Stránka 1 z 1

Konstrukce motorové brzdy?

Napsal: 09 kvě 2006 10:19
od Vecernicek
Jen by mě zajímala souvislost s naměřenýma hodnotama oproti skutečnosti a továrnímu měření.

V továrně měří výkon motoru na stolici (bez auta) a foukají do něho studenej vzduch. tudíž ideální podmínky. opravte mne zdalipak se mýlím.

Pak na Dynometru v továrně nevím jestli vůbec něco měří.

A při měření na jakékoliv netovární brzdě, chybí ten efekt proudění vzduchu, ne? Nebo to je nějak dokalibrováno?

Re: Konstrukce motorové brzdy?

Napsal: 09 kvě 2006 11:44
od semysak
spravne na motorove brzde by se do nej zadny vzduch foukat nemel, protoze je to brzdeni motoru a ne soustavy vetraku, kazdej motor si vezme tolik vzduchu kolik potrebuje proste ho nasaje a stlaci a je jedno jestli je to turbok ompresor nebo na motor, vetrak by mel delat chlazeni motoru proudenim v motorovym prostoru a jeste ochlazovani chladice vody. jestli je vubec pouzit, jak sem videl nejaky video kdy dali ke privodu k airboxu vetrak jako krava je podleme nesmysl

jinak hlavni soucasti motorove brzdy je retarder, ktery klade odpor motoru/kolum auta a ve kterem se meni ergie na jinou, ta se potom meri a z ni se vypocte ''vykon'' az dalsich parametru i ''kroutici moment''

kalibrace je hlavne o tom zjsiteni jaky odpor klade ta samotna brzda v urcitych otackach a zatizeni, protoze ten samotny odpor brzdy se musi pripocist k odporu retarderu.

Re: Konstrukce motorové brzdy?

Napsal: 09 kvě 2006 17:57
od Lukaash
na druhou stranu, u motorek s ram air je to dulezitej prvek pro zvyseni vykonu ve vysokych rychlostech ... udela to peknejch par koni :-)

Re: Konstrukce motorové brzdy?

Napsal: 09 kvě 2006 19:35
od JirkaŠ
Lukaash píše:na druhou stranu, u motorek s ram air je to dulezitej prvek pro zvyseni vykonu ve vysokych rychlostech ... udela to peknejch par koni :-)
To máš pravdu,ale to výrazněji funguje až od rychlosti nad 200km/h.Průměrně to přináší cca 5-6HP.

Re: Konstrukce motorové brzdy?

Napsal: 11 kvě 2006 15:17
od Vecernicek
Ale při tuningu/stylingu auta přece musíme brát zřetel na nové obtékání vzduchu. (různý ty modifikace sání) ne? chlazení nejen vody v chladiči ale i převodovky, katalysátoru atd? Což ve finále může nějaký to procento ubrat.