Stránka 1 z 2

trubky na sport.filtr

Napsal: 27 dub 2006 11:21
od GTE
Nevíte, kde sehnat trubky na sportovní filtr? Potřebuju prodloužit abych ten filtr dal jinde.

Re: trubky na sport.filtr

Napsal: 27 dub 2006 12:28
od Vecernicek
Čím větší délka od sání tím hůř...bude ti pak k něčemu ten sportovní filtr?

Re: trubky na sport.filtr

Napsal: 27 dub 2006 12:35
od JonnY
a k comu mu bude sportovy ultra racing filter aj z kratkym?
a v com je ta desna nevyhoda?

Re: trubky na sport.filtr

Napsal: 27 dub 2006 12:43
od Kolegáček

Re: trubky na sport.filtr

Napsal: 27 dub 2006 12:47
od GTE
Vecernicek píše:Čím větší délka od sání tím hůř...bude ti pak k něčemu ten sportovní filtr?
Potřebuju jen kousek. Nebude to po obvodu celého motoru :D

Napsal: 27 dub 2006 12:58
od GTE
Tady je foto jak to mám teď. Potřebuji to "prodloužit" a dát to od té hadice.

Obrázek

Re: trubky na sport.filtr

Napsal: 27 dub 2006 13:03
od Lukaash
jakej potrebujes prumer? asi bych vystrachal kus AK trubky...

Napsal: 27 dub 2006 13:05
od FD_Ondra
GTE píše:Tady je foto jak to mám teď. Potřebuji to "prodloužit" a dát to od té hadice.
Psal jsem ti SZ. Ale při pohledu na tu fotku mě napadá jiný řešení jestli ti jde jen o vzdálenost od té trubky k chladiči (cápu to tak správně ne?) sežeň si jen malinkej kousek trubky o vnitřním průměru toho sání, dva stahovací kroužky, sání rozřízni v půlce a pootoč ho nat ten bowden nebo co ti to tam jde nad filtrem nebo tam není místo??

Re: trubky na sport.filtr

Napsal: 27 dub 2006 13:07
od GTE
Lukaash píše:jakej potrebujes prumer? asi bych vystrachal kus AK trubky...
Teď přesně z hlavy nevím, ale odpoledne to zmeřím. Myslím, že jak jsem kupoval ten filtr, tak měl průměr 60mm, ale nevím to jistě.

Re: trubky na sport.filtr

Napsal: 27 dub 2006 13:11
od Lukaash
budu mit 60,3x1,6mm

samozrejme jsem myslel taky jen kousek rovny trubky, naspojkovat hadicema a hotovo...

Napsal: 27 dub 2006 13:12
od GTE
FD_Ondra píše:
GTE píše:Tady je foto jak to mám teď. Potřebuji to "prodloužit" a dát to od té hadice.
Psal jsem ti SZ. Ale při pohledu na tu fotku mě napadá jiný řešení jestli ti jde jen o vzdálenost od té trubky k chladiči (cápu to tak správně ne?) sežeň si jen malinkej kousek trubky o vnitřním průměru toho sání, dva stahovací kroužky, sání rozřízni v půlce a pootoč ho nat ten bowden nebo co ti to tam jde nad filtrem nebo tam není místo??
Včera jsem s tím už pootočil a mám to nad. Právě to potřebuju nadstavit, protože mám díru v kapotě a když to prodloužím tak půjde vzduch přímo na filtr. Takže jestli to dobře chápu: změřit vnitřní průměř sání, prodloužit trubkou (stáhnout) a na tu trubku hodit filtr (chci kupovat nový).

Napsal: 27 dub 2006 15:35
od Tipo
Sory že zasahuji do tohodle tématu,ale potřebuji taky podobnou radu.
Mám spor.filtr v origo boxu.Chci tam nahnat studenější vzduch.Co si myslíte o tom že bych vyřízl otvor do předního spojleru,a od tam dal trubku až k boxu.Bylo by to lepší,změnilo by se něco?

Napsal: 27 dub 2006 15:45
od GTE
Tak už jsem to změřil. Jsem se s tím průměrem nějak sekl :D Vnitřní průměr sání je 70mm a filtr je 75mm.

Re: trubky na sport.filtr

Napsal: 27 dub 2006 17:57
od Lukaash
po necem se podivam, jaka ma byt delka?

Re: trubky na sport.filtr

Napsal: 27 dub 2006 19:33
od GTE
Lukaash píše:po necem se podivam, jaka ma byt delka?
Já sám nevím. Ale fakt kousek. Však jsi viděl na obrázku. Ty máš 70 mm? To je nerez?

