Stránka 1 z 1
ostra vacka ze seriove - kde?
Napsal: 08 kvě 2006 05:18
od NeviM
Pac na svoje auto asi tezko sezenu ostrou vacku, tak premslim kde by mi ji "nabrousili"... nevite o necem nekde ve strednich cechach nebo v praglu? a to se pak asi musi zakalit zejo? a kolik by to tak radove stalo?
Napsal: 08 kvě 2006 22:46
od Vega
Mam dojem, ze ostra vacka je vlastne tupejsi. Opravte me nekdo jestli se pletu.

Re: ostra vacka ze seriove - kde?
Napsal: 08 kvě 2006 22:47
od Bulda
taky by se to hodilo a mozna by to bylo levnejsi nez origo
Re: ostra vacka ze seriove - kde?
Napsal: 08 kvě 2006 23:11
od MarauderZ28
nic se nekalí ale nitriduje nebo cementuje pokud se tohle neudělá tak Ti takhle uzpravená vačka z vačky sériový taky může pěkně posrat celej motor
druhá věc je tak že není možno ze sériový udělat libovolnou ostrou má to nějaký svoje možnosti, osobně bych do tohohle rozhodně nešel ...
Napsal: 09 kvě 2006 18:05
od NeviM
Vega píše:Mam dojem, ze ostra vacka je vlastne tupejsi. Opravte me nekdo jestli se pletu.

proc tupejsi? ja bych rekl ze je ostrejsi proto aby se rychlejc otviraly a zaviraly ventily ne?
Re: ostra vacka ze seriove - kde?
Napsal: 09 kvě 2006 18:11
od NeviM
MarauderZ28 píše:nic se nekalí ale nitriduje nebo cementuje pokud se tohle neudělá tak Ti takhle uzpravená vačka z vačky sériový taky může pěkně posrat celej motor
druhá věc je tak že není možno ze sériový udělat libovolnou ostrou má to nějaký svoje možnosti, osobně bych do tohohle rozhodně nešel ...
takze predpokladam ze ty bys to vyresil tak ze bys nekde sehnal tu vacku... ale ja vubec nevim kde.. nevis o necem nahodou?
Re: ostra vacka ze seriove - kde?
Napsal: 09 kvě 2006 19:11
od honza 2.0 16v
www.albrechtmotorsport.cz
vyrábí vačky jak z celýho matroše (pokud jsou požadavky zákazníka mimo možnosti seriovejch vaček , tj malá základní kružnice, malej zdvih, časování atd..) tak i přebrušuje.. pak vačky podstoupěj nitridaci...
pokud to máš na 6vál co má 24 palců (rozuměj 24 ventilů- co ventil to palec..) tak počítej s cenovkou kolem 15000 a výše..........
Napsal: 09 kvě 2006 20:01
od kentoya
ostrá vačka je vlastně tupá, myšleno má tupější úhel a proto dřív otvírá a později zavírá
Re: ostra vacka ze seriove - kde?
Napsal: 09 kvě 2006 20:32
od NeviM
honza 2.0 16v píše:www.albrechtmotorsport.cz
vyrábí vačky jak z celýho matroše (pokud jsou požadavky zákazníka mimo možnosti seriovejch vaček , tj malá základní kružnice, malej zdvih, časování atd..) tak i přebrušuje.. pak vačky podstoupěj nitridaci...
pokud to máš na 6vál co má 24 palců (rozuměj 24 ventilů- co ventil to palec..) tak počítej s cenovkou kolem 15000 a výše..........
e-e mam jenom 12palec:) takze cenovka od 7500

ty 24 se davali do safrana az nekdy myslim v 99 roce a jenom s automatem

uz sem premejslel ze bych ten motor nekde zkusil splasit, ale je jich hrozne malo, takze sem si rekl ze na to seru a radsi si usetrim na biturbo

Napsal: 09 kvě 2006 21:41
od monty01
NeviM píše:Vega píše:Mam dojem, ze ostra vacka je vlastne tupejsi. Opravte me nekdo jestli se pletu.

