Stránka 1 z 1

Tlak + teplota oleje

Napsal: 06 dub 2006 10:39
od Idaho
vím že to tu už bylo vícekrát, ale ptám se znovu - proč to vysvětlím dále..

sháním čidla tlaku a teploty oleje s budíkama ALE :

teplota oleje s ebdue měřit na výstupu z turba, takže ybch potřeboval ne klasické čidlo ( patronu ) co se dává do vany, ale něco jako prutokové čidlo - dělá se něco takového?? Jak to případně obejít? jakákoliv restrikce v olejovém vedení muže zhoršit oilflow... uvažoval jsem za turbem rozšířenou trubku nebo nádobku se vstupema výstupem ve které by bylo klasické čidlo - jenže mám obavy že by to byla práve restrikce..

dál sháním čidlo tlkau oleje s budíkem ( mám čidlo tlaku paliva s budíkem a nevím zda ho mohu použít i na olej ) a kam ho zapojit? uvažoval jsme na hadici před olejovým chladičem .. co vy na to ? a co doporučíte ( sehnatelné na české scéně )

Re: Tlak + teplota oleje

Napsal: 06 dub 2006 22:16
od hIGGI
nezapomen ze z turba je vzdy olej odvaden samospadem, bez jakehokoliv tlaku...pokud by tam ten olej mel prekonavat tlak, tak ti bude turbo hulit protoze jeho tesneni na to nejsou delany

ja merim tlak i teplotu oleje pod olejovym filtrem, tesne pred tim nez to jde do kliky

Re: Tlak + teplota oleje

Napsal: 07 dub 2006 00:23
od MarAt
Ja taky,mam na to takovej jednoduchej sendvičovej mezikus pod filtr,na kterým jsou vstupy pro čidla(teplota i tlak).

Re: Tlak + teplota oleje

Napsal: 07 dub 2006 07:29
od barbucha
Idaho píše:vím že to tu už bylo vícekrát, ale ptám se znovu - proč to vysvětlím dále..

sháním čidla tlaku a teploty oleje s budíkama ALE :

teplota oleje s ebdue měřit na výstupu z turba, takže ybch potřeboval ne klasické čidlo ( patronu ) co se dává do vany, ale něco jako prutokové čidlo - dělá se něco takového?? Jak to případně obejít? jakákoliv restrikce v olejovém vedení muže zhoršit oilflow... uvažoval jsem za turbem rozšířenou trubku nebo nádobku se vstupema výstupem ve které by bylo klasické čidlo - jenže mám obavy že by to byla práve restrikce..

dál sháním čidlo tlkau oleje s budíkem ( mám čidlo tlaku paliva s budíkem a nevím zda ho mohu použít i na olej ) a kam ho zapojit? uvažoval jsme na hadici před olejovým chladičem .. co vy na to ? a co doporučíte ( sehnatelné na české scéně )
Tak to zkombinuj s olejovým chladičem a zabiješ dvě mouchy jednou ranou. Tyhle kity obsahují mezikusy s otvorama pro čidlo tlaku a teploty oleje. Navíc nejsou až tak drahý.
Obrázek

a dá se sehnat i samotnej mezikus pod filtr nebo kit pro přemístění filtru na nějaký příhodnější místo(pokud máš origo filtr někde zabarikádovanej). Tohle už je fakt za babku

Obrázek

Re: Tlak + teplota oleje

Napsal: 07 dub 2006 08:41
od Idaho
hIGGI píše:nezapomen ze z turba je vzdy olej odvaden samospadem, bez jakehokoliv tlaku...pokud by tam ten olej mel prekonavat tlak, tak ti bude turbo hulit protoze jeho tesneni na to nejsou delany

ja merim tlak i teplotu oleje pod olejovym filtrem, tesne pred tim nez to jde do kliky
za turbem nechci měřit tlak, ale pouze teplotu..

Re: Tlak + teplota oleje

Napsal: 07 dub 2006 08:44
od Idaho
barbucha píše:
Idaho píše:vím že to tu už bylo vícekrát, ale ptám se znovu - proč to vysvětlím dále..

sháním čidla tlaku a teploty oleje s budíkama ALE :

teplota oleje s ebdue měřit na výstupu z turba, takže ybch potřeboval ne klasické čidlo ( patronu ) co se dává do vany, ale něco jako prutokové čidlo - dělá se něco takového?? Jak to případně obejít? jakákoliv restrikce v olejovém vedení muže zhoršit oilflow... uvažoval jsem za turbem rozšířenou trubku nebo nádobku se vstupema výstupem ve které by bylo klasické čidlo - jenže mám obavy že by to byla práve restrikce..

