Stránka 1 z 1
Odlehcena remenice
Napsal: 25 led 2006 21:42
od Sly
Underdrive Crank Pulley. Co si o tom myslite? Ma to cenu kupovat nebo jsou to pouze vyhozene penize? Jaky je rozdil mezi timhle kusem a kuprikladu Unorthodox Racing, ktera stoji cca $140. Honda crx. Diky za tipy.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/88-91-HO ... enameZWDVW
Napsal: 26 led 2006 00:59
od MarAt
Stejnou si můžeš nechat vyrobit za 15kil u nás,teda s ještě lepším odlehčením. Výhody budou podobné jako u odlehčenýho setrváku -rychlejší nárust otáček. Osobně doporučuju,taky jsem si ji nejdřív dovezl,ale pozdějí jsem si nechal vyrobit tady na míru (jinak velké kolo,protože např. posilovač se nemusí točit tak rychle).
Re: Odlehcena remenice
Napsal: 26 led 2006 01:10
od Wheelman
To MarAt: Kde jsi ji nechával dělat a jak je vyvážená??
To Sly: Ebay nebrat, ať je to cokoliv, neni to vůbec vyvážený a spracování na bodě mrazu. Neni to teda moje osobní skušenost ale kdekoliv jsem cokoliv četl tak jedině Unorthodox, ani AEM prý nebrat !?!
Napsal: 26 led 2006 01:11
od Beaver
Mám dojem, že na řemenici klikovky existují dva základní názory - jeden naprosto pozitivní a druhej naopak absolutně negativní. Ten pozitivní tvrdí, že odlehčení pomůže motoru a osvobodí koně zákeřně uvězněný výrobcem motoru. Negativní zas říká, že se narušení vyvážení a hrozí nebezpečí, že motor odejde na ložiskách. Potom tu ještě padlo něco o řemenici co má v sobě jakýsi harmonizační prvek, ale osobně jsem to nějak nikdy neviděl, třeba u Supry jsem měl tu trojitou hlavní řemenici v ruce a přišlo mi to jako prostě kurevsky těžký kolo - nikde nic nenaznačovalo, že by to mělo ještě něco v sobě. A je taky fakt, že auta s těma odlehčenýma řemenicema celkem v pohodě brázdí silnice a žádnej boom informací i zadřených motorech jsem nevypozoroval. Tak si to přeber

Re: Odlehcena remenice
Napsal: 26 led 2006 10:57
od Sly
Ano, mate pravdu. Taky jsem slysel tyto dva nazory. Odlehceni motoru na jednu stranu (i kdyz ne tak vyrazne, jako u odlehceni setrvacniku , samozrejme) a druhy nazor je, ze tato uprava je absolutne k nicemu.
Co se vyvazeni tyce. Jelikoz mam v soucasnosti duralovy setrvacnik, ktery vazi 3.2kg a je vyvazen pouze samostatne (v planu je vytaceni motoru do 9tis rpm), urcite bych nechal celek - remenici spolu s klikou i setrvacnikem - vyvazit.
Kazdopadne cena Underdrive crank pulley by byla s postovnym cca 1200 Kc. Unorthodox by se pohybovala pres 3tis Kc. Jako lepsi volba mi prijde udelat ultralehkou remenici na zakazku v CR. Cena by dle meho odhadu byla taky cca 1000Kc. Muze byt mala, jelikoz crx nema posilovac, takze snad pohani pouze alternator? Pokud koukam na seriovou, ta remenice je jakoby dvojita. Na vnitrni strane je nahozeny klinovy remen a vnejsi je nevyuzita. Tezko rict, k cemu je. Ze by klima? Tohle by slo vsechno pryc.
Pokud jsem napsal nejakou hloupost, tak me prosim opravte.
Re: Odlehcena remenice
Napsal: 26 led 2006 11:01
od Sly
Wheelman píše:To MarAt: Kde jsi ji nechával dělat a jak je vyvážená??
Pokud se nepletu, tuhle vec dela AlienPower. Vyvazena samostatne. Budu se ho na to informovat, takze dam potom vedet.

