Stránka 1 z 1

Výroba výfukoých svodu na turbo motor

Napsal: 24 bře 2006 12:42
od Idaho
na NA motor jsou svody co do tvaru atd dost komplikované, jak je to u turbo motoru ?

stačí proste trubky spojené do příruby, musí mít stejnou dýlku ?
Turbo bude mít náběh už v nízkých otáčkách, takže běh motoru na NA plnění bude minimální..

Potřebuji nekoho na trase Plzen -PB -Praha -JH - MB kdo by vyrobil svody na zakázku..

Re: Výroba výfukoých svodu na turbo motor

Napsal: 24 bře 2006 13:19
od honza 2.0 16v
v MB (http://sweb.cz/rene.kramar/Kitcar.htm) jednomu klukovi z coupe clubu stvořili toto.:
http://www.fiatcoupe.cz/index.php?id=40 ... 2&offset=0 , a jen proto , že by svodům musela uhnout klimoška..

každá větev stejně dlouhá bejt nemusí , i když se o to někteří úspěšně snaží:

http://www.speedshop.ch/fiat.htm

teď jeden člověk na coupe clubu se pokouší udělat náhradu seriových 20VT svodů , který rádi praskaj novejma svodama podobnejm seriovým svodům na 16VT coupečku
princip je takovej , že od 1 válce až po 5 vede rozšiřující se trubka, do který postupně ústěj jednotlivý trubky od válců po 5 válci následuje zatáčka k turbu a příruba... teoreticky by to fungovat mohlo , ale laďěný to nebude , protože tam na to není moc místa...

Re: Výroba výfukoých svodu na turbo motor

Napsal: 24 bře 2006 14:15
od Idaho
honza 2.0 16v píše:v MB (http://sweb.cz/rene.kramar/Kitcar.htm) jednomu klukovi z coupe clubu stvořili toto.:
http://www.fiatcoupe.cz/index.php?id=40 ... 2&offset=0 , a jen proto , že by svodům musela uhnout klimoška..

každá větev stejně dlouhá bejt nemusí , i když se o to někteří úspěšně snaží:

http://www.speedshop.ch/fiat.htm

teď jeden člověk na coupe clubu se pokouší udělat náhradu seriových 20VT svodů , který rádi praskaj novejma svodama podobnejm seriovým svodům na 16VT coupečku
princip je takovej , že od 1 válce až po 5 vede rozšiřující se trubka, do který postupně ústěj jednotlivý trubky od válců po 5 válci následuje zatáčka k turbu a příruba... teoreticky by to fungovat mohlo , ale laďěný to nebude , protože tam na to není moc místa...
ok v poho co použil z amatroš na ty svody? normál nerez?? jakou tloušku stěn použít? prumer zachovám seriovej - ale jak ? litinové svody jsou odlite a nemají kruhový pruřez :( vadí když plocha pruřezu bude větší?? nebo porste navázat a udelat stejnej prumer jako jsou "díry" z motoru??

Re: Výroba výfukoých svodu na turbo motor

Napsal: 24 bře 2006 14:58
od Lukaash
kdyz jsen delal svody, tak prirubu jsem nechal vyriznout stejnou jako tesneni a prumer trubky byl stejnej, jako vetsi prumer ovalu kanalu...material beznej nerez, stena 1,5mm, kvuli snazsimu vareni

slo o tdi se skoro dvojnasobnym plnicim tlakem...

kdyby nekdo chtel prirubu na 1,9 tdi, mam jeste jednu Ak v supliku :-)

Napsal: 24 bře 2006 18:03
od leon
a priruba musi byt tiez nerez? nestaci 11 523 v krajnom pripade 11 416 ?
a hrubku si dal aku cca 10 mm?

Napsal: 24 bře 2006 18:56
od Lukaash
delal jsem celonerez, takze i priruby, ale je jedno z ceho to udelas, akorat doporucuju po zavareni vyzihat...k odstraneni vnitrniho pnuti...ja mel tu prirubu o 1mm prohlou...

10mm by melo stacit

Napsal: 25 bře 2006 15:09
od kentoya
z vlastní zkušenosti, viděl jsem hodně nerezových přírub popraskaných, šel bych do železa, není nerez jako nerez, je vhodných pár nerezů z řady 17, ale které, to už nevím, jinak z řady 13 a 14 prý nic moc, mám pocit (je možné že se mýlím), že vhodná je nerez pod označením AKV, ale ber to s rezervou

Napsal: 25 bře 2006 17:07
od Lukaash
nerez rady 13 a 14? jestli muzes, hod pls konkretni priklad, bezne se, co vim pouzivaji oceli tr.17 jako nerezove...

