlak,tak aspon vím,že je vše ok. Ta kontrolka funguje i při minimalním tlaku (př. starší motor) a když uvidím přesný tlak,že najednou nějak blbne tak můžu třeba něčemu ještě zabránit

Napsal: 08 pro 2005 14:48
od futura
Kontrolku bych v zadnym pripade nevyrazoval, dokonce bych rekl, ze jeji zvyrazneni by bylo zadouci, i kdyz ma clovek budik. Pokud jedes a zvlast ostrejc, mas jiny starosti, nez sledovat rucicku tlaku, rozsviceni kontrolky chytis i v tomhle pripade periferne a muzes zareagovat driv.
Napsal: 08 pro 2005 17:28
od Beaver
futura píše:Kontrolku bych v zadnym pripade nevyrazoval, dokonce bych rekl, ze jeji zvyrazneni by bylo zadouci, i kdyz ma clovek budik. Pokud jedes a zvlast ostrejc, mas jiny starosti, nez sledovat rucicku tlaku, rozsviceni kontrolky chytis i v tomhle pripade periferne a muzes zareagovat driv.
No vidíš a zrovna Supra kontrolku mazání vůbec nemá, v palubce je pouze tlakoměr.
Napsal: 09 pro 2005 07:50
od futura
No asi si je vyrobce tak jistej, ze k zadny poruse nemuze dojit, ale taky to muze bejt neco takovyho, jako ze u nekterejch aut chybi ukazatel teploty a je tam jen kontrolka prehrati.
Kazdopadne z vlastni zkusenosti vim, ze kdyz mi pri kloboukovy jizde prdla olejova hadice, tak prvni, co me prastilo do voci byla kontrolka a ne budik, vypnul jsem to jeste driv, nez zacly chrastit hydrostely. A to na budik cumim dost casto.
Re: Jak zapojit ukazatle teploty a tlaku oleje?
Napsal: 09 pro 2005 07:55
od semysak
beaver: mechanickej budik tlaku oleje ma treba kamos v palubce na mercedesu tusim ze se tomu rikalo zralok, tedka ma nejakej novejsi a ma tam taky mechanickej, proste dozadu mu de trubicka s tlakovim olejem, je to na 100% protoze mi to ukazoval vymontovany
Napsal: 09 pro 2005 10:10
od Martin_534
futura píše:Kontrolku bych v zadnym pripade nevyrazoval, dokonce bych rekl, ze jeji zvyrazneni by bylo zadouci, i kdyz ma clovek budik. Pokud jedes a zvlast ostrejc, mas jiny starosti, nez sledovat rucicku tlaku, rozsviceni kontrolky chytis i v tomhle pripade periferne a muzes zareagovat driv.
když se ti při ostrý jízdě rozsvítí kontrolka mazání, tak už nemá cenu reagovat, protože ti půlka motoru stejně odejde, naopak je dobrý reagovat, když vidíš, že ti de tlak oleje dolu, protože jinak tam máš budík jenom pro parádu

Re: Jak zapojit ukazatle teploty a tlaku oleje?
Napsal: 09 pro 2005 15:03
od Beaver
semysak píše:beaver: mechanickej budik tlaku oleje ma treba kamos v palubce na mercedesu tusim ze se tomu rikalo zralok, tedka ma nejakej novejsi a ma tam taky mechanickej, proste dozadu mu de trubicka s tlakovim olejem, je to na 100% protoze mi to ukazoval vymontovany
Supra má všechno na elektriku, tlakoměr oleje má el. snímač, stejně tak i měřák tlaku/podtlaku v sání, dokonce i ekonoměr co funguje na podtlak má do kabiny tažený akorát dráty a čidlo je v motorvým prostoru. Jediná mechanická věc co jde do kabiny je pedál plynu a náhon tachometru.
A jak psal Martin, když se rozsvítí kontrolka poklesu tlaku, je většinou už někde něco přidřený. Pokud začně podezřele klesat tlak na budíku, má člověk čas reagovat. Tlak oleje v autě ostatně sleduju častejc než rychlost.
futura: Ohledně teploty mám naopak oboje, jak teploměr, tak i červenou kontrolku a navíc ještě bzučák, co začně pištět když se to přehřívá. Takže bych řekl, že soudruzi z Japonské lidově demokratické socialistické republiky v tomhle ohledu nic nepodcenili a varovný systémy mají dostatečně propracovaný. Ten bzučák dokonce zahvízdá když bere ABS.
Napsal: 12 pro 2005 08:02
od futura
Beaver-sakra to je ale vymakany, kolik stupnu ma olej pri normalni jizde a pri kolika to zacina varovat pred prehratim?
Napsal: 12 pro 2005 17:28
od Beaver
futura píše:Beaver-sakra to je ale vymakany, kolik stupnu ma olej pri normalni jizde a pri kolika to zacina varovat pred prehratim?
Eeee, špatně pochopeno, ty teploty a varování jsou na vodu, na olej mám pouze ten tlakoměr

Ale abys měl radost, tak jsem koukal, že Japonský verze trojkové Supry (JZA-70) mají extra navíc i tu kontrolku na olej (samozřejmě ten tlakoměr mají taky).
Napsal: 13 pro 2005 07:30
od futura
Jo dobry, ale muzes mi rict, kolik mas teplotu oleje pri normalni jizde a pri vetsim zatizeni? Abych mel nejaky porovnani.
Napsal: 13 pro 2005 16:40
od Beaver
futura píše:Jo dobry, ale muzes mi rict, kolik mas teplotu oleje pri normalni jizde a pri vetsim zatizeni? Abych mel nejaky porovnani.
Nevím, protože jak jsem ti psal, teploměr oleje nemám

Díky olejovýmu chladiči mám zřejmě i při zatížení teplotu oleje celkem stabilní, soudě alespoň podle toho, že tlak zůstává stejnej. Ten teploměr si ale budu muset pořídit, taky by mě to zajímalo.
Napsal: 14 pro 2005 09:36
od futura
Koukej si ten budik poridit, fakt by me zrovna u tvyho auta ta teplota v ruznejch rezimech dost zajimala. Jak velkej mas chladic oleje, ma termostat v okruhu, nevis, jakej je aspon priblizne vnitrni prumer hadic?
Napsal: 14 pro 2005 18:51
od Beaver
futura píše:Koukej si ten budik poridit, fakt by me zrovna u tvyho auta ta teplota v ruznejch rezimech dost zajimala. Jak velkej mas chladic oleje, ma termostat v okruhu, nevis, jakej je aspon priblizne vnitrni prumer hadic?
Olejovej chladič mám takovej relativně malej, někdy ti ho můžu vyfotit, pokud se tam dostanu a bude to aspoň trochu vidět. Termostat tam není, je to natvrdo zapojený do okruhu, hadice nevím, ale když uvážím, že k BOV mi jde hadice o průměru 1/2", tak olejový hadice při srovnání by woko určitě nebudou větší jak 1/4" nebo nějak podobně. Ten termostat v tom okruhu není u mně celkem potřeba, turbo se chladí sice i vodou, ale olej se v něm ohřívá taky pěkně a termostat by byl zbytečná restrikce v okruhu.