Stránka 1 z 2
Telemetrie
Napsal: 18 bře 2006 19:07
od BlackHole
Nevím kam to postnout, ale tady si to asi přečte nejvíc lidí...
Potřeboval bych sehnat nějaký measuring device který by uměl počítat časy 0-60 mph, 1/4 míle atp (něco jako G-Tech nebo Apexi RSM-GP). Jak velký problém je to tady sehnat, případně nevíte o někom, kdo by to dokázal dovézt?
Díky všem.
Napsal: 18 bře 2006 19:19
od Tom_
chces novy nebo staci jety? kdyztak mrkni na ebay a tam jich je docela hodne
Napsal: 18 bře 2006 19:27
od BlackHole
Nu tak nemusí být nejnovější, hlavně aby to měřilo

Představuju si něco jako
tohle , ale jak to sem dostat

Napsal: 18 bře 2006 20:05
od Krosmen
G-tech umí zemík od někoho sehnat tušimže za 1800.-
Re: Telemetrie
Napsal: 18 bře 2006 21:19
od Ondras
Stačí si na ebayi najít dodavatele, který to pošle sem. Tak jsem to udělal se svým obyč G-Techem. Byl tady za litr i s poštovným. Z USA za 10 dní cca.
Re: Telemetrie
Napsal: 18 bře 2006 21:22
od Ondras
tady máš g-techy, které ti pošlou do Česka...
http://search.ebay.com/ws/search/SaleSe ... =3&frpp=50
kde je problém?
Napsal: 18 bře 2006 21:56
od BlackHole
Nikde

Díky.
Re: Telemetrie
Napsal: 18 bře 2006 23:20
od Taboo
BlackHole píše:Potřeboval bych sehnat nějaký measuring device který by uměl počítat časy 0-60 mph, 1/4 míle atp
Jedina takova device, ktera to umi naprosto presne a pravdive se jmenuje drag strip. G-tech a jemu podobne hracky nejsou k nicemu.
Re: Telemetrie
Napsal: 18 bře 2006 23:25
od JonnY
Taboo píše:
Jedina takova device, ktera to umi naprosto presne a pravdive se jmenuje drag strip. G-tech a jemu podobne hracky nejsou k nicemu.
a da sa to objednat cez ebay?

Re: Telemetrie
Napsal: 18 bře 2006 23:29
od Ondras
Taboo píše:Jedina takova device, ktera to umi naprosto presne a pravdive se jmenuje drag strip. G-tech a jemu podobne hracky nejsou k nicemu.
Můžeš to, prosím, trošku rozvést? Jaké jsou dle tvých zkušeností odchylky v hodnotách naměřených zařízeními založenými na akcelerometrech oproti hodnotám, které ti naměří na stripu?
Napsal: 19 bře 2006 09:00
od BlackHole
Taky by mě to zajímalo. Je jasné, že na drag stripu to změří přesně, ale proč zrovna "k ničemu"? Dejme tomu, že je to limitováno použitím kapacitních akcelerometrů, ale ty jsou poslední dobou už poměrně přesné, takže jsem doufal, že takovéhle zařízení dá alespoň trochu dobrý odhad.
Napsal: 19 bře 2006 09:32
od JirkaŠ
BlackHole píše:Taky by mě to zajímalo. Je jasné, že na drag stripu to změří přesně, ale proč zrovna "k ničemu"? Dejme tomu, že je to limitováno použitím kapacitních akcelerometrů, ale ty jsou poslední dobou už poměrně přesné, takže jsem doufal, že takovéhle zařízení dá alespoň trochu dobrý odhad.
Taboo to napsal přesně,ale pokud Ti stačí "alespoň trochu dobrý ODHAD",tak je to OK.
Napsal: 19 bře 2006 12:19
od Chaindler
kdyz uz je tady tohle tema, pridam se, kdo vyrabi nejaka zarizeni a za kolik pomoci kterych bych mohl merit parametry motoru na PC ??
Napsal: 19 bře 2006 12:40
od BlackHole
Zkus
http://obd.ec.cz/ (i když tahle sajta je už docela dlouho down), tam měli nejlepší ceny. Jinak se dá OBD2 diagnostika sehnat i na
http://www.id2.cz/ Id2 Hack Zone - hustý týpci
Kdyby byly jakýkoliv dotazy, tak mi klidně pošli SZ, do tohohle dělám.
Napsal: 19 bře 2006 14:23
od Chaindler
>BlackHole
tak prvni sajta je opravdu off a ta druha je vice mene pro nekoho, kdo si to udela sam doma, me by se nejvice hodilo koupit kdyz to tak reknu nejakou krabicku, kterou pripojim jednim koncem nejak k motoru a druhym koncem pres USB do PC a pomoci nejakeho rozumne dostupneho softu si namerim parametry motoru, priznam se, proste se mi zalibila ta scena z rychle a zbesile 1, kde si hnedka na zacatku meril pomoci notebooku motor aby vedel jak odpalovat NOS

