Stránka 1 z 1

Jak na chip tuning???

Napsal: 19 pro 2005 20:15
od Stiglerb
Ahoj všichni!Mám mazda mx3 r.v.92 1,6 16-ti ventil.(66kW). Mám otevřené výfuky a sání,lehčí setrvačník a ještě chci drobátko snížit hlavu.Myslím že by pak bylo dobré si trochu pohrát z načasováním a bohatostí směsi.Moc se v tom nevyznám tak bych potřeboval poradit jak vytvořit rozhraní mezi jednotkou a počítačem. A taky nějaký vhodný software. Najde se tady takový machr?

Re: Jak na chip tuning???

Napsal: 19 pro 2005 20:37
od Lobo
Kolik do toho chces investovat?
myslis ze se ty vrazeny penize napriklad do piggybacks nebo standalone ecu vyplatej?

Napsal: 19 pro 2005 21:13
od Beaver
Lobo, on chce vrat přímo do ECU, takže otázka spíš měla být:

"Máš už nachystanej náhradní motor ?"

Re: Jak na chip tuning???

Napsal: 19 pro 2005 22:05
od semysak
obavam se, ze s tema brutalnima upravama co na tom motoru jsou se bez haltechu nehneme z mista

Napsal: 20 pro 2005 16:23
od Stiglerb
:? Já ted nemám ponětí o těch cizích slovech ani o cenách co mě to bude stát. Asi bych potřeboval pořádně zasvětit. Myslel sem že si udělám nějaký pamětový modul a ten pak nějak propojím mezi autem a počítačem a pomocí nějakého programu si budu moci nastavovat nějaké hodnoty.ím že je to moc zjednodušené ale nějak to musí jít nebo ne? jo jinak mám ještě jeden motor a dík za všechny rady a informace. :zapomel:

Re: Jak na chip tuning???

Napsal: 20 pro 2005 19:40
od semysak
si delam kozy, myslimsi ze ridici jednotku jinou nepotrebujes, rj by se stim mela po case vyporadat sama, zkus vyhledavani, najdi tema vse k upravam motoru..... ma to asi 30 stranek

Re: Jak na chip tuning???

Napsal: 21 pro 2005 16:16
od Lobo
pokud vim tak mx3, ma uz learn-ecu, je jasny ze ma urcity limitace, ale myslim ze s temahle upravama co tam mas, se vyporada v klidu...

Naco to konkretne potrebujes?Pokud jen nacasovani a bohatost smesi tak je to zbytecnost...

Re: Jak na chip tuning???

Napsal: 21 pro 2005 18:41
od Stiglerb
No časem by sem se chtěl naučit pracovat s mozkem motoru.Zatím jen opravuju auta známím a přátelům ale většinou sou to bouračky.Teď sem začal dělat úpravy na mém motoru a moc mě taková práce baví,tak sem se chtěl zaměřit na datovou část motoru a pořádně se to naučit.Pomůže někdo?

bitpower

Napsal: 30 pro 2005 22:20
od autosamolepky.cz
hodne dobra na chipovani je firma Bit Power ale jsou o neco drazsi nez ostatni 8)

Napsal: 30 pro 2005 23:16
od MarauderZ28
tenhle motor nemá vůbec smysl chipovat, nebo jakkoli upravovat, veškerý úpravy budou stát šílenou řepu s téměř neznatelným výsledkem, motory Mazda znám od 1,6 po 2,5V6 a jejich úpravy jsou značně omezený - nejlevněji Tě vyjde narvat tam jeden z jejich V6 motorů ať už 1,8 V6 - ta se bude asi špatně shánět tak bych doporučil buď 2,0 V6 (323F nebo Xedos 6) a nejlíp 2,5 V6 - tu seženeš no problem (Xedos 6,9, 626 nebo Probe) a vejde se to tam je to vyzkoušený ...

