Stránka 1 z 2

budik A/F rati kam napojit?

Napsal: 16 bře 2006 12:50
od Rajdlos
Na jakou barvu dratu od prvni lambdy napojit budik A/F ratio, jsou tam:

cernej
bilej
zlutej
sedej
cervenej


Je to VAGovej motor 1.8T.

Diky

Napsal: 16 bře 2006 17:42
od leon4x4
To je jedno, stejnak to bude jen pouťová atrakce :lol:

Jestli chceš vědět poměr A/F tak si kup Wide Lambdu s budíkem. Tyhle "voltmetry" co se napíchnou na narrowband lambdu jsou opravdu jen jako šoukárová výbava. V žádném případě nevěř nikdy tomu co to ukazuje.

A s tím zapojením? To je snadné. vezmi voltmetr a najdeš tam Kostru, Napájení, vyhřívání a signal který bude lítat v rozmezí 0,5 a 4,5V (při prudkém přidání a ubrání plynu) a to je právě to co tě bude zajímat a to je hodnota kterou ti tvůj "Voltmetr" / levný budík A/F bude ukazovat.

Re: budik A/F rati kam napojit?

Napsal: 16 bře 2006 17:49
od Rajdlos
diky

na pul cesty uz je standalone AEM EMS k otmu wideband, tak Te zaukoluju ;-)

Napsal: 16 bře 2006 17:56
od leon4x4
Spolehni se, to zvládnem. Ještě doporučuji dokoupit EGT ať máš ještě jistotu jak horké spaliny jsou.

Re: budik A/F rati kam napojit?

Napsal: 16 bře 2006 18:01
od Rajdlos
jj budiky urcite, vybral jsem nakonec DEFI

palnuju EGT, oil temp, oil press, water temp, boost, fuel press, O2 WB od AEM

nic vic nepotrebuju

Re: budik A/F rati kam napojit?

Napsal: 16 bře 2006 20:34
od sub13
A když mam Aurometer A/F meter s O2 senzorem, kam bych ten senzor měl umístit? Před turbo na svody, hned za turbo nebo nakonec výfuku? nevi, nevi, prosim poradte...

Re: budik A/F rati kam napojit?

Napsal: 16 bře 2006 20:36
od MarauderZ28
v návodu to autometer přesně popisuje

Re: budik A/F rati kam napojit?

Napsal: 16 bře 2006 20:42
od sub13
Jo ten mam taky, ale bohužel neumim moc dobře anglicky a co sem tak pochytil, tak bych to měl dát tam, kde procházejí výfukové plyny ze všech válců a zároveň co nejblíže k hlavě (v mém případě hlavám- Subaru boxer), takže před turbo?

Re: budik A/F rati kam napojit?

Napsal: 16 bře 2006 20:56
od MarauderZ28
u non turbo motoru se dává 1-2 palce od hlavy v případě turba 1- 2 palce před turbo

Napsal: 16 bře 2006 21:48
od leon4x4
Hlavně když potřebuješ aby ti co jedříve ta lambda odešla :lol:

Ve skutečnosti může být lambda klidně 30cm před koncem výfuku. Dává se do dostatečné vzdálenosti od motoru a rozhodně až za turbo.

Životnost lambdy mezi turbem a motorem je asi tak 2-3hodiny (teploty až 950°C) kdežto za turbem už je to třeba jen 750-800°C a tam už vydrží třeba stovky hodin a když se dá třeba metr za turbo tedy nějak k novám řidiče tak už může vydržet i několik let.

Ale u Amerik s kompresorem to bude asi jinak, tam se dává asi před turbo, to totiž vozí ameriky na korbě a pod haupnou mají kompresor a oooohromný blok. :lol:

Re: budik A/F rati kam napojit?

Napsal: 16 bře 2006 22:25
od MarauderZ28
jo kurva já zas to mám spojený s EGT neb včera sem tenhle návod sháněl tak mi to utkvělo v hlavě ... takže to co sem napsal je pro EGT ne pro lambdu

Re: budik A/F rati kam napojit?

Napsal: 16 bře 2006 22:25
od MarauderZ28
pro wide lamdbu bych udělal díru někde v místech kde jsou origo ne ?

tohle máš ? http://www.autometer.com/download_instruction/838C.pdf

Napsal: 17 bře 2006 00:20
od hIGGI
leon4x4 píše:To je jedno, stejnak to bude jen pouťová atrakce :lol:

Jestli chceš vědět poměr A/F tak si kup Wide Lambdu s budíkem. Tyhle "voltmetry" co se napíchnou na narrowband lambdu jsou opravdu jen jako šoukárová výbava. V žádném případě nevěř nikdy tomu co to ukazuje.

A s tím zapojením? To je snadné. vezmi voltmetr a najdeš tam Kostru, Napájení, vyhřívání a signal který bude lítat v rozmezí 0,5 a 4,5V (při prudkém přidání a ubrání plynu) a to je právě to co tě bude zajímat a to je hodnota kterou ti tvůj "Voltmetr" / levný budík A/F bude ukazovat.
Narrowband bych rekl ze se bude pohybovat mezi 0 a 1V, minimalne u starsich aut to tak je.

