Stránka 1 z 2

GRAF sortovního sání...???

Napsal: 26 bře 2006 12:11
od M.v.K.
Jak už název napovídá, pujde tu o sportovní sání... Co bych potřeboval... Jde mi o to, jestli někdo nemáte, nebo nevíte o nějakym odkazu kde sou grafy porovnávající sportovní filtr (mluvim o konusu, né o sport. vložce) s klasickym, pak co to udělá když se dá větší než má a naopak menší... Potřebuju si spočítat kterej filtr je nejvhodnější a vůbec to udělat tak, aby to bylo jak má bejt. Všechny filtry co prodávaj maj rozmezí od-do a to neni přesný, aspoň né pro mě. Ohledně sportovních filtrů koluje dost informací který si naprosto protiřečej a obě se vydávaj za fakt, jako příklad uvedu: čim větší filtr, tim je to lepší // čim větší, tim víc se strácí výkon...

Napsal: 26 bře 2006 12:38
od T-O-M
Máš Corrado? KN má ve světě už nějaký jméno a dělá filtry na hodně typů aut, na tvý by měly mít určitě. A ten filtr bude na tvůj model jen jeden, takže nebudeš muset vybírat z 10 velikostí. Řikáš že koluje hodně protichůdných informací, nevíš čemu věřit a co když i grafy o kterých mluvíš, budou mluvit protichůdně?
Jediněj graf kterýmu můžeš věřit je graf z motorový brzdy, protože se budou týkat tvého vozu. :wink:

Napsal: 26 bře 2006 12:51
od M.v.K.
A né jedno... :D Ale o to nejde. S K&N počítám, NO NAME nekupuju... Vim že KáNko dělá filtry na míru a nejen oni, ale to funguje ze standartnim výkonem, pokud vyvstanou nějaký úpravy jako je chip, svody atd. tak je výkon úplně někde jinde. A pak o co jde... Člověk se dostane na nějakou úroveň a bude mít na výběr, buď o něco větší filtr, nebo o něco menší a teď kterej... dřív člověk slyšel že čim větší filtr, tim lepší je to pro motor a teď zase že čim větší, tim se výkon snižuje a teď co... :twisted:

Re: GRAF sortovního sání...???

Napsal: 26 bře 2006 13:43
od PJ
No že by vadil větší filt je podle mě blbost, menší může způsobit restrikci protože nebude mít dostatečnou plochu aby stihnul krmit motor, ale nevýhodu u velkýho si nedovedu představit, takže by to viděl tak, že tam prdni největší co se tam vejde a hlavně to dobře odstin od motoru aby ti tam nešel teplej vzduch

Napsal: 26 bře 2006 13:47
od T-O-M
Nejsem motorář ale můj názor je, že upravenej motor bude potřebovat více vzduchu - tím pádem větší filtr, ale zase by se nemělo zůstat jen u toho vzduchu, více vzduchu bude chtít taky více paliva, takže i tohle by mělo poštelovat.

Napsal: 26 bře 2006 13:49
od M.v.K.
Ještě bych chtěl upřesnit že nejsem žádnej klučina kterej se díky časopisu začal zajímat o úpravu svojí stodvacítky... :D Už mám něco za sebou :wink: Takže aby šel do motoru studenej vzduch a né teplej je jasný... Co se týče velikosti filtru, tak si už právě vůbec nejsem jistej, jestli zrovna velikost XXL namísto L je to nejlepší... Kdysi sem někde na chvílu viděl graf, nejsem si jistej co za hodnoty to ukazovalo ale domnívám se že to značilo, že ve vysokejch otáčkách otevřený sání začne ubírat na výkonu... Proto bych si to rád ověřil...

Napsal: 26 bře 2006 13:51
od M.v.K.
T-O-M píše:Nejsem motorář ale můj názor je, že upravenej motor bude potřebovat více vzduchu - tím pádem větší filtr, ale zase by se nemělo zůstat jen u toho vzduchu, více vzduchu bude chtít taky více paliva, takže i tohle by mělo poštelovat.
Vidíš, to sem úplně zapoměl napsat... Pokud teda větší filtr, tak by se musela seštelovat bohatost směsy a teď jde o to, jak se dopočítat ke správnýmu poměru...