Napsal: 03 led 2006 01:13
od CharlitoCZ
MarauderZ28 píše:tenhle motor nemá vůbec smysl chipovat, nebo jakkoli upravovat, veškerý úpravy budou stát šílenou řepu s téměř neznatelným výsledkem, motory Mazda znám od 1,6 po 2,5V6 a jejich úpravy jsou značně omezený - nejlevněji Tě vyjde narvat tam jeden z jejich V6 motorů ať už 1,8 V6 - ta se bude asi špatně shánět tak bych doporučil buď 2,0 V6 (323F nebo Xedos 6) a nejlíp 2,5 V6 - tu seženeš no problem (Xedos 6,9, 626 nebo Probe) a vejde se to tam je to vyzkoušený ...
tak tyhle řeči už začínám nenávidět.. proč by si nemohl prostě upravit 1,6? Třeba z jakýhokoliv důvodu nechce 2,5litr... ať už finančně, nebo mu je prostě větší obsah nesympatickej, dyť je to jedno...
už to tu je docela zaběhlé... někdo chce čip, nene, je vůl, musí koupit větší motor... jenže když se pak ptá na silnější motor, tak je vůl že ho levnějc vyjde silnější auto... proč nenechat člověka upravovat to co má, nemusí jít jen o to, aby to měl nejrychlejší, nebo nejsilnější, ale třeba mu jde o ten fun si něco SÁM vyladit...

já třeba taky přešel po docela dlouhym utvrzování v tom, že jsem vůl do silnějšího auta, ale Stiglerb-a chápu, baví ho to, tak mu nekažte radost.
Držim palce ať už se rozhodneš jak chceš 8)

Napsal: 03 led 2006 09:05
od Lu82
no a co motor z Mazdy 323 GTR 1.8 T 16V DOHC - ten se da upravovat malo a neznatelně? To ja si nemyslim, znam borce co ma tento motor vylazenej k 260PS s puvodnich 180PS

Napsal: 03 led 2006 23:52
od CharlitoCZ
Lu82 píše:no a co motor z Mazdy 323 GTR 1.8 T 16V DOHC - ten se da upravovat malo a neznatelně? To ja si nemyslim, znam borce co ma tento motor vylazenej k 260PS s puvodnich 180PS
s jakou životností?...

Napsal: 04 led 2006 09:43
od suskyin
Lu82 píše:no a co motor z Mazdy 323 GTR 1.8 T 16V DOHC - ten se da upravovat malo a neznatelně? To ja si nemyslim, znam borce co ma tento motor vylazenej k 260PS s puvodnich 180PS
Ale ukaz me kolik aut s timto motorem u nas jezdi... :D
a tech 260PS proc ne ale utechto aut uz bylo vsechno celkem dost nasponovany i na tech 180PS mno tak nevim....

Napsal: 04 led 2006 12:50
od Lobo
CharlitoCZ píše:
Lu82 píše:no a co motor z Mazdy 323 GTR 1.8 T 16V DOHC - ten se da upravovat malo a neznatelně? To ja si nemyslim, znam borce co ma tento motor vylazenej k 260PS s puvodnich 180PS
s jakou životností?...
rozhodne vetsi nez vetsina aut v serii..
tyhle motory vydrzi kolem 450ps bez vetsich uprav a skoro se seriovymi "internals"..Za coz mluvi i jejich bohata rally historie :wink:

Re: Jak na chip tuning???

Napsal: 04 led 2006 12:56
od honza 2.0 16v
hlavne GTR je turbo a my se tu bavime o atmosfere 1.6ce....

Napsal: 04 led 2006 12:58
od Lobo
suskyin píše:
Lu82 píše:no a co motor z Mazdy 323 GTR 1.8 T 16V DOHC - ten se da upravovat malo a neznatelně? To ja si nemyslim, znam borce co ma tento motor vylazenej k 260PS s puvodnich 180PS
Ale ukaz me kolik aut s timto motorem u nas jezdi... :D
a tech 260PS proc ne ale utechto aut uz bylo vsechno celkem dost nasponovany i na tech 180PS mno tak nevim....
ja vim minimalne o dvou. Jedno ma/mela aspekta plzen a druhy znamej, kterej to ovsem prodal za 6t€ do rakouska... oboje s vykonem pres 260ps..

koukam ze mas v podpisu taky turbinu, skoda jen ze gtx, ty maji limitace v "serii" jen kolem 220ps. A kdyz se podivas na zahranicni weby tak zjistis ze i tohle je dost smesna hodnota :lol:

Re: Jak na chip tuning???

