Stránka 1 z 1

uprava motoru

Napsal: 26 led 2006 20:51
od Shark
nechal jsem udelat atmosfericky motor, jiny vacky, rozvody, svody, vyfuk, prime sani, usmernovac vzduchu a dalsi drobnosti. pouzil jsem seriovou jednotku a jelo to docela pekne. kamos prines vykonostni cip /vubec nic o nem nevim/ a ze je to super, okopirovali jsme eprom, nabastlili patici a je to nekolikanasobne vetsi mazec.
1. vzity nazor je ze by si to mela prebrat ecu v serii, proc ten rozdil?
2. co muze byt v novem cipu jinak?
3. funguje to takhle i u jinych motoru?
4. co kdyz dam tenhle cip do neupraveneho motoru? /tohle jedine zkusim az sleze ten zkurvenej led/
diky vsem za nazory, typ motoru az pozdeji aby neovlivnil vase nazory

Re: uprava motoru

Napsal: 26 led 2006 21:15
od Maco
Shark píše:nechal jsem udelat atmosfericky motor, jiny vacky, rozvody, svody, vyfuk, prime sani, usmernovac vzduchu a dalsi drobnosti. pouzil jsem seriovou jednotku a jelo to docela pekne. kamos prines vykonostni cip /vubec nic o nem nevim/ a ze je to super, okopirovali jsme eprom, nabastlili patici a je to nekolikanasobne vetsi mazec.
1. vzity nazor je ze by si to mela prebrat ecu v serii, proc ten rozdil?
2. co muze byt v novem cipu jinak?
3. funguje to takhle i u jinych motoru?
4. co kdyz dam tenhle cip do neupraveneho motoru? /tohle jedine zkusim az sleze ten zkurvenej led/
diky vsem za nazory, typ motoru az pozdeji aby neovlivnil vase nazory
Mozno ze Ti to pojde pekne len par km :shock: pretoze cip,ako pises,okopirovat ho zalozit do ECU tak na to treba silne nervy :shock:
Len tak pre zaujimavost,ked si menil vacky,tak si ich aj nastavil

Re: uprava motoru

Napsal: 26 led 2006 21:17
od honza 2.0 16v
každej profi úpravce motoru ti řekne že jak nedáš do ŘJ jinej program udělanej přímo na daný mechanický úpravy tak ten výkon tam nebude(bylo mi řečeno že jen holou mechanickou úpravou , krom vejfuku a sání, se dostanu o 20-30PS vejš podle použitejch vaček , komprese, atd..., s nalazením elektroniky o 40-80PS , a tomu člověku můžu věřit, patří mezi špičku v ČR , v mym případě to bude i s elektroniku nalazenou " do normálního provozu cca 200-210PS z nějakejch 140), s nějakým chipem to může jet líp, ale takovýho výsledku jako když budeš odlaďovat na brzdě nedosáhneš , v novým- nějakým chipu bude určitě delší doba vstřiku a jinej předstih, což si myslím jsou jediný úpravy který si tam můžeš u atmosféry dovolit.... no a seriová jednotka si to přebere- byl jsem ujištěn mým úpravcem elektroniky, že s po složení motoru a namontování do auta k němu dojedu 350km bez problému a moh bych s tím normálně bez obav jezdit, jen by sem postupoval ty úpravy zbytečně

můj motor prochází možná ještě razantnější úpravou než ten tvůj, doufám že to aspon do léta pojede...

Napsal: 26 led 2006 22:33
od Shark
to urcite, tohle taky normalne jezdilo, necekam tam jiny zmeny nez jsi ty napsal, tohle bylo jen tak na zkousku a docela se povedlo...
ty upravy nejsou na zavodeni, je to auto na bezny jezdeni, jen se mi zdalo ze moc nejede...
jen by me zajimalo jak by jelo auto s timhle cipem bez uprav a sere me ze je hnusne a nemuzu to zkusit...
jinak hodlam zajet na brzdu s origo eprom i s tou upravenou, abych videl co se tam vlastne deje.

xxx

Napsal: 27 led 2006 10:02
od fakie vw
Pokud dáš na seriový motor upravenou jednotku tak ti to pojede dobře, ale me tak jak stím upraveným motorem. A pokud tam máš seriové vačky tak stejně musíš nastavit dobu vstřiku a předstih podle toho seriového motoru. Jak tam chceš víc směsi. Můžeš to vlastně jen vše posunout na vyšši hranici.Defakto jen využiješ rezervy továrního nastavení. Upravený motor si s např vyšším množství paliva poradí a hlavně tam tolik paliva dostaneš díky déle otevřeným ventilum,což ti umožni ostré vačky. Musíš pořád dodržovat určitý poměr palivo+vzduch.