proc tupejsi? ja bych rekl ze je ostrejsi proto aby se rychlejc otviraly a zaviraly ventily ne?
ne je tupější -ventily se dřív otevírají a dýl zavírají + mívá větší zdvih = více směsi nasáté do válců
Re: ostra vacka ze seriove - kde?
Napsal: 09 kvě 2006 21:44
od monty01
honza 2.0 16v píše:www.albrechtmotorsport.cz
vyrábí vačky jak z celýho matroše (pokud jsou požadavky zákazníka mimo možnosti seriovejch vaček , tj malá základní kružnice, malej zdvih, časování atd..) tak i přebrušuje.. pak vačky podstoupěj nitridaci...
pokud to máš na 6vál co má 24 palců (rozuměj 24 ventilů- co ventil to palec..) tak počítej s cenovkou kolem 15000 a výše..........
Jsou s nima ověřený zkušenosti ? nerad bych čistil motor od vytrhanýho matrošu

Re: ostra vacka ze seriove - kde?
Napsal: 09 kvě 2006 22:26
od MarauderZ28
monty01 píše:honza 2.0 16v píše:www.albrechtmotorsport.cz
vyrábí vačky jak z celýho matroše (pokud jsou požadavky zákazníka mimo možnosti seriovejch vaček , tj malá základní kružnice, malej zdvih, časování atd..) tak i přebrušuje.. pak vačky podstoupěj nitridaci...
pokud to máš na 6vál co má 24 palců (rozuměj 24 ventilů- co ventil to palec..) tak počítej s cenovkou kolem 15000 a výše..........
Jsou s nima ověřený zkušenosti ? nerad bych čistil motor od vytrhanýho matrošu

jestli se stane že se vytrhanej matroš dostane do motoru už nic čistit nebudeš, tomu věř

Napsal: 09 kvě 2006 22:29
od MarauderZ28
monty01 píše:NeviM píše:Vega píše:Mam dojem, ze ostra vacka je vlastne tupejsi. Opravte me nekdo jestli se pletu.

proc tupejsi? ja bych rekl ze je ostrejsi proto aby se rychlejc otviraly a zaviraly ventily ne?
ne je tupější -ventily se dřív otevírají a dýl zavírají + mívá větší zdvih = více směsi nasáté do válců
hele to vůbec není pravidlo, jsou vačky co maj tvar jak hruška místo tvaru mandle (je fakt že netuším její výhody) třeba LT-1 motor má odvalovací zdvihátka a ta vačka je pohledem "ostřejší" jak L98 ale přitom ostrost je stejná ta má jen tyčky ...
Napsal: 09 kvě 2006 23:08
od Vega
MarauderZ28 píše:monty01 píše:NeviM píše:
proc tupejsi? ja bych rekl ze je ostrejsi proto aby se rychlejc otviraly a zaviraly ventily ne?
ne je tupější -ventily se dřív otevírají a dýl zavírají + mívá větší zdvih = více směsi nasáté do válců
hele to vůbec není pravidlo, jsou vačky co maj tvar jak hruška místo tvaru mandle (je fakt že netuším její výhody) třeba LT-1 motor má odvalovací zdvihátka a ta vačka je pohledem "ostřejší" jak L98 ale přitom ostrost je stejná ta má jen tyčky ...
No kazdopadne vyraz "ostra" neznamena ze je tvarem ostrejsi. Mel jsem za to, ze ostra vacka je vlastne tupejsi kvuli drivejsimu otevirani a pozdejsimu zavirani, jak uz se tu psalo.
Re: ostra vacka ze seriove - kde?
Napsal: 10 kvě 2006 06:54
od honza 2.0 16v
monty01 píše:honza 2.0 16v píše:www.albrechtmotorsport.cz
vyrábí vačky jak z celýho matroše (pokud jsou požadavky zákazníka mimo možnosti seriovejch vaček , tj malá základní kružnice, malej zdvih, časování atd..) tak i přebrušuje.. pak vačky podstoupěj nitridaci...
pokud to máš na 6vál co má 24 palců (rozuměj 24 ventilů- co ventil to palec..) tak počítej s cenovkou kolem 15000 a výše..........
Jsou s nima ověřený zkušenosti ? nerad bych čistil motor od vytrhanýho matrošu

