Stránka 1 z 1
Opet ciste teoreticky - setrvak...
Napsal: 21 úno 2006 14:06
od Idaho
Opet jedna ciste teoreticka otazka tykajici se swapu motoru :
mam dva motory - muj stavajici a "jiný" , k jinemu nemam prevodovku, a potrebuju pouzit mou..
housing prevodovky predelam, no problem - je vicedilny, ale je tu problem s hrideli co se zasouva do setrvaku a spojkou s pritlacakem.
"Jiný" motor byl automat , takze je bez spojky, musim tedy pouzit clutch set z meho motoru ( vzhledem k te hrideli i lepsi ).
1) co kdyz pritlacak bude mit jinde uchyceni ( srouby ) nez je na setrvaku "jineho" motoru ??
2) co kdyz "dira" na hridel z prevodovky, ktera ma kotvit v setrvaku bude jineho rozmeru? jsounejake cesty jak je zmenit ? ( zvetsist x zmensit?? )
3) musim pouzit origo setrvak, protoze bych mel jinak problem se starterem...
a na konec, pokud ten setrvak profik upravi ( vyfrezuje stred na tu hridel, udela nove diry na uchyceni pritlacaku - jak ho vyvazit??
protoze predpokladam, ze setrvak je vyvazen v setu s klikou ( tudiz samostatne by mohl byt nevyvyzen, resp. s malou odchylkou ) jde ten setrvak dodatecne dovyvazit prave s touto odchylkou?? Neche se mi motor co je v cajku a ma dost drahe dily uplne rozkopavat.. poradte vas nazor... vim ye lepsi je predelat a komplet vyvazit, ale vy znalejsi je i jina cesta??
Napsal: 21 úno 2006 17:27
od Boháček
u některých motorů se klika váží samotná, resp. se stanovenou odchylkou k prvnímu válci a podle toho je pak možné přidat setrvák
vycházeje z této teorie, by stačilo poznačit polohu setrváku na klice vůči prvnímu válci
ale je li to tak u supry ?
konec hřídele z převodovky je uložen v setrváku "volně" nebo v jehlovém ložisku ?
jinak úběr materiálu bych řešil spíš na soustruhu než frézkou...
a pakliže na tebe z té díry nevykoukne lungr, tak nevidím problém, soustružíš na malém průměru, tedy i nevývažek neuděláš velký. ( jo po obvodu setrváku by to mohl být problém )
ohledně děr v přítlačáku, když nebudou pasovat razantně, volil bych upnutí do děličky, tentokrát na frézce a udělal do něj nový díry podle straýho setrváku
Napsal: 22 úno 2006 06:59
od Idaho
Boháček píše:u některých motorů se klika váží samotná, resp. se stanovenou odchylkou k prvnímu válci a podle toho je pak možné přidat setrvák
vycházeje z této teorie, by stačilo poznačit polohu setrváku na klice vůči prvnímu válci
ale je li to tak u supry ?
konec hřídele z převodovky je uložen v setrváku "volně" nebo v jehlovém ložisku ?
jinak úběr materiálu bych řešil spíš na soustruhu než frézkou...
a pakliže na tebe z té díry nevykoukne lungr, tak nevidím problém, soustružíš na malém průměru, tedy i nevývažek neuděláš velký. ( jo po obvodu setrváku by to mohl být problém )
ohledně děr v přítlačáku, když nebudou pasovat razantně, volil bych upnutí do děličky, tentokrát na frézce a udělal do něj nový díry podle straýho setrváku
dik za vysvetleni, ale bohuzel jsme se trosku ztrapnil, byl jsem tak zapalenej do reseni jisteho problemu, ze jsme si dalsi nevedomky sam vymyslel - samozrejme trn do setrvaku vubec nezasahuje na toz aby tam zapadal tisicihran ( jak jsem to v puvodnim prizpevku myslel ) ona bby potom spojka jaksi nemela smysl
kazdopadne diky za vysvetleni ...
Sem pako ...
..prosim uzamknout..
Napsal: 22 úno 2006 12:28
od Idaho
Boháček píše:
ohledně děr v přítlačáku, když nebudou pasovat razantně, volil bych upnutí do děličky, tentokrát na frézce a udělal do něj nový díry podle straýho setrváku
co kdyz setrvak bude uplne jinej a vzdalenost der bude vetsi / mensi ( polomer kruznice na ktere jsou diry bude mimo dosah pritlacaku..... ) - tak to myslim..
Napsal: 22 úno 2006 13:19
od Bidrin
Idaho píše:Boháček píše:
ohledně děr v přítlačáku, když nebudou pasovat razantně, volil bych upnutí do děličky, tentokrát na frézce a udělal do něj nový díry podle straýho setrváku
co kdyz setrvak bude uplne jinej a vzdalenost der bude vetsi / mensi ( polomer kruznice na ktere jsou diry bude mimo dosah pritlacaku..... ) - tak to myslim..
Pak to uděláš jako ředitel Jihlavského BOSCHe - necháš si v nástrojárně za 1/2 roku ufušovat kompletní skříň na CNC z plnýho matroše, abys mohl použít všechny střeva z převodovky a tu pak nasadit na svůj motor...
... a to to ještě Hilmann dělal z nerezu...

Napsal: 22 úno 2006 13:21
od Mirek999
tak to musela bejt palka ze se vyplati koupit starsi
Re: Opet ciste teoreticky - setrvak...
Napsal: 22 úno 2006 14:46
od MattiK
ja teda nechci podcenovat nazor kolegy bohacka ale myslim si zeje vzdycky lepsi nechat vyvazit kliku se setrvakem a remenici jako celek, ono to samozrejme bude vrcet i samostatne vyvazeny ale neni to ono...
Napsal: 22 úno 2006 17:34
od Boháček
já jsem psal, že u NĚKTERÝCH notorů se to tak dělá, jinak máš samo pravdu, že lepší je mít vyvážený celek
stejně jako setrváky se totiž váží zvlášť i řemenice a to na nulový nevývažek, protože spousta aut ( Opel, Fiat ) je má dnes nalisovány na gumovém silentbloku, který se časem odporoučí a pak bys měnil celou kliku?
2Idaho :
jsou motory, kde hřídel z převodovky prochází skrz celý setrvačník a je v klice uložena v jehlovém ložisku, takže blbost by byla jen ten tisícihran, ale toho jsem si v příspěvku nevšiml.
no s tím uložením rozdílných průměrů, teoreticky je možné vše, ale to určitě víš, prakticky ti řeknu, když bych to viděl a držel v ruce, určitě by mě něco napadlo, ale to tebe jistě taky

Napsal: 23 úno 2006 07:17
od Idaho
Mirek999 píše:tak to musela bejt palka ze se vyplati koupit starsi
heh skus to

-- teda pokud se ti podari nejakej najit

- o castce nemluvim..