dál sháním čidlo tlkau oleje s budíkem ( mám čidlo tlaku paliva s budíkem a nevím zda ho mohu použít i na olej ) a kam ho zapojit? uvažoval jsme na hadici před olejovým chladičem .. co vy na to ? a co doporučíte ( sehnatelné na české scéně )
Tak to zkombinuj s olejovým chladičem a zabiješ dvě mouchy jednou ranou. Tyhle kity obsahují mezikusy s otvorama pro čidlo tlaku a teploty oleje. Navíc nejsou až tak drahý.
Obrázek

a dá se sehnat i samotnej mezikus pod filtr nebo kit pro přemístění filtru na nějaký příhodnější místo(pokud máš origo filtr někde zabarikádovanej). Tohle už je fakt za babku

Obrázek
olejový chladič mám v serii - už je i zakoupen větší, problém s měřením tlaku nevidím, to už jsme dořešil, chtel jsme proste nějakým způsobem kontrolovat teplotu oleje vystupujícího z turba a tím pádem i teplotu turba - hlavně kvuli dobíhání turba..

Re: Tlak + teplota oleje

Napsal: 07 dub 2006 08:46
od Idaho
to barbucha - kde to hledáš ty kity - hodila by semi firma co by posílala do čech ( pro známého shání kit na celicu.. )

Re: Tlak + teplota oleje

Napsal: 07 dub 2006 19:41
od hIGGI
turbem prochazi velmi male mnozstvi oleje ve srovnani s motorem, proto bych teplotu resil spis na vstupu do motoru (u toho olejovyho filtru)

podstatnejsi je vedet v jakem stavu jde olej do motoru, nez jak vylejza z turba - turbo je levnejsi nez motor a meni se taky jednodusejc :D

Re: Tlak + teplota oleje

Napsal: 07 dub 2006 19:56
od Idaho
hIGGI píše:turbem prochazi velmi male mnozstvi oleje ve srovnani s motorem, proto bych teplotu resil spis na vstupu do motoru (u toho olejovyho filtru)

podstatnejsi je vedet v jakem stavu jde olej do motoru, nez jak vylejza z turba - turbo je levnejsi nez motor a meni se taky jednodusejc :D
já vím, ale motory mám dva v zásobě a turbo je funglovka.. uvažoval jsem právě že bych tímto sledoval stav turba ( prubeh schlazení po dojetí atd... ) - je to vubec reálné ? nechci vyhazovat 3-5tis za turbotimer kterej stejně nebude moc kvalitní a na lepší zatím nemám ( teplotu oleje v motoru mam řešenou druhým čidlem.. )..

jinak k tem mezikusum - nevíte kde sehnat nejakej na supru ? jak se jim vubec v angličtine říká? at vím co hledat?

Re: Tlak + teplota oleje

Napsal: 07 dub 2006 20:11
od hIGGI
zkus hledat 'oil filter pedestal'
ja teplotu turba sleduju podle EGT a turbo timer moc nepouzivam (nepouzivam auto na jezdeni nekam kde bych ho uzil :D)

Napsal: 07 dub 2006 21:36
od suskyin
jesi ti de pouze o turbo,tak cidlo tlaku dej na trubku oleje do turba.Teplotu bych dal klasicky do vany.

Napsal: 07 dub 2006 21:49
od kentoya
tak dej na turbo nějaký normální čidlo na sledování vnější teploty, olej ti toho zase tak moc neukáže, protože ho je malé (relativně) množství, a přestože kromě mazaní má jako druhou funkci chlazení turba (a tím pádem se ohřívá) tak si stejně myslím, že je ideálnější přímá teplota turba, zatím jsem to neřešil, je to jen nápad

Re: Tlak + teplota oleje

Napsal: 07 dub 2006 21:51
od PJ
suskyin: právě že psal že ho zajíma za turbem jenom teplota

Napsal: 07 dub 2006 23:14
od Boháček
bude to trochu OT, ale jestli dáváš fungluvku turbo, tak si opravdu dobře zkontroluj olejový čerpadlo - hlavně tlak oleje na volnoběh.
na tlak oleje jsou nový turba dost háklivý, viděl jsem nedávno jedno odešlý právě z tohohle důvodu ( pravda u dieselu )

a ještě jedno, ty máš chladič propojenej k olejový soustavě bez omezení ?
já včera řešil, že mi kape olej po filtru, bylo to teda kousek vedle, ale pochopil jsem, že mám na vstupu do chladiče asi termostat, protože mi jinak není jasný, proč by na tom válečku, co uzavírá vstup do chladiče bylo vyraženo 120° / 107°
jsem na to koukal dost překvapeně

