Stránka 1 z 2

regulátor tlaku paliva - instalace - dojmy

Napsal: 18 úno 2006 12:22
od extreme
zdravim.. nevim, jestli jsem se dobře vyjadřil... potřeboval bych radu, jak tento bazmek nainstalovat.. co to obnasi obecne a zkuisenosti vase. pripadne me odkazte na nejakej topic co tady uz o tom byl, nemuzu nic najit.
dekuji

Re: tlakovy ventil - palivova soustava

Napsal: 18 úno 2006 12:55
od semysak
nemyslis nahodou regulator tlaku paliva?

misto puvodniho, kdyz se kouknes na ten puvodni a ten co mas tak to pude snadno ma vetsinou 3 hadicky podtlakovou, vstupni tlakovou a vystupni ''spatecni'' do nadrze, nekdy to trochu komplikovany tim, ze ten puvodni je soucasti listy se vstrikama

Napsal: 18 úno 2006 13:21
od extreme
jj.. máš pravdu, už jsem opravil předmět.. děkuji... pro ostatní.. nemohl by mi někdo poslat foto nainstalovaného regulátoru v motoru..?? takhle to zní poměrně snadno ta instalace... se mi nějak nezdá.. a v neposlední řadě, jak se to chova... ma smysl instalovat ho pokud nic jiného na motoru nejni..?? atd.. atd... povídejte.. moc všem děkuju

Re: regulátor tlaku paliva - instalace - dojmy

Napsal: 18 úno 2006 13:47
od Wheelman
Smysl to má instalovat na motoru, kterýmu nestačí současný tlak paliva. Takže na seriovym motoru je to zbytečný, dokonce na honda-clubu proběhnul test a při vyšším tlaku byl pokles na výkonu o cca 10 koní.

Jinak ta instalace je jednoduchá, napojí se prostě místo toho stávajícího, což jsou dvě nebo tři hadičky!

Re: regulátor tlaku paliva - instalace - dojmy

Napsal: 18 úno 2006 15:04
od Zemi
Ten pokles u seriovky je logickej pac prikrmis smes a pomer A/F je nahovno... Ja ho pouzivam, protoze se seriovym mi to za prve blbe startovalo a zadruhe pri vyssich otackach nekdy vynechaval... A instalace je fakt primitivni, ale musis mit tu prirubu k palivovy rampe... Vede do nej jedna hadice (ta kterou tlaci pumpa benal) a druhou napojis na rampu... Treti se napojuje na intake manifold (mluvim o Honde)...

Napsal: 18 úno 2006 19:38
od extreme
Dobrá, čistě teoreticky, pokud bych byl schopen motoru dodat i vic vzduchu, coz rekneme, ze konkretně u bmw sem schopnej zařídit, tak by se měl poměr obou veličin vyrovnat a čistě teoreticky za pomocí regulace tlaku paliva sem schopnej dosahnout většího výkonu.... čekám vaše připomýnky k tomuto nadále všem děkuji za zkušenosti. 8)

Napsal: 18 úno 2006 20:02
od CharlitoCZ
extreme píše:Dobrá, čistě teoreticky, pokud bych byl schopen motoru dodat i vic vzduchu, coz rekneme, ze konkretně u bmw sem schopnej zařídit, tak by se měl poměr obou veličin vyrovnat a čistě teoreticky za pomocí regulace tlaku paliva sem schopnej dosahnout většího výkonu.... čekám vaše připomýnky k tomuto nadále všem děkuji za zkušenosti. 8)
čistě laicky bych řekl že ano.. ale musel bys trefit dobrej poměr a nevim jestli by ti do toho nekecala ŘJ..