Re: xxx

Napsal: 28 led 2006 00:13
od Beaver
fakie vw píše:Pokud dáš na seriový motor upravenou jednotku tak ti to pojede dobře, ale me tak jak stím upraveným motorem. A pokud tam máš seriové vačky tak stejně musíš nastavit dobu vstřiku a předstih podle toho seriového motoru. Jak tam chceš víc směsi. Můžeš to vlastně jen vše posunout na vyšši hranici.Defakto jen využiješ rezervy továrního nastavení. Upravený motor si s např vyšším množství paliva poradí a hlavně tam tolik paliva dostaneš díky déle otevřeným ventilum,což ti umožni ostré vačky. Musíš pořád dodržovat určitý poměr palivo+vzduch.
No ostrá vačka nedá víc paliva, ale pustí víc směsi do válců - jestli ta směs bude bohatá, chudá nebo ok závisí na palivové soustavě (vstřiky nebo karburátor).

v

Napsal: 29 led 2006 11:07
od fakie vw
Však nedá. Podrží ti déle otevřené ventily abys měl více času naplnit válec směsí, množství směsi musíš přidat bud na kabbecu nebo taky tím, že čipneš řj, tím se dá přece nastavit i delší doba vstřku ne? :?

Re: v

Napsal: 29 led 2006 18:18
od Beaver
fakie vw píše:Však nedá. Podrží ti déle otevřené ventily abys měl více času naplnit válec směsí, množství směsi musíš přidat bud na kabbecu nebo taky tím, že čipneš řj, tím se dá přece nastavit i delší doba vstřku ne? :?
Ujasni si pojmy, karbec nebo prodloužená doba vstřiku ovlivní množství benzínu ve směsi, nikoliv množství směsi, který půjde do válců - to už zařídí vačka.

Napsal: 29 led 2006 22:11
od frost
Mám takovej lama dotaz. Moc motoru nerozumim.... vim co v něm je, vim co se upravuje, ale nevim jakej to ma nasledek. Podle toho co tu čtu, je úprava vačky dobrá věc k zlepšení výkonu...pomocí ní a změny úhlu se časuje délka otevření ventilu a tudíš se do válce stihne nacpat víc paliva...které tam pošle ŘJ naprogramovaná přímo na delku zdvihu. Jelikož ceny paliv jsou vysoké a mé auto je na normální ježdění.... tak bych chtěl vědět jak moc velký vliv to má na spotřebu?

Napsal: 29 led 2006 22:33
od kentoya
nejdůležitější na spotřebu je těžká noha, já když jsem dal do shadyny vačku 264/264 origo 240/230 (motor z fačka), tak jsem při normální jízdě, jezdil stále za sedum, a když jsem tomu dal tak deset, takže spotřeba stejná jako předtím, ale když jsem přetryskoval karbec, sice se tam pár koníků našlo, tak šla spotřeba na 14, samotné vačky pokud nedáš opravdu sportovní 300 atd tak nemají na spotřebu vliv

Napsal: 30 led 2006 20:12
od monty01
časuje délka otevření ventilu a tudíš se do válce stihne nacpat víc paliva..- ne paliva -směsi benzínu se vzduchem ve správným poměru(1:14,7).
které tam pošle ŘJ naprogramovaná přímo na delku zdvihu- ne na zdvih ,právě na množství vzduchu nasávaný do válců,který si měří např. pomocí váhy vzduchu.
Jelikož ceny paliv jsou vysoké a mé auto je na normální ježdění.... tak bych chtěl vědět jak moc velký vliv to má na spotřebu
vzhledem k většímu překrytí ventilů se bude v menších otáčkách míchat směs spálená s nespálenou = nižší výkon .Ostřejší vačka zvýší výkon ve vysokých otáčkách není to úprava pro úsporu .Podle mě jde spotřeba nahoru -samo záleží na váze nohy na plynu.

