Stránka 1 z 1

Teplota sani

Napsal: 06 úno 2006 21:19
od Chuck
Ahoj zajimalo by mě jesli prodavaj budik na měřeni teploty vzduchy který de do sani. Nikde sem to zatim neviděl. Bylo by to určitě zajimavé vědět jak tepli vzduch de ktery den přes sani.

Re: Teplota sani

Napsal: 06 úno 2006 21:28
od MarAt
Je to jenom taková skopičina,ale např. Ivan používá k tomuto účelu teplotní sensory pro PC.Dislpay na kterém se zobrazuje teplota se umístí do kabiny a 3 čidla si můžeš dát kam chceš,jsou velmi tenká,takže např i pod těsnění klapky. Cena cca 250,-Kč

Napsal: 06 úno 2006 21:38
od Chuck
Hmm to je jako kdyby si použil třeba teploměr do auta, takovej ten od větnamcu jak přilepiš na polubku a senzor dotah někam pod auto. To sem nemyslelt. Ja bych chtěl budik, jako je na měřeni teploty vody, oleje tlaku turba votmetr atd..... :?

Re: Teplota sani

Napsal: 06 úno 2006 22:01
od JonnY
tak to pocitaj tak 600-1000 korun za budik

Napsal: 07 úno 2006 11:24
od BlackHole
Určitě je vyrábí AutoMeter
Obrázek , ale je to ve Fahrenheitech.
Jinak tyhle věci lze vyčíst z ECU, když už se tady bavíme o počítačích :wink:

Re: Teplota sani

Napsal: 07 úno 2006 19:07
od PJ
BlackHole: no ta stupnice by asi šla předělat na °C ,ale jinak to není asi zrovna extra užitečnej budík si myslim.

Re: Teplota sani

Napsal: 07 úno 2006 19:18
od honza 2.0 16v
no teplotu sání sem měřil když sem odstraňil vyhřejvání klapky,a odvětrání klikovky a zároveň přived do modifikovanýho airboxu studenej vzduch - měřil sem to tím teploměrem od vietnamců a při jízdě kdy bylo cca 20°C teplota vzduchu za klapkou nevylezla na víc jak 25°C(i když stěny potrubí , zejména blízko hlavy měli skoro 40°C , ale ruka už se na sání udržet dala , dřív ne)
po zastavení a stání teplota vylezla, ale pak zas klesla..

takže mi přijde budík na teplotu sání u atmosféráka celkem zbytečnej - pokud nemá rozsah od cca -10°C do nějakejch 80°C

místo něj byhc si pořídil podtlak v sání a A/F meter...

Napsal: 07 úno 2006 21:25
od Chuck
Asi mate pravdu pravdu- myslel sem že by to bylo šikovny vědět při jaký teplotě vzduchu to jede asi tak nejlip atd....

Re: Teplota sani

Napsal: 07 úno 2006 21:29
od Chuck
honza 2.0 16v píše:no teplotu sání sem měřil když sem odstraňil vyhřejvání klapky,a odvětrání klikovky a zároveň přived do modifikovanýho airboxu studenej vzduch - měřil sem to tím teploměrem od vietnamců a při jízdě kdy bylo cca 20°C teplota vzduchu za klapkou nevylezla na víc jak 25°C(i když stěny potrubí , zejména blízko hlavy měli skoro 40°C , ale ruka už se na sání udržet dala , dřív ne)
po zastavení a stání teplota vylezla, ale pak zas klesla..

takže mi přijde budík na teplotu sání u atmosféráka celkem zbytečnej - pokud nemá rozsah od cca -10°C do nějakejch 80°C

místo něj byhc si pořídil podtlak v sání a A/F meter...
Hele ten budik na podtlak v sani. 5ekni mi o tom něco. Dik

Re: Teplota sani

Napsal: 07 úno 2006 21:32
od honza 2.0 16v
je to normální budík podobnej těm co měřej tlak v sání u turbomotorů..akorát cejchování ma víc do -.. ukazuje normoš podtlak..už sme ho i viděl v pár autech v ČR ..tuším že Lander ho ma v MR2ce...