Napsal: 25 bře 2006 20:39
od kentoya
vím že 17 je všeobecně braná jako nerez a je to nerez, ale není jediná, je dražší než ostatní ale jsou, jak zjistím dám vědět, ale co vím tak např nerezové nádobí se převážně dělá z jiné jak 17, bazény taky

Napsal: 25 bře 2006 21:28
od Boháček
vyžíhání, jednoznačně správně
a když budete tu nerez shánět, berte odolnou vysokým teplotám nebo prostě a jednoduše na výfuky
jinak opravdu ráda praská

k té šířce, resp. průřezu, může se trochu zvětšovat, ale plyny by ti měly expandovat až v turbu, takže lepší zachovat průřez jako z hlavy
a samozřejmě pozor na ostré přechody, dochází tam zbytečně k víření a tedy ztrátám

Napsal: 25 bře 2006 21:30
od kentoya
k té šířce, resp. průřezu, může se trochu zvětšovat, ale plyny by ti měly expandovat až v turbu, takže lepší zachovat průřez jako z hlavy
a samozřejmě pozor na ostré přechody, dochází tam zbytečně k víření a tedy ztrátám


zcela souhlas, jen dodám raději větší radiusy jak menší

Napsal: 25 bře 2006 22:15
od Fugo
nerez je ocel třídy 17 xxx viz. http://www.pronton.cz/nerez.html

Napsal: 26 bře 2006 00:07
od kentoya
já vím že oceli třídy 17 jsou nerezi, dělal jsem 6 let v nástrojárně, jen píšu že jsou další oceli, které prostě nerezavějí a jsou ti je schopný prodat jako nerez, a objevují se od 13 do 16, záleží na množství legovaných přísad jako chrom, vanad, atd, proč například nerezaví chromvanadiové nářadí i když to není z oceli 17 ? ,no já nevím asi je to ze dřeva a hotovo, už sem nelezu, idaho když tak přes sz

Re: Výroba výfukoých svodu na turbo motor

Napsal: 26 bře 2006 01:34
od Lukaash
jasny, oceli se zvysenou korozivzdornosti, nerozciluj se hned...

Napsal: 26 bře 2006 09:44
od howado
No já mam svody od http://www.ssautochrome.com
Údajně jsou z AISI 321 nerezu (ČSN 17248, DIN W.Nr. 1.4541)
Čas ukáže jestli prasknou nebo ne.

Tady něco o vlastnostech a použití nerez ocelí http://www.terapol.cz/vlastnostiapouziti.php

Obrázek

Napsal: 26 bře 2006 20:26
od MarAt
howado píše:No já mam svody od http://www.ssautochrome.com
Údajně jsou z AISI 321 nerezu (ČSN 17248, DIN W.Nr. 1.4541)
Čas ukáže jestli prasknou nebo ne.

Tady něco o vlastnostech a použití nerez ocelí http://www.terapol.cz/vlastnostiapouziti.php

Obrázek
:( :cry:

Napsal: 26 bře 2006 20:52
od howado
MarAt píše:
howado píše:No já mam svody od http://www.ssautochrome.com
Údajně jsou z AISI 321 nerezu (ČSN 17248, DIN W.Nr. 1.4541)
Čas ukáže jestli prasknou nebo ne.

Tady něco o vlastnostech a použití nerez ocelí http://www.terapol.cz/vlastnostiapouziti.php

Obrázek
:( :cry:
Já vim :ja_nic:
Ale zatim drží :wink:

Napsal: 26 bře 2006 21:48
od Boháček
kentoya píše:já vím že oceli třídy 17 jsou nerezi, dělal jsem 6 let v nástrojárně, jen píšu že jsou další oceli, které prostě nerezavějí a jsou ti je schopný prodat jako nerez, a objevují se od 13 do 16, záleží na množství legovaných přísad jako chrom, vanad, atd, proč například nerezaví chromvanadiové nářadí i když to není z oceli 17 ? ,no já nevím asi je to ze dřeva a hotovo, už sem nelezu, idaho když tak přes sz
napsals to správně, ale jako nástrojař bys mohl vědět, že se používá legovacích přísad
ne legovaných 8)

Re: Výroba výfukoých svodu na turbo motor

Napsal: 26 bře 2006 22:43
od PJ
MarAt: copak neni to dobrá značka?