Napsal: 18 úno 2006 20:15
od barbucha
Regulátor tlaku paliva není určenej na obohacování směsi, i když při zvětšeným tlaku možná vstřik nepatrně dávkování zvýší (Rozhodně to ale nefunguje tak že při desetiprocentním zvýšení tlaku by vstřik dával o deset procent víc paliva). Nastavitelnej regulátor je primárně určenej na korekci tlaku paliva na stanovenou mez po nějaké změně jako třeba instalaci výkonější palivový pumpy a podobně. Jestli chceš obohatit směs, tak to už je lepší nějaká oblbovačka ECU a pokud už nestačí vstřiky, tak jejich výměna plus programovatelná ECU. Rozhodně si nemysli že když se dostaneš na hranici možností vstřiku, tak že ti zvýšenej tlak nějak pomůže, možná tak k oddělání motoru

Napsal: 18 úno 2006 22:28
od extreme
děkuji.. další názory... dělám si z vašich příspěvků poznámky.. a budu mít o cčem přemýšlet.. opravdu všem moc děkuji a třeba by mě potěšilo i nějaké schema zapojění již od někoho, kdo má k tomuto "bazmeku" zapojené v kombinaci něcoi jiného... teď co mě tu zaujalo, co se týká těch vstřiků.. bmw teda alespoň vozy na které jsem se specnul... maji tu vlastnost, že se tam celkem nechaji kombinovat motorové časti.. vstřiky taky.. řekněme, že bych instalnul vštřiky stavěné na větší dimenzi.. a ještě.. mam dotaz.. sem přemejšlel když ten ventil je na něco stavěnej myslím tlak, to znamená, že by i čerpadlo mělo být natolik silné, aby natlačilo potřebny tlak.. připadně by měl být i dimenzovany cely pal. system na tento tlak.. .. vypadám asi jako totalní blb.. ale když se nezeptam na každou kravinku, tak pak si nebudu jistý, nebo nebudu vědět jak si s tím poradit.

Napsal: 18 úno 2006 22:51
od barbucha
extreme píše:děkuji.. další názory... dělám si z vašich příspěvků poznámky.. a budu mít o cčem přemýšlet.. opravdu všem moc děkuji a třeba by mě potěšilo i nějaké schema zapojění již od někoho, kdo má k tomuto "bazmeku" zapojené v kombinaci něcoi jiného... teď co mě tu zaujalo, co se týká těch vstřiků.. bmw teda alespoň vozy na které jsem se specnul... maji tu vlastnost, že se tam celkem nechaji kombinovat motorové časti.. vstřiky taky.. řekněme, že bych instalnul vštřiky stavěné na větší dimenzi.. a ještě.. mam dotaz.. sem přemejšlel když ten ventil je na něco stavěnej myslím tlak, to znamená, že by i čerpadlo mělo být natolik silné, aby natlačilo potřebny tlak.. připadně by měl být i dimenzovany cely pal. system na tento tlak.. .. vypadám asi jako totalní blb.. ale když se nezeptam na každou kravinku, tak pak si nebudu jistý, nebo nebudu vědět jak si s tím poradit.
Čerpadlo paliva musí zvládnout větší tlak než je pracovní tlak v palivové liště. Regulátor paliva přebytečný benzín odpouští zpátky do nádrže. Jinak ten nastavenej tlak není konstantní, ale vždycky se mění podle podtlaku nebo přetlaku(u turba) v sání. Na regulátoru nastavuješ pouze rozdíl proti sání. Např. já mám u Nissana předepsanej tlak vůči sání 3Bary a to znamená že při volnoběhu kdy je zavřená škrtící klapka a podtlak třeba -0,7Bar by jsi na palivové liště naměřil 2,3Baru a naopak při boostu 1bar by bylo na liště 4bary. To je prostě tlak na kterej je vstřik navrženej a proto by se neměla bohatost směsi korigovat palivovým regulátorem(ani by to moc nešlo). Jinak když pouze dodáš větší vstřiky, tak budeš mít moc bohatou směs protože ECU neví že jsi je změnil a od určitý zátěže nemá žádnou zpětnou vazbu od lambdy a dávkuje jen podle předem daný mapy. Jak už jsem psal, pokud chceš nějaký levný řešení na upravení bohatosti, tak zkus něco jako SAFC od Apexi :wink:

Napsal: 18 úno 2006 23:17
od extreme
věřím, že se v těhle věcech vyznáš, ale mě třeba ta zkratka nic neříká... mohl by si to trochu rozvestz..?? třeba i nějakej ilustrační obrázek..???