Napsal: 17 bře 2006 06:39
od sejki
hIGGI píše:
leon4x4 píše:To je jedno, stejnak to bude jen pouťová atrakce :lol:

Jestli chceš vědět poměr A/F tak si kup Wide Lambdu s budíkem. Tyhle "voltmetry" co se napíchnou na narrowband lambdu jsou opravdu jen jako šoukárová výbava. V žádném případě nevěř nikdy tomu co to ukazuje.

A s tím zapojením? To je snadné. vezmi voltmetr a najdeš tam Kostru, Napájení, vyhřívání a signal který bude lítat v rozmezí 0,5 a 4,5V (při prudkém přidání a ubrání plynu) a to je právě to co tě bude zajímat a to je hodnota kterou ti tvůj "Voltmetr" / levný budík A/F bude ukazovat.
Narrowband bych rekl ze se bude pohybovat mezi 0 a 1V, minimalne u starsich aut to tak je.
jj 0 a 1V, pod rukama me proslo hodne aut na diagnostice a vzdycky bylo rozmezi 0-1V

Re: budik A/F rati kam napojit?

Napsal: 17 bře 2006 11:27
od Zemi
Sakra... Ja nemam lambdu. :smich: Jak zmerim A/F??? Koupe widelambdy me v tomhle pripade asi nemine coz... No to byl jen takovej dotazek...

Re: budik A/F rati kam napojit?

Napsal: 17 bře 2006 13:00
od sub13
to marauder: jo přesně tohle mam i s tim senzorem. Vejfuk je dělanej z nerez 3" trubky, takže tam zatim žádný "díry" nejsou. Ten senzor dát teda tak metr za turbo kvůli jeho životnosti?

Napsal: 17 bře 2006 13:31
od leon4x4
hIGGI píše:
Narrowband bych rekl ze se bude pohybovat mezi 0 a 1V, minimalne u starsich aut to tak je.
Nojo :zapomel: to je fakt
Marauder píše:
jo kurva já zas to mám spojený s EGT neb včera sem tenhle návod sháněl tak mi to utkvělo v hlavě ... takže to co sem napsal je pro EGT ne pro lambdu
Jojo EGT je dobré dát těsně pod přírubu turba aby dostávalo teplo ze všech válců, ale dá se dát i za turbo, ale pak se značně posune hodnota kdy už se jedná o kritickou teplotu.

Napsal: 17 bře 2006 15:46
od Krosmen
na kolik cca vyjde taková sranda???Určitě tyhle věcičky budou potřřeba při ladění motoru a hlavně aspoň je vidět co se s motorem děje zajízdy....
Pokud budu chtít motor nějakym způsobem doladit s použití piggy back tak stejně budou tyhle věcičky potřebovat...... 8)

Re: budik A/F rati kam napojit?

Napsal: 17 bře 2006 17:35
od sejki
sub13 píše:to marauder: jo přesně tohle mam i s tim senzorem. Vejfuk je dělanej z nerez 3" trubky, takže tam zatim žádný "díry" nejsou. Ten senzor dát teda tak metr za turbo kvůli jeho životnosti?
Lambda ti pracuje pod urcitejma stupnema, pozor na to:)

Napsal: 17 bře 2006 19:33
od Lobo
Krosmen píše:na kolik cca vyjde taková sranda???Určitě tyhle věcičky budou potřřeba při ladění motoru a hlavně aspoň je vidět co se s motorem děje zajízdy....
Pokud budu chtít motor nějakym způsobem doladit s použití piggy back tak stejně budou tyhle věcičky potřebovat...... 8)
nic moc budik kolem 1500, WB od 150dolacu za nicmoc, a slusnejsi kolem 300 dolacu nahoru..

Re: budik A/F rati kam napojit?

Napsal: 17 bře 2006 19:39
od Rajdlos
je v pohode WB od AEM?

Re: budik A/F rati kam napojit?

Napsal: 17 bře 2006 20:52
od leon4x4
Rajdlos píše:je v pohode WB od AEM?
já preferuji INNOVATEMOTORSPORTS nebo FJO ale AEM a MoTeC jsou také dobré, tím to ale skoro končí.

Re: budik A/F rati kam napojit?

Napsal: 17 bře 2006 20:55
od Lobo
leon4x4 píše:
Rajdlos píše:je v pohode WB od AEM?
já preferuji INNOVATEMOTORSPORTS...
muzu jedine pochvalit 8) mam LM1+LMA 2RPM a spokojenost nejvetsi 8) 8)

Napsal: 18 bře 2006 18:01
od Krosmen
jenom ještě takovej dotaz WB se používá jen k naladění tzn má krátkou životnost????V tomhle mi neni jasno...... :oops: :oops: :oops:
ale co sem se dočet tak asi jen na naladění.....