Re: Odlehcena remenice
Napsal: 26 led 2006 11:04
od Bidrin
Sly píše:Ano, mate pravdu. Taky jsem slysel tyto dva nazory. Odlehceni motoru na jednu stranu (i kdyz ne tak vyrazne, jako u odlehceni setrvacniku , samozrejme) a druhy nazor je, ze tato uprava je absolutne k nicemu.
Co se vyvazeni tyce. Jelikoz mam v soucasnosti duralovy setrvacnik, ktery vazi 3.2kg a je vyvazen pouze samostatne (v planu je vytaceni motoru do 9tis rpm), urcite bych nechal celek - remenici spolu s klikou i setrvacnikem - vyvazit.
Kazdopadne cena Underdrive crank pulley by byla s postovnym cca 1200 Kc. Unorthodox by se pohybovala pres 3tis Kc. Jako lepsi volba mi prijde udelat ultralehkou remenici na zakazku v CR. Cena by dle meho odhadu byla taky cca 1000Kc. Muze byt mala, jelikoz crx nema posilovac, takze snad pohani pouze alternator? Pokud koukam na seriovou, ta remenice je jakoby dvojita. Na vnitrni strane je nahozeny klinovy remen a vnejsi je nevyuzita. Tezko rict, k cemu je. Ze by klima? Tohle by slo vsechno pryc.
Pokud jsem napsal nejakou hloupost, tak me prosim opravte.
Jenom za dynamické vyvážení do 10000 ot/min se platí cca 500-700 Kč/hod a musíš kromě řemenice vyrobit i přesně nabroušenou hřídel, která se musí brousit mezi hroty nakulato, aby se dala řemenice upnout a i s hřídelí nasadit do vyvažovačky. Pak si s tím obsluha bude cca hodinku hrát - není to jako plácání závaží na kola.
K tomu připočítej materiál, vlastní výrobu a před tím ještě nějakou hodinku kreslení modelu a výkresu. V tom horším případě bude nutná výroba tvarového nože na odpovídající úhel drážek pro řemen - liší se podle typů řemenů i podle průměrů řemenice.
Re: Odlehcena remenice
Napsal: 26 led 2006 11:07
od Sly
Bidrin píše:Jenom za dynamické vyvážení do 10000 ot/min se platí cca 500-700 Kč/hod a musíš kromě řemenice vyrobit i přesně nabroušenou hřídel, která se musí brousit mezi hroty nakulato, aby se dala řemenice upnout a i s hřídelí nasadit do vyvažovačky. Pak si s tím obsluha bude cca hodinku hrát - není to jako plácání závaží na kola.
K tomu připočítej materiál, vlastní výrobu a před tím ještě nějakou hodinku kreslení modelu a výkresu. V tom horším případě bude nutná výroba tvarového nože na odpovídající úhel drážek pro řemen - liší se podle typů řemenů i podle průměrů řemenice.
Nerekl jsem, ze je to jako placani zavazi na kola.. Jaky je tedy hruby odhad ceny za praci a material pri vyvazeni kliky, setrvacniku a remenice na crx ED9? Diky.
Re: Odlehcena remenice
Napsal: 26 led 2006 11:31
od Bidrin
Sly píše:Bidrin píše:Jenom za dynamické vyvážení do 10000 ot/min se platí cca 500-700 Kč/hod a musíš kromě řemenice vyrobit i přesně nabroušenou hřídel, která se musí brousit mezi hroty nakulato, aby se dala řemenice upnout a i s hřídelí nasadit do vyvažovačky. Pak si s tím obsluha bude cca hodinku hrát - není to jako plácání závaží na kola.
K tomu připočítej materiál, vlastní výrobu a před tím ještě nějakou hodinku kreslení modelu a výkresu. V tom horším případě bude nutná výroba tvarového nože na odpovídající úhel drážek pro řemen - liší se podle typů řemenů i podle průměrů řemenice.
Nerekl jsem, ze je to jako placani zavazi na kola.. Jaky je tedy hruby odhad ceny za praci a material pri vyvazeni kliky, setrvacniku a remenice na crx ED9? Diky.
To s tím plácáním závaží na kola jsem řekl já, to vím...
Teďka na tuhle zakázkovku stejně není čas a kdyby byl, tak bych pracoval na té pro Wheelmana.
Cena je závislá na všem možným - ovlivní ji třeba i drážka pro pero, kterou je nutné buď obrážet a nebo elektroerozivně řezat.