Napsal: 27 dub 2006 22:49
od FD_Ondra
GTE píše:
FD_Ondra píše:
GTE píše:Tady je foto jak to mám teď. Potřebuji to "prodloužit" a dát to od té hadice.
Psal jsem ti SZ. Ale při pohledu na tu fotku mě napadá jiný řešení jestli ti jde jen o vzdálenost od té trubky k chladiči (cápu to tak správně ne?) sežeň si jen malinkej kousek trubky o vnitřním průměru toho sání, dva stahovací kroužky, sání rozřízni v půlce a pootoč ho nat ten bowden nebo co ti to tam jde nad filtrem nebo tam není místo??
Včera jsem s tím už pootočil a mám to nad. Právě to potřebuju nadstavit, protože mám díru v kapotě a když to prodloužím tak půjde vzduch přímo na filtr. Takže jestli to dobře chápu: změřit vnitřní průměř sání, prodloužit trubkou (stáhnout) a na tu trubku hodit filtr (chci kupovat nový).
Myslel jsem to rozříznout za ohybem kvůli pootočení, jestli to máš takhle, tak jedině nastavit nějakou tou trubkou... :oops:

Napsal: 03 kvě 2006 12:25
od GTE
Tak jsem sháněl nějakou tu 70mm trubku na to prodloužení a našel jsem 67.5 mm. Myslíte, že to je velký rozdíl?

Re: trubky na sport.filtr

Napsal: 03 kvě 2006 12:40
od Idaho
Vecernicek píše:Čím větší délka od sání tím hůř...bude ti pak k něčemu ten sportovní filtr?
takhle jak to říkáš je to pěkná hovadina, proč by jinak automobilky experimentovali s proměnlivou délkou sání a podobně??

Napsal: 03 kvě 2006 15:53
od Pinky
v posledním AaT je reklama na nějaky trubky,velkej vyběr tvaru,pruměru a delek,i barev...
Myslim že rieger ale ceny nevim

Re: trubky na sport.filtr

Napsal: 03 kvě 2006 20:46
od Šíša
Idaho píše:
Vecernicek píše:Čím větší délka od sání tím hůř...bude ti pak k něčemu ten sportovní filtr?
takhle jak to říkáš je to pěkná hovadina, proč by jinak automobilky experimentovali s proměnlivou délkou sání a podobně??
Jj, nejsem si jist, ale někde jsem početl, že co je za klapkou ven je už jedno, tak asi tak

Re: trubky na sport.filtr

Napsal: 04 kvě 2006 08:09
od Idaho
šíša kdepak.. na délce sání závisí točivý moment a mylsím že i výkon ( tím si nejsme jistej ) ve vyšších nebo nižších otáčkách .. experimentovalas tím jeden ča sHOnda, v sání byl klapka co měla dvě polohy a tím přepínala mezi dlouhým a krátkým sáním. další funkci samozřejmě plní rezonátory v sání atd... určitě neplatí že krátké = nejlepší, záleží napoužití a co od toho čekáš..

Re: trubky na sport.filtr

Napsal: 04 kvě 2006 08:12
od honza 2.0 16v
Idaho píše:šíša kdepak.. na délce sání závisí točivý moment a mylsím že i výkon ( tím si nejsme jistej ) ve vyšších nebo nižších otáčkách .. experimentovalas tím jeden ča sHOnda, v sání byl klapka co měla dvě polohy a tím přepínala mezi dlouhým a krátkým sáním. další funkci samozřejmě plní rezonátory v sání atd... určitě neplatí že krátké = nejlepší, záleží napoužití a co od toho čekáš..
souhlas...

ještě dodám že mě se osvědčila původní délka sání od filtru po klapku a zbytek před filtrem vyházenej (cca 1m různejc hadic zatček atd..)

Re: trubky na sport.filtr

Napsal: 04 kvě 2006 08:19
od Idaho
Zkusím to najít, je to už dlouho co jsem to porlejzal ated si nejsem jistej, zda je ta řídící klapka před nebo za klapkou sání ( kterou větev vlastne prodlužuje ) - Každopádne CD7 měla něco podobného ale byl to rezonátor v sání, kde byla podtlaková membrána, která proudícímu vzduchu při určitých otáčkách ( tlaku v sacím potrubí ) zpřístupnila a "otevřela" část s rezonátorem. Mělo to sloužit k ".. vyhlazení a optimalizaci rázů v sacím potrubí a napomáhat lepšímu airflow.." - citace z EN manuálu - možná to jen blbě překládám..

Re: trubky na sport.filtr

Napsal: 04 kvě 2006 08:22
od Idaho
ještě mne napdalo nemáte někdo schéma VIS ?, nějak ho nemohu najít :(

Re: trubky na sport.filtr

Napsal: 04 kvě 2006 08:24
od Šíša
Idaho píše:šíša kdepak.. na délce sání závisí točivý moment a mylsím že i výkon ( tím si nejsme jistej ) ve vyšších nebo nižších otáčkách .. experimentovalas tím jeden ča sHOnda, v sání byl klapka co měla dvě polohy a tím přepínala mezi dlouhým a krátkým sáním. další funkci samozřejmě plní rezonátory v sání atd... určitě neplatí že krátké = nejlepší, záleží napoužití a co od toho čekáš..
Jj s tím souhlas. Vím, že záleží na délce, ale myslel jsem si, že se to týká délky sání na motoru, tj klapka <-> motor a né airbox<->klapka<->motor Pakliže se do toho bere i to sání od klapky k airboxu, tak proč tam dávaj ty hruzné hadice se všelijakejma vlnovkama/žebrama a pod(chápu kvůli zpevnění např, ale taky to musí dělat slušné turbulence)?