Re: Tlak + teplota oleje

Napsal: 08 dub 2006 17:00
od Idaho
Boháček - olejové čerpadlo jde nové... originál, okruh olejového vední do chladiče je plně otevřenej..

hiiggi - thanx

Re: Tlak + teplota oleje

Napsal: 08 dub 2006 17:07
od Idaho
Nalez jsem toto -jenže tohle už je na supře v základu - tahne se z toho olej do turb, šlo by tohle nějak použít k napojení čidla tlaku a teploty ? nebude vadit když tyhle "sandwiche" tam budou dva??

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OIL-FILT ... enameZWDVW

Napsal: 08 dub 2006 17:11
od Idaho
kentoya píše:tak dej na turbo nějaký normální čidlo na sledování vnější teploty, olej ti toho zase tak moc neukáže, protože ho je malé (relativně) množství, a přestože kromě mazaní má jako druhou funkci chlazení turba (a tím pádem se ohřívá) tak si stejně myslím, že je ideálnější přímá teplota turba, zatím jsem to neřešil, je to jen nápad
čidlo na sledování vnšjší teploty - myslíš něco jako sepordává v hypernove ten ukazatel venkvní teploty?? vydrží vubec "nalepenej" na turbo tu teplotu??

Re: Tlak + teplota oleje

Napsal: 08 dub 2006 23:34
od hIGGI
Idaho píše:Nalez jsem toto -jenže tohle už je na supře v základu - tahne se z toho olej do turb, šlo by tohle nějak použít k napojení čidla tlaku a teploty ? nebude vadit když tyhle "sandwiche" tam budou dva??

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OIL-FILT ... enameZWDVW
Nebude, pokud se ti to fyzicky vejde.

Napsal: 09 dub 2006 12:47
od kentoya
tak to z hypernovy určo ne, možná makro :lol: ,
byl to jen takovej bleskovej nápad, zatím jsem to neřešil, ale tak jak se měří teúplota ve vysokejch pecích, tak se musí dát změřit i teplota turba na povrchu

nevím neznám nedělal jsem jen se snažím uvažovat jinak jak ostatní a divil by ses, že kolikrát je to "a tudy vede cesta" ber to jen jako návrh

Re: Tlak + teplota oleje

Napsal: 09 dub 2006 12:54
od semysak
pokud chces merit teplotu turba nebo EGT a nechces kupovat merak pro to urcenej, zkus pouzit termoclanek, delaji se nejruznejsi rozsahy teplot i provedeni urcite si neco vyberes staci zadat ''termočlánek'' do seznamu a vypadne hodne ceniku a podobne

Napsal: 09 dub 2006 13:10
od BlackHole
Jako na tohle bacha - nad tím jsme dost dlouho přemýšleli a postavili dokonce prototyp, ale výsledky nic moc. Termočlánky jako takové sice měří až téměř do teploty tání materiálu, ze kterého jsou zhotoveny, ale mají poměrně velkou tepelnou setrvačnost, tj. dlouhou dobu reakce. Svařili jsme si klasický thermocouple a měřili na něm úbytek napětí při zahřívání letlampou, ale ta reakční doba je naprosto katastrofální. Takže pokud se ti nepovede sehnat thermocouple, který se používá v letadlech (100-900°C B&W za bratru nějakých $148.95), jsi namydlen. Ovšem kolem 5k se dá v ČR sehnat čtyřkanálový letecký EGT pyrometr s warningem
Obrázek

EDIT: Pokud jde o teplotu turba, tu můžeš měřit klasickým polovodičovým článkem, který má poměrně slušnou dobu odezvy a měří do ±300°C, takže no prob. Navíc postavit k tomu nějakou vyhodnocovací elektroniku (pre-warning, warning, peak...) není zas až takový problém. Důležité je si uvědomit, že to pořád měří jen teplotu venku, nikoli uvnitř, ale to se dá celkem snadno přepočítat (pokud je znám materiál, ze kterého je stěna turba) a upravit vyhodnocovací elektroniku, aby ukazovala správnou hodnotu.