Re: Odlehcena remenice
Napsal: 26 led 2006 17:53
od MarAt
Sly píše:Ano, mate pravdu. Taky jsem slysel tyto dva nazory. Odlehceni motoru na jednu stranu (i kdyz ne tak vyrazne, jako u odlehceni setrvacniku , samozrejme) a druhy nazor je, ze tato uprava je absolutne k nicemu.
Co se vyvazeni tyce. Jelikoz mam v soucasnosti duralovy setrvacnik, ktery vazi 3.2kg a je vyvazen pouze samostatne (v planu je vytaceni motoru do 9tis rpm), urcite bych nechal celek - remenici spolu s klikou i setrvacnikem - vyvazit.
Pokud koukam na seriovou, ta remenice je jakoby dvojita. Na vnitrni strane je nahozeny klinovy remen a vnejsi je nevyuzita. Tezko rict, k cemu je. Ze by klima? Tohle by slo vsechno pryc.
Pokud jsem napsal nejakou hloupost, tak me prosim opravte.
Řemenici mi vyráběl známej -soustružník(Brno),vyvažovat ji samostatně není tak účelný,jako vyvážit celek i se setrvákem,co se vlastní výroby týče,nech si udělat jen to,co je nutné k pohonu altecu,zbytek pryč.
Re: Odlehcena remenice
Napsal: 26 led 2006 18:14
od Sly
MarAt píše:vyvažovat ji samostatně není tak účelný,jako vyvážit celek i se setrvákem,co se vlastní výroby týče,nech si udělat jen to,co je nutné k pohonu altecu,zbytek pryč.
Presne tohle je v planu. Osobne to hodnotis jako prinos? Ted nemyslim vyvazovani, ale vyroba odlehcene remenice? Konkretne jen casti pro alternator.
Re: Odlehcena remenice
Napsal: 26 led 2006 19:02
od MarAt
Sly píše:MarAt píše:vyvažovat ji samostatně není tak účelný,jako vyvážit celek i se setrvákem,co se vlastní výroby týče,nech si udělat jen to,co je nutné k pohonu altecu,zbytek pryč.
Presne tohle je v planu. Osobne to hodnotis jako prinos? Ted nemyslim vyvazovani, ale vyroba odlehcene remenice? Konkretne jen casti pro alternator.
No je to jenom taková blbost,abych pravdu řekl,v autě je asi 95% důležitějších věcí k vylepšení. Já osobně mám dlouhodobě spočítáno,že jeden kůň mě vyjde asi na 1000 Kč (u každýho auta je asi to jinak).Mám odlehčený všechny řemenice a jestli mit o přidá 2 koně a ubere 5Kg na váze tak jsem spokojenej,efektivitu úpravy jsem vzhledem k její nízké ceně nepřeměřoval,protože by to úpravu zdražilo na dvojnásobek. Je ale logický,že pokud odlehčíš rotující masu,daleko rychleji nabere cílové otáčky,má prostě menší moment setrvačnosti.
Re: Odlehcena remenice
Napsal: 26 led 2006 19:10
od Sly
MarAt píše:No je to jenom taková blbost,abych pravdu řekl,v autě je asi 95% důležitějších věcí k vylepšení. Já osobně mám dlouhodobě spočítáno,že jeden kůň mě vyjde asi na 1000 Kč (u každýho auta je asi to jinak).Mám odlehčený všechny řemenice a jestli mit o přidá 2 koně a ubere 5Kg na váze tak jsem spokojenej,efektivitu úpravy jsem vzhledem k její nízké ceně nepřeměřoval,protože by to úpravu zdražilo na dvojnásobek. Je ale logický,že pokud odlehčíš rotující masu,daleko rychleji nabere cílové otáčky,má prostě menší moment setrvačnosti.
Dekuji. Dostacujici odpoved.
xxx
Napsal: 29 led 2006 14:12
od fakie vw
Já si myslím,že to určitě není na škodu, ale takovou věc si můžeš nechat vyrobit i u nás a možná by to mělo vyjít i levněji. Zkus kontaktovat Bidrina ten takové věci dělá, ale nevím jestli na Hondy. Já bych nad tím uvažoval určitě udělá to málo,ale poznáš to