Napsal: 26 bře 2006 13:56
od PJ
M.v.K. píše:
T-O-M píše:Nejsem motorář ale můj názor je, že upravenej motor bude potřebovat více vzduchu - tím pádem větší filtr, ale zase by se nemělo zůstat jen u toho vzduchu, více vzduchu bude chtít taky více paliva, takže i tohle by mělo poštelovat.
Vidíš, to sem úplně zapoměl napsat... Pokud teda větší filtr, tak by se musela seštelovat bohatost směsy a teď jde o to, jak se dopočítat ke správnýmu poměru...
To je podle mě blbost, protože množství vzduchu ti změří váha a pak ti to dá paliva kolik bude potřeba :wink:

Re: GRAF sortovního sání...???

Napsal: 26 bře 2006 15:28
od JonnY
coze????
jaka bohatost zmesy?
mam taky dojem, ze tu riesite uplne hovadiny.
pre atmosfericky motor ma vymena filtru takmer nulovy vyznam. pre turbo dat co najvacsi nech neskrti.
samozrejme ak niekto po dvoch rokoch vymeni ucpany origo filter za super mega racing bavlneny, tak namera nejaky zisk.

mnozstvo vzduchu ktore sa do motora dostane sa neurcuje velkostou filtru.

a preco neriesite ultra priepustne palivove a olejove filtre? ved palivovy zvacsi prietok paliva a tym zvysi vykon, a olejovy zas zlepsi zivotnost. nie???? :D

Re: GRAF sortovního sání...???

Napsal: 26 bře 2006 18:59
od Fáboš
A co uvažovat nad tim, že na to u VW už mysleli a koupit jenom vložku do origo sání, třeba od KN?

Re: GRAF sortovního sání...???

Napsal: 26 bře 2006 19:11
od Ritchma
JonnY píše:coze????
jaka bohatost zmesy?
mam taky dojem, ze tu riesite uplne hovadiny.
pre atmosfericky motor ma vymena filtru takmer nulovy vyznam. pre turbo dat co najvacsi nech neskrti.
samozrejme ak niekto po dvoch rokoch vymeni ucpany origo filter za super mega racing bavlneny, tak namera nejaky zisk.

mnozstvo vzduchu ktore sa do motora dostane sa neurcuje velkostou filtru.

a preco neriesite ultra priepustne palivove a olejove filtre? ved palivovy zvacsi prietok paliva a tym zvysi vykon, a olejovy zas zlepsi zivotnost. nie???? :D
No mě to taky tak přišlo, ale viděl sem grafy dva od normálního člověka na fóru, žádná propagace, reklama nebo tak kdy na saxu původně 100ps před instalací sport. sání (prostě s origo airboxem) naměřili 101,xxps a po instalaci simota sání s K&N filtrem šel výkon bez dalších úprav na 106,xx ps. Jinak opravdu sériovka. Neni to moc a neni to málo a zvuk je pak jinde. Já udělal to samý. Já myslim že když se to udělá pořádně tak u motoru s takovym objemem nějakej ten nárůst bude a myslim že každej kdo tohle udělá bez dalších úprav čeká tak max 2 až nějakejch 7ps a lepší zvuk a nečeká zázraky............

Napsal: 26 bře 2006 22:45
od T-O-M
to M.v.K - a na jakej to bude motor, VR6 nebo G60??

Napsal: 26 bře 2006 23:45
od Laconi
Tohle bylo v jednom čísle Tuning Magazinu, ale bylo to na Golfa 3 1.6 :?:

Re: GRAF sortovního sání...???

Napsal: 26 bře 2006 23:55
od Ritchma
Fabos píše:A co uvažovat nad tim, že na to u VW už mysleli a koupit jenom vložku do origo sání, třeba od KN?
To sou vyhozený peníze. origo vložka bude mít stejný vlastnosti jako K&N a ta K&N bude mít daleko vyšší pořizovací náklady + sada na čištění. Vyplatí se už jezdit na origo a měnit jí .........

Re: GRAF sortovního sání...???