myslím si že pan Albrecht ví codělá... jeho motory v motorsportu fungujou na výbornou (můj ještě díky elektronice nevím jak na tom je točím do 4000...)
Re: ostra vacka ze seriove - kde?
Napsal: 10 kvě 2006 10:10
od Lander
Já mám teďka vačky od Albrechta ve svém Suzuki Swift Kit Car. Přebrus ze sériových vaček na 236 stupňů, 7,5mm zdvihu na 290 stupňů, 9,5mm. Vypadáto, že fungují jak mají

)) Motor točí jak šílený až do omezovače 8600.
Lander
Re: ostra vacka ze seriove - kde?
Napsal: 10 kvě 2006 10:55
od NeviM
Lander píše:Já mám teďka vačky od Albrechta ve svém Suzuki Swift Kit Car. Přebrus ze sériových vaček na 236 stupňů, 7,5mm zdvihu na 290 stupňů, 9,5mm. Vypadáto, že fungují jak mají

)) Motor točí jak šílený až do omezovače 8600.
Lander
a kolik to stalo? to mas 16V - dve hridele?
Re: ostra vacka ze seriove - kde?
Napsal: 10 kvě 2006 11:00
od honza 2.0 16v
NeviM píše:Lander píše:Já mám teďka vačky od Albrechta ve svém Suzuki Swift Kit Car. Přebrus ze sériových vaček na 236 stupňů, 7,5mm zdvihu na 290 stupňů, 9,5mm. Vypadáto, že fungují jak mají

)) Motor točí jak šílený až do omezovače 8600.
Lander
a kolik to stalo? to mas 16V - dve hridele?
no cena je cekem individualni ale kolem 10 to bude....
Napsal: 10 kvě 2006 11:11
od NeviM
a vysvetlite mi nekdo prosim ty stupne?

zdvih chapu

Napsal: 10 kvě 2006 12:00
od honza 2.0 16v
stupne treba 230°a nebo 290° je uhel oterveni ventilu v uhlu otoceni klikoveho hridele.. tj ventil je otevrenej po otáčku o 230° na klikovým hřídeli
ještě důležitej parametr je doba plnýho zdvihu ventilu , která se u lepších vaček pohybuje přes 100° u seriovejch to je do ty 100 a o hodně míň....
doba otevření se dá snadno spočítat tak, že k hodnotě 180°přičteš časování ventilů (tj SO a SZ, nebo VO a VZ ( S- sání, V výfuk , O - otevírá Z zavírá , vše bráno horní úvrati pístu - HU)
příklad
mam motor s časováním sacích ventilú SO 35° před HÚ a SZ 80°po HŮ
a na výfuku VO 75° před HŮ a VZ 20° po HŮ
z toho plyne že úhel otevření sacích ventilů je :35+80+180=295°
a výfukových ventilů:75+20+180=275°
ještě dodám že časování a úhel otevření v rozmezí několika ° se dá doladit nastavením ventilových vůlí (když je vůle větší , úhel je menší.. a naopak..)
do běžnýho provozu je toto časování a úhel vaček nevhodný (no sám mám 300/290 a volnoběh 200ot/min..ale ročen se s tím autem najede 1500-2000km) doporučuju pokud s tím chceš denně jezdit max 280, optimálně 260-270° vačky.. tam by neměl bejt problém je i přebropusit...
Re: ostra vacka ze seriove - kde?
Napsal: 10 kvě 2006 12:17
od Lander
honza 2.0 16v píše:NeviM píše:Lander píše:Já mám teďka vačky od Albrechta ve svém Suzuki Swift Kit Car. Přebrus ze sériových vaček na 236 stupňů, 7,5mm zdvihu na 290 stupňů, 9,5mm. Vypadáto, že fungují jak mají

