Stránka 1 z 1

Hon na koně

Napsal: 07 úno 2006 20:59
od monty01
Už nějakou dobu laškuju s myšlenkou posílení motoru - mám 2 varianty
1) -pro každý válec mít samostatnou škrtící klapku tzn 4x klapka cca pr. 55mm.Zajímalo by mě jestli s tím má někdo zkušenosti ,případně jestli dokáže někdo odhadnout nárůst výkonu??
2)turbo (malej tlak cca 0,5bar)
S tím turbem mě to láká ,ale zároveň se ho bojím.Autíčko potřebuju provozuschopné,když ne denně,tak aspoň na víkendovej nákup.Z toho důvodu by nemohla vestavba trvat dlouho,což nedává prostor pro chyby ,případně čas pro řešení nějakejch zádrhelů.Můj motor je H -2,0 16V- F20A4 -133k.

Re: Hon na koně

Napsal: 07 úno 2006 21:24
od honza 2.0 16v
no asi bych zvolil další auto na pokusy, pokud stímhle chceš běžně denně jezdit...

jinak pokud se nemůžeš nabažit otáček a zátahu v otáčkách tak 4klapka- bohužel tohle není moc efektivní pokud neprovedeš další úpravy motoru, jako jsou vačka, zvýšení KP, větší vstřiky a naladění řídící jednotky...

a bastlení turba bych se radši vyhnul.. i na malý tlaky se může vyskytnout problém...
sám budu mít 2.0 16v motor vyšponovanej ze 140 na nějakých 200-210PS v extrémním případě 230PS a byl jsem ujištěnej že na běžný ježdění to moc nebude , ale na výkendový projížďky a srazy to stičit bude

Napsal: 08 úno 2006 08:58
od ajsik
kamosi videli na srazu v Koprivnici hondu civic 1.8VTi s kompresor kitem a mela udajne 300koni, a pry s tim jezdi denne...

prekopavat motor na 4klapku je pro denni jezdeni silenost...

no a v neposledni rade je treba uvazovat cenu prestavby, a pokud ti to bude nekdo delat tak by to klidne mohlo stat okolo 100000kč

Napsal: 08 úno 2006 10:43
od Ritchma
Sem tu čtyřklapku nějak nepochopil. Odkud k tomu pak jde vzduch? Vim jak to vypadá ale právě mě zařáží že to nemá vůbec přívod vzdchudu

Re: Hon na koně

Napsal: 08 úno 2006 14:52
od Mike Mad
ale ma...prave z druhy strany kazdy klapky je privod...bud na nej das horny, filtr, nebo domecek sani sbernej pro vsechny 4 klapky a na ten fouknes filtra

Napsal: 08 úno 2006 15:05
od Sly
ajsik píše:kamosi videli na srazu v Koprivnici hondu civic 1.8VTi s kompresor kitem a mela udajne 300koni, a pry s tim jezdi denne...

prekopavat motor na 4klapku je pro denni jezdeni silenost...

no a v neposledni rade je treba uvazovat cenu prestavby, a pokud ti to bude nekdo delat tak by to klidne mohlo stat okolo 100000kč
Nenajdes nekde fotku auta? Diky.

Napsal: 08 úno 2006 17:30
od monty01
ajsik píše:kamosi videli na srazu v Koprivnici hondu civic 1.8VTi s kompresor kitem a mela udajne 300koni, a pry s tim jezdi denne...

prekopavat motor na 4klapku je pro denni jezdeni silenost...

no a v neposledni rade je treba uvazovat cenu prestavby, a pokud ti to bude nekdo delat tak by to klidne mohlo stat okolo 100000kč
proč je to šílenost -rozveď to.
Cenu neřeš,něco se koupí ,něco vyrobí.

Napsal: 08 úno 2006 21:22
od ajsik
monty01 píše:
ajsik píše:kamosi videli na srazu v Koprivnici hondu civic 1.8VTi s kompresor kitem a mela udajne 300koni, a pry s tim jezdi denne...

prekopavat motor na 4klapku je pro denni jezdeni silenost...

no a v neposledni rade je treba uvazovat cenu prestavby, a pokud ti to bude nekdo delat tak by to klidne mohlo stat okolo 100000kč
proč je to šílenost -rozveď to.
Cenu neřeš,něco se koupí ,něco vyrobí.
kdyz uz nekdo dava 4klapku na strikackovy motor, tak protoze ze uz beznyma upravama nedostane dale : vacka, MAPA v RJ, upravena hlava, zvyseni komprese, jine pisty ... pak az pristupuje k takove uprave. a cena je jediny limitujici faktor.