Napsal: 09 dub 2006 14:04
od kentoya
dík blackhole takhle nějak jsem si to představoval, a věřil i když jsem o tom neměl potuchy, že je to možný a lepší než měřit olej v turbu

Re: Tlak + teplota oleje

Napsal: 09 dub 2006 15:05
od semysak
ta odezva termoclanku se da dobre vyladit tim, jaky termoclanek koupis, kdyz ho udelas doma tak se Ti nepovede udelat kvalitni a malicky svar, delali jsme ho jeste kdyz jsem byl ve skole (pro mereni EGT letecke turbiny) ze jsme ho ''zbodovali'' dva draty proti sobe bez pouziti dalsich prisad v lazni destilovane vody aby roztevany kov neukapnul :-) docela to fungovalo, ale nakonec to vyresli koupenim termoclaku tovarniho

Napsal: 09 dub 2006 15:32
od BlackHole
Tak my ho svařili na uhlíkový elektrodě v etylalkoholu :wink: Jó mládí :D Ale rozhodně spíš doporučuju koupit tovární.

Re: Tlak + teplota oleje

Napsal: 09 dub 2006 16:51
od MarAt
2Idaho.Dnes jsem nainstaloval pod olejový filtr sendviče dva a v poho,to cos našel na ebay je to ono,jen si musíš pohlídal velikost-aby to fitlo na tvou supru..

Re: Tlak + teplota oleje

Napsal: 09 dub 2006 18:06
od Rajdlos
ty sandwiche se daji koupit za par babek na autodoplnky, ja to taky objednval z ebay zbytecne draze

jinak dobra vec, mam to na dvou autech a tesni to dobre

Re: Tlak + teplota oleje

Napsal: 10 dub 2006 08:00
od Idaho
Rajdlos - to se daj , ale ne na supru MKIII nebo dokonce na MKIV :lol: : takže z ebay asi budu muset..

BTW leteckej pyrometer mi nabízeli ale to klasickej velkej ocelovej budík - hnusnej :)

Blackohole - tím pyrometrem mylsíš to co máš na obrázku nebo to co píšu vejš?
pokud to co máš na obrázku - jaké to má rozměry a kde s eto dá sehnat?

Na eBay jsoiu EGT s čidlem i budíkem bo 4tis vč letecké pošty.. ( se clem a dph jsem do 5tis taky.. )

Re: Tlak + teplota oleje

Napsal: 10 dub 2006 08:13
od BlackHole
Idaho píše:Rajdlos - to se daj , ale ne na supru MKIII nebo dokonce na MKIV :lol: : takže z ebay asi budu muset..

BTW leteckej pyrometer mi nabízeli ale to klasickej velkej ocelovej budík - hnusnej :)

Blackohole - tím pyrometrem mylsíš to co máš na obrázku nebo to co píšu vejš?
pokud to co máš na obrázku - jaké to má rozměry a kde s eto dá sehnat?

Na eBay jsoiu EGT s čidlem i budíkem bo 4tis vč letecké pošty.. ( se clem a dph jsem do 5tis taky.. )
Jo, to vejš je leteckej pyrometr - měří cca do 1200°C. Vyrabí se ve dvou rozměrech, 3,5" za 5k a 2,25" stojí cca 4k. Připojit se dá každý J nebo T thermocouple, má to výstup na externí warning. A dá se to sehnat přeze mě :lol: Kromě toho se dají sehnat i sdružené přístroje - tlak, teplota, EGT.

Re: Tlak + teplota oleje

Napsal: 10 dub 2006 08:40
od Idaho
BlackHole píše:
Idaho píše:Rajdlos - to se daj , ale ne na supru MKIII nebo dokonce na MKIV :lol: : takže z ebay asi budu muset..

BTW leteckej pyrometer mi nabízeli ale to klasickej velkej ocelovej budík - hnusnej :)

Blackohole - tím pyrometrem mylsíš to co máš na obrázku nebo to co píšu vejš?
pokud to co máš na obrázku - jaké to má rozměry a kde s eto dá sehnat?

Na eBay jsoiu EGT s čidlem i budíkem bo 4tis vč letecké pošty.. ( se clem a dph jsem do 5tis taky.. )
Jo, to vejš je leteckej pyrometr - měří cca do 1200°C. Vyrabí se ve dvou rozměrech, 3,5" za 5k a 2,25" stojí cca 4k. Připojit se dá každý J nebo T thermocouple, má to výstup na externí warning. A dá se to sehnat přeze mě :lol: Kromě toho se dají sehnat i sdružené přístroje - tlak, teplota, EGT.
hmm zkus mi poslat nejakou nabídku po sz - jestli je webovej odkaz jak to vypadá atd.. zajímaj mne i ty združené..

jinka ty J nebo T thermocouple - to jepředpokládám čidlo ( ?? ) potřeboval byhc nabídku i s čidlama - nevím stejně kde je shánět a ani se v tom nevyznám..