Stránka 1 z 1
green filter + diera v kapote
Napsal: 21 dub 2006 17:52
od yano
Ahojte,
mozte mi poradit, ako je to s upravou sania? Totiz, rad by som konecne vyhodil stare sanie, a namontoval green filter, oddelil ho od zbytku motora, kvoli tepelnej izolacii.
Zaroven chcem na kapotu sanie a-la subaru impreza, ktoreho cielom by bolo prinasat vzduch z vonku priamo ku filtru (urcite bude chladnejsi ako vzduch spod kapoty).
Tu ale prichadza moja otazka, ako sa to robi. Predpokladam, ze asi nie priamo dierou v kapote, pretoze v pripade dazda by sla voda rovno na filter, co asi nie je stastne riesenie. Ako to teda v takejto kombinacii funguje?
Moje dovody na taketo riesenie su dva, po 1. esteticke, jednoducho sa mi sanie cez kapotu paci

a po 2. aj tak potrebujem s filtrom nieco poriesit, lebo som vcera zistil ze privodne potrubie vzduchu ku staremu filtru mam derave, takze musim zhanat nove.
Kolko moze asi takato uprava stat, kde a ake komponenty kupit? Tepelnu izolaciu od motora chcem urobit prepazkou z nejakeho tenuckeho kovu, ktory potiahnem specialnou pohlinikovanou kevlarovou tkaninou. Kevlar je tkanina, ktora sa pouziva namiesto azbestu, napriklad v hutnickom priemysle a podobne a mam k tomu dobry pristup
No, verim ze uz sa tu o tomto diskutovalo ale dlho som listoval a nic nenasiel, tak dufam, ze mi niekto odpovie, vdaka
Keby niekoho zaujimalo, 323F 2.0l V6 150k momentalne

Re: green filter + diera v kapote
Napsal: 21 dub 2006 18:06
od JonnY
drobny rozdiel je, ze impreza nema na kapote sanie vzduchu pre motor, ale vstup vzduchu pre IC.
ako inac chces dostat vzduch cez kapotu nez tym, ze tam spravis dieru? nejaka difuzia?

vo vseobecnosti by voda asi problem nemala byt, ale kto vie. trocha vody motor spapka. ale riskovat ze to sosne moc vody a praskne ti hlava / blok?
kamarat mal nieco podobne, a asi v 140kmh sa ten "nasavak" rozhodol pre vlastnu cestu zivotom. teda cestu, skorej pre vlastny let do pola.
ale vraj to aky taky ucinok malo. a cim jedes rychlejsie, tym vacsi by mal byt. len dalsie riziko je, ze to da moc vzduchu, nebudu stacit vstreky -> chudobna zmes -> yano zhana novy motor...
Re: green filter + diera v kapote
Napsal: 21 dub 2006 18:18
od yano
JonnY píše:drobny rozdiel je, ze impreza nema na kapote sanie vzduchu pre motor, ale vstup vzduchu pre IC.
ako inac chces dostat vzduch cez kapotu nez tym, ze tam spravis dieru? nejaka difuzia?

vo vseobecnosti by voda asi problem nemala byt, ale kto vie. trocha vody motor spapka. ale riskovat ze to sosne moc vody a praskne ti hlava / blok?
kamarat mal nieco podobne, a asi v 140kmh sa ten "nasavak" rozhodol pre vlastnu cestu zivotom. teda cestu, skorej pre vlastny let do pola.
ale vraj to aky taky ucinok malo. a cim jedes rychlejsie, tym vacsi by mal byt. len dalsie riziko je, ze to da moc vzduchu, nebudu stacit vstreky -> chudobna zmes -> yano zhana novy motor...
no fajn, mam rad optimistov

Jasne ze musim urobit dieru, az taky somar zas nie som, ide o to, akym sposobom sa to da urobit tak, aby mi tak potom netiekla voda priamo na filter, a pri tom sa okolo filtra udrzoval chladnejsi vzduch ako vo zvysku motora

Takze, poprosim o nejaku radu, a podotykam ze pravidelne dostahujem rychlosti caz 210km/h, tak sa moze stat to co pises, ze mi tam vznikne prilis velky tlak vzduchu? Jo a mam potom este ednu otazku, bezne vidim upravy take, ze spod naraznika je vytiahnute sanie trubkou ku filtru uzavrete v tej pretlakovej nadobe a stade dalej do motora... tam to snad nehrozi? ved v principe je to to iste, este mozno horsie v tom ze prebytocny vzduch ozaj nema kam uniknut

Dik za odpovede a rady.
Napsal: 21 dub 2006 18:21
od Ritchma
Já nevim, ale já mam sání takhle
http://xboxer.no.sapo.pt/images/motor%20saxo2.jpg
(ilustrační fotka tohle neni můj motor, jenom mam stejně řešený sání).
Hned za maskou je dírá v přední příčce, za tim je ten plastovej náhubek v něm je filtr, takže tam jde přímo vzduch. Mam to tak asi 15tkm možná víc. Drobná voda tomu nevadí přece jenom ten filtr je naimpregnovanej a to vodu nepustí a stejně trošičku vody tomu autu nevadí, ale stejně se tam voda nedostává. A já myslel že si to vezme jenom tolik vzduchu kolik to potřebuje ne?
Napsal: 21 dub 2006 21:19
od JirkaŠ
Strach z toho,že motor dostane příliš mnoho vzduchu "náporem"s následkem poškození není opodstatněný.Není se čeho bát,to by to nasávání muselo vypadat úplně jinak a stejně by mohlo být problémem až při dosažení obrovské rychlosti.Nebojte se náporu.