Napsal: 27 bře 2006 08:00
od Idaho
kentoya píše:k té šířce, resp. průřezu, může se trochu zvětšovat, ale plyny by ti měly expandovat až v turbu, takže lepší zachovat průřez jako z hlavy
a samozřejmě pozor na ostré přechody, dochází tam zbytečně k víření a tedy ztrátám


zcela souhlas, jen dodám raději větší radiusy jak menší
jsem lehce mimo co tím mylsíš??

Napsal: 27 bře 2006 08:01
od Idaho
howado píše:No já mam svody od http://www.ssautochrome.com
Údajně jsou z AISI 321 nerezu (ČSN 17248, DIN W.Nr. 1.4541)
Čas ukáže jestli prasknou nebo ne.

Tady něco o vlastnostech a použití nerez ocelí http://www.terapol.cz/vlastnostiapouziti.php

Obrázek
vypadaj hezky až otestuješ dej vědět :) - ted myslím hlavně kvuli tomu podivnému tvaru a podle mne až moc velké délce ( ale neznám SXko třeba to tam jinak nejde.. :( )

Re: Výroba výfukoých svodu na turbo motor

Napsal: 27 bře 2006 08:05
od Lukaash
Idaho : asi polomery ohybu potrubi :-)
pokud to nebudes delat z trubek a kolinek, tam je polomer vetsinou danej, co ja vim :-)

Napsal: 27 bře 2006 08:10
od MarauderZ28
svody naS13 - všechny větve stejně dlouhý .... Obrázek

Re: Výroba výfukoých svodu na turbo motor

Napsal: 27 bře 2006 08:11
od MarauderZ28
a nebo krátký ... Obrázek

Napsal: 27 bře 2006 11:00
od howado
Idaho píše:
howado píše:No já mam svody od http://www.ssautochrome.com
Údajně jsou z AISI 321 nerezu (ČSN 17248, DIN W.Nr. 1.4541)
Čas ukáže jestli prasknou nebo ne.

Tady něco o vlastnostech a použití nerez ocelí http://www.terapol.cz/vlastnostiapouziti.php

Obrázek
vypadaj hezky až otestuješ dej vědět :) - ted myslím hlavně kvuli tomu podivnému tvaru a podle mne až moc velké délce ( ale neznám SXko třeba to tam jinak nejde.. :( )
Už je mam namontovaný od července 2005 a zatím v poho.
Hodně lidí mi upozorňovalo že svody XS-POWER "www.ssautochrome.com" praskají. No uvidíme :wink:
Tenhle tvar maji svody pro T25/T28 turba, já mam GARRETT GT28R.
Pak se ještě dělají svody pro T3/T4 turba obrázek níže.
MarauderZ28 píše:a nebo krátký ... Obrázek
"TOP MOUNT" svody pro T3/T4 turba.

Re: Výroba výfukoých svodu na turbo motor

Napsal: 27 bře 2006 11:19
od Idaho
Lukaash píše:Idaho : asi polomery ohybu potrubi :-)
pokud to nebudes delat z trubek a kolinek, tam je polomer vetsinou danej, co ja vim :-)
Aha u mého vozu ( současného -TT ) je to řešeno po třech krátkych rovných trubkach ( prostřední kratounka a dve krajní delší - sbíhá se do trojuhelníku s nizkou výškou ) - zatím co říkal Taboo tak delka a tvar svodu by u turba nemělo hrát téměř žádnou roli ( práve u tech svodu do 20-25cm ) pokud se zachová to že tam bude minimálně restrikcí ( ostré přechody atd... )

právě uvažuju nad výrobou pro jiný vuz, která je ale sice šestivál taky ale bude v singlu..

Re: Výroba výfukoých svodu na turbo motor

Napsal: 28 bře 2006 09:02
od MarAt
Sám sem zvědavej,protože někomu drží(ale tipuju to tak na 25% šanci)...

Napsal: 28 bře 2006 13:37
od kentoya
zcela souhlas, jen dodám raději větší radiusy jak menší

tím básník myslel, u turba to není až tak podstatné u NA motorů je to znát, ale myšleno bylo kolena s větším radiusem, tudíž že pokud svařím 4 kolena v jeden anuloid a ten bude mít středový průměr co já vím 35 anebo druhý který bude mít 40, tak ten 40 by měl být obvzláště u NA motorů lepší u turba jen nepatrně

legovaných - legovacích, upsal jsem se