Re: regulátor tlaku paliva - instalace - dojmy

Napsal: 18 úno 2006 23:20
od MarAt

Napsal: 19 úno 2006 22:26
od Taboo
barbucha píše:Regulátor tlaku paliva není určenej na obohacování směsi, i když při zvětšeným tlaku možná vstřik nepatrně dávkování zvýší (Rozhodně to ale nefunguje tak že při desetiprocentním zvýšení tlaku by vstřik dával o deset procent víc paliva). Nastavitelnej regulátor je primárně určenej na korekci tlaku paliva na stanovenou mez po nějaké změně jako třeba instalaci výkonější palivový pumpy a podobně. Jestli chceš obohatit směs, tak to už je lepší nějaká oblbovačka ECU a pokud už nestačí vstřiky, tak jejich výměna plus programovatelná ECU. Rozhodně si nemysli že když se dostaneš na hranici možností vstřiku, tak že ti zvýšenej tlak nějak pomůže, možná tak k oddělání motoru.

Např. já mám u Nissana předepsanej tlak vůči sání 3Bary a to znamená že při volnoběhu kdy je zavřená škrtící klapka a podtlak třeba -0,7Bar by jsi na palivové liště naměřil 2,3Baru a naopak při boostu 1bar by bylo na liště 4bary. To je prostě tlak na kterej je vstřik navrženej a proto by se neměla bohatost směsi korigovat palivovým regulátorem(ani by to moc nešlo). Jinak když pouze dodáš větší vstřiky, tak budeš mít moc bohatou směs protože ECU neví že jsi je změnil a od určitý zátěže nemá žádnou zpětnou vazbu od lambdy a dávkuje jen podle předem daný mapy.
Nic z toho neni pravda... :wink:

Napsal: 19 úno 2006 23:27
od Vecernicek
Taboo píše:
barbucha píše:Regulátor tlaku paliva není určenej na obohacování směsi, i když při zvětšeným tlaku možná vstřik nepatrně dávkování zvýší (Rozhodně to ale nefunguje tak že při desetiprocentním zvýšení tlaku by vstřik dával o deset procent víc paliva). Nastavitelnej regulátor je primárně určenej na korekci tlaku paliva na stanovenou mez po nějaké změně jako třeba instalaci výkonější palivový pumpy a podobně. Jestli chceš obohatit směs, tak to už je lepší nějaká oblbovačka ECU a pokud už nestačí vstřiky, tak jejich výměna plus programovatelná ECU. Rozhodně si nemysli že když se dostaneš na hranici možností vstřiku, tak že ti zvýšenej tlak nějak pomůže, možná tak k oddělání motoru.

Např. já mám u Nissana předepsanej tlak vůči sání 3Bary a to znamená že při volnoběhu kdy je zavřená škrtící klapka a podtlak třeba -0,7Bar by jsi na palivové liště naměřil 2,3Baru a naopak při boostu 1bar by bylo na liště 4bary. To je prostě tlak na kterej je vstřik navrženej a proto by se neměla bohatost směsi korigovat palivovým regulátorem(ani by to moc nešlo). Jinak když pouze dodáš větší vstřiky, tak budeš mít moc bohatou směs protože ECU neví že jsi je změnil a od určitý zátěže nemá žádnou zpětnou vazbu od lambdy a dávkuje jen podle předem daný mapy.
Nic z toho neni pravda... :wink:
Se mi to zdálo nějaký divný...ale to asi protože jsem to vůbec nepochopil :smich:
Mám taky regulátor tlaku paliva a jeho výměnou by se asi nic nezměnilo jelikož je to nějaká chtrá věc co udržuje tlak v palivové soustavě i bez zapnutého čerpadla...Nebo mě teďka napadá že to bude mít asi jinej název...no tak co když už jsem to napsal nebudu to mazat ne? :evil:

Napsal: 19 úno 2006 23:41
od MarAt
Vecernicek píše: Se mi to zdálo nějaký divný...ale to asi protože jsem to vůbec nepochopil :smich:
:smich: :help:

Re: regulátor tlaku paliva - instalace - dojmy

Napsal: 20 úno 2006 07:11
od semysak
no co vim tak treba ja mam vstrikovani motronic 4.1 kde regulator udrzuje konstantni rozdil tlaku mezi sanim za klapkou a tlakem paliva v liste vstriku.

potom je jasny ze jednotce je jedno jakej je skutecnej tlak v sani ale na stejne dlouhej impuls do vstriku da porad to sami mnozstvi paliva.

