Stránka 1 z 1
Alfa Romeo 75 twinturbo
Napsal: 09 pro 2005 20:04
od Krosmen
Tak jelikož thema je na nějakou dobu u ledu,udělám ji komplet...
Takže ale abych šel rovnou k věci mám dvě alfy romeo 75 s motorem 2.0 TDs tudíž nafta...Jelikož mám vše dvakrát přemejšlim o takovym experimentu a to zabudovat dvě totožný turba KKK 16.Vejfukový svody sou 4-2-1 Turbo.3ly by 4-2Turba vedle sebe.TZN dva válce na jedno turbo místo jednoho na čtyři...Nebo je spíš zapojit seriově???Nebo koncepce paraelně????
Napsal: 09 pro 2005 22:39
od Fazeey
tak to je téma přímo pro Marcose

tušim že nejdřiv je tam měl že jedno turbo tlačilo do 2 válců a pak to překopal na sekvenci.. v Peugeotu 605 TD
Napsal: 10 pro 2005 06:19
od Marcos
No, ty dve turba dat na ctyrvalec samozrejme pujde, ale je to celkem neobvykle. Pocitej s tim, ze kdyz je zapojis paralelne, takze dva valce na turbo, tak ty turba budou zabirat pozdeji nez by u nich bylo obvykle. I kdyz vlastne jsou puvodne z dieselu, a ty turba maji mensi A/R oproti turbum z benzinovych motoru obdobneho objemu, tak by to nemuselo byt az tak strasne s pozdnim nabehem, ale zase brzy budou na limitu. V kazdem pripade bych je nedaval zapojene do serie, tak jak je videt u nejnovejsich dieselu od BMW nebo Opel, tam je to trosku o necem jinem. Ja osobne pokud bych chtel si takhle "hrat", uvazoval bych nad kombinaci kompresoru napr. z MB CLK a "vetsiho" turba nez jsi mel puvodni. Zapojit je vzajemne do serie, kompresor od nizkych otacek a turbo az vys aby zabiralo. Ale chtelo by to spravne navrhnout dle pozadovanych parametru motoru, a to by mel udelat nekdo, kdo tomu vazne rozumi, takze napr. Taboo...

Tusim Lancie Delty S4 kdysi v rally ve sk. B mely takoveto preplnovani, kombinaci kompresoru a turba. Nebo dve turba na ctyrvalci taky tusim Lancie, ten motor mel oznaceni "triflux". Pokud do toho skocis, budes muset resit mazani obou turb. Ja to risknul, neco malo propocital a jen rozdvojil puvodni privod, a je to ok. Uz pul roku s tim jezdim a v pohode, kdyz tedy nepocitam jedno turbo k.o., ale jsem to nak prefouknul a osicka se mi ukroutila...

Ale bez toho to asi nejde, co si sam nezkazim, to se nenaucim...

Napsal: 10 pro 2005 06:37
od Marcos
Jeste jsem chtel dodat, at pocitas s tim, ze vetsina lidi znalych veci ti stejne rekne, ze je zbytecne takhle slozite laborovat, a ze nejlepsi je jedno turbo spravne navrzene. Napr. lidi co maj Toy Supry vedi, proc z twin turba podstupuji prestavby na single...

Re: twinturbo
Napsal: 10 pro 2005 08:28
od honza 2.0 16v
twin /nebo bi (nevim jak to nazvat..) turbo melo i seicento od novitecu
http://novitec.net/com/projektgal0.htm
Re: twinturbo
Napsal: 10 pro 2005 10:52
od MarauderZ28
já sem nepochopil zda ty dvě turba chceš dávat na tu Alfu nebo tu Lancii, každopádně cpát naftový turba na benzín to je divný ne, měli by se lišit geometrií, pokud na Alfu tak sem zas nikdy neviděl kompresor na naftovým motoru teda ..
Napsal: 10 pro 2005 16:16
od Beaver
Marcos píše:Jeste jsem chtel dodat, at pocitas s tim, ze vetsina lidi znalych veci ti stejne rekne, ze je zbytecne takhle slozite laborovat, a ze nejlepsi je jedno turbo spravne navrzene. Napr. lidi co maj Toy Supry vedi, proc z twin turba podstupuji prestavby na single...

Protože ty dvě malý mají limity, u aplikací kolem 1000 HP se někteří upravci zase vracejí ke dvěma turbíčkům, ale podstatně větším. Je ovšem pravda, že jedno správně zvolený turbo je lepší než dvě nevhodný, navíc u toho 4válce možná ze dvou válců nebude dostatek energie na to, aby to turbo bylo adekvátně využitý.
Napsal: 11 pro 2005 23:12
od Krosmen
Jelikož alfá má řešenej motor jako stavebnici o možnostech kombinace...Každej válec má svoji hlavy a ventilový výko...Svody sou ze dvou dílů,na každý hlavě je vývod na tlakovej volej....
Nakonec bude řešení zcela jiný,turbo jedno,zvýšenej tlak a dva IC......
jinak ty turba sou identický a sou z toho motoru.....Mám dva motory....respektive dvě auta,jednu schnilotinu a druhou vyplaveninu s bezkorozní karoserií...Teď už je to jen jedno auto s funkčnim motorem a perfektní karoserií.....