Napsal: 27 bře 2006 05:44
od Zemi
Ritchma píše:
Fabos píše:A co uvažovat nad tim, že na to u VW už mysleli a koupit jenom vložku do origo sání, třeba od KN?
To sou vyhozený peníze. origo vložka bude mít stejný vlastnosti jako K&N a ta K&N bude mít daleko vyšší pořizovací náklady + sada na čištění. Vyplatí se už jezdit na origo a měnit jí .........
At je to vlozka nebo konus, KN ma stejnou strukturu tak ci tak... Nevim jakou vyhodu by melo jezdit na seriovej kterej filtruje az moc. :lol: Prave ze jsem videl napr. uz mnoho modded Integer/CTR ktery daly vlozku do puvodniho airboxu a do nej pak privedly vzduch... Bejval bych to taky tak udelal, ale kdyz uz mam ten konus... Navic ti ta vlozka kryta v airboxu nesaje tolik horka jako konus, ale to je snad kazdymu jasny...

Napsal: 27 bře 2006 06:54
od M.v.K.
T-O-M píše:to M.v.K - a na jakej to bude motor, VR6 nebo G60??
Na VeRunu...

A jináč abych reagoval na to ostatní, neptal sem se jestli konus nebo jen vložku, o vložce ani neuvažuju, když něco dělám, tak to dělám aby to i vypadalo, nejde mi o brutální výkon... (jináč souhlasim že sport. vložka je cesta menšího odporu) Potřebuju vidět grafy. Jde mi o to, že sem kdysi viděl graf kterej ukazoval že větší sportovní filtr spíš koně ubírá než přidává... Zažitá věc je to, že čim větší filtr, tim víc vzduchu a tim líp pro motor... Ale je to tak???

Re: GRAF sortovního sání...???

Napsal: 27 bře 2006 07:29
od CharlitoCZ
většim filtrem nic nezkazíš, ale musíš myslet i na to, abys ho tam někam dobře umístil a hlavně pak odstínil, jinak ti to bude dělat bordel..

Re: GRAF sortovního sání...???

Napsal: 27 bře 2006 07:35
od Laky
M.v.K: ty grafy byli v nakym tuning magazinu, jen by chtelo aby se nekdo podival jestli ho nema, ja sem se koukal a zrovna tenhle nemam nekdo sem to u nekoho cet. Je fakt, ze to bylo takovy dost sporny nektery filtry vylozene vykon vy vyssich otackach srazeli a tak ale je to asi druh od druhu a znacka od znacky myslim si ze green nebo k&n jsou firmy, od kterych bych bral. Sam sem si na novej motor poridil primo kit sani od Greenu i s privodnima trubicema.

Re: GRAF sortovního sání...???

Napsal: 27 bře 2006 07:48
od M.v.K.
Laky píše:M.v.K: ty grafy byli v nakym tuning magazinu, jen by chtelo aby se nekdo podival jestli ho nema, ja sem se koukal a zrovna tenhle nemam nekdo sem to u nekoho cet. Je fakt, ze to bylo takovy dost sporny nektery filtry vylozene vykon vy vyssich otackach srazeli a tak ale je to asi druh od druhu a znacka od znacky myslim si ze green nebo k&n jsou firmy, od kterych bych bral. Sam sem si na novej motor poridil primo kit sani od Greenu i s privodnima trubicema.
Jéé, konečně někdo kdo pochopil přesně o co mi jde... :) JÁ bych ani jinej než značkovej filtr nekoupil ale jak sem psal už několikrát, jde mi o to, jestli větší filtr než má bejt byť od renomovaný firmy mi nesrazí při vysokejch výkon na kolena... Což by se minulo účinkem...

Napsal: 27 bře 2006 07:52
od Idaho
M.v.K. píše:
T-O-M píše:to M.v.K - a na jakej to bude motor, VR6 nebo G60??
Na VeRunu...

A jináč abych reagoval na to ostatní, neptal sem se jestli konus nebo jen vložku, o vložce ani neuvažuju, když něco dělám, tak to dělám aby to i vypadalo, nejde mi o brutální výkon... (jináč souhlasim že sport. vložka je cesta menšího odporu) Potřebuju vidět grafy. Jde mi o to, že sem kdysi viděl graf kterej ukazoval že větší sportovní filtr spíš koně ubírá než přidává... Zažitá věc je to, že čim větší filtr, tim víc vzduchu a tim líp pro motor... Ale je to tak???
větší filtr ti ubrat výkon nemuže, protože motor si stejně veme toho vzduchu tolik kolik potřebuje ( respektive váha zváží a pošle signál palivovým vstřikum - u turba to platí dvojnásob, čím větší filtr tím to bude lepší ale nastane mez kdy už vetší filtr nepřidá ( ale ani neubere ).