mnozstvi paliva je zavisle na ty dylce impulzu a na rozdilu tlaku. pokud rozdil zvetsim tak se nestane vubec nic do doby kdy jednotka pracuje v uzavrenej smycce od lambdy a zaroven se nedosahne minimalni delky impulzu do vstriku potom je moc bohata smes. pokud je dosazeno maximalni delky vstriku a jednotka uz neprodluzuje, tak se smes ochudi,

pokud je to v otevrenej smycce - jednotka dava podle mapy tak to dava bud bohatou a nebo chudou smes

co vim tak pro turbomotory se delaji ''progresivni'' regulatory, kdy sim je vetsi tlak v sani tim je vetsi ten rozdil tlaku, tj ve vstrikach je vetsi tlak nez oproti standardnimu regulatoru 1:1, tkaze vlastne podle map je obohacena smes, videlsem ruzne faktory zvetseni tlaku od 1:1.4 az po 1:4 a jeste i ze treba pri prudke zmene tlaku v sani - akceleraci prendava tlak pomaleji, chvili ho zvysi a potom jede zase 1:1

Re: regulátor tlaku paliva - instalace - dojmy

Napsal: 20 úno 2006 08:11
od Taboo
semysak píše: co vim tak pro turbomotory se delaji ''progresivni'' regulatory, kdy sim je vetsi tlak v sani tim je vetsi ten rozdil tlaku, tj ve vstrikach je vetsi tlak nez oproti standardnimu regulatoru 1:1, tkaze vlastne podle map je obohacena smes, videlsem ruzne faktory zvetseni tlaku od 1:1.4 az po 1:4 a jeste i ze treba pri prudke zmene tlaku v sani - akceleraci prendava tlak pomaleji, chvili ho zvysi a potom jede zase 1:1
8)
Duvodem smozrejme je, ze vetsina OEM pintle-style injectoru nerada pracuje s kratsimi impulzy, nez 1.8-2 milisekundy. Kdyz se pote vzhledem k tem nejkratsim impulzum zvoli patricna velikost injectoru pro zachovani kvality volnobehu, tato velikost injectoru pote neni dostatecne velka pri stejnem tlaku paliva pri plne zatezi a plnem tlaku turba (protoze ty injectory neni pri vysokych otackach motoru + plne zatezi + plnem tlaku turba mozne drzet otevrene patricne dlouho, aby jimi proteklo patricne mnozstvi paliva k zachovani spravneho A/F pomeru). Proto se jednoduse pouzije boost-dependent regulator, ktery zvysuje tlak paliva v zavislosti na tlaku v intake manifoldu, cimz se podle potreby docasne zvysi prutok injektoru pri stejne dlouhych impulzech. Vetsina vozu pouziva 1:1 (= 1 psi tlaku paliva pro 1 psi tlaku turba) regulator, ale pruziny ruznych pomeru jsou bezne obdrzitelne. Pokud nekdo pak pouziva velice velke injectory na malem turbo motoru, disc/ball-style injectory pracuji dobre i s 0.5 milisekundovymi impulzy (+ clovek je muze - narozdil od pintle-style - bez obav tlacit nad 80% duty cycle) a patricneho A/F pomeru pri volnobehu se pak dosahuje mixem tech nejkratsich impulzu, ktere ty injectory zvladnou + patricnym tlakem paliva. Dostatecny prutok pod tlakem turba je pak zajisten ne jen delsimi impulzy, ale taky zvysenim tlaku paliva. Ja se - z duvodu presnosti a opakovatelnosti - vzdy snazim o co nejdelsi impulzy, pro ktere mam v tech urcitych otackach motoru cas (= z hlediska presnosti jsou lepsi delsi impulzy + nizsi tlak, nez kratke impulzy + vysoky tlak). Ten rozdil je proste jako snazit se za dany cas presne naplnit hrnek az po okraj vodou s nizkym tlakem - anebo kratkym striknutim hasicskou hadici (a mit pak zbytecne cas nazbyt + nepresne naplneny hrnek :lol: )...