Napsal: 22 dub 2006 00:08
od JonnY
naozaj to posudit neviem.
ked si predstavim nasavak, co ja viem 5x10cm tak pri rychlosti 200kmh to myslim zozere uz docela dost vzduchu.
Napsal: 22 dub 2006 09:13
od Ritchma
Já nevim ale jak říkám mam náporák, jde tam dost vzduchu a zatim pohoda
Napsal: 22 dub 2006 13:52
od Ivan
Mám to už 2 roky takhle :
Ale budu to předělávat, protože při rychlostech nad 200 km/hod se povážlivě nazdvihuje kapota a zámky na ni dávat nechci.
Napsal: 22 dub 2006 16:47
od Beaver
JirkaŠ píše:Strach z toho,že motor dostane příliš mnoho vzduchu "náporem"s následkem poškození není opodstatněný.Není se čeho bát,to by to nasávání muselo vypadat úplně jinak a stejně by mohlo být problémem až při dosažení obrovské rychlosti.Nebojte se náporu.

Mě taky fascinujou lidi co tvrdí, že motor bude mít moc vzduchu - od toho tam je váha, aby se správně dávkovalo palivo, ventily aby se napustilo správné množství směsi a konec konců taky potrubí s určitým průměrem, kterým se tornádo prohnat nemůže.
Re: green filter + diera v kapote
Napsal: 22 dub 2006 19:54
od JonnY
to je fajn ze ta fascinujem.
nepisal som ze s nasavakom sa ti nad 150kmh roztecu piesty. napisal som ze tam je riziko chudobnej zmesi.
a co mi hovoril znamy, ze to skusal, a pri 200kmh mu naporove nasavanie zvysilo tlak v sani o 0.2bar
ok, takze ako na to? ;-)
Napsal: 23 dub 2006 11:51
od yano
OK, takze v podstate sa nemam coho bat ano?
Rozmyslal som, ci sa to neda urobit tak, aby zo sania na kapote isla dole rurka, ktora by koncila nizsie ako samotny filter, a vzduch by dopadal na "dno" takej "skatule" v ktorej by to cele bolo oddelene od motora, skatula by samozrejme mala dalej v dne dieru, princip by bol taky, ze ked prsi, voda musi ist trubicou, dopadne na "dno" a moze stiect do diery nizsie, pricom vzduch by sa zarovej aj odrazal hore k filtru cim by sa tam udrziaval chladnejsi vzduch ako vo zvysku motora, a zaroven by mi voda, blato a podobne necliapala rovno na filter. Myslite, ze by to slo? Je to takto lepsie ao priamo na filter?
Niekde na nete, som videl taku vec, ze si chlapik vyviedol filter dierou az ku kolesu a nasaval tam, co mi pripada uplne divne, pretoze ten filter musel schytavat vsetok bordel a vodu z cesty... Tak neviem ci mu to aj fungovalo, pokial hej, potom by snad nemalo vadit, ak voda zo sania na kapote cliape pri dazdi na filter, alebo ano?
Stale mi na toto nikto rozumne neodpovedal ;-(
Napsal: 23 dub 2006 11:53
od yano
Ivan píše:Mám to už 2 roky takhle :
Ale budu to předělávat, protože při rychlostech nad 200 km/hod se povážlivě nazdvihuje kapota a zámky na ni dávat nechci.
Fajn, nieco podobne by som chcel aj ja, tak mi mozes poradit, cim mas zakryte to nasavanie (iba nejaka mriezka) a co mas pod nim? Mas tam potom len dieru a rovno filter? Ako sa to sprava ked prsi / snezi?
Ako to ides upravit, aby ti nedvihalo kapotu? Lebo aj ja sa bojim aby pri tych 220 to neurvalo sanie pripadne nieco podobne

Re: green filter + diera v kapote
Napsal: 30 dub 2006 00:34
od Beaver
JonnY píše:to je fajn ze ta fascinujem.
nepisal som ze s nasavakom sa ti nad 150kmh roztecu piesty. napisal som ze tam je riziko chudobnej zmesi.
a co mi hovoril znamy, ze to skusal, a pri 200kmh mu naporove nasavanie zvysilo tlak v sani o 0.2bar
No počkej, že se změnily tlaky/podtlaky v sání je jedna věc a směs je druhá věc. Pokud mi ukážeš na měřáku A/F, že směs je chudší oproti verzi bez přímýho sání, tak řeknu, že jsem se spletl a motor si s tím nedokáže poradit. Ale pochybuju, že by se tam narvalo tolik vzduchu, aby to přestaly stíhat vstřiky. To už bys musel ten motor opravdu přeplňovat a to výrazně.
Re: green filter + diera v kapote
Napsal: 30 dub 2006 10:15
od JonnY
ja som napisal ze ja to riziko. ne ze sa to musi stat.

je jasne ze seriove vstreky maju rezervu ktora by mala stacit.
Napsal: 30 dub 2006 13:05
od yano
uz to mate chlapi jedno, uz som nakupil vybavicku a tak za mesiac sa ozvem ako to dopadlo