Napsal: 04 led 2006 12:59
od Lobo
honza 2.0 16v píše:hlavne GTR je turbo a my se tu bavime o atmosfere 1.6ce....

ale je tu navrh na swap prave z GTR...

Napsal: 04 led 2006 13:42
od GeRoX
Lobo píše:
suskyin píše:
Lu82 píše:no a co motor z Mazdy 323 GTR 1.8 T 16V DOHC - ten se da upravovat malo a neznatelně? To ja si nemyslim, znam borce co ma tento motor vylazenej k 260PS s puvodnich 180PS
Ale ukaz me kolik aut s timto motorem u nas jezdi... :D
a tech 260PS proc ne ale utechto aut uz bylo vsechno celkem dost nasponovany i na tech 180PS mno tak nevim....
ja vim minimalne o dvou. Jedno ma/mela aspekta plzen a druhy znamej, kterej to ovsem prodal za 6t€ do rakouska... oboje s vykonem pres 260ps..

koukam ze mas v podpisu taky turbinu, skoda jen ze gtx, ty maji limitace v "serii" jen kolem 220ps. A kdyz se podivas na zahranicni weby tak zjistis ze i tohle je dost smesna hodnota :lol:
ja obcas ridim jedno GTR-o...vykon meren nebyl..ale odhad by mohl byt nekde kolem 250 psů...300 z toho lze vytahnou jen vyfukem a sanim...dal uzu je treba vetsich investic...

Napsal: 04 led 2006 14:26
od suskyin
:hmm: hadat se nebudu asi tady mate vic zkusenosti :wink:
kazdopadne vim co dela spojka a prevodovka na GTX temer pri seriovejch parametrech. A brzdy ani nemluve. Tak nevim,docela si takove auto s 260PS nedokazu predstavit jinak jako seriovku vyuzivat naplno :oops:

Napsal: 04 led 2006 14:37
od GeRoX
to je tim ze mezi GTX a GTR je krapet vetsi rozdil nez to jedno pismenko...jinak spojka obcas klouze ale vzhledem k tomu ze na GTR-u odchazi hlavne prevodovka ani moc nevadi...

Napsal: 04 led 2006 18:08
od Lobo
GeRoX píše:
ja obcas ridim jedno GTR-o...vykon meren nebyl..ale odhad by mohl byt nekde kolem 250 psů...300 z toho lze vytahnou jen vyfukem a sanim...dal uzu je treba vetsich investic...
proc mi neco rika ze vim o koho jde.. :D

Re: Jak na chip tuning???

Napsal: 05 led 2006 17:59
od Stiglerb
Jo Charlito na to kápl.Koupit silnější motor je ten nejjednoduší způsob jak zdvyhnout výkon ale neměl bych z toho takovou radost jako když si pohraju s prckem jako je 1,6 a sám si vyzkouším k čemu jaká úprava je jaký to má na co vliv atd.Ještě když mám tyhle motory dva tak můžu trošku experimentovat a poučit se z případných chyb.Věřím že až budu mít něco silnějšího tak motoru zase nedám pokoj a díky zkušenosti z 1,6-ky ho možná nezničím.Přesto děkuju za všechny názory protože o to tady de.

Re: Jak na chip tuning???