Re: Teplota sani

Napsal: 07 úno 2006 21:41
od Beaver
honza 2.0 16v píše:je to normální budík podobnej těm co měřej tlak v sání u turbomotorů..akorát cejchování ma víc do -.. ukazuje normoš podtlak..už sme ho i viděl v pár autech v ČR ..tuším že Lander ho ma v MR2ce...
No vůbec nemusí být víc do mínusu než ten kombinovanej. Funguje to v podstatě tak, že dokud je v sání podtlak, tak má ještě smysl šlapat na plyn. Jakmile se to vyšplhá až na nulu, saje motor maximum - u turbomotorů v tomhle okamžiku zafunguje turbo a začíná hrnout do motoru víc vzduchu právě z důvodu, že sám motor si ho nedokáže víc obstarat (rozuměj nasát).

Napsal: 07 úno 2006 23:32
od Ivan
Mám to řešené takto:
ObrázekObrázekObrázek

Napsal: 08 úno 2006 17:55
od Chuck
Hmm todle se mi docela zamlouva je to pěkně podsvícený. Jen nevim kam bych to zabudoval- možna misto popelniku :-)

Re: Teplota sani

Napsal: 08 úno 2006 17:56
od Chuck
Beaver píše:
honza 2.0 16v píše:je to normální budík podobnej těm co měřej tlak v sání u turbomotorů..akorát cejchování ma víc do -.. ukazuje normoš podtlak..už sme ho i viděl v pár autech v ČR ..tuším že Lander ho ma v MR2ce...
No vůbec nemusí být víc do mínusu než ten kombinovanej. Funguje to v podstatě tak, že dokud je v sání podtlak, tak má ještě smysl šlapat na plyn. Jakmile se to vyšplhá až na nulu, saje motor maximum - u turbomotorů v tomhle okamžiku zafunguje turbo a začíná hrnout do motoru víc vzduchu právě z důvodu, že sám motor si ho nedokáže víc obstarat (rozuměj nasát).
Moc dik z tohodle sem to docela dobře pochipil- je to docela šikovny. Ale kam daš to čidlo??

Re: Teplota sani

Napsal: 09 úno 2006 01:36
od Beaver
Chuck píše:
Beaver píše:
honza 2.0 16v píše:je to normální budík podobnej těm co měřej tlak v sání u turbomotorů..akorát cejchování ma víc do -.. ukazuje normoš podtlak..už sme ho i viděl v pár autech v ČR ..tuším že Lander ho ma v MR2ce...
No vůbec nemusí být víc do mínusu než ten kombinovanej. Funguje to v podstatě tak, že dokud je v sání podtlak, tak má ještě smysl šlapat na plyn. Jakmile se to vyšplhá až na nulu, saje motor maximum - u turbomotorů v tomhle okamžiku zafunguje turbo a začíná hrnout do motoru víc vzduchu právě z důvodu, že sám motor si ho nedokáže víc obstarat (rozuměj nasát).
Moc dik z tohodle sem to docela dobře pochipil- je to docela šikovny. Ale kam daš to čidlo??
Budík je obvykle mechanickej. Vezmeš nějakou podtlakovou hadičku co už na motoru je, rozřízneš, vložíš T rozdvojku a napojíš hadičku, kterou protáhneš do kabiny k tomu budíku. Čidlo jako takový tam není.

Re: Teplota sani

Napsal: 09 úno 2006 21:50
od Vecernicek
Beaver píše:
Chuck píše:
Beaver píše: No vůbec nemusí být víc do mínusu než ten kombinovanej. Funguje to v podstatě tak, že dokud je v sání podtlak, tak má ještě smysl šlapat na plyn. Jakmile se to vyšplhá až na nulu, saje motor maximum - u turbomotorů v tomhle okamžiku zafunguje turbo a začíná hrnout do motoru víc vzduchu právě z důvodu, že sám motor si ho nedokáže víc obstarat (rozuměj nasát).
Moc dik z tohodle sem to docela dobře pochipil- je to docela šikovny. Ale kam daš to čidlo??
Budík je obvykle mechanickej. Vezmeš nějakou podtlakovou hadičku co už na motoru je, rozřízneš, vložíš T rozdvojku a napojíš hadičku, kterou protáhneš do kabiny k tomu budíku. Čidlo jako takový tam není.
Tak to je mazec. Nebude tomu vadit váha vzduchu? Kolik to stojí? Existujou nějaký sady? Tohle je mazec :) 8)