co se týče snížení výkonu větším filtrem - pokud budu předpokládat uplně stejné filtry ( stejný materiál , stejná filtrační schopnost atd ) tak je tu jediná svízel a sice že větší fitlr saje větší plochou - tudíž odstínění musí být mnohem lépe vyřešeno - jinak jak by řekl muj známý - "Fyzika je pevně daná :D"

Z brzdy to nemám, ale věř že na 3.0 Turbo to poznáš i bez brzdy :D

co se týče porovnávacích grafů, ano podle grafu může dojít ke snížení výkonu větším filtrem ale to z jediného duvodu - nikdy nebudeš mít ideální podmínky a nezařídíš obema filtrum stejné podmínky at se snažíš jak chceš - at už jsou to problémy s odstíněním, atm. tlakem a teplotou venkovního vzduchu atd.. tak i problémy nevedomky zpusobené výrobce - větší filtrační schopnost = větší restrikce = méne vzduchu atd..

takovou blbost bych neřešil- kor když píšeš že to deláš na vzhled - upřímně na NA prdítku jestli ti filtr přidá 3 nebo 3,5koně ( což považuju ještě hodně nadnesené ) tak to stejně nepoznáš a Verunka má kompresor ne?? ( sorry nejsem znalec folksvágnů )

BTW značkovým věcem nějak nevěřím, radši dám 1/2 ceny za filtr co mi na mém prdítku přidá 5-8PS než dvojnásobek ta ten samý co mi dodá 6-8,5PS ( samozřejmě pořád dám na výrobce co se mi už osvědčil a nejdu do nekterých které neznám, nemám ověřené a top ne kvuli výkonu ale kvuli stupni filtrace.. je třeba volit kompromis..

Re: GRAF sortovního sání...???

Napsal: 27 bře 2006 07:54
od Idaho
jinak co má v zahraničí jedny z nejlepšícgh výsledku u Hondic tak jsou filtry Pipercross, sice drahéí ale osobne je poavžuju za nej, a až bude 2JZ trošku zaběhlej hned na něj budu šetřit..

Napsal: 27 bře 2006 08:37
od JirkaŠ
Grafů s různě velkými filtry stejných filtračních schopností se tady asi jen těžko dočkáš.Jak už tady bylo uvedeno,nezáleží ani tolik na velikosti jako na schopnosti dodat motoru dostatek "čistého a studeného" vzduchu.Pamatuji se na jeden test,kde byl nejlépe vyhodnocen filtr pro mě neznámé značky a z porovnávaných druhý nejlevnější!!!

Napsal: 27 bře 2006 09:00
od alt
nejlépe hodnocený byl v tom grafu filtr od Simota Racing a nejhůře tušim Raid
zkusim to někde vyhrabat a naskenovat..

Napsal: 27 bře 2006 09:05
od M.v.K.
alt píše:nejlépe hodnocený byl v tom grafu filtr od Simota Racing a nejhůře tušim Raid
zkusim to někde vyhrabat a naskenovat..
To by bylo vážně super... 8) :D

Napsal: 27 bře 2006 09:06
od DC
u sportovního filtru je to dycky kompromis mezi filtrací a průchodností - pozor na to - do motoru se pak dostanou pěkný svinstva...

moje dva grafy z trošku přiškrcený 325tky
první s origo vložkou v airboxu
Obrázek

druhej s sportovním filtrem
Obrázek

Napsal: 27 bře 2006 09:11
od Ritchma
Jj snad simota měla největší nárůst výkonu a K&N krouťáku nebo tak nějak. u

Napsal: 27 bře 2006 09:16
od DC
Ritchma píše:Jj snad simota měla největší nárůst výkonu a K&N krouťáku nebo tak nějak. u
což sou hodnoty ovlivněný délkou sání...

Napsal: 27 bře 2006 15:30
od alt
tak tady to máte pánové,ale kvalita nic moc :)
doporučuju stáhnout a pořádně zvětšit...


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: 27 bře 2006 15:41
od M.v.K.
Supééér, konečně se někam dostáváme... 8)

Re: GRAF sortovního sání...???

Napsal: 27 bře 2006 15:54
od PJ
No, ale v tom testu zase ty filtry nejsou stíněný, krom vlozek kde se o to postara airbox.