Napsal: 05 led 2006 22:17
od Beaver
Stiglerb píše:Jo Charlito na to kápl.Koupit silnější motor je ten nejjednoduší způsob jak zdvyhnout výkon ale neměl bych z toho takovou radost jako když si pohraju s prckem jako je 1,6 a sám si vyzkouším k čemu jaká úprava je jaký to má na co vliv atd.Ještě když mám tyhle motory dva tak můžu trošku experimentovat a poučit se z případných chyb.Věřím že až budu mít něco silnějšího tak motoru zase nedám pokoj a díky zkušenosti z 1,6-ky ho možná nezničím.Přesto děkuju za všechny názory protože o to tady de.
Chyba je v tom, že na té 1.6 právě ty úpravy tak moc nepocítíš a u některých dokonce ani nepoznáš změnu. Navíc to bude stát nemalou sumu, takže ve výsledku člověk smutně kouká, že je bez peněz a výkon je skoro ten samej co na začátku. S tímhle aspektem proto počítej jako s nutným zlem.

Napsal: 06 led 2006 10:01
od BlackHole
BTW, pokud se mohu vrátit k původnímu tématu :wink: , já do těchhle věcí chvíli dělám. Sem tam někomu přečtu ECU, když si chce koupit auto z bazaru (potom už ho většinou nechce a nedivil bych se, kdyby bazarzmrdi měli v kanclu moji fotku s nápisem DEAD OR ALIVE :lol: ), sem tam někomu sjedu diagnostiku, přidám další klíč s imobilizérem (např. ve Škodofce za to chtějí strašný prachy) a sem tam dělám kouzla. Ale s tím co vím bych si netroufnul upravovat mapy. Celý to je tak komplexní, že když rozhodíš jeden parametr a správně neodhadneš ty další, tak jseš úplně v pí*i. Já jsem vlastně jenom takovej lepší elektrikář a na tohle je potřeba zkušenýho tunera (někoho, kdo s touhle technikou strávil dost času) nebo někoho, kdo si zaplatil příšerně drahej kurz. Tudíž, pokud opravdu nemáš ještě jeden motor, tak se na to vybodni.
EOF :alien:

Re: Jak na chip tuning???

Napsal: 06 led 2006 15:35
od Stiglerb
BlackHole píše:BTW, pokud se mohu vrátit k původnímu tématu :wink: , já do těchhle věcí chvíli dělám. Sem tam někomu přečtu ECU, když si chce koupit auto z bazaru (potom už ho většinou nechce a nedivil bych se, kdyby bazarzmrdi měli v kanclu moji fotku s nápisem DEAD OR ALIVE :lol: ), sem tam někomu sjedu diagnostiku, přidám další klíč s imobilizérem (např. ve Škodofce za to chtějí strašný prachy) a sem tam dělám kouzla. Ale s tím co vím bych si netroufnul upravovat mapy. Celý to je tak komplexní, že když rozhodíš jeden parametr a správně neodhadneš ty další, tak jseš úplně v pí*i. Já jsem vlastně jenom takovej lepší elektrikář a na tohle je potřeba zkušenýho tunera (někoho, kdo s touhle technikou strávil dost času) nebo někoho, kdo si zaplatil příšerně drahej kurz. Tudíž, pokud opravdu nemáš ještě jeden motor, tak se na to vybodni.
EOF :alien:
Čau BlackHole myslím že to co děláš by byl super začátek.Nechceš trochu poradit?

Napsal: 07 led 2006 08:38
od BlackHole
Nu, když to shrnu: Včechno je to jen o tom, mít ten správnej kabel a ten správnej software. A trochu u toho přemejšlet.
O základním rozdělení diagnostiky se dočteš třeba na http://obd.ec.cz/ , kde i prodávají kabely (ale dají se postavit tak za polovinu u míň), software se dá najít na různých místech, o kterých tady nebudu psát, protože by mě Milosh nepochválil :nono: Ale výborný věci jsou ScanTool pro diagnostiku OBD2 (čtení rychlosti, otáček, MAF, MAP atd.), Vag-Com pro diagnostiku VAG. Pak už jsou různý věci přímo třeba na koncernový auta atd. Pro zálohu a přepsání paměti ECU třeba VAG EEprom programmer, ECU programmer a podobně. Chce to hledat, číst a učit se.