Napsal: 19 bře 2006 14:36
od BlackHole
Na ec.cz měli OBD2 diagnostický kabel pro sériový port i USB ke kterému stačil freeware typu DiagWin, ScanMaster, ScanTool a tak podobně, abys mohl číst základní údaje z ECU - otáčky, rychlost, teplotu chladící kapaliny, údaje z MAF, MAP... záleží co používá ECU. Všechno jde logovat a malovat grafy.
Pokud máš koncernový auto, vyplatil by se ti VAG kabel. K němu je už software placený (Vag-Com atd.) , ale zase se s ním dá různě čarovat.
Napsal: 19 bře 2006 16:51
od Chaindler
bylo by to na fiat brava a ta stranka ec.cz mi bohuzel nejde
kam se to v aute pripojuje?
Napsal: 19 bře 2006 17:55
od BlackHole
A co máš za motor? Benzíny mají řídící jednotku Bosch M1.5.5, ze které jde jen číst a nafťáky Bosch EDC15C5, která umožňuje čtení i zápis. Ale jestli chceš jenom číst, tak je to jedno.
Kde přesně je v Bravě zásuvka nevím, v týdnu se můžu zeptat kamaráda, který myslím jednu diagnostikoval. Ale podle normy
"...rozsah pro umístění diagnostické zásuvky leží mezi koncem přístrojové desky na straně řidiče a rovnoběžkou se středovou osou vozidla posunutou o 30 mm ke straně spolujezdce. Diagnostická zásuvka musí být přístupná z místa řidiče. Doporučené umístění je mezi sloupkem řízení a
středovou linií vozidla." Takže zkus hledat

Napsal: 19 bře 2006 18:02
od Chaindler
kdyz se toho kamarada zeptas budu moc vdecny
jeste otazecka, je to teda benzin a na kolik takovej kabel vlastne prijde (do USB) ???
Napsal: 19 bře 2006 18:10
od BlackHole
Kabel do USBčka vyjde cca do trojky (nějaký kvalitnější), programy jsou většinou free.
Re: Telemetrie
Napsal: 19 bře 2006 19:46
od Taboo
Ondras píše:Taboo píše:Jedina takova device, ktera to umi naprosto presne a pravdive se jmenuje drag strip. G-tech a jemu podobne hracky nejsou k nicemu.
Můžeš to, prosím, trošku rozvést? Jaké jsou dle tvých zkušeností odchylky v hodnotách naměřených zařízeními založenými na akcelerometrech oproti hodnotám, které ti naměří na stripu?
Nekteri lidi se divaji na G-tech spatne - v ocekavani, ze jim nejak zazracne doda nejake 100% presne vysledky v podobe cisel - vpodstate podobne, jak jsem tady pred chvili psal o budicich v jinem tematu. Hodnota G-techu lezi (stejne jako treba u dynometru - za coz mne asi JirkaS nebude mit moc rad