Napsal: 18 bře 2006 22:34
od Beaver
Krosmen píše:jenom ještě takovej dotaz WB se používá jen k naladění tzn má krátkou životnost????V tomhle mi neni jasno...... :oops: :oops: :oops:
ale co sem se dočet tak asi jen na naladění.....
WB má životnost podle toho kam ji dáš. Jejím úkolem je "čichat" k výfukovým plynům a informovat, kolik je v nich ještě kyslíku.

Napsal: 18 bře 2006 23:13
od Taboo
Krosmen píše:jenom ještě takovej dotaz WB se používá jen k naladění tzn má krátkou životnost????V tomhle mi neni jasno...... :oops: :oops: :oops:
ale co sem se dočet tak asi jen na naladění.....
WB O2 sensor muzes pouzivat 24/7, ne jen k naladeni. Pokud ho ale pouzivas s (tovarni) ECU, ktera pracuje jen s 0-1V NB sensorem, tak musis pouzit 5:1 delic napeti. Zivotnost kazdeho (nejen WB) O2 sensoru klesa s pouzitim paliva obsahujici vetsi procento olova.
:wink:

Napsal: 19 bře 2006 13:39
od Krosmen
Taboo píše:
Krosmen píše:jenom ještě takovej dotaz WB se používá jen k naladění tzn má krátkou životnost????V tomhle mi neni jasno...... :oops: :oops: :oops:
ale co sem se dočet tak asi jen na naladění.....
WB O2 sensor muzes pouzivat 24/7, ne jen k naladeni. Pokud ho ale pouzivas s (tovarni) ECU, ktera pracuje jen s 0-1V NB sensorem, tak musis pouzit 5:1 delic napeti. Zivotnost kazdeho (nejen WB) O2 sensoru klesa s pouzitim paliva obsahujici vetsi procento olova.
:wink:
takže teoreticky náhradou mé stávajíci lambdy a použitím děliče napětí bych nic neskazil.Lambdu mám cca pět cm za výstupem z turba.

Napsal: 19 bře 2006 16:00
od leon4x4
Taboo píše:
Krosmen píše:jenom ještě takovej dotaz WB se používá jen k naladění tzn má krátkou životnost????V tomhle mi neni jasno...... :oops: :oops: :oops:
ale co sem se dočet tak asi jen na naladění.....
WB O2 sensor muzes pouzivat 24/7, ne jen k naladeni. Pokud ho ale pouzivas s (tovarni) ECU, ktera pracuje jen s 0-1V NB sensorem, tak musis pouzit 5:1 delic napeti. Zivotnost kazdeho (nejen WB) O2 sensoru klesa s pouzitim paliva obsahujici vetsi procento olova.
:wink:
Taboo ale sériová lambda má opačnou závyslost než WB ... nebo se pletu ?

Jednodušší asi bude použít WB kit s analogovým výstupem, jako třeba LM1 nebo XD16 od Innovate nebo třeba FJO. Pak se prostě zobrazuje WB informace a sériové ECU připravíš přesně tu informaci kterou očekává :wink:

Napsal: 19 bře 2006 22:34
od Taboo
leon4x4 píše:
Taboo píše:
Krosmen píše:jenom ještě takovej dotaz WB se používá jen k naladění tzn má krátkou životnost????V tomhle mi neni jasno...... :oops: :oops: :oops:
ale co sem se dočet tak asi jen na naladění.....
WB O2 sensor muzes pouzivat 24/7, ne jen k naladeni. Pokud ho ale pouzivas s (tovarni) ECU, ktera pracuje jen s 0-1V NB sensorem, tak musis pouzit 5:1 delic napeti. Zivotnost kazdeho (nejen WB) O2 sensoru klesa s pouzitim paliva obsahujici vetsi procento olova.
:wink:
Taboo ale sériová lambda má opačnou závyslost než WB ... nebo se pletu ?
Ano, ja jsem to jen spatne napsal jako "delic napeti" :lol: . Spise jsem mel pouzit vyraz "prekladatel vystupu" - anebo neco podobneho...

Tady je dobre WB AFR/EGT/knock/boost gizmo, ktere ma i datalogging a dalsi funkce (virtual dashboard, warning light, shift light, etc.), od PLX Devices:
http://www.plxdevices.com/R-Series-Cont ... ochure.pdf
Pod $700 ($639 + $47 shipping do Evropy) mate 3 digitalni budiky + WB O2 sensor + datalogger, coz neni vubec spatna cena...
:wink:

Napsal: 20 bře 2006 09:29
od leon4x4
Taboo píše:Tady je dobre WB AFR/EGT/knock/boost gizmo, ktere ma i datalogging a dalsi funkce (virtual dashboard, warning light, shift light, etc.), od PLX Devices:
http://www.plxdevices.com/R-Series-Cont ... ochure.pdf
Pod $700 ($639 + $47 shipping do Evropy) mate 3 digitalni budiky + WB O2 sensor + datalogger, coz neni vubec spatna cena...
:wink:
To vypadá velmi zajímavě, škoda, že už jsem objednal A/F od Innovate aq EGT od Ómori....... tak třeba příště :wink: