Stránka 1 z 1

Snížení komprese u kompresoru ?

Napsal: 18 bře 2006 17:50
od MarauderZ28
Zajímalo by mě jestli je vždy nutný snižovat kompresy u atmosférickýho motoru při přestavbu na kompresor, v podstatě si odpovím sám že asi není neb třeba u Camara se to nedělá jen se pleskne kompresor nasadí FMU kvůli benzínu a tradá, je to teda OHV motor tak netuším zda třeba u DOHC je to jinak, ale asi ne, každopádně u turba se to snižuje tak u kompresorů to není tak důležitý neb kompresor tolik netlačí nebo vlastně kde je ta hranice kdy se to musí a nemusí ?

Napsal: 18 bře 2006 17:58
od Krosmen
řek bych že asi tomu bude zapotřebí v tom případě abys nedosáh detonačního limitu.Hranice kompresního pomněru je tušímže 12:1 a nějakym způsobem se u přeplňovanýho motoru sčítá kompresní pomněr a a tlak plnění ale nevim jak toť můj selský rozum..... :lol:

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Napsal: 18 bře 2006 18:04
od MarauderZ28
jinak ke snížení komprese "stačí" silnější těsnění ?

Napsal: 18 bře 2006 18:14
od Krosmen
ano a taky se dělaj kovový,který vydržej větší tlak.....
samozřejmně asi ideální by bylo kompletní přepracování spalovacích komor a tím i snížení kompresního pomněru,ale to už je větší úprava asi vhodnější na nějaký menší obsahy a nebo už extrémní úpravy...

Napsal: 18 bře 2006 19:24
od Bajza
Nebo kdybys sehnal písty na snížení komprese..
Obrázek

Napsal: 18 bře 2006 19:41
od Krosmen
Bajza píše:Nebo kdybys sehnal písty na snížení komprese..
Obrázek
JJ 8) 8)

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Napsal: 18 bře 2006 20:17
od MarauderZ28
jdou ale to by stálo víc jak celej SCH kitg v tomto případě

Napsal: 18 bře 2006 20:19
od Krosmen
dokázal bych přes jednoho kamaráda nechat vyrobit na zakázku silnější těsnění z kovu..... :?:

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Napsal: 18 bře 2006 20:48
od Lukaash
taky myslim, ze je asi nejjednodussi si nechat vyriznout na vode nebo laseru kovovy...

akorat nevim jakou moznost zvyseni hlavy to OHV dovoluje, popripade jestli se to da resit delsima tyckama...

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Napsal: 18 bře 2006 20:58
od MarauderZ28
u Camara to zatím řešit nebudu tam mám objednáný písty přímo pro mojí aplikaci, tohle teď řeším u jednoho DOHC a jen mě to zajímá zda se do toho pouštět ...

Napsal: 18 bře 2006 20:59
od Taboo
Krosmen píše:řek bych že asi tomu bude zapotřebí v tom případě abys nedosáh detonačního limitu.Hranice kompresního pomněru je tušímže 12:1 a nějakym způsobem se u přeplňovanýho motoru sčítá kompresní pomněr a a tlak plnění ale nevim jak toť můj selský rozum..... :lol:
To se tak zevseobecnovat opravdu neda, protoze dosazeni detonacniho limitu se lisi motor od motoru. Staticka komprese pistu sama o sobe nic neznamena, protoze motor s vyssi statickou kompresi muze mit nizsi dynamickou kompresi, nez motor s nizsi statickou kompresi.
:wink:

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Napsal: 18 bře 2006 21:02
od MarauderZ28
poslal jsem Ti SZ závodníku :o)

Napsal: 18 bře 2006 21:06
od Bajza
A kolik tam hodláte tlačit.. já viděl E36 M3 s kompresorem aniž by měla upravený kompresní poměr.. tuším že tam tlačil 0.4 bar

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Napsal: 18 bře 2006 21:08
od MarauderZ28
viděl bych to 4-6 psi

Napsal: 18 bře 2006 21:16
od Bajza
Tak bych to tak krvavě neviděl, jen pro jistotu bych pak pužíval aspoň 100 oktanovej beňal.. kůli snížení rizika detonací, jinak neuškodilo by tam dát trochu silnější těsnění...