Re: trubky na sport.filtr

Napsal: 04 kvě 2006 08:30
od Šíša
Idaho píše:Zkusím to najít, je to už dlouho co jsem to porlejzal ated si nejsem jistej, zda je ta řídící klapka před nebo za klapkou sání ( kterou větev vlastne prodlužuje ) - Každopádne CD7 měla něco podobného ale byl to rezonátor v sání, kde byla podtlaková membrána, která proudícímu vzduchu při určitých otáčkách ( tlaku v sacím potrubí ) zpřístupnila a "otevřela" část s rezonátorem. Mělo to sloužit k ".. vyhlazení a optimalizaci rázů v sacím potrubí a napomáhat lepšímu airflow.." - citace z EN manuálu - možná to jen blbě překládám..
JJ s tím souhlas. Právě to jsem si myslel, že se jedná o proměnou délku těch "parohů" co jsou na motoru. Že tam je nějaká klapka, co to pustí jinudy, když je třeba a prodlouží/zkrátí sání. Přece jen se některé výkonové varianty motoru liší sáním "kovovým", plast(airbox) je třeba stejnej. A taky přece sání musí být spočteno na milimetry(né li méně) a to u hadic k airboxu moc nejde, né? Takže mě právě zarazilo, že by se do toho měla počítat i délka těch plastů... :shock:

Re: trubky na sport.filtr

Napsal: 04 kvě 2006 08:32
od Idaho
Šíša :právě myslím že ty ruzné prodloužení a rezonátory mají ty vibrace - rázy - v tom potrubí vyhladit ...

ted prolejzím systém T-Vis ( toyota ) a koukám jak blázen - má to už stará MKIII v NA verzi - moje 7MGE . přitom ve specifikacích jsem to nikdy nenašel :)

Btw jinak proměnlivá délka sání o které jsme mluvil souvisí skutečně v systému klapka- motor..
Nemám to podložené grafy a ničím, jen mou zkušeností, ael konkrétne u CD7 po nahrazení puvodního vedení Filtr - klapak , obyč trubkou o stejném pruměru i délce došlo ke zhorčšní jízdních vlastností.. ztrácela výkon ve vyšších otáčkách ( 6,5tis RPM + ) po vrácení do puvodního stavu ( s rezonátory na potrubí ) to jelo zase výborně..

bude záležet jaký motor a jak to měl řešenoo předtím, myslím že u "slabých" moturku to nebude hrát nijak velkou roli, naopak u výkonějších aplikací by to roli hrát mohlo, al echtělo by to vyjádření někoho povolanějšího..

Re: trubky na sport.filtr

Napsal: 04 kvě 2006 08:34
od Idaho
Šíša píše:
Idaho píše:Zkusím to najít, je to už dlouho co jsem to porlejzal ated si nejsem jistej, zda je ta řídící klapka před nebo za klapkou sání ( kterou větev vlastne prodlužuje ) - Každopádne CD7 měla něco podobného ale byl to rezonátor v sání, kde byla podtlaková membrána, která proudícímu vzduchu při určitých otáčkách ( tlaku v sacím potrubí ) zpřístupnila a "otevřela" část s rezonátorem. Mělo to sloužit k ".. vyhlazení a optimalizaci rázů v sacím potrubí a napomáhat lepšímu airflow.." - citace z EN manuálu - možná to jen blbě překládám..
JJ s tím souhlas. Právě to jsem si myslel, že se jedná o proměnou délku těch "parohů" co jsou na motoru. Že tam je nějaká klapka, co to pustí jinudy, když je třeba a prodlouží/zkrátí sání. Přece jen se některé výkonové varianty motoru liší sáním "kovovým", plast(airbox) je třeba stejnej. A taky přece sání musí být spočteno na milimetry(né li méně) a to u hadic k airboxu moc nejde, né? Takže mě právě zarazilo, že by se do toho měla počítat i délka těch plastů... :shock:
toto měnilo délku práve před klapkou.. mezi filtrem a klapkou.. porot si to pletu..

Re: trubky na sport.filtr

Napsal: 07 kvě 2006 21:57
od dynomax
vetsinu trubek mame primo skladem, je to zde vcetne vsech spojek : http://www.sportovniautodoplnky.cz/stor ... tmentID=21

Re: trubky na sport.filtr

Napsal: 09 kvě 2006 10:43
od GTE
dynomax píše:vetsinu trubek mame primo skladem, je to zde vcetne vsech spojek : http://www.sportovniautodoplnky.cz/stor ... tmentID=21
Právě jsem se tam díval, ale nemáte průměr 70mm? Jen 67.5mm a nevím jestli by to nevadilo, když vnitřní průměr sání mám 70mm.