Kup si radeji auto na vikendy a tohle nech ve stavu v jakem je...fakt nejde dobre skloubit auto ktere mas na denni jezdeni a na zabavu.

Re: Hon na koně

Napsal: 09 úno 2006 07:12
od Idaho
monty01 píše:Už nějakou dobu laškuju s myšlenkou posílení motoru - mám 2 varianty
1) -pro každý válec mít samostatnou škrtící klapku tzn 4x klapka cca pr. 55mm.Zajímalo by mě jestli s tím má někdo zkušenosti ,případně jestli dokáže někdo odhadnout nárůst výkonu??
2)turbo (malej tlak cca 0,5bar)
S tím turbem mě to láká ,ale zároveň se ho bojím.Autíčko potřebuju provozuschopné,když ne denně,tak aspoň na víkendovej nákup.Z toho důvodu by nemohla vestavba trvat dlouho,což nedává prostor pro chyby ,případně čas pro řešení nějakejch zádrhelů.Můj motor je H -2,0 16V- F20A4 -133k.
monty, monty.. proč nejdeš cestou vyzkoušenou? klapka 4x klapka, ti přidá výkon ale odladit bude docelal peklo.. na motor f20A4 - použij sání s klapkou z F22 ( nejlépe B5 ) včetně vstřiku. Já to testoval na A20A4 a kupodivu si s tím řj poradila bezproblému,. Auto mělo v základu 125PS ( je to klasickej 12V v accordu 89 nejsilnější Evr. verze ) , výkon po přestavbě jsem neměřil ale prelude 2.0 Vtec neměla na sprintu šanci, as 2.2 to dopadalo tak že jednou ano, podruhé ne.. ( měřenej sprint jsem nejel nikdy.. :(( ) jediná nevýhoda byla větší spotřeba ( z cca 8-8,5 promeru na 10-11,5 při denním ježdění - ale to ti klapky zvednou taky.. )

ještě jedna věc - použij i palivovou pumpu z F22B5 - cdává vyšší tlak. S puvodní to jelo dobře ale kolem 6,5-7tis rpm byl znát citelnej pokles , jelikož serie točila kolem 7,5-8tis standart tak jsem zkusil dát pupmu z 2.2 a ejhle už to točilo tak že se vyplatilo řadit při sportovní jízdě až koelm 7,5-*8tis..

Napsal: 09 úno 2006 18:03
od Zemi
ajsik píše:kamosi videli na srazu v Koprivnici hondu civic 1.8VTi s kompresor kitem a mela udajne 300koni, a pry s tim jezdi denne...

prekopavat motor na 4klapku je pro denni jezdeni silenost...

no a v neposledni rade je treba uvazovat cenu prestavby, a pokud ti to bude nekdo delat tak by to klidne mohlo stat okolo 100000kč
300PS? Docela odvazny tvrzeni.... Takovej vykon ma jedna chystana Honda (fabrika, ne custom) s motorem K20A + kompressor...



Jinak tady mas komplet navod pro ITB...

http://www.homemadeturbo.com/tech_projects/itb/

Re: Hon na koně

Napsal: 09 úno 2006 22:35
od monty01
monty.. proč nejdeš cestou vyzkoušenou? ani nevím nějak jdu tou svou,něco kopírovat mě nebaví a ani bych z toho nic neměl.Radši si pohraju se synchronizací klapek 8) Prvně se ale budu muset zbavit stávajícího vstřikování(s tou bosch bych to nerozchodil-je tam váha vzduchu) .Za odkaz dík ,konstrukční řešení už mám,z jinejch součástí.
Která prelude má 2,0 vtec? co vím tak je vtec v preludce 2,2?to byl nějakej upgrade?
K tomu sání a pumpě -přepouštěcí ventil na vstřicích byl z čeho?

Napsal: 10 úno 2006 00:02
od kentoya
nechci dělat chytrýho, ale pro turbomotory se dělají písty, z trošku jiné směsi a jiné kvality, tudíž dávat turbo do neturb se mi zdá riskantní, mimo to že to není sranda potom naladit,

a samotná 4klapka toho moc neřeší, takže ani A ani B

na tvém místě, bych si pohrál s kompresí, přívodem vzduchu, tlakem paliva a délkou vstřiku, vačkama, popř zvětšit objem, a jestli máš peníze nazbyt tak kovaná klika, titanový ojnice, T písty, odlehčit rotační hmoty, a budeš na tom s výkonem daleko líp jak s turbem

Re: Hon na koně

Napsal: 10 úno 2006 04:21
od Zemi
monty01 píše:Která prelude má 2,0 vtec? co vím tak je vtec v preludce 2,2?to byl nějakej upgrade?
K tomu sání a pumpě -přepouštěcí ventil na vstřicích byl z čeho?
Taky myslim ze 2.0VTEC se do Prelude nedaval. :?

Re: Hon na koně

Napsal: 10 úno 2006 08:57
od Idaho
monty01 píše:monty.. proč nejdeš cestou vyzkoušenou? ani nevím nějak jdu tou svou,něco kopírovat mě nebaví a ani bych z toho nic neměl.Radši si pohraju se synchronizací klapek 8) Prvně se ale budu muset zbavit stávajícího vstřikování(s tou bosch bych to nerozchodil-je tam váha vzduchu) .Za odkaz dík ,konstrukční řešení už mám,z jinejch součástí.
Která prelude má 2,0 vtec? co vím tak je vtec v preludce 2,2?to byl nějakej upgrade?
K tomu sání a pumpě -přepouštěcí ventil na vstřicích byl z čeho?
tuším že ten v tec byla prelude 97 nebo 98.. ale ted nevím skouknu, on tvrdil že má vítka a já nemám šanci :D

Re: Hon na koně

Napsal: 10 úno 2006 17:19
od Zemi
Idaho píše:
monty01 píše:monty.. proč nejdeš cestou vyzkoušenou? ani nevím nějak jdu tou svou,něco kopírovat mě nebaví a ani bych z toho nic neměl.Radši si pohraju se synchronizací klapek 8) Prvně se ale budu muset zbavit stávajícího vstřikování(s tou bosch bych to nerozchodil-je tam váha vzduchu) .Za odkaz dík ,konstrukční řešení už mám,z jinejch součástí.
Která prelude má 2,0 vtec? co vím tak je vtec v preludce 2,2?to byl nějakej upgrade?
K tomu sání a pumpě -přepouštěcí ventil na vstřicích byl z čeho?
tuším že ten v tec byla prelude 97 nebo 98.. ale ted nevím skouknu, on tvrdil že má vítka a já nemám šanci :D
Tak do tech se daval pouze 2.0 SOHC (0-100 9,2s) s 134PS a 2.2VTi s 185PS.

Re: Hon na koně

Napsal: 10 úno 2006 18:29
od monty01
Tak do tech se daval pouze 2.0 SOHC (0-100 9,2s) s 134PS a 2.2VTi s 185PS
to je tenhleten 2.0 SOHC= F20A4

Napsal: 10 úno 2006 18:55
od monty01
kentoya píše:nechci dělat chytrýho, ale pro turbomotory se dělají písty, z trošku jiné směsi a jiné kvality, tudíž dávat turbo do neturb se mi zdá riskantní, mimo to že to není sranda potom naladit,

a samotná 4klapka toho moc neřeší, takže ani A ani B

na tvém místě, bych si pohrál s kompresí, přívodem vzduchu, tlakem paliva a délkou vstřiku, vačkama, popř zvětšit objem, a jestli máš peníze nazbyt tak kovaná klika, titanový ojnice, T písty, odlehčit rotační hmoty, a budeš na tom s výkonem daleko líp jak s turbem
Takhle- existuje pár instalací ,který jezděj i bez speciálních dílů.Dle mejch informací (z důvěryhodných zdrojů a nezávisle ověřených jinde )i tovární turbomotory používaj stejný díly na atmosferu i na turbo -liší se třeba jen blok motoru vývody tlakovýho oleje pro mazání turba a ecu zvládající dávkování paliva odpovídající tlaku,při malým tlaku turba je zatížení v normě,pokrejou ho rezervy motoru.
pohrál s kompresí-zatížení kliky - motor má průběh kterej nechci
přívodem vzduchu-to právě chci
tlakem paliva a délkou vstřiku-už je za mnou,tlak nemá význam,vstřik dejme tomu,už jsem měl spotřebu i kolem 30l a ukroucená poloosa :lol:
vačkama-no to je cenově dost brutál a ubroušenejm seriovejm moc nevěřím -povrch vačky se musí zušlechtit,kdo zaručí ,že to bude udělaný jak má?
zvětšit objem-to by šlo ,ale zvýší mi to zatížení kliky -to samý se stane po osazení turbem.
líp s výkonem nebudu-průběh točivýho momentu u turba je podstatně lepší -u atmosfery je dosahovanej až v točkách.