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Napsal: 18 bře 2006 21:58
od Beaver
MarauderZ28 píše:viděl bych to 4-6 psi
Do cca 6ti psi tlačí snad všechny běžný turbokity určený pro bolt-on na atmosféru. To ještě nemá cenu řešit kompresi. Luis z klubu svýho času omylem do motoru namontoval atmosférický písty a psal, že to jelo jako prase, než se písty propálily, ale nestalo se to hned, právě proto, že na vyšší tlak turba jel až později, teprve potom zařval motor.

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Napsal: 18 bře 2006 21:59
od MarauderZ28
aha príma tak uvidíme zda to vůbec klapne, druhou otázkou je vyřešení paliva aby byl OK poměr A/F

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Napsal: 18 bře 2006 22:08
od Beaver
MarauderZ28 píše:aha príma tak uvidíme zda to vůbec klapne, druhou otázkou je vyřešení paliva aby byl OK poměr A/F
Ty turbokity na atmosféry palivo buď neřeší vůbec (ECU má asi rezervu), nebo je k tomu rovnou extra vstřik na obohacení směsi co spíná při přetlaku, případně nějaká ta elektronika pro ošulení ECU (APEXi AFC, GReddy eManage, apod.). Takže si můžeš vybrat jakou cestou půjdeš :)

Napsal: 20 bře 2006 13:26
od MarAt
Je to nízkej tlak,tak by to snad serie měla vydržet. Rozhodně bych to ale neřešil výměnou těsnění za silnější,i když odolnější těsnění bych tam dal. Tlustější těsnění bude znamenat větší antidetonační štěrbinu a výsledek snížení komprese za účelem oddálení detonačního limitu se tím v lepším případě vynuluje,navíc tlustější těsnění snáze podfoukne. Pokud se jedná o M3 bude s největší pravděpodobností dynamická komprese seriovýho motoru ještě větší než statická a výměna pístů za talířovitý by byla optimální cestou úpravy,ale jak jsem psal v úvodu-pokud se bude jednat o tak nízké tlaky,nebude úprav zřejmě třeba.

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Napsal: 20 bře 2006 13:31
od MarauderZ28
jde o V6 2,5 JP motor

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Napsal: 20 bře 2006 13:37
od MarAt
MarauderZ28 píše:jde o V6 2,5 JP motor
Jak jsem psal,tlak je tak nízký,že by měl vydržet,vyměnil bych možná to těsnění za mls(multilayersteel),pokud není a upravil bych ecu,pokud není v kitu přídavná tlakem řízená tryska či jinej bazmek tohoto rázu nebo chip.

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Napsal: 20 bře 2006 14:04
od Lobo
MarauderZ28 píše:jde o V6 2,5 JP motor

KL-ZE ?

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Napsal: 20 bře 2006 14:12
od MarauderZ28
jen KL, to bude asi rychlá smrt :o)

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Napsal: 20 bře 2006 14:20
od Lobo
MarauderZ28 píše:jen KL, to bude asi rychlá smrt :o)
asi hlavne prevodovka, ty sou docela choulostivy...

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Napsal: 20 bře 2006 16:09
od MarauderZ28
tak tu jsem do za celou dobu sháněl jen 1x pro kámoše, zato motorů tak 5 :o)

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Napsal: 20 bře 2006 18:36
od Lobo
MarauderZ28 píše:tak tu jsem do za celou dobu sháněl jen 1x pro kámoše, zato motorů tak 5 :o)
to ja znam spis opacnej pomer :lol:

Re: Snížení komprese u kompresoru ?

Napsal: 21 bře 2006 01:08
od MarauderZ28
co je paráda, že na US ebay maj pro tuhle skříň LSD až na tu cenu teda :o(

Napsal: 21 bře 2006 08:57
od GTRunner
MarAt píše:Je to nízkej tlak,tak by to snad serie měla vydržet. Rozhodně bych to ale neřešil výměnou těsnění za silnější,i když odolnější těsnění bych tam dal. Tlustější těsnění bude znamenat větší antidetonační štěrbinu a výsledek snížení komprese za účelem oddálení detonačního limitu se tím v lepším případě vynuluje,navíc tlustější těsnění snáze podfoukne.
a taky to znamena zmenu casovani ventilu....