) v opakovatelne nepresnosti, ale i ta opakovatelnost je u G-techu jen tak dobra, jak dobry je ridic toho vozu. G-tech je dobry jen k tomu, ze vam ukaze, jestli nejake lazeni anebo upravy opravdu udelaly vuz rychlejsi. K tomu ale clovek musi porovnavat ty pred/po vysledky v tech samych podminkach a nejlepe ten samy den, ne tak, ze nekdy pred pul rokem mu G-tech ukazal, ze jel 0-60 mph za 4.7 - a ted mu ukazuje 4.5, takze ten vuz "musi" ted byt prece o 0.2 sekundy rychlejsi (i presto, ze muze byt ve skutecnosti pomalejsi, nez pre tim pul rokem). Pokud se G-tech dobre nakalibruje pro urcite podminky, ty 0-60 mph a 1/4 mile udaje jsou pomerne presne - i presto, ze vzdy o trochu rychlejsi (vetsinou o 0.1-0.2 sekundy), nez ve skutecnosti. Co je ale vzdy off je konecna rychlost v 1/4 mile (kterou mnozi lide povazuji za skutecny ukazatel vykonu, radeji nez jen cas v 1/4 mile), kterou G-tech nadsazuje o 8-10 mph (coz je mnohem vetsi nepresnost, nez kterou ta firma sama udava - a cim rychlejsi ten vuz je, tim vyssi jsou pote nepresnosti udaju HP. Rozdil mezi treba 120 mph a 130 mph vozy jsou cele desitky HP.). Z te nepresnosti konecne rychlosti pote vyplyva, ze ani 0-60 mph a HP udaje nemohou byt presne. Ty nepresnosti tech udaju se navic zvysuji s tvrdosti podvozku a spojky anebo pri powershifting a jsou naopak nejnizsi u vozu s mekym podvozkem a automatickou prevodovkou. U AWD se slicks, 4-puck spojkou, dogbox prevodovkou a tvrdym podvozkem ten G-tech opravdu nevi, co si ma myslet. Jak jsem ale rekl, o ty udaje vyjadrene cisly opravdu ale nejde. O co jde - stejne jako u budiku anebo dynometru - je opakovatelnost (i treba ze nepresnych udaju). Jestli vam dyno ukaze, ze pred/po lazeni anebo upravach byly namerene hodnoty 352.82 a 364.97 HP (a ve skutecnosti jsou treba 349.53 a 361.40) anebo G-tech nameri pred/po 1/4 mile casy 12.44 a 12.38 (ktere by ve skutecnosti na drag stripu byly treba 12.58 a 12.47), na tom opravdu nezalezi, protoze nikde neni napsano, ze vuz, kteremu G-tech ukazal nizsi cas a vyssi HP, neni ve skutecnosti pomalejsi, nez vuz, kteremu G-tech ukazal vyssi cas a nizsi HP. Samozrejme, pri skutecnem zavodeni pak nejake vysledky z G-tech anebo grafy z dynometru neznamenaji vubec nic - a clovek si pak uvedomi, ze po prohrani zavodu (a mnohdy ztrate velkych penez) si pak s nema muze tak jedine vytrit vite co... Proste, nedelejte si z tech cisel zadne modly anebo ukazatele skutecne performance, protoze jedno auto bude vzdy rychlejsi, nez to druhe bez ohledu na nejake cisla. Ono je proste dost tezke po prohranem zavode k nekomu prijit a tvrdit mu, ze jste ten zavod vlastne vyhrali, protoze G-tech vam rekl, ze vas vuz je rychlejsi, nez jeho...