)) Motor točí jak šílený až do omezovače 8600.
Lander
a kolik to stalo? to mas 16V - dve hridele?
no cena je cekem individualni ale kolem 10 to bude....
No konkrétní cenu bych tu nerad psal. Jak je tu napsané, je to individuální, otázka jednání a kontaktů mezi různými firmami o podpoře mého závodění.
Lander
Napsal: 10 kvě 2006 17:14
od NeviM
aha, dik za vycerpavajici odpoved:)
Napsal: 10 kvě 2006 20:27
od monty01
MarauderZ28 píše:monty01 píše:NeviM píše:
proc tupejsi? ja bych rekl ze je ostrejsi proto aby se rychlejc otviraly a zaviraly ventily ne?
ne je tupější -ventily se dřív otevírají a dýl zavírají + mívá větší zdvih = více směsi nasáté do válců
hele to vůbec není pravidlo, jsou vačky co maj tvar jak hruška místo tvaru mandle (je fakt že netuším její výhody) třeba LT-1 motor má odvalovací zdvihátka a ta vačka je pohledem "ostřejší" jak L98 ale přitom ostrost je stejná ta má jen tyčky ...
to jsou zas ti amerikánci ne?furt musej mít něco extra

no vážně ,odvalovací zdvihátko si dokážu představit ,ale není mi jasný jakým způsobem by umožňovalo měnit profil vačky -to by muselo být excentrický,ale jak by se zase zaručil náběh na správnou hranu? to se mi nezdá,excentry jsem viděl jen pro seřízení vůle ventilů,místo šroubků.No já videl vačku která měla náběžnou hranu pozvolnou a úběžnou prudkou -z jakýho důvodu netuším,snad pro zamezení přepouštění směsi zpátky ? zmenšení překrytí ventilů?
K tomu čištění motoru -je mi jasný co se stane,když se vydřou ,myslel jsem čištění při go motoru,už jsem to párkrát zažil a

,člověk má pořád obavy jestli někde v kanálu něco nezůstalo nebo někde něco nepřehlíd

Napsal: 12 kvě 2006 22:24
od vodnik
Napsal: 12 kvě 2006 23:25
od kentoya
Napište nám udale o Vašem voze a zašleme Vám přesnou cenovou kalkulaci včetně udajů o zvíšení výkonu. Též je možno objednat novou již upravenou hřídel .
a že uměj česky v tom cartechgroupu, jedna věta a 4 hrubky, pochopím na cheatu nebo na foru, ale na prezentaci firmy to už je síla
Re: ostra vacka ze seriove - kde?
Napsal: 12 kvě 2006 23:33
od Bulda
honza 2.0 16v píše:www.albrechtmotorsport.cz
vyrábí vačky jak z celýho matroše (pokud jsou požadavky zákazníka mimo možnosti seriovejch vaček , tj malá základní kružnice, malej zdvih, časování atd..) tak i přebrušuje.. pak vačky podstoupěj nitridaci...
pokud to máš na 6vál co má 24 palců (rozuměj 24 ventilů- co ventil to palec..) tak počítej s cenovkou kolem 15000 a výše..........
tak sem tam napsal a poslali mi ze jim mam zavolat

Re: ostra vacka ze seriove - kde?
Napsal: 13 kvě 2006 09:23
od honza 2.0 16v
Bulda píše:honza 2.0 16v píše:www.albrechtmotorsport.cz
vyrábí vačky jak z celýho matroše (pokud jsou požadavky zákazníka mimo možnosti seriovejch vaček , tj malá základní kružnice, malej zdvih, časování atd..) tak i přebrušuje.. pak vačky podstoupěj nitridaci...
pokud to máš na 6vál co má 24 palců (rozuměj 24 ventilů- co ventil to palec..) tak počítej s cenovkou kolem 15000 a výše..........
tak sem tam napsal a poslali mi ze jim mam zavolat

no oni nemaj taky čas vysedávat celej den někde u compu a psát sáhodlouhý referáty....., ale celej den sou ve 3-4lidech na dílně a ještě když do toho otravuju já s mejma pakárnama jako je předělání palivovýho systému atd....

, přitom honěj různý termíny dokončení motoru jelikož toho maj chlapi opravdu hodně