Re: regulátor tlaku paliva - instalace - dojmy

Napsal: 20 úno 2006 22:19
od Beaver
Taboo píše:Ten rozdil je proste jako snazit se za dany cas presne naplnit hrnek az po okraj vodou s nizkym tlakem - anebo kratkym striknutim hasicskou hadici (a mit pak zbytecne cas nazbyt + nepresne naplneny hrnek :lol: )...
Ty tvoje přirovnání na konci mě vždycky dojmou až k slzám, člověku se ani nechce věřit, že nejsi rodilý Čech :D

Napsal: 20 úno 2006 22:21
od suskyin
kdyz uz je o tom rec, kde se daji koupit :?
vim jen o http://www.saabturboclub.biz/speedparts ... paliva.htm
treba vi nekdo o lepsi nabidce 8)

Napsal: 20 úno 2006 22:24
od Sly
suskyin píše:kdyz uz je o tom rec, kde se daji koupit :?
vim jen o http://www.saabturboclub.biz/speedparts ... paliva.htm
treba vi nekdo o lepsi nabidce 8)
Ja koupil na eBay.

Re: regulátor tlaku paliva - instalace - dojmy

Napsal: 20 úno 2006 23:02
od MarAt
já prodám nový zabalený za 1500,- chromový včetně budíku..

Re: regulátor tlaku paliva - instalace - dojmy

Napsal: 20 úno 2006 23:23
od Taszi
Taboo píše:
semysak píše: co vim tak pro turbomotory se delaji ''progresivni'' regulatory, kdy sim je vetsi tlak v sani tim je vetsi ten rozdil tlaku, tj ve vstrikach je vetsi tlak nez oproti standardnimu regulatoru 1:1, tkaze vlastne podle map je obohacena smes, videlsem ruzne faktory zvetseni tlaku od 1:1.4 az po 1:4 a jeste i ze treba pri prudke zmene tlaku v sani - akceleraci prendava tlak pomaleji, chvili ho zvysi a potom jede zase 1:1
8)
Duvodem smozrejme je, ze vetsina OEM pintle-style injectoru nerada pracuje s kratsimi impulzy, nez 1.8-2 milisekundy. Kdyz se pote vzhledem k tem nejkratsim impulzum zvoli patricna velikost injectoru pro zachovani kvality volnobehu, tato velikost injectoru pote neni dostatecne velka pri stejnem tlaku paliva pri plne zatezi a plnem tlaku turba (protoze ty injectory neni pri vysokych otackach motoru + plne zatezi + plnem tlaku turba mozne drzet otevrene patricne dlouho, aby jimi proteklo patricne mnozstvi paliva k zachovani spravneho A/F pomeru). Proto se jednoduse pouzije boost-dependent regulator, ktery zvysuje tlak paliva v zavislosti na tlaku v intake manifoldu, cimz se podle potreby docasne zvysi prutok injektoru pri stejne dlouhych impulzech. Vetsina vozu pouziva 1:1 (= 1 psi tlaku paliva pro 1 psi tlaku turba) regulator, ale pruziny ruznych pomeru jsou bezne obdrzitelne. Pokud nekdo pak pouziva velice velke injectory na malem turbo motoru, disc/ball-style injectory pracuji dobre i s 0.5 milisekundovymi impulzy (+ clovek je muze - narozdil od pintle-style - bez obav tlacit nad 80% duty cycle) a patricneho A/F pomeru pri volnobehu se pak dosahuje mixem tech nejkratsich impulzu, ktere ty injectory zvladnou + patricnym tlakem paliva. Dostatecny prutok pod tlakem turba je pak zajisten ne jen delsimi impulzy, ale taky zvysenim tlaku paliva. Ja se - z duvodu presnosti a opakovatelnosti - vzdy snazim o co nejdelsi impulzy, pro ktere mam v tech urcitych otackach motoru cas (= z hlediska presnosti jsou lepsi delsi impulzy + nizsi tlak, nez kratke impulzy + vysoky tlak). Ten rozdil je proste jako snazit se za dany cas presne naplnit hrnek az po okraj vodou s nizkym tlakem - anebo kratkym striknutim hasicskou hadici (a mit pak zbytecne cas nazbyt + nepresne naplneny hrnek :lol: )...
Presne to som ti chcel napisat :lol:
no co uz...Taboo 4ever 8) vitaj....