Napsal: 10 úno 2006 22:34
od kentoya
celkově si to napsal velice slušně, klobouk dolů,
poloosu ukroutíš i s turbem
vaček bych se až tak nebál jsou na to profíci, problém bývá v tom, že často po ubroušení, mají nižší zdvih, což taky není ideální
pro turbo zase musíš kompresi snížit, tudíž v malých točkách to taky není ono, ale jinak s tebou souhlasím

Re: Hon na koně

Napsal: 11 úno 2006 08:58
od PJ
kentoya: spíš naopak jelikož se brousí ta kulatá strana pro změnu charakteristiky tak se seřízení z duvodu zachování ventilový vůle zdvih většinou zvýší a bejvá problém u motorů s vysokou kompresí, aby nedošlo ke kontaktu ventilů s písty

Napsal: 11 úno 2006 11:15
od kentoya
no nevím je to logický,
akorát, že většina přebroušenejch vaček co jsem viděl, měla nižší zdvih než origo

Re: Hon na koně

Napsal: 11 úno 2006 12:47
od PJ
kentoya: tak to nevim, ale vetsinou brousej tu odvracenou stranu protoze se tim porusi ta upravená vrstva a kdyby to bylo na ty strane co hejbe ventilama tak by to asi moc nevydrzelo a protoze se tam ubere tak se musi zmenit ta vule a jelikoz na ty akcni strane je matrialu stejne tak to ventil vic posune, alespon ja to tak chapu. (doufam ze sem neco nenapsal blbe :lol: )

Re: Hon na koně

Napsal: 11 úno 2006 18:28
od stqeno
PJ píše:kentoya: tak to nevim, ale vetsinou brousej tu odvracenou stranu protoze se tim porusi ta upravená vrstva a kdyby to bylo na ty strane co hejbe ventilama tak by to asi moc nevydrzelo a protoze se tam ubere tak se musi zmenit ta vule a jelikoz na ty akcni strane je matrialu stejne tak to ventil vic posune, alespon ja to tak chapu. (doufam ze sem neco nenapsal blbe :lol: )
8) naprosta pravda,

pomer stran se zvetsi, hydrostely to vytlaci a zdvih je pak vetsi:)

Re: Hon na koně

Napsal: 11 úno 2006 18:55
od eric
PJ: tak to sem moc nepobral, v přebroušení vaček se pořád nevyznam :(

Re: Hon na koně

Napsal: 11 úno 2006 19:13
od monty01
eric píše:PJ: tak to sem moc nepobral, v přebroušení vaček se pořád nevyznam :(
na vačce se brousí plocha proti vrcholu-ubere se materiál =seřízením ventilů(hydroštel :roll: ,nebo klasika šroubky) se posune časování = dřív otvíraj a dýl zavíraj ventily.Je to jak kdybys seřídil ventily bez vůle nebo i už pootevřený -když bys měřil úhel otevření ventilů zjistíš že se posunul.Bohužel ten motor by takhle buď vůbec nejel nebo by brzo došlo k podpálení ventilů-proto se ta plocha vačky zbrousí ,tzn se ventil normálně zavírá.S výškou zdvihu u takhle upravenej nevím -neměřil jsem ho.Spolíhat se na něčí profesionalitu se nechci (zušlechtění)to by musel být člověk ,kterýmu věřím.

Napsal: 11 úno 2006 23:21
od kentoya
já bych vačku po přebroušení a bez zušlechtění do auta nedal, vím že to někomu nevadí, ale vačky jsou pouze povrchově (nikoli hloubkově) zušlechtěný, pokud se nemýlím tak nitridací, a je to řádově do milimetru, a když to odebereš tak to nic moc nevydrží

Re: Hon na koně

Napsal: 12 úno 2006 01:44
od eric
monty01 : aaa,už to chapu ;) díky

Napsal: 12 úno 2006 09:03
od monty01
kentoya píše:já bych vačku po přebroušení a bez zušlechtění do auta nedal, vím že to někomu nevadí, ale vačky jsou pouze povrchově (nikoli hloubkově) zušlechtěný, pokud se nemýlím tak nitridací, a je to řádově do milimetru, a když to odebereš tak to nic moc nevydrží
nitridace,cementování,povrchový kalení,tvrdochrom -jde o vytvoření tvrdý otěruvzdorný vrstvy.Rozhodně bych to nepodceňoval ,stačí se zeptat bawořářů na M40 -ta je na hydroštely háklivá a pak odchází vačka.