Re: Telemetrie
Napsal: 23 bře 2006 16:20
od KFJ
Taboo píše:Ondras píše:Taboo píše:Jedina takova device, ktera to umi naprosto presne a pravdive se jmenuje drag strip. G-tech a jemu podobne hracky nejsou k nicemu.
Můžeš to, prosím, trošku rozvést? Jaké jsou dle tvých zkušeností odchylky v hodnotách naměřených zařízeními založenými na akcelerometrech oproti hodnotám, které ti naměří na stripu?
Nekteri lidi se divaji na G-tech spatne - v ocekavani, ze jim nejak zazracne doda nejake 100% presne vysledky v podobe cisel - vpodstate podobne, jak jsem tady pred chvili psal o budicich v jinem tematu. Hodnota G-techu lezi (stejne jako treba u dynometru - za coz mne asi JirkaS nebude mit moc rad

) v opakovatelne nepresnosti, ale i ta opakovatelnost je u G-techu jen tak dobra, jak dobry je ridic toho vozu. G-tech je dobry jen k tomu, ze vam ukaze, jestli nejake lazeni anebo upravy opravdu udelaly vuz rychlejsi. K tomu ale clovek musi porovnavat ty pred/po vysledky v tech samych podminkach a nejlepe ten samy den, ne tak, ze nekdy pred pul rokem mu G-tech ukazal, ze jel 0-60 mph za 4.7 - a ted mu ukazuje 4.5, takze ten vuz "musi" ted byt prece o 0.2 sekundy rychlejsi (i presto, ze muze byt ve skutecnosti pomalejsi, nez pre tim pul rokem). Pokud se G-tech dobre nakalibruje pro urcite podminky, ty 0-60 mph a 1/4 mile udaje jsou pomerne presne - i presto, ze vzdy o trochu rychlejsi (vetsinou o 0.1-0.2 sekundy), nez ve skutecnosti. Co je ale vzdy off je konecna rychlost v 1/4 mile (kterou mnozi lide povazuji za skutecny ukazatel vykonu, radeji nez jen cas v 1/4 mile), kterou G-tech nadsazuje o 8-10 mph (coz je mnohem vetsi nepresnost, nez kterou ta firma sama udava - a cim rychlejsi ten vuz je, tim vyssi jsou pote nepresnosti udaju HP. Rozdil mezi treba 120 mph a 130 mph vozy jsou cele desitky HP.). Z te nepresnosti konecne rychlosti pote vyplyva, ze ani 0-60 mph a HP udaje nemohou byt presne. Ty nepresnosti tech udaju se navic zvysuji s tvrdosti podvozku a spojky anebo pri powershifting a jsou naopak nejnizsi u vozu s mekym podvozkem a automatickou prevodovkou. U AWD se slicks, 4-puck spojkou, dogbox prevodovkou a tvrdym podvozkem ten G-tech opravdu nevi, co si ma myslet. Jak jsem ale rekl, o ty udaje vyjadrene cisly opravdu ale nejde. O co jde - stejne jako u budiku anebo dynometru - je opakovatelnost (i treba ze nepresnych udaju). Jestli vam dyno ukaze, ze pred/po lazeni anebo upravach byly namerene hodnoty 352.82 a 364.97 HP (a ve skutecnosti jsou treba 349.53 a 361.40) anebo G-tech nameri pred/po 1/4 mile casy 12.44 a 12.38 (ktere by ve skutecnosti na drag stripu byly treba 12.58 a 12.47), na tom opravdu nezalezi, protoze nikde neni napsano, ze vuz, kteremu G-tech ukazal nizsi cas a vyssi HP, neni ve skutecnosti pomalejsi, nez vuz, kteremu G-tech ukazal vyssi cas a nizsi HP. Samozrejme, pri skutecnem zavodeni pak nejake vysledky z G-tech anebo grafy z dynometru neznamenaji vubec nic - a clovek si pak uvedomi, ze po prohrani zavodu (a mnohdy ztrate velkych penez) si pak s nema muze tak jedine vytrit vite co... Proste, nedelejte si z tech cisel zadne modly anebo ukazatele skutecne performance, protoze jedno auto bude vzdy rychlejsi, nez to druhe bez ohledu na nejake cisla. Ono je proste dost tezke po prohranem zavode k nekomu prijit a tvrdit mu, ze jste ten zavod vlastne vyhrali, protoze G-tech vam rekl, ze vas vuz je rychlejsi, nez jeho...


lip to napsat neslo! Neni te skoda tady na ty romany?