d

Napsal: 30 led 2006 20:12
od fakie vw
Kámoš má 130 jak tomu dává knedl tak to drží až do 6000, škodárna ječí jak svině při zabijačce,ale žere mu to 10-11l, tvrdí ale,že to jede jak prase což jsem viděl a nepřipadá mi :smich2:

Re: uprava motoru

Napsal: 30 led 2006 21:11
od PJ
frankie vw: no škodárnu do 6tis. to spis on jezdi jak prase :lol:

sk

Napsal: 30 led 2006 21:33
od fakie vw
Jezdí jak prase, ale musím uznat, že s tím umí a zatím se naštěstí ještě nerozbil. Jen tak pro zajímavost ty motory a další díly mění co měsíc někdy to ta škodka vzdá už dřív :smich2:

Re: uprava motoru

Napsal: 31 led 2006 00:44
od Beaver
PJ píše:frankie vw: no škodárnu do 6tis. to spis on jezdi jak prase :lol:
Ostrá vačka 270/270, řádně seřízený ventilový vůle a Favo motor točí 6500 aniž by to komplet vyskákalo ven :)

Napsal: 31 led 2006 07:13
od Idaho
kentoya píše:nejdůležitější na spotřebu je těžká noha, já když jsem dal do shadyny vačku 264/264 origo 240/230 (motor z fačka), tak jsem při normální jízdě, jezdil stále za sedum, a když jsem tomu dal tak deset, takže spotřeba stejná jako předtím, ale když jsem přetryskoval karbec, sice se tam pár koníků našlo, tak šla spotřeba na 14, samotné vačky pokud nedáš opravdu sportovní 300 atd tak nemají na spotřebu vliv
posunutí časování vaček změní otáčky ve kterých bude ten motor efektivně táhnout ( bude mít pás mezi vrcholem kroitáku a max výkonu ), potom už záleží jakým směrem jsi posunul krouták a ajkým výkon jestli ten pás se zuží - budeš časteji mimo efektivní tah motoru a budeš často řadit - vyšší spotřeba, nebo pokud jen pás posuneš do vyšších otáček - opět ti stoupen postřeba.

Existuje samozřejme varianta že posuneš kroutám níž a rozšíříš tím tento pás, ale to podle mne pouze u vozu, který nebyl dobře nastaven už v serii..

Napsal: 02 úno 2006 11:48
od kentoya
to s tím kroutákem je sice pravda, ale jestliže upravíš motor výkonově o cca 30 procent, a jsi zvyklej jezdit co já vím na 3000 toček tak už i při těch 3000 točkách máš vyšší krouták než byl původně a že to jde do 7000 to je vedlejší, záleží nejvíc na noze, protože výkon stoupne v celým rozsahu, jeho vrchol i vrchol kroutáku se sice posune nahoru, (mě osobně vačka 264 nakopávala u cca 3800 a držela do 6200 ), ale dá se stím jezdit podstatně lépe a živěji i při točkách 2 - 4000 než s motorem neupraveným a seriovou vačkou, tot moje zkusenost

Re: uprava motoru

Napsal: 02 úno 2006 20:06
od monty01
No podle mě ti ostrá vačka nepřidá v celým rozsahu otáček ,naopak moment posune do vyšších otáček.Tzn pokud spadneš pod ně máš výkonu míň .To bys musel mít Vtec apod abys měl zhruba do 4tis ot/min klasickou vačku = větší tah dole a nad ostrou =výkon nahoře.
Sám píšeš,že nakopávala od 3800.

Napsal: 04 úno 2006 11:45
od kentoya
netvrdím, že ten nárůst byl dole extrémní, ale byl tam, zkus rozjet shade aby hrabala, s tou vačkou zahrabu i na plyn, netvrdím, že to je zázrak, ale to zvýšení výkonu je znatelné i dole, ale samozřejmě je menší jak od 3800 nahoru, kde to kope, bohužel křivky nemám, protože to už se mi do shade nechtělo investovat, abych měl černý na bílým co to dělá, prostě je to poznat