Re: Teplota sani

Napsal: 10 úno 2006 00:49
od Beaver
Vecernicek píše:
Beaver píše:
Chuck píše: Moc dik z tohodle sem to docela dobře pochipil- je to docela šikovny. Ale kam daš to čidlo??
Budík je obvykle mechanickej. Vezmeš nějakou podtlakovou hadičku co už na motoru je, rozřízneš, vložíš T rozdvojku a napojíš hadičku, kterou protáhneš do kabiny k tomu budíku. Čidlo jako takový tam není.
Tak to je mazec. Nebude tomu vadit váha vzduchu? Kolik to stojí? Existujou nějaký sady? Tohle je mazec :) 8)
Tvůj příspěvek (jako obvykle :D ) postrádá pro mne logický souvislosti... Nechápu jak by ten měřák jako mohl mít co do činění s váhou vzduchu. Jinak budík na podtlak v sacím potrubí mám nejlevnější za 629,- Kč + poštovný a balný (matnej rámeček, bílej podklad, v balení by měl být měřák, nějaká hadička a rozdvojka). Rozsah má -30...0 PSI.

Re: Teplota sani

Napsal: 10 úno 2006 01:09
od I.C.
Chunk: Ja mam uz hodne dlouho tohle vyreseny obycejnym teplomerem do auta, co stoji par kacek. Jednoduse jsem vytahl k sacimu potrubi to exterierovy cidlo a nalepil jsem ho do saciho potrubi mezi filtr a vahu vzduchu. Dokonce jsem ho prilepil jen na tu samolepku, co na tom cidle uz je. A i po dvou letech to tam porad drzi ;-) Celkova cena je asi 160,- cena toho teplo meru a asi 5 minutek prace s protazenim jednoho dratu ;-)

Re: Teplota sani

Napsal: 10 úno 2006 02:52
od CharlitoCZ
to je docela zajímavý, to bych si tam pro informaci mohl dát taky (pokud mě nenařkneš z toho že ti kradu idee) :)

Napsal: 10 úno 2006 08:58
od Šíša
Jen dotaz: co je "A/F"? Podtlak chápu, jen to A/F jsem neslyšel... Možná to znám jinak :wink:

Napsal: 10 úno 2006 09:04
od Idaho
Šíša píše:Jen dotaz: co je "A/F"? Podtlak chápu, jen to A/F jsem neslyšel... Možná to znám jinak :wink:
Air/Fuel - poměr vzduch palivo - bohatost směsi :)

Napsal: 10 úno 2006 09:15
od Šíša
OK, thanx. Znám sice ukazatel Lambdy, což by mohlo i nemuselo býti to samé? Popřípadě skaďal se bere signal A/F, když ukazatel lambdy není to samé?

Re: Teplota sani

Napsal: 10 úno 2006 09:44
od PJ
Šíša: no je to to samý :D

Napsal: 10 úno 2006 10:02
od Šíša
JJ, jsem si to myslel, další "voltmetr" v autě :D

Re: Teplota sani

Napsal: 10 úno 2006 10:10
od PJ
Šíša: tak nějak jenom s jinou stupnicí a trochu jetym rozsahem :lol:

Re: Teplota sani

Napsal: 12 úno 2006 23:52
od Lander
honza 2.0 16v píše:je to normální budík podobnej těm co měřej tlak v sání u turbomotorů..akorát cejchování ma víc do -.. ukazuje normoš podtlak..už sme ho i viděl v pár autech v ČR ..tuším že Lander ho ma v MR2ce...
Ano, mám ho...

Lander