Re: Telemetrie
Napsal: 24 bře 2006 01:55
od Zemi
Tak to se pak muzeme vysrat ne vsechny ty dyna, drag strips a G-techs ne? Hlavne ze porazime head 2 head nejakyho frajera...
Re: Telemetrie
Napsal: 24 bře 2006 02:04
od PJ
Zemi píše:Tak to se pak muzeme vysrat ne vsechny ty dyna, drag strips a G-techs ne? Hlavne ze porazime head 2 head nejakyho frajera...
Nemusís na nej srat, ale je to proste dobrý tak na zjisteni jestli dana uprava mela smysl nebo si jenom vyhodil prachy do vzduchu, ale jestli chces tak se na ten svuj g-tech klidne vyser, jenom sem prosimte nedavej fotky

Re: Telemetrie
Napsal: 24 bře 2006 08:19
od Zemi
Tady je primo forum GtechPro...
http://www.gtechproforums.com/forums/
A tady video kde porovnavaj dragstrip s Gtechem...
http://www.gtechpro.com/mov-lg.mpg
Napsal: 24 bře 2006 09:47
od dark
Vsechny podobny vymysly ktery pracuji s gravitaci jsou na .... jakejkoliv sebemensi otres v aute okamzite zpusobuje dost zasadni vychylku, a jak psal Taboo, u seriovych podvozku a razeni pres spojku to neni az tak nejhorsi, ale zkuste si to s dogstyle prevodovkou ktera nema synchrony a pri razeni se spojky ani nedotknete, a cisla budou uplne mimo.
Skutecna telemetrie - pouzivana napriklad v F1, je neco kapku jineho nez tenhle blaf.
Vyserte se na krabicky co vam budou ukazovat cisilka a radeji poridte poradny veci na motor a odpovidaji podvozek a brzdy. Pak muzete podobnejm chytrakum se spoustou zajimavejch hejblatek natrhnout prdel i se seriove vypadajicim autem.
Napsal: 24 bře 2006 12:13
od BlackHole
Prosímtě, ukaž mi jediný přístroj na týhle zas*aný planětě, který nepracuje s gravitací a budeš king. (j/k)
Tady jde o to, že akcelerometry prošly za posledních pár let poměrně značným vývojem a myslím, že G-techy používají triaxiální (pokud to tak není, tak mě opravte). Takže otřes v ose y (uvažujme soustavu, kde x je ve směru jízdy), tj. na nějaké nerovnosti mi neovlivní výsledek v ose x, natož v ose z (lateral G).
Je jasné, že žádný měřící přístroj nikdy nedá 100% přesný výsledek, ale bez "krabiček s čísílkama" to někdy prostě nejde.
Napsal: 24 bře 2006 12:58
od dark
No, jasne, kdyz to vezmes z pohledu fyziky.. takhle jsem to ale nemyslel.
Testovali jsme podobny pristroj na Accordu a Prelude ... odchylky az 30% !!!! nebyly vyjimkou.
Napsal: 24 bře 2006 13:11
od Zemi
dark píše:Testovali jsme podobny pristroj na Accordu a Prelude ... odchylky az 30% !!!! nebyly vyjimkou.
Tak to je velice zvlastni... Ja mam opacne zkusenosti... Ale coz... Ja si to koupil za 1800,- a myslim ze je to uzitecna vec - aspon vim jestli se zlepsuju nebo zhorsuju... Zvlastni ze tam na foru jsou borci s X set konovyma autama, byly na dynu a Gtech jim ukazal korektni hodnoty... Hadat se nebudu...
Napsal: 24 bře 2006 13:13
od dark

forum na strankach vyrobce opravdu nepovazuju za duveryhodny zdroj, sorry.
Nechci se hadat, to ne, jen rikam jakou zkusenost jsme s tim meli my...