Re: regulátor tlaku paliva - instalace - dojmy

Napsal: 24 úno 2006 11:33
od honza 2.0 16v
když sme u těch regulátorů tlaku paliva - může mít vliv špatnej regulátor na startování? - protože jsme dlouho laboroval s motorem (cukal , nechtěl moc jet ) a povyměnoval jsem všechny čidla, opravil kabeláž a palivový vedení + vyměnil palivovou pumpu (nakonec ona byla příčina těch problémů...) , regulátor jsem nechal bejt ,protože je nerozebiratelnej a v tý době byl ok.. teď se znova objevilo pocukávání a navíc dlouhý starty - elektronika je v poho , pumpa taky takže podezření padlo na něj ...

Re: regulátor tlaku paliva - instalace - dojmy

Napsal: 24 úno 2006 11:34
od Zemi
honza 2.0 16v píše:když sme u těch regulátorů tlaku paliva - může mít vliv špatnej regulátor na startování? - protože jsme dlouho laboroval s motorem (cukal , nechtěl moc jet ) a povyměnoval jsem všechny čidla, opravil kabeláž a palivový vedení + vyměnil palivovou pumpu (nakonec ona byla příčina těch problémů...) , regulátor jsem nechal bejt ,protože je nerozebiratelnej a v tý době byl ok.. teď se znova objevilo pocukávání a navíc dlouhý starty - elektronika je v poho , pumpa taky takže podezření padlo na něj ...
Presne to delalo me tak to byl ten hlavni duvud si ho poridit. :wink:

Re: regulátor tlaku paliva - instalace - dojmy

Napsal: 24 úno 2006 11:47
od honza 2.0 16v
no ja ted budu mít 2

1) doladit spatny starty u civilniho Tipa + nejakej power+(delam sani, upravicku hlavy, svody, komplet vejfuk..)
- pro ty ucely by se hodil ten od MarAta

2) potrebuju neco lepsiho nez je ten seriovej sunt do myho coupatka, do kteryho se mi ted stavi motor >> 200PS ze seriovejch 140 a potrebuju ty kone nejak nakrmit ( uvidi se az se bude ladit elektronika jestli bude treba zvedat tlak atd..), ale sem prijde asi neco lepsiho , asi to co mas ty

Re: regulátor tlaku paliva - instalace - dojmy

Napsal: 24 úno 2006 11:51
od Zemi
Ja mam ten treti zeshora... Krome manometru... Nevim proc je tak drahej oproti ostatnim, ale vypada mohutne proti tem druhejm...

http://www.saabtuning.cz/tdilys7.htm

Re: regulátor tlaku paliva - instalace - dojmy

Napsal: 24 úno 2006 11:55
od honza 2.0 16v
jj ty stranku znam - ale asi do coupecka poridim bud druhej, nebo ten treti , manometr uz mam koupenej i s pancerovanejma hadicema za 200,- , místní obchod/servis s hydraulickejma systémma a příslušenstvím....

Re: regulátor tlaku paliva - instalace - dojmy

Napsal: 24 úno 2006 12:02
od Zemi
honza 2.0 16v píše:jj ty stranku znam - ale asi do coupecka poridim bud druhej, nebo ten treti , manometr uz mam koupenej i s pancerovanejma hadicema za 200,- , místní obchod/servis s hydraulickejma systémma a příslušenstvím....
Bych taky bral nejakej kram s temahle vecma... Manometr bych taky rad konecne...

Re: regulátor tlaku paliva - instalace - dojmy

Napsal: 24 úno 2006 12:06
od honza 2.0 16v
Zemi píše:
honza 2.0 16v píše:jj ty stranku znam - ale asi do coupecka poridim bud druhej, nebo ten treti , manometr uz mam koupenej i s pancerovanejma hadicema za 200,- , místní obchod/servis s hydraulickejma systémma a příslušenstvím....
Bych taky bral nejakej kram s temahle vecma... Manometr bych taky rad konecne...
hele kámoš má budík na tlak paliva použitej z nějakýho náklaďáku , kde měřil tlak oleje , náklady 00prd, jen ho vyčistil a zapojil , pro účely nastavení tlaku v motorovým prostoru bohatě postačuje...

Re: regulátor tlaku paliva - instalace - dojmy

Napsal: 24 úno 2006 12:09
od Zemi